Connect with us

ACTUALITATE

20% dintre cumpărătorii din online sunt începători şi au făcut acest lucru forţaţi de criza Covid-19

Publicat

online

Doi din zece români care au făcut cumpărături online în ultimele şase luni sunt începători şi au făcut acest lucru pentru că au fost constrânşi de criza Covid-19, care i-a vulnerabilizat atât financiar, cât şi din punctul de vedere al sănătăţii, arată un studiu Nielsen, remis miercuri, 9 decembrie.

Pentru a află dacă avântul comerţului online este doar conjunctural şi dacă vectorii de adopţie ce ţin de Covid-19 sunt suficienţi pentru a menţine acest momentum, Nielsen Consumer Insights România a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni.

În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamică şi criteriile de achiziţie care funcţionează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor şi aspecte care pot fi îmbunătăţite pentru menţinerea acestui momentum şi creşterea loialităţii.

Pentru a maximiza accelerarea ce are loc acum în e-commerce este esenţial să îi cunoaştem pe cumpărătorii din online, să aflăm care sunt nevoile şi barierele cu care se confruntă în acest mediu şi, desigur, care sunt cele mai importante motive care îi aduc şi îi menţin activi online.

Astfel, 20% dintre românii intervievaţi au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie.

„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care Covid-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii. Alături de ei, în rândul ‘novicilor’ în online se află părinţii cu copii sub doi ani.

Recomandăm atenţie sporită faţă de aceşti nou-veniţi pentru că, dacă nu se vor simţi repede comfortabil şi în siguranţă în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.

Dacă privim spre cumpărătorii experimentaţi ai online-ului, este important de ştiut faptul că 85% dintre aceştia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puţin încă o categorie nouă.

„Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentaţi: cu cât plajă de interacţiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare şi mai multe beneficii în acest mediu”, a mai spus Dragomir.

O altă informaţie interesantă este legată de misiunile de cumpărare şi intersecţiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coşul virtual. Moda şi Electronicele împărtăşesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinţei şi cele pentru copii.

Concret, care au fost vectorii strict legaţi de C-19 care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate şi despre care nu putem spune că sunt suficienţi pentru a susţine adopţia în online şi în viitor.

Aceşti catalizatori „de nevoi” sunt datoraţi restricţiilor de viaţă, de muncă şi de cumpărături. Măsurile de siguranţă împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate şi accesul limitat în magazinele fizice (28%), se spune în studiu.

Însă, aceste circumstanţe se vor schimba, iar producătorii şi retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.

Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta şi menţine magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci şi de produse este importantă pe termen lung pentru e-commerce şi un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanţii la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii şi retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiţii restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea şi menţinerea cumpărăturilor online şi dincolo de pandemia Covid-19.

Studiul a fost făcut pe un eşantion de 1.157 de adulţi care au făcut cumpărături online în ultimele trei luni, cu vârste cuprinse între 18-55 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în octombrie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Botoșani: Jandarm cu inimă mare. Bogdan a sărit în ajutorul unui bărbat care s-a simțit rău și a cerut ajutor

Publicat

botoșani: jandarm cu inimă mare. bogdan a sărit în ajutorul

Publicitate

Astăzi, la ora 12.00, Bogdan, aflat în serviciu la punctul de control-acces al sediului inspectoratului, a dat dovadă de promptitudine și spirit civic. Un bărbat în vârstă de 62 de ani a intrat în clădire și i-a cerut ajutorul, spunând că nu se simte bine și că nu poate ajunge singur acasă.

Bogdan a apelat imediat numărul de urgență 112, a descris simptomele bărbatului și a cerut intervenția unei ambulanțe. Până la sosirea echipajului…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Zece tați aflați în detenție la Penitenciarul Botoșani au trăit o experiență cu adevărat emoționantă

Publicat

foto: zece tați aflați în detenție la penitenciarul botoșani au

Publicitate

Astăzi, zece tați aflați în detenție au trăit o experiență cu adevărat emoționantă, în care și-au putut îmbrățișa din nou copiii, după ani de despărțire.

Lacrimi, zâmbete, priviri pline de dor au conturat o zi în care timpul a părut să se oprească, iar zidurile au dispărut pentru câteva clipe, lăsând loc doar iubirii și speranței.

„Pentru câteva ore m-am simțit reîntors acasă.”

„Nu m-am gândit că alături de mine va…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Incendiu la Manoleasa! O bucătărie de vară a fost cuprinsă de flăcări. Alarma a fost dată de proprietar

Publicat

incendiu la manoleasa! o bucătărie de vară a fost cuprinsă

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în această după-amiază, într-o gospodărie din localitatea Zahoreni. Bunurile dintr-o bucătărie de vară au fost cuprinse de flăcări, iar alarma a fost dată chiar de proprietar.

La fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Stației Săveni, cu o autospecială de stingere, precum și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Manoleasa. Primii care au ajuns au fost pompierii voluntari, care au…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

MAE/Atenționare de călătorie: SUA, întârzieri sau anulări ale zborurilor interne și internaționale

Publicat

mae/atenționare de călătorie: sua, întârzieri sau anulări ale zborurilor interne

Publicitate

Ministerul Afacerilor Externe informează sâmbătă cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Statele Unite ale Americii asupra faptului că, urmare a anunțului făcut de Administrația Federală pentru Aviație (FAA), pe fondul blocajului guvernamental prelungit, este de așteptat să se înregistreze întârzieri sau anulări de zboruri în zilele următoare, atât pe rutele interne, cât și pe rutele…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe