Connect with us

ACTUALITATE

20% dintre cumpărătorii din online sunt începători şi au făcut acest lucru forţaţi de criza Covid-19

Publicat

online

Doi din zece români care au făcut cumpărături online în ultimele şase luni sunt începători şi au făcut acest lucru pentru că au fost constrânşi de criza Covid-19, care i-a vulnerabilizat atât financiar, cât şi din punctul de vedere al sănătăţii, arată un studiu Nielsen, remis miercuri, 9 decembrie.

Pentru a află dacă avântul comerţului online este doar conjunctural şi dacă vectorii de adopţie ce ţin de Covid-19 sunt suficienţi pentru a menţine acest momentum, Nielsen Consumer Insights România a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni.

În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamică şi criteriile de achiziţie care funcţionează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor şi aspecte care pot fi îmbunătăţite pentru menţinerea acestui momentum şi creşterea loialităţii.

Pentru a maximiza accelerarea ce are loc acum în e-commerce este esenţial să îi cunoaştem pe cumpărătorii din online, să aflăm care sunt nevoile şi barierele cu care se confruntă în acest mediu şi, desigur, care sunt cele mai importante motive care îi aduc şi îi menţin activi online.

Astfel, 20% dintre românii intervievaţi au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie.

„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care Covid-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii. Alături de ei, în rândul ‘novicilor’ în online se află părinţii cu copii sub doi ani.

Recomandăm atenţie sporită faţă de aceşti nou-veniţi pentru că, dacă nu se vor simţi repede comfortabil şi în siguranţă în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.

Dacă privim spre cumpărătorii experimentaţi ai online-ului, este important de ştiut faptul că 85% dintre aceştia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puţin încă o categorie nouă.

„Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentaţi: cu cât plajă de interacţiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare şi mai multe beneficii în acest mediu”, a mai spus Dragomir.

O altă informaţie interesantă este legată de misiunile de cumpărare şi intersecţiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coşul virtual. Moda şi Electronicele împărtăşesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinţei şi cele pentru copii.

Concret, care au fost vectorii strict legaţi de C-19 care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate şi despre care nu putem spune că sunt suficienţi pentru a susţine adopţia în online şi în viitor.

Aceşti catalizatori „de nevoi” sunt datoraţi restricţiilor de viaţă, de muncă şi de cumpărături. Măsurile de siguranţă împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate şi accesul limitat în magazinele fizice (28%), se spune în studiu.

Însă, aceste circumstanţe se vor schimba, iar producătorii şi retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.

Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta şi menţine magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci şi de produse este importantă pe termen lung pentru e-commerce şi un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanţii la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii şi retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiţii restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea şi menţinerea cumpărăturilor online şi dincolo de pandemia Covid-19.

Studiul a fost făcut pe un eşantion de 1.157 de adulţi care au făcut cumpărături online în ultimele trei luni, cu vârste cuprinse între 18-55 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în octombrie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Verificări la centrele sociale din Botoșani: Lipsă de personal, nerespectarea procedurilor și alimentație necorespunzătoare

Publicat

verificări la centrele sociale din botoșani: lipsă de personal, nerespectarea

Publicitate

În luna octombrie 2025, inspectorii sociali din cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Botoșani au desfășurat 14 misiuni de inspecție socială.

Aceste acțiuni de control au avut ca scop:

  • verificarea respectării standardelor minime de calitate obligatorii pentru funcționarea serviciilor sociale de tip rezidențial destinate copiilor, atât publice, cât și private, din județul Botoșani;

  • evaluarea în vederea…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

ANAF va lansa un asistent virtual care va răspunde la întrebările contribuabililor. Cum va funcționa chatbot-ul „Ana”

Publicat

un site fals imită identitatea anaf. atenționarea instituției pentru contribuabili:

Publicitate

ANAF va lansa în curând un asistent virtual conversațional (chatbot) bazat pe inteligență artificială, aflat în prezent în faza de testare.

Un chatbot este un program de inteligență artificială conceput pentru a interacționa cu oamenii prin conversații, de obicei prin text (ca pe un site web, într-o aplicație sau într-un sistem de mesagerie).

Chatbotul poate înțelege întrebările utilizatorului și oferă răspunsuri automate, fie bazate pe…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Lăsata Secului pentru Postul Crăciunului: Ultima zi în care se mănâncă de dulce până la Crăciun.

Publicat

lăsatul secului pentru postul crăciunului 2025, săptămâna aceasta

Publicitate

Lăsata Secului marchează începutul Postului Crăciunului. Astfel, joi, 13 noiembrie 2025, creștinii se bucură de ultima zi în care mai pot consuma alimente „de dulce”.

Din rânduielile bisericești aflăm că se lasă sec în seara de 14 noiembrie, însă, dacă această dată cade miercurea sau vinerea, cum este în acest an, se lasă sec cu o zi mai înainte, scrie crestinortodox.ro.

„Lăsatul secului” sau “alimentele de sec” se referă…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Percheziții în municipiul Botoșani: Doi tineri, reținuți de polițiști pentru comiterea de infracțiuni informatice

Publicat

video: familie întreagă, din botoșani, care s ar fi autoizolat de

Publicitate

Miercuri, polițiștii din cadrul Serviciului de Investigații Criminale au emis ordonanță de reținere, pentru 24 de ore, pe numele a doi tineri, de 24 și 32 de ani, din municipiul Botoșani, cercetați sub aspectul comiterii infracțiunilor de furt, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos, accesul ilegal la un sistem informatic, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.

 

Din cercetări, a reieșit faptul că cei doi, la data de 6…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe