Connect with us

ACTUALITATE

Sondaj: Bugetul alocat de către utilizatorii români de internet pentru cadourile de Crăciun va ajunge la 1.011 lei

Publicat


Utilizatorii de internet din România intenţionează să ofere în acest an, de Crăciun, cadouri unui număr de 10-11 persoane, în medie, iar bugetul alocat pentru aceste cumpărături va ajunge la 1.011 lei, faţă de 730 de lei, în 2018, reiese din sondajul anual efectuat de portalul Compari.ro, dat publicităţii vineri.

“Luând în considerare ultimii 4 ani, Crăciunul de anul acesta al internauţilor va fi probabil “cel mai bogat” de până acum. Utilizatorii de internet intenţionează să ofere cadouri, în medie, unui număr de 10-11 persoane, iar bugetul pentru cadouri este cel mai mare din ultimii 5 ani. Comparativ cu anul trecut, când suma medie cheltuită a fost de 730 de lei (…) anul acesta intenţionăm să cheltuim în medie 1.011 lei pentru cadouri, depăşind cu mai mult de 440 de lei bugetul de acum patru ani. Pe lângă familia restrânsă şi extinsă oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puţin întâlnite”, notează realizatorii cercetării.

În ceea ce priveşte sursele de informare cu privire la cadourile pe care le caută, analiza de specialitate arată că românii, utilizatori de internet, preferă să intre direct pe site-uril web ale marilor magazine, însă a doua sursă de informare sunt site-urilor de comparare a preţurilor – cu 63% dintre opţiuni, înainte de motoarele de căutare online, precum Google sau Bing (51%).

Potrivit sursei citate, 71% dintre utilizatorii de internet români intenţionează să comande de la un magazin online din ţară şi în acest an, dar 19% au în vedere şi anunţurile online, cum ar fi în cazul cumpărării de la o persoană fizică. În acelaşi timp, doar 9% dintre cei chestionaţi au spus că intenţionează să comande de la un magazin online din străinătate.

Pe de altă parte, cei care nu comandă produsul de pe internet după efectuarea unei căutări online, îşi vor face cumpărăturile şi în acest an în mall-uri (52%) sau în magazine tradiţionale, de specialitate (22%).

Femeile încep din timp cumpărarea cadourilor şi îşi extind cumpărăturile până la jumătatea lunii decembrie în speranţa celor mai bune oferte. În schimb, cumpărătorii de sex masculin preferă să achiziţioneze cadourile în bloc, concentrându-se pe o anumită perioadă specifică/promoţională. Prin urmare, în rândul acestora, Black Friday – ca ocazie – este mult mai populară (40%) pentru cumpărăturile de cadouri, decât în rândul femeilor (28%)”, se menţionează în sondaj.

În privinţa cadourilor, cele mai populare patru categorii de produse sunt: articole de îmbrăcăminte (43%), telefoane mobile, tablete şi accesorii (38%), jucării (36%) şi produse de înfrumuseţare, cosmetice (36%)

Peste o treime dintre utilizatorii de internet (34%) mizează, în acest an, pe promoţiile de Black Friday din luna noiembrie, însă în general clienţii nu îşi cumpără deja cadourile de Crăciun, ci îşi fac propriile achiziţii care au fost amânate pentru perioada promoţională.

Cercetarea referitoare la comportamentul românilor în raport cu achiziţionarea cadourilor de Crăciun a fost realizată de GKI Digital la solicitarea site-ului Compari.ro, în luna octombrie a acestui an. Datele au fost culese online pe un eşantion de 2.429 de persoane.

Compari.ro se află printre liderii din domeniul furnizării serviciilor de comparare preţuri. Site-ul oferă şi căutare detaliată a produsului cu parametri multipli, monitorizarea preţurilor şi evaluarea produsului şi a comerciantului. Momentan, vizitatorii site-ului pot alege dintre 10 milioane de oferte de la peste 1.100 de magazine online. AGERPRES

ACTUALITATE

Premieră în România: Primăria unui municipiu vrea să interzică publicitatea la activităţile de tip videochat

Publicat

Primăria municipiului Iaşi intenționează să interzică publicitatea la activităţile de tip videochat, oraşul urmând să devină primul din ţară în care ar fi luată o astfel de decizie.

