Connect with us

ACTUALITATE

20% dintre cumpărătorii din online sunt începători şi au făcut acest lucru forţaţi de criza Covid-19

Publicat

online

Doi din zece români care au făcut cumpărături online în ultimele şase luni sunt începători şi au făcut acest lucru pentru că au fost constrânşi de criza Covid-19, care i-a vulnerabilizat atât financiar, cât şi din punctul de vedere al sănătăţii, arată un studiu Nielsen, remis miercuri, 9 decembrie.

Pentru a află dacă avântul comerţului online este doar conjunctural şi dacă vectorii de adopţie ce ţin de Covid-19 sunt suficienţi pentru a menţine acest momentum, Nielsen Consumer Insights România a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni.

În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamică şi criteriile de achiziţie care funcţionează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor şi aspecte care pot fi îmbunătăţite pentru menţinerea acestui momentum şi creşterea loialităţii.

Pentru a maximiza accelerarea ce are loc acum în e-commerce este esenţial să îi cunoaştem pe cumpărătorii din online, să aflăm care sunt nevoile şi barierele cu care se confruntă în acest mediu şi, desigur, care sunt cele mai importante motive care îi aduc şi îi menţin activi online.

Astfel, 20% dintre românii intervievaţi au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie.

„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care Covid-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii. Alături de ei, în rândul ‘novicilor’ în online se află părinţii cu copii sub doi ani.

Recomandăm atenţie sporită faţă de aceşti nou-veniţi pentru că, dacă nu se vor simţi repede comfortabil şi în siguranţă în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.

Dacă privim spre cumpărătorii experimentaţi ai online-ului, este important de ştiut faptul că 85% dintre aceştia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puţin încă o categorie nouă.

„Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentaţi: cu cât plajă de interacţiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare şi mai multe beneficii în acest mediu”, a mai spus Dragomir.

O altă informaţie interesantă este legată de misiunile de cumpărare şi intersecţiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coşul virtual. Moda şi Electronicele împărtăşesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinţei şi cele pentru copii.

Concret, care au fost vectorii strict legaţi de C-19 care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate şi despre care nu putem spune că sunt suficienţi pentru a susţine adopţia în online şi în viitor.

Aceşti catalizatori „de nevoi” sunt datoraţi restricţiilor de viaţă, de muncă şi de cumpărături. Măsurile de siguranţă împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate şi accesul limitat în magazinele fizice (28%), se spune în studiu.

Însă, aceste circumstanţe se vor schimba, iar producătorii şi retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.

Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta şi menţine magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci şi de produse este importantă pe termen lung pentru e-commerce şi un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanţii la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii şi retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiţii restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea şi menţinerea cumpărăturilor online şi dincolo de pandemia Covid-19.

Studiul a fost făcut pe un eşantion de 1.157 de adulţi care au făcut cumpărături online în ultimele trei luni, cu vârste cuprinse între 18-55 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în octombrie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Accident! Șofer din Botoșani, prins băut la volan după ce a intrat cu mașina într-un copac, la Darabani

Publicat

accident 1 1.jpg

Publicitate

Joi, polițiștii din Darabani au identificat în trafic, pe strada 1 Decembrie din orașul Darabani, un autoturism care prezenta avarii la partea din față, ca urmare a faptului că a lovit unul dintre copacii de pe marginea părții carosabile.

 

Conducătorul auto, care se afla la volan, un bărbat de 48 de ani, din municipiul Botoșani, a fost testat cu aparatul etilotest, valoarea rezultată fiind de 1,09 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Atenție, șoferi! Mai multe comune din Botoșani sunt învăluite în ceață. Este COD GALBEN

Publicat

ceata 2 1000x600.jpg

Publicitate

Atenție la condițiile de trafic! Meteorologii au emis un Cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani, valabil până la ora 10:00.

 

Din această cauză, pe drumurile din Hudești, Coțușca, Rădăuți-Prut, Păltiniș, Mileanca, Darabani, Viișoara și Concești se va reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri.

 

Pentru prevenirea unor evenimente nedorite, conduceți prudent, reduceți viteza, folosiți sistemul de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfantul Mare Mucenic Areta

Publicat

calendar ortodox 2025: sfantul mare mucenic areta

Publicitate

Sfântul Mare Mucenic Areta († 523) – A pătimit la începutul secolului al VI-lea și era originar din ținutul Yemenului (Arabia). Conducătorul orașului era Danaan, un iudeu care reușise să ajungă la conducere și care ura creștinii, pornind, astfel, persecuția împotriva lor. În anul 520 a exilat pe Sfântul Gregențiu, Episcop de Tafar, iar pe data de 24 octombrie 523 a omorât pe Sfântul Mare Mucenic Areta, pe Reuma, soția acestuia și pe cele…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Municipiul Botoșani, gazdă a zeci de profesori universitari la Seminarul Geografic Internațional „Dimitrie Cantemir”

Publicat

municipiul botoșani, gazdă a zeci de profesori universitari la seminarul

Publicitate

Municipiul Botoșani va fi inclus din nou în rândul gazdelor celei de-a 45-a ediții a Seminarului geografic internațional „Dimitrie Cantemir”, unul dintre cele mai prestigioase evenimente academice dedicate științelor geografice. Anunțul a fost făcut astăzi într-un comunicat de administrația publică locală de la Botoșani.

Evenimentul, organizat de Departamentul de Geografie din cadrul Facultății de Geografie și Geologie a Universității…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe