Connect with us

EVENIMENT

5 percheziţii în București, Ilfov și Călărași într-un dosar de lipsire de libertate şi înşelăciune

Publicat



Poliţiştii efectuează, marţi, cinci percheziţii în municipiul Bucureşti şi judeţele Ilfov şi Călăraşi, într-un dosar privind săvârşirea infracţiunilor de lipsire de libertate şi înşelăciune.

“În fapt, cercetările au fost declanşate din oficiu, în urma verificărilor efectuate într-o cauză de dispariţie, rezultând presupunerea rezonabilă că cinci persoane, patru bărbaţi şi o femeie, cu vârste cuprinse între 34 şi 50 de ani, pretinzând că sunt cetăţeni străini, ar fi înşelat persoana în cauză că îi va construi o casă nouă, pretext sub care ar fi determinat-o să o cedeze pe cea care o deţinea”, informează un comunicat al Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti (DGPMB) transmis marţi AGERPRES.

Potrivit anchetatorilor, alte două persoane ar fi fost înşelate în acelaşi mod.

Persoanele identificate vor fi conduse pentru audieri la sediul Serviciului Investigaţii Criminale Sector 2.

Pe parcursul percheziţiilor a fost identificată şi ridicată în vederea continuării cercetărilor o armă de vânătoare deţinută ilegal.

La acţiune a participat Serviciul Investigaţii Criminale din Poliţia Sectorului 2, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Operatorii din turism, afectaţi de pandemie, vor beneficia de încă 500 de milioane de euro ajutor de stat

Publicat

bani

Întreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentaţie şi agenţii de turism, a căror activitate a fost afectată de pandemia de coronavirus (Covid-19), vor beneficia de o schemă de ajutor de stat, al cărei buget a fost estimat la 500 milioane de euro, pentru acordarea de finanţare din fonduri publice naţionale şi/sau din fonduri externe nerambursabile în vederea supravieţuirii sau relansării lor, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, remis vineri AGERPRES.

“Guvernul României, la iniţiativa Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, a adoptat vineri, 4 decembrie 2020, Ordonanţa de Urgenţă privind unele
măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentaţie şi agenţii de turism, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei Covid-19. Prin prezenta ordonanţă de urgenţă se stabileşte cadrul legal cu privire la instituirea unei scheme de ajutor de stat privind acordarea de finanţare din fonduri publice naţionale şi/sau din fonduri externe nerambursabile pentru întreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentaţie şi agenţii de turism, a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei cu virusul SARS-CoV-2. Schema de ajutor de stat îşi propune, astfel, să contribuie la supravieţuirea şi relansarea acestui sector, prin salvarea de la faliment a unui număr important de actori economici, dar şi a locurilor de muncă generate de aceştia. În acest fel, se doreşte împiedicarea efectului de domino economic, ce ar putea avea grave implicaţii la nivel naţional”, se arată în comunicat.

Ajutorul se va acorda beneficiarilor sub forma unor granturi, în vederea acoperirii parţiale a pierderii din cifra de afaceri sau din rulaj, în cazul agenţiilor de turism, suferită în anul 2020, comparativ cu anul 2019, în cuantum de 20%.

“Schema se adresează activităţilor aferente codurilor CAEN 7911, 7912, 7990 (agenţii de turism licenţiate), CAEN 5510, 5520, 5530, 5590 (structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare clasificate) şi CAEN 5610, 5621, 5629, 5630 (structuri de alimentaţie), înregistrate în scopuri fiscale pe teritoriul României”, precizează MEEMA.

Prin intermediul acestei măsuri, se vor acorda ajutoare de stat unui număr estimat de 73.211 de beneficiari, dintre care 15.168 structuri de cazare, 52.583 structuri de alimentaţie şi 5.460 agenţii de turism. Beneficiarii vor avea obligaţia menţinerii activităţii pentru care au obţinut finanţare pentru cel puţin 6 luni de la data semnării contractului, dacă prin lege nu se instituie restricţii de natură a impune suspendarea ori întreruperea activităţii comerciale, menţionează ministerul.

Pe baza analizei datelor ANAF privind cifra de afaceri pe primul semestru 2020, comparativ cu primul semestru 2019, s-a constatat că, în privinţa structurilor de cazare, există o reducere a cifrei de afaceri cu 36,8%, iar cei mai afectaţi au fost marii contribuabili (-64,8%), urmaţi de contribuabilii mijlocii (-48,4%) şi de cei mici (-36,8%). În privinţa structurilor de alimentaţie, există o reducere a cifrei de afaceri cu 33,5%, iar cei mai afectaţi au fost contribuabilii mijlocii (-40,5%), urmaţi de contribuabilii mici (-32,2%) şi de cei mari (-27,8%), iar în cazul agenţiilor de turism există o reducere a cifrei de afaceri cu 60,5%, iar cei mai afectaţi au fost contribuabilii mari (-71,4%), urmaţi de cei mijlocii (-62,8%) şi de cei mici (-51,6%).

Pentru a fi eligibile, întreprinderile beneficiare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a) Nu au mai primit un alt ajutor conform secţiunii 3.1 din Comunicarea Comisiei Europene – Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de Covid-19, sau dacă au primit, ajutorul primit însumat cu cel primit în baza prezentei scheme nu depăşeşte 800.000 euro; b) Nu se află în insolvenţă la momentul înscrierii în cadrul schemei de ajutor de stat.

“Prin urmare, valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordată unui beneficiar este de 800.000 euro/întreprindere. Cifrele utilizate trebuie să fie brute, şi anume înainte de deducerea impozitelor sau altor taxe. Cursul de schimb euro/lei pentru calcularea plafonului maxim este cel al Băncii Naţionale a României, valabil la data emiterii acordului de finanţare. Bugetul schemei de ajutor de stat este estimat, astfel, la 500 milioane de euro, echivalent în lei”, subliniază MEEMA.

Înregistrarea pentru obţinerea ajutorului de stat se realizează prin parcurgerea următoarelor etape de către solicitant: înregistrarea prin accesarea sistemului informatic dedicat acestui program şi completarea formularului electronic de înscriere de către solicitant; depunerea declaraţiei pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de stat primite în baza Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijin a economiei în contextul actualei epidemii de Covid-19, ajutoarele de minimis, precum şi cu ajutoarele care se încadrează în domeniul de aplicare a regulamentelor de exceptare pe categorii; depunerea declaraţiei pe propria răspundere cu privire la faptul că firma nu era în dificultate la 31 decembrie 2019, cu excepţia microîntreprinderilor sau întreprinderilor mici care se aflau deja în dificultate la 31 decembrie, dar care, odată ce au primit ajutor de salvare, să fi rambursat împrumutul sau să fi încetat garanţia, iar cele care au primit ajutor pentru restructurare, să nu mai facă obiectul unui plan de restructurare; depunerea online a balanţelor de verificare lunare pentru urmărirea trasabilităţii plăţilor; depunerea online a raportărilor contabile semestriale; depunerea certificatului de atestare fiscală; depunerea declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului, conform Recomandării Comisiei Europene nr. 4885 final din data de 14.07.2020.

Semnarea contractului de finanţare cu beneficiarul se va face până cel târziu la data de 30 iunie 2021, iar plata sumelor în 30 de zile de la semnarea contractului de finanţare, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021.

În procesul de implementare a schemei se va utiliza mecanismul plăţii către întreprindere, în ordinea încărcării cererilor, însoţite de documentaţia completă, şi conform datelor încărcate în aplicaţia informatică utilizată pentru înregistrarea şi administrarea ajutorului de stat, în scopul acestei scheme, se mai spune în comunicat. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Vaccinarea anti-COVID se va desfăşura în baza unei programări; vor fi trei etape principale

Publicat

Vaccinarea anti-COVID se va desfăşura în baza unei programări care se va face într-o platformă unică şi va cuprinde trei etape principale, a declarat vineri, 4 decembrie, preşedintele Comitetului naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2, Valeriu Gheorghiţă.

“În campania de vaccinare sunt trei etape principale de vaccinare. Prima etapă – care este destinată tuturor lucrătorilor din sistemul medical, atât public de stat, cât şi privat, tuturor lucrătorilor din domeniul asistenţei medico-sociale.

Etapa a doua este cea destinată persoanelor la risc să dezvolte forme severe, persoanelor vulnerabile şi anume persoane cu vârsta peste 65 de ani, respectiv persoanele cunoscute cu boli cronice, indiferent de vârsta acestora. Ultima etapă a vaccinării va fi cea adresată populaţiei generale.

De asemenea, în etapa a doua, cea care se referă la populaţia la risc, sunt incluse persoanele care deservesc activităţi esenţiale din infrastructura critică a statului”, a spus Gheorghiţă într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

El a adăugat că toată activitatea de vaccinare se desfăşoară în baza unei programări care se va face într-o platformă unică.

“Această platformă este în curs de dezvoltare şi se va finaliza după ce vom avea stabilite exact centrele de vaccinare la nivelul fiecărui judeţ.

În această platformă persoanele se pot programa electronic, telefonic, sau prin intermediul medicului de familie. În momentul în care se alocă data iniţială a vaccinării, programul va putea aloca şi data rapelului, practic va bloca şi acea dată pentru rapel.

Toată activitatea de monitorizare va fi realizată prin înregistrarea vaccinărilor la nivelul Registrului electronic naţional de vaccinare, fiecare persoană va fi introdusă în acest registru de date care permit evaluarea în timp aproape real a numărului de persoane vaccinate şi a perioadei în care se află o persoană.

Ultima etapă ţine de siguranţa procesului de vaccinare, este cea adresată monitorizării şi raportării reacţiilor adverse post-vaccinare indezirabile. Este important să încurajăm identificarea şi raportarea reacţiilor adverse, aşa cum ele vor fi înregistrate”, a afirmat Gheorghiţă. Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

O femeie de 72 de ani și-a pierdut viața după ce a fost lovită de mașină pe DN3C, județul Constanța

Publicat

arhivă

Sfârșit tragic pentru o femeie de 72 de ani care a fost lovită de mașină pe varianta Ovidiu, județul Constanța. Accidentul a avut loc vineri seara.

Potrivit IPJ Constanța, în data de 4 decembrie, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DN3C, dinspre Constanța către A4, la intersecție cu strada Izvorului – varianta Ovidiu.

Din primele informații, impactul s-a produs între un autoturism, condus de un bărbat de 35 de ani, și un pieton, fiind vorba despre o femeie de 72 de ani.

În urma impactului a rezultat decesul pietonului.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.

Citește mai departe

EVENIMENT

O mașină s-a răsturnat într-un șanț într-o localitate din Argeș. Șoferița a fost transportată la spital

Publicat

arhivă

O femeie de 29 de ani s-a răsturnat cu mașina într-un pârâu în localiatea Berevoești, județul Argeș. Victima a fost transportată la spital

Potrivit ISU Argeș, vineri, 4 decembrie, un autoturism condus de o femeie de 29 de ani a părăsit partea carosabilă și s-a răsturnat într-un pârâu.

Din primele informații, aceasta nu a fost încarcerată, însă a suferit mai multe traumatisme, fiind preluată de către paramedicii SMURD și transportată la spital.

La fața locului se deplasează pompierii cu o autospecială de intervenție și un echipaj SMURD.

 

Citește mai departe