Potrivit unui comunicat de presă remis luni de primărie, la iniţiativa edilului-şef, Mihai Chirica, reprezentanţii municipalităţii au elaborat şi supus dezbaterii publice un proiect de hotărâre privind interzicerea promovării, sub orice formă, pe mijloacele fixe sau mobile, audio-video sau pe orice structură a oricărei forme de publicitate care promovează activităţi de tip videochat.

Dacă hotărârea va fi adoptată, interdicţia va fi valabilă pentru orice fel de promovare, atât pe domeniul public sau privat al municipiului Iaşi, cât şi pe domeniile private expuse vizualizării publice: pe clădiri, vehicule sau orice alte suprafeţe care au expunere vizuală publică etc..

“Încălcarea viitoarei hotărâri va constitui contravenţie, va fi constatată de Poliţia Locală ori de alţi împuterniciţi ai primarului şi va fi sancţionată cu amendă cuprinsă între 2.400 şi 2.500 de lei. Amenda va putea fi aplicată atât proprietarului mijlocului publicitar, beneficiarului reclamei, cât şi proprietarului imobilului pe care este amplasat mijlocul publicitar: teren, clădire, vehicul”, precizează sursa citată.

În argumentaţia aferentă proiectului de hotărâre, reprezentanţii municipalităţii atrag atenţia asupra campaniilor publicitare organizate în ultimii ani de către diverse societăţi de videochat, cu precădere în zonele campusurilor universitare, prin care se promit câştiguri financiare importante unei categorii sociale vulnerabile, aşa cum sunt tinerii. Este scos în evidenţă faptul că informaţiile vehiculate în aceste campanii publicitare sunt accesibile şi minorilor iar aceştia pot fi uşor influenţaţi, prin mesajele şi imaginile prezentate, să acceseze site-urile, fiind expuşi astfel unor reale pericole.

“Având în vedere că aceste activităţi încalcă normele de moralitate şi pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică şi psihică a copiilor şi tinerilor, ţinând cont de lipsa de maturitate intelectuală şi nevoia de protecţie a acestora, precum şi de riscurile la care pot fi expuşi, Primăria municipiului Iaşi nu a autorizat astfel de campanii publicitare, considerând că astfel de reclame încurajează un comportament la limita moralei publice şi sunt inadecvate a se desfăşura pe raza municipiului Iaşi. În ciuda acestui fapt, promovarea activităţilor de videochat a avut loc, iar Poliţia Locală a aplicat mai multe sancţiuni contravenţionale pentru lipsa avizelor de publicitate, dar campaniile au continuat şi amenzile au fost contestate în instanţă”, au mai menţionat reprezentanţii Primăriei Iaşi. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Protecția Consumatorilor a cerut împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China

Publicat

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa solicită Direcţiei de Sănătate Publică şi Biroului Vamal împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China care intră în contact direct cu consumatorii.

”Am transmis o adresă către Direcţia Generală de Sănătate Publică Constanţa şi către vamă, pentru a ne da concursul în evaluarea importurilor de jucării, cosmetice, electrocasnice provenite din China. Situaţia actuală, legată de îmbolnăvirile din această ţară, ar trebui săî fie un semnal de alarmă”, a subliniat şeful CJPC, Horia Constantinescu.

În adresa respectivă se face referire la produse chinezeşti precum jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte.

“Având în vedere existenţa în China a unei noi tulpini de coronavirus, ce poate fi mortală pentru anumite categorii de persoane, care se transmite pe cale aeriană şi pentru care nu există încă tratament, vă solicităm sprijinul în împiedicarea punerii pe piaţă în vederea comercializării a produselor care intră în contact direct cu consumatorii din ţara noastră (jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte)”, reiese din adresa transmisă de conducerea CJPC Constanţa.

Toate loturile de produse care provin din China, pentru care există posibilitatea transmiterii coronavirusului, vor fi verificate, iar consumatorii trebuie să aibă încredere în instituţiile statului, a declarat, luni, pentru AGERPRES, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel.

“Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa a făcut o adresă către Direcţia Generală a Vămilor şi Direcţia de Sănătate Publică prin care se spune că pe anumite produse există posibilitatea transmiterii anumitor microbi şi germeni de coronavirus, în general pe jucării, haine etc. De aceea, toate loturile de produse care vin din China vor fi analizate de instituţiile abilitate ale statului. Consumatorii de produse şi servicii trebuie să aibă încredere că instituţiile statului îşi fac datoria. Sunt comitete interministeriale care supraveghează şi monitorizează foarte atent partea aceasta şi impactul în România. În acest domeniu are competenţe Ministerul Sănătăţii, prin Direcţiile de Sănătate Publică, ANPC are şi ea o componentă pe protejarea sănătăţii consumatorului, iar ANSVSA pe acea a siguranţei alimentare”, a spus Anghel.

Acesta recomandă consumatorilor să asculte instrucţiunile Ministerului Sănătăţii atunci când achiziţionează produse sau când vin din zona asiatică.

“Consumatorii trebuie să citească foarte atent toate instrucţiunile care li se oferă la aeroport sau în alte zone, atunci când pleacă sau se întorc din ţări asiatice”, a transmis Anghel.

Bilanţul epidemiei de infectări cu coronavirus, un virus din familia SARS (Sindromul Acut Respirator Sever), a ajuns la 2.744 de cazuri confirmate în China, iar numărul morţilor este de 81, dintre care 25 într-un interval de 24 de ore. Virusul a izbucnit în decembrie, pornind din oraşul chinez Wuhan. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bărbat de 35 de ani, din județul Neamț, înjunghiat mortal. Suspectul crimei s-a predat

Publicat

atac cutit omor crima suicid

Un bărbat în vârstă de 35 ani, din localitatea Piatra Şoimului, județul Neamț, a fost înjunghiat mortal, luni seara, de un consătean de 32 ani.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Neamţ, agentul Dimitrie Mocanu, a declarat, pentru AGERPRES, că, după ce a săvârşit fapta, suspectul a sunat la 112 şi a anunţat ce a făcut.

La faţa locului a venit un echipaj al Serviciului Judeţean de Ambulanţă, care a resuscitat victima, dar în final a fost declarată decedată.

Din primele cercetări se pare că între victimă şi autor a izbucnit un conflict în interiorul unui bar, care s-a mutat apoi în afara localului.

Suspectul a scos un cuţit şi şi-a înjunghiat de mai multe ori victima.

Presupusul autor a fost reţinut pentru 24 de ore şi va fi prezentat, marţi, instanţei de judecată, cu propunere de arestare preventivă pentru omor. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Românii şi bulgarii, pe ultimele locuri în UE la utilizarea Internetului

Publicat

87% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană au declarat în 2019 că au folosit Internetul în ultimele trei luni, pe ultimele locuri în UE fiind românii (74%) şi bulgarii (68%), arată datele publicate luni de Eurostat.

La polul opus, ţările unde aproape întreaga populaţie cu vârsta între 16 şi 74 de ani a folosit Internetul în 2019 sunt Suedia (98%), Danemarca (97%) şi Luxemburg (96%).

Eurostat subliniază că utilizarea Internetului în UE a crescut rapid în ultimii ani, în condiţiile în care în anul 2007 doar 57% din persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au utilizat Internetul, pentru ca în 2013 să ajungă la 75% şi la 87% în 2019. În cazul României, în aceeaşi perioadă, utilizarea Internetului a crescut de la 24% în 2007 la 50% în 2013 pentru ca în 2019 să ajungă la 74%.

Când vine vorba de folosirea Internetului, datele Eurostat arată că acesta este utilizat preponderent pentru a trimite sau a primi e-mail-uri (75%), pentru a găsi informaţii despre bunuri şi servicii (68%), pentru mesagerie instant (67%) şi ştiri online (63%). De asemenea, o mare parte din persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană utilizează Internetul pentru Internet banking (58%), pentru reţele sociale (57%), pentru a căuta informaţii referitoare la sănătate (55%), pentru a asculta muzică (53%) şi a efectua telefoane sau apeluri video (52%).

Românii sunt pe ultimul loc în UE la folosirea Internetului când vine vorba de găsire informaţii despre bunuri şi servicii (33%), pentru mesagerie instant (38%), pentru a citi ştiri online (40%) sau când vine vorba de Internet banking (8%). AGERPRES

Citește mai departe