Connect with us

EDUCATIE

4 aleși locali din Dolj, Ialomița, Arad și Alba, declarați incompatibili sau în conflict de interese de către ANI

Publicat



ANI, agentia nationala de integritate

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă în cazul a patru aleşi locali.

Primarul comunei Desa, Judeţul Dolj, Bădoiu Gabriel, incompatibilitate.

Începând cu data de 22 iunie 2016 exercită simultan funcţia de primar şi calitatea de comerciant persoană fizică, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

Viceprimarul Fierbinţi Târg, Judeţul Ialomiţa, incompatibilitate.

În perioada 24 iunie 2016 – 06 august 2018 a exercitat simultan funcţia de viceprimar (în perioada 29 iunie 2016 – 26 iunie 2017 exercitând şi atribuţii de primar) şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul unei societăţi comerciale, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

Csernus Gabriel, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Mişca, Judeţul Arad, incompatibilitate.

Începând cu luna iunie 2016 exercită simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al Primăriei, încălcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

Trif Florin, consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Pianu, Judeţul Alba, conflict de interese administrativ.

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2016 – 2020) a participat la deliberarea şi adoptarea a 12 hotărâri ale Consiliului Local Pianu, printre care şi Hotărârea Consiliului Local din data de 22 februarie 2019 privind aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Statului de personal a Regiei Autonome Ocolul Silvic Valea Pianului, deşi avea un interes personal în problemele supuse dezbaterilor (având calitatea de angajat în cadrul Ocolului Silvic Valea Pianului RA). Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum şi dispoziţiile art. 75, alin (1), lit. b) şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. TRIF FLORIN nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

* art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia ‘Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative’;

* art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia ‘Conflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali si judeţeni sunt prezăzute în art. 47 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare’;

* art. 87, alin. (1), lit. c) şi g) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia ‘(1) Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: (…0 c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia; (…0 g) calitatea de comerciant persoană fizică’;

* art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia ‘(1) Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: (…) c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv (…)’;

* art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit căruia ‘(1) Nu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local (…)’;

* art. 75, alin (1), lit. b) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia ‘(1) Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: (…) b) orice persoană fizică sau juridică cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia (…)’;

* art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia ‘(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii. (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi să anunţe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivă. (3) Anunţarea interesului personal şi abţinerea de la vot se consemnează în mod obligatoriu în procesul verbal al şedinţei’.

‘Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat (…) încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective (…)’.

‘Persoana (…) faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică (…) pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului’.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EDUCATIE

Examene cu subiecte unice pentru ocuparea posturilor de directori în școli. Propunerea ministrului Educației

Publicat

Un examen național, cu subiecte unice, ar fi varianta optimă pentru ocuparea funcțiilor de directori în școlile din țară.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, se gândește că un astfel de concurs ar putea fi organizat înainte de luna august, când expiră actualele mandate.

Sorin Cîmpeanu a declarat, joi seara, la TVR 1, că profesionalizarea conducerii școlilor este un obiectiv în proiectul „România educată”, iar concursurile pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli trebuie organizat.

„Concursurile trebuie să aibă loc, de preferință înainte de expirarea mandatelor actualilor directori în luna august. Nu este deloc simplu, deoarece avem examene naționale, avem titularizare și definitivat, avem foarte multe activități în calendarul acestui an școlar, dar, pe de altă parte, avem și condiții ce impun restricții cu privire la organizarea concursurilor”, a spus Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că varianta optimă ar fi un examen național, în primă etapă, de unde să se califice cei care obțin minim nota 7.

„Una din variantele pe care le luăm în calcul ar fi aceea de derulare a unui examen național scris cu subiecte relevante, cu subiecte unice în prima săptămână din luna iulie urmând ca, mai apoi, în etapa a doua, cei care vor fi reușit să treacă un plafon de minim nota 7 sau mai mult, oricum, nu sub 7, pentru că directorii de școli trebuie să fie, într-adevăr, cei mai buni, cei care își dovedesc abilitățile manageriale, la final de iulie, în ultima săptămână, ar putea fi organizată etapa a doua, în care să participe doar cei care au promovat examenul scris național. Este un obiectiv, este varianta cea mai bună”, a mai spus Cîmpeanu.

Potrivit ministrului, dacă acest concurs nu se va putea organiza în timpul verii, din considerente epidemiologice, el va trebui făcut imediat după reluarea școlii, în luna septembrie.

Cîmpeanu garantează că acest concurs va privilegia „competența directorilor de școli în detrimentul oricăror alte criterii”.

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Secretar de stat în Ministerul Educaţiei: ”Învăţământul online şi sistemul hibrid de predare nu vor dispărea după pandemie”

Publicat

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Sorin Ion, a declarat joi, la Braşov, că sistemul de învăţământ online şi chiar cel de predare hibrid nu vor dispărea după ce pandemia va trece, dimpotrivă din lecţiile învăţate în această perioadă putând fi desprinse soluţii pentru probleme existente până în prezent în sistem, una dintre acestea fiind înfiinţarea unei şcoli online pentru copiii bolnavi cronic.

Profesorul Sorin Ion a admis, în cadrul unei dezbateri, că cei care susţin că sistemul hibrid este ineficient “au dreptate”, menţionând că, oficial, acest sistem de predare nu există.

“Din punct de vedere al legislaţiei, hibridul nu există. Dar doar în teorie, pentru că, în practică, nu ai încotro. Atunci când ai o parte din copii acasă şi ai o rată de infectare mare şi trebuie să ţii o parte dintre ei acasă, nu ai încotro, e o adaptare a organismului numit învăţământ. Nu e oficializat, oficial, am renunţat la el de ceva vreme, dar în realitate se întâmplă”, a spus Sorin Ion.

El a subliniat însă că putem folosi lecţiile pandemiei.

“O să treacă, sperăm, pandemia. Într-o situaţie ideală, în acel moment, toţi copiii din ţară vor avea un device pe care se pot conecta la şcoală. Va trebui să ne intre în obişnuinţă că sistemul online şi chiar sistemul hibrid să fie o soluţie în situaţii ca de exemplu copil cu piciorul fracturat care stă acasă o lună.

Până anul acesta, stătea acasă, mai lua o temă de la colegi. Din acest moment, când ştim ce înseamnă, (sistemul de învăţământ online – n.r.) acel copil poate să participe la lecţii, chiar dacă nu 100%, ca cei din sală”, a spus Sorin Ion.

În context, el a vorbit despre posibilitatea înfiinţării unei “şcoli online, cu angajaţi reali”.

“Putem folosi lecţiile pandemiei. Există bolnavi cronic care stau internaţi luni de zile în spitale şi avem în vedere. Sistemul încearcă să facă ceva, există profesori care se deplasează la spital, dar să fim serioşi, cât se întâmplă? Avem în vedere – şi chiar am discutat la nivelul ministerului – înfiinţarea unei şcoli virtuale, la care să fie înmatriculaţi copiii pe perioada în care stau în spitale sau sunt imobilizaţi, dacă perioada este relativ lungă, o şcoală online cu angajaţi reali. Prin urmare putem găsi soluţii în care şcoala online şi chiar sistemul hibrid să fie bun”, a mai spus secretarul de stat în ME.

Sorin Ion, a participat joi, la Braşov, la lansarea campaniei “Vaccinare şi testare pentru învăţare”. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Debutează în toată țara campania ”Vaccinare şi testare pentru învăţare”

Publicat

test covid

Ministerul Educaţiei va demara începând de miercuri o campanie de informare intitulată “Vaccinare şi testare pentru învăţare”, a anunţat, marţi, ministrul Sorin Cîmpeanu.

“Vreau să vă anunţ în premieră că Ministerul Educaţiei a demarat o campanie care se numeşte ‘Vaccinare şi testare pentru învăţare’, o campanie care are parteneri sindicatele din educaţie, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Asociaţiilor de Părinţi, în cadrul căreia cei cinci secretari de stat din Ministerul Educaţiei vor fi prezenţi în fiecare judeţ, un nucleu mic cu prezenţă fizică format din conducerea inspectoratelor, autorităţi locale, inspectoratul urmând a asigura participarea online a tuturor conducerilor şcolilor şi grădiniţelor din acest judeţ”, a declarat Cîmpeanu, la Digi 24.

Programul se derulează cu sprijinul Ministerului Sănătăţii

“În acest program vom fi asistaţi de către personal cu competenţe medicale pentru a explica necesitatea şi importanţa testării în şcoli, pentru a explica importanţa şi necesitatea vaccinării şi de asemenea vor fi discutate şi alte probleme specifice, precum modul de organizare a învăţământului remedial, acele ore de recuperare, plus alte probleme specifice fiecărui judeţ în parte. (…)

Medicii vor intra online şi vor fi asiguraţi de universităţile de medicină şi farmacie. (…)

De asemenea, avem şi concursul Ministerului Sănătăţii, dacă se simte nevoia unor indicaţii suplimentare”, a mai spus minostrul Sorin Cîmpeanu.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elevii din învățământul preuniversitar vor primi burse școlare din bugetul de stat

Publicat

elevi

Ministerul Educației anunță că în acest an a fost alocată suma de 536 de milioane de lei pentru plata burselor școlare. În premieră, acestea sunt alocate și elevilor din învățământul preuniversitar. Bursele nu pot fi mai mici de 100 de lei.

Ministerul Educației anunță prin intermediul unui comunicat de presă că începând cu acest an, elevii beneficiază de burse plătite din bugetul de stat. În acest sens, prin Legea Bugetului de Stat, au fost alocate 536 milioane de lei, dublul sumei totale acordate anul trecut de către autoritățile publice locale pentru plata burselor școlare, spun reprezentanții ministerului.

Bursele nu pot fi mai mici de 100 de lei

Mai mult, Guvernul României a stabilit cuantumul minim al burselor la valoarea de 100 de lei, care poate fi majorată de autoritățile locale din bugetele proprii.

Banii sunt repartizați deja în teritoriu, iar unitățile de învățământ trebuie să parcurgă o serie de proceduri.

„Având în vedere că administrațiile județene ale finanțelor publice au inițiat deja procesul de repartizare a acestor sume către autoritățile locale, unitățile de învățământ au obligația să solicite în cel mai scurt timp sumele necesare pentru ca elevii să intre cât mai curând în posesia drepturilor acordate.

De asemenea, ne exprimăm convingerea că toate consiliile locale vor respecta prevederile HG 1.064/2020 și vor adopta hotărârile proprii prin care este asigurat cuantumul minim garantat de 100 de lei pentru toate tipurile de burse (de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social)”, scrie în comunicatul Ministerul Educației.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe