Connect with us

ACTUALITATE

20% dintre cumpărătorii din online sunt începători şi au făcut acest lucru forţaţi de criza Covid-19

Publicat



online

Doi din zece români care au făcut cumpărături online în ultimele şase luni sunt începători şi au făcut acest lucru pentru că au fost constrânşi de criza Covid-19, care i-a vulnerabilizat atât financiar, cât şi din punctul de vedere al sănătăţii, arată un studiu Nielsen, remis miercuri, 9 decembrie.

Pentru a află dacă avântul comerţului online este doar conjunctural şi dacă vectorii de adopţie ce ţin de Covid-19 sunt suficienţi pentru a menţine acest momentum, Nielsen Consumer Insights România a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni.

În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamică şi criteriile de achiziţie care funcţionează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor şi aspecte care pot fi îmbunătăţite pentru menţinerea acestui momentum şi creşterea loialităţii.

Pentru a maximiza accelerarea ce are loc acum în e-commerce este esenţial să îi cunoaştem pe cumpărătorii din online, să aflăm care sunt nevoile şi barierele cu care se confruntă în acest mediu şi, desigur, care sunt cele mai importante motive care îi aduc şi îi menţin activi online.

Astfel, 20% dintre românii intervievaţi au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie.

“Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care Covid-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii. Alături de ei, în rândul ‘novicilor’ în online se află părinţii cu copii sub doi ani.

Recomandăm atenţie sporită faţă de aceşti nou-veniţi pentru că, dacă nu se vor simţi repede comfortabil şi în siguranţă în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.

Dacă privim spre cumpărătorii experimentaţi ai online-ului, este important de ştiut faptul că 85% dintre aceştia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puţin încă o categorie nouă.

“Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentaţi: cu cât plajă de interacţiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare şi mai multe beneficii în acest mediu”, a mai spus Dragomir.

O altă informaţie interesantă este legată de misiunile de cumpărare şi intersecţiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coşul virtual. Moda şi Electronicele împărtăşesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinţei şi cele pentru copii.

Concret, care au fost vectorii strict legaţi de C-19 care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate şi despre care nu putem spune că sunt suficienţi pentru a susţine adopţia în online şi în viitor.

Aceşti catalizatori “de nevoi” sunt datoraţi restricţiilor de viaţă, de muncă şi de cumpărături. Măsurile de siguranţă împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate şi accesul limitat în magazinele fizice (28%), se spune în studiu.

Însă, aceste circumstanţe se vor schimba, iar producătorii şi retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.

Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta şi menţine magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci şi de produse este importantă pe termen lung pentru e-commerce şi un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanţii la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii şi retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiţii restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea şi menţinerea cumpărăturilor online şi dincolo de pandemia Covid-19.

Studiul a fost făcut pe un eşantion de 1.157 de adulţi care au făcut cumpărături online în ultimele trei luni, cu vârste cuprinse între 18-55 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în octombrie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Avertizare meteo: Cod galben de vânt puternic în localități din județul Sibiu

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a emis, sâmbătă seară, o avertizare nowcasting cod galben de vânt puternic în localități din județul Sibiu.

Astfel, până la ora 02.00, se vor semnala intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală 55…65 km/h.

Localităși vizate: Cisnădie, Avrig, Tălmaciu, Șelimbăr, Racovița, Porumbacu de Jos, Turnu Roșu și Boița.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Două treimi dintre români utilizează produse şi servicii bancare (sondaj)

Publicat

visa

Doi din trei români (67%) utilizează produse şi servicii bancare de orice fel, precum conturi curente, carduri, credite, depozite şi efectuează plăţi, potrivit Studiului Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), comandat de Asociaţia Română a Băncilor.

La nivelul anului 2017, gradul de incluziune financiară era estimat la 58% în România.

În prezent, aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse şi servicii bancare utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu). Bărbaţii, cu vârsta între 36-50 ani şi cu studii superioare, se află pe poziţia întâi în topul utilizatorilor de conturi curente. Studiul nu reflectă un decalaj în utilizarea conturilor curente în rândul populaţiei din mediul rural (79,5%) comparativ cu mediul urban (77,9%).

Potrivit organizaţiei, 16% dintre respondenţii care au produse şi servicii bancare au un credit de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% deţin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenţi au un overdraft.

