ACTUALITATE
8.000 de copii fără părinți așteaptă să fie adoptați. Amenzi pentru managerii de caz care nu-şi fac treaba
Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii (ANDPDCA) a evaluat şi a îmbunătăţit profilul copiilor adoptabili, astfel că numărul acestora a crescut la aproape 8.000, de la 3.000 în iunie