Connect with us

ACTUALITATE

20% dintre cumpărătorii din online sunt începători şi au făcut acest lucru forţaţi de criza Covid-19

Publicat

online

Doi din zece români care au făcut cumpărături online în ultimele şase luni sunt începători şi au făcut acest lucru pentru că au fost constrânşi de criza Covid-19, care i-a vulnerabilizat atât financiar, cât şi din punctul de vedere al sănătăţii, arată un studiu Nielsen, remis miercuri, 9 decembrie.

Pentru a află dacă avântul comerţului online este doar conjunctural şi dacă vectorii de adopţie ce ţin de Covid-19 sunt suficienţi pentru a menţine acest momentum, Nielsen Consumer Insights România a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni.

În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamică şi criteriile de achiziţie care funcţionează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor şi aspecte care pot fi îmbunătăţite pentru menţinerea acestui momentum şi creşterea loialităţii.

Pentru a maximiza accelerarea ce are loc acum în e-commerce este esenţial să îi cunoaştem pe cumpărătorii din online, să aflăm care sunt nevoile şi barierele cu care se confruntă în acest mediu şi, desigur, care sunt cele mai importante motive care îi aduc şi îi menţin activi online.

Astfel, 20% dintre românii intervievaţi au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie.

„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care Covid-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii. Alături de ei, în rândul ‘novicilor’ în online se află părinţii cu copii sub doi ani.

Recomandăm atenţie sporită faţă de aceşti nou-veniţi pentru că, dacă nu se vor simţi repede comfortabil şi în siguranţă în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.

Dacă privim spre cumpărătorii experimentaţi ai online-ului, este important de ştiut faptul că 85% dintre aceştia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puţin încă o categorie nouă.

„Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentaţi: cu cât plajă de interacţiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare şi mai multe beneficii în acest mediu”, a mai spus Dragomir.

O altă informaţie interesantă este legată de misiunile de cumpărare şi intersecţiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coşul virtual. Moda şi Electronicele împărtăşesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinţei şi cele pentru copii.

Concret, care au fost vectorii strict legaţi de C-19 care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate şi despre care nu putem spune că sunt suficienţi pentru a susţine adopţia în online şi în viitor.

Aceşti catalizatori „de nevoi” sunt datoraţi restricţiilor de viaţă, de muncă şi de cumpărături. Măsurile de siguranţă împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate şi accesul limitat în magazinele fizice (28%), se spune în studiu.

Însă, aceste circumstanţe se vor schimba, iar producătorii şi retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.

Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta şi menţine magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci şi de produse este importantă pe termen lung pentru e-commerce şi un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanţii la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii şi retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiţii restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea şi menţinerea cumpărăturilor online şi dincolo de pandemia Covid-19.

Studiul a fost făcut pe un eşantion de 1.157 de adulţi care au făcut cumpărături online în ultimele trei luni, cu vârste cuprinse între 18-55 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în octombrie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Campanie de solidaritate la Botoșani: Sprijin pentru familiile numeroase prin proiectul „Dar pentru copii”

Publicat

campanie de solidaritate la botoșani: sprijin pentru familiile numeroase prin

Publicitate

Arhiepiscopia Iașilor continuă programul de sprijin pentru familiile numeroase „Dar pentru copii”, derulat prin Departamentul Pro Vita al Sectorului de Misiune. Inițiativa, începută în anul 2020 cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, face parte din Programul de solidaritate „Sfântul Stelian”, dedicat familiilor cu mulți copii din județele Iași, Botoșani și Neamț. În prezent, programul are înscrise 203 familii, fiecare cu…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Incendiu la Șendriceni! O casă a luat foc, iar proprietarul a încercat să stingă flăcările cu mâinile goale, suferind arsuri

Publicat

incendiu la Șendriceni! o casă a luat foc, iar proprietarul

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în această după-amiază, într-o casă din localitatea Pădureni, comuna Șendriceni. Acoperișul clădirii și bunurile dintr-o cameră și un hol au luat foc, cel mai probabil, de la un coș de fum neizolat termic față de materialele combustibile din structura acoperișului. Proprietarul, un bărbat în vârstă de 84 de ani, a încercat să stingă flăcările și a suferit arsuri la fața și mâini.

 

Alertați de vecini prin apel…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Aproape 360 locuri de muncă disponibile la Botoșani. LISTA comunicată de AJOFM

Publicat

aproape 360 locuri de muncă disponibile la botoșani. lista comunicată

Publicitate

Aproape 360 de locuri de muncă sunt libere în această săptămână la nivelul județului Botoșani. Datele au fost centralizate de AJOFM Botoșani de la agenții economici și făcute publice la începutul acestei săptămâni.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

DENUMIRE JOB DENUMIRE ANGAJATOR ADRESA ANGAJATOR
DIRECTOR / DIRECTOR ADJUNCT, INSPECTOR – SEF SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA MAVROMATI STR.MARCHIAN, Nr….

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un fals preot din Botoșani, care colecta bani la Mănăstirea Secu, este acuzat de înșelăciune

Publicat

bani lei 3 cxfi 1000x600.webp.webp

Publicitate

Un fals preot din județul Botoșani, care colecta bani în proximitatea Mănăstirii Secu, este anchetat de polițiști pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune, a informat, luni, Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Neamț.

Bărbatul în vârstă de 46 de ani era îmbrăcat în haine preoțești și a fost prins când lua de la credincioși pomelnice cu bani.

”Asupra sa au fost identificate patru bancnote de 500 euro, având inscripția PROP…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe