Connect with us

ACTUALITATE

Sondaj: Bugetul alocat de către utilizatorii români de internet pentru cadourile de Crăciun va ajunge la 1.011 lei

Publicat


Utilizatorii de internet din România intenţionează să ofere în acest an, de Crăciun, cadouri unui număr de 10-11 persoane, în medie, iar bugetul alocat pentru aceste cumpărături va ajunge la 1.011 lei, faţă de 730 de lei, în 2018, reiese din sondajul anual efectuat de portalul Compari.ro, dat publicităţii vineri.

“Luând în considerare ultimii 4 ani, Crăciunul de anul acesta al internauţilor va fi probabil “cel mai bogat” de până acum. Utilizatorii de internet intenţionează să ofere cadouri, în medie, unui număr de 10-11 persoane, iar bugetul pentru cadouri este cel mai mare din ultimii 5 ani. Comparativ cu anul trecut, când suma medie cheltuită a fost de 730 de lei (…) anul acesta intenţionăm să cheltuim în medie 1.011 lei pentru cadouri, depăşind cu mai mult de 440 de lei bugetul de acum patru ani. Pe lângă familia restrânsă şi extinsă oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puţin întâlnite”, notează realizatorii cercetării.

În ceea ce priveşte sursele de informare cu privire la cadourile pe care le caută, analiza de specialitate arată că românii, utilizatori de internet, preferă să intre direct pe site-uril web ale marilor magazine, însă a doua sursă de informare sunt site-urilor de comparare a preţurilor – cu 63% dintre opţiuni, înainte de motoarele de căutare online, precum Google sau Bing (51%).

Potrivit sursei citate, 71% dintre utilizatorii de internet români intenţionează să comande de la un magazin online din ţară şi în acest an, dar 19% au în vedere şi anunţurile online, cum ar fi în cazul cumpărării de la o persoană fizică. În acelaşi timp, doar 9% dintre cei chestionaţi au spus că intenţionează să comande de la un magazin online din străinătate.

Pe de altă parte, cei care nu comandă produsul de pe internet după efectuarea unei căutări online, îşi vor face cumpărăturile şi în acest an în mall-uri (52%) sau în magazine tradiţionale, de specialitate (22%).

Femeile încep din timp cumpărarea cadourilor şi îşi extind cumpărăturile până la jumătatea lunii decembrie în speranţa celor mai bune oferte. În schimb, cumpărătorii de sex masculin preferă să achiziţioneze cadourile în bloc, concentrându-se pe o anumită perioadă specifică/promoţională. Prin urmare, în rândul acestora, Black Friday – ca ocazie – este mult mai populară (40%) pentru cumpărăturile de cadouri, decât în rândul femeilor (28%)”, se menţionează în sondaj.

În privinţa cadourilor, cele mai populare patru categorii de produse sunt: articole de îmbrăcăminte (43%), telefoane mobile, tablete şi accesorii (38%), jucării (36%) şi produse de înfrumuseţare, cosmetice (36%)

Peste o treime dintre utilizatorii de internet (34%) mizează, în acest an, pe promoţiile de Black Friday din luna noiembrie, însă în general clienţii nu îşi cumpără deja cadourile de Crăciun, ci îşi fac propriile achiziţii care au fost amânate pentru perioada promoţională.

Cercetarea referitoare la comportamentul românilor în raport cu achiziţionarea cadourilor de Crăciun a fost realizată de GKI Digital la solicitarea site-ului Compari.ro, în luna octombrie a acestui an. Datele au fost culese online pe un eşantion de 2.429 de persoane.

Compari.ro se află printre liderii din domeniul furnizării serviciilor de comparare preţuri. Site-ul oferă şi căutare detaliată a produsului cu parametri multipli, monitorizarea preţurilor şi evaluarea produsului şi a comerciantului. Momentan, vizitatorii site-ului pot alege dintre 10 milioane de oferte de la peste 1.100 de magazine online. AGERPRES

ACTUALITATE

FOTO: Accident rutier în care au fost implicate două autoturisme, o autoutilitară și un TIR, în Brașov. Trei persoane rănite

Publicat

Un accident rutier în care au fost implicate două autoturisme, o autoutilitară și un TIR, s-a produs miercuri seara pe DN 13, în orașul Brașov.

Potrivit ISU Brașov, în urma impactului au fost rănite trei persoane.

La evenimentul rutier, pompierii brașoveni au intervenit cu un echipaj de descarcerare, o autospecială cu apa și spumă și două echipaje SMURD.

La locul accidentului se fac cercetări pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs coliziunea.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Manuale 3D, lansate de Editura Didactică şi Pedagogică

Publicat

sursa foto: inquamphotos.com

Editura Didactică şi Pedagogică a lansat, pentru prima dată în România, manuale 3D, ”un pas înainte faţă de manualul clasic”, după cum a declarat directorul EDP, Maria Nistor.

“Manualele au fost testate în peste 40 de ţări. Ceea ce a obţinut gratuit EDP este să dea pe un an cu exclusivitate în România câte două licenţe în fiecare şcoală de stat şi privată acreditată. Aşa cum avem şi manualele aşa dăm şi aceste licenţe, unde nu doar că putem vedea nişte video întregi în care se explică foarte clar aspecte pe care altfel le-am înţelege mai mult sau mai puţin în funcţie de ce profesor avem la clasă, de ce materiale dispunem. Ne ajută să ne facem singuri exerciţii interactive, ajută profesorul să îşi construiască teste”, a spus Nistor.

Potrivit acesteia, există manuale 3D pentru majoritatea materiilor.

“Pe această platformă unde există gratuite şi exclusivitate în România 1 an vom încărca toate manualele EDP-ului. Există materiale 3D pentru majoritatea materiilor, depinde foarte mult de profesori cum ştiu să se adapteze. (…) Se poate vedea inclusiv de pe un calculator. Este un pas înainte faţă de manualul clasic cu care eram obişnuiţi cu toţii. (…) Mă gândesc că MEC va fi de acord cu acest proiect. (…) Se pot utiliza la majoritatea materiilor”, a arătat Maria Nistor. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bărbat accidentat grav de o mașină pe trecerea de pietoni, în București

Publicat

smurd

Un bărbat a fost rănit grav după ce a fost lovit de o maşină pe trecerea de pietoni, miercuri seară, pe bd. Ferdinand din Capitală, sensul de mers către şos. Mihai Bravu.

Conform Brigăzii Rutiere, pietonul a fost rănit grav şi a fost transportat la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale.

În timpul cercetărilor la faţa locului pentru stabilirea cauzelor şi condiţiilor producerii accidentului rutier, trafic rutier a fost blocat pe ambele sensuri.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Etichetele alimentelor care indică activităţile fizice necesare arderii caloriilor, o strategie contra obezităţii

Publicat

Informaţiile de pe ambalaje referitoare la exerciţiile fizice necesare pentru arderea caloriilor conţinute de alimente şi băuturi ar putea fi mai eficiente pentru încurajarea alegerilor sănătoase în comparaţie cu cele privind conţinutul caloric, conform unui studiu realizat în Marea Britanie, citat miercuri de Press Association.

Cheltuiala calorică prin activităţi fizice (Pace) de pe etichete îi informează pe consumatori cu privire la minutele sau kilometri necesari pentru arderea caloriilor conţinute de un anumit produs.

Societatea Regală pentru Sănătate Publică (RSPH) din Marea Britanie susţine înlocuirea cu etichetarea Pace a sistemului actual în care este afişat conţinutul caloric.

Autorii studiului susţin că sistemul actual are un efect limitat asupra schimbării comportamentelor de cumpărare şi de consum deoarece numeroase persoane nu cunosc înţelesul caloriilor sau al nivelului de grăsimi din punct de vedere al echilibrului energetic.

Un grup de cercetători de la Universitatea Loughborough din Marea Britanie estimează că noul sistem ar putea elimina până la 200 de calorii pe zi pe persoană dacă ar fi aplicat pe scară largă. Acest lucru ar putea contribui la prevenirea obezităţii la nivel de populaţie, au subliniat specialiştii.

Oamenii de ştiinţă au analizat 14 studii randomizate controlate, care au comparat impactul etichetării Pace cu alte tipuri de etichetare în ceea ce priveşte selecţia, cumpărarea şi consumul alimentelor şi băuturilor (cu excepţia alcoolului). Ei au descoperit că au fost achiziţionate mai puţine grame de alimente şi băuturi, au fost selectate produse cu mai puţine calorii şi au fost ingerate mai puţine calorii atunci când a fost utilizată etichetarea Pace, în comparaţie cu alte tipuri de etichete sau fără etichete.

Potrivit rezultatelor analizei, la fiecare masă au fost selectate produse cu aproximativ 65 de calorii mai puţin. De asemenea, au fost ingerate cu 80-100 mai puţine calorii în cazul utilizării etichetării Pace ajungându-se chiar până la aproximativ 200 de calorii.

Totuşi, specialiştii au atras atenţia că multe dintre studii nu au fost realizate în situaţii prezente în viaţa de zi cu zi, cum ar fi în restaurante şi supermarketuri.

”Etichetarea Pace este o strategie simplă ce ar putea fi uşor adoptată de producători în ambalajele alimentelor/băuturilor, pe etichetele cu preţurile de pe rafturile supermarketurilor şi/sau în meniurile restaurantelor/fast-food-urilor. Agenţiile pentru sănătate publică ar putea să ia în calcul posibilitatea includerii politicilor pentru promovarea (acesteia) ca strategie ce contribuie la prevenirea şi tratamentul obezităţii şi afecţiunilor asociate”, au notat cercetătorii.

Duncan Stephenson, director executiv adjunct în cadrul RSPH, a declarat: ”Salutăm această nouă cercetare care susţine introducerea echivalentului în activitate fizică pe etichetele alimentare. Cercetările noastre au demonstrat că utilizarea acestui tip de etichetare i-a făcut pe oameni să se gândească de două ori la caloriile pe care le consumau, iar în comparaţie cu alte tipuri de etichetare oamenii s-au arătat de peste trei ori mai dispuşi să întreprindă activităţi fizice”.

”Deşi diferenţa pe care o face etichetarea Pace poate părea mică, aceste mici modificări pot însemna mult în general în ceea ce priveşte consumul de calorii şi, în final, creşterea în greutate”, a adăugat Stephenson.

Analiza a fost publicată în Journal of Epidemiology and Community Health. AGERPRES

Citește mai departe