La capitolul economisire, 14% dintre respondenţi au depozite bancare şi tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse şi servicii bancare.

Studiul relevă creşterea gradului de digitalizare comparativ cu anii trecuţi, acest trend fiind accelerat şi de măsurile de protecţie sanitară adoptate în perioada pandemiei. Dintre utilizatorii de servicii financiare, 43% efectuează plăţi cu cardul la comercianţi (POS), 27% plătesc prin internet/mobile banking, iar 61% dintre respondenţi au menţionat că retrag numerar de la bancomate (ATM), întrebarea adresată fiind cu răspuns multiplu.

Comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30 de puncte procentuale a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat, comparativ cu situaţia de acum cinci ani. 14% dintre cei care utilizează aplicaţia de mobile banking o folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicaţiei de internet banking, smartphone-ul fiind cel mai utilizat aparat pentru accesarea acestui serviciu.

În ceea ce priveşte interacţiunea cu banca şi modalitatea de accesare a produselor şi serviciilor, mai mult de jumătate dintre persoanele intervievate (54%) au declarat că merg mai rar de o dată pe lună la sucursala băncii cu care lucrează, 32% o dată pe lună şi restul mai des. Mai mult de jumătate dintre clienţi (54%) au indicat că vizita la bancă este prima modalitate prin care accesează produsele şi serviciile bancare cel mai des, cea de a doua menţiune fiind telefonul (25%).

Pentru obţinerea unui credit bancar, constituirea unui depozit şi pentru deschiderea unui cont bancar, românii preferă interacţiunea directă cu funcţionarul bancar în proporţie de 80%.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna decembrie 2020 pe un eşantion de 1.479 respondenţi adulţi, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ceremonii dedicate sărbătoririi a 162 de ani de la Unirea Principatelor Române, în garnizoanele militare

Publicat

arhiva foto

Ministerul Apărării Naţionale va organiza, duminică, în garnizoanele în care există monumente dedicate Unirii Principatelor, ceremonii militare şi religioase cu ocazia sărbătoririi a 162 de ani de la acest eveniment istoric.

Ministrul Apărării Naţionale, Nicolae-Ionel Ciucă, şi şeful Statului Major al Apărării, generalul-locotenent Daniel Petrescu, vor participa, de la ora 12,30, la ceremonia militară a depunerii de coroane şi jerbe de flori la Statuia domnitorului Alexandru Ioan Cuza, amplasată în Dealul Patriarhiei Române din Bucureşti, precizează un comunicat transmis sâmbătă de MApN.

Din motive de securitate sanitară, participanţii la aceste evenimente, organizate împreună cu autorităţile locale, nu se vor prinde în Hora Unirii, aşa cum se întâmpla în anii anteriori, precizează sursa citată. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Campania de vaccinare anti-COVID: 32.949 de persoane au fost imunizate în ultimele 24 de ore

Publicat

Comitetul naţional pentru coordonarea vaccinării anti-COVID-19 informează că, în ultimele 24 de ore, au fost imunizate 32.949 de persoane, potrivit datelor puse la dispoziţie de Institutul Naţional de Sănătate Publică, prin aplicaţia Registrul Electronic Naţional al Vaccinărilor.

Dintre persoanele vaccinate în ultima zi, 31.325 de persoane au fost vaccinate cu o doză şi 1.624 persoane vaccinate cu două doze.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, până în prezent au fost vaccinate 406.006 persoane, dintre acestea 393.127 de persoane vaccinate cu o doză, iar 12.879 persoane vaccinate cu două doze.

La cei vaccinaţi în ultimele 24 de ore au fost înregistrate 60 de reacţii comune şi minore, dintre care nouă reacţii de tip local şi 51 de reacţii generale.

Începând din 27 decembrie 2020, la nivelul centrelor de vaccinare s-au înregistrat 1.124 reacţii comune şi minore, dintre care 366 de reacţii de tip local cu durere la locul injectării, 758 de reacţii generale (febră, cefalee, mialgii, artralgii, astenie, alergii de tip urticarie), iar trei reacţii sunt în curs de investigare.

Programul centrelor de vaccinare se încheie la ora 20,00, motiv pentru care numărul vaccinărilor realizate în intervalul orar 17,00 – 20,00 va fi reflectat în raportarea din ziua următoare. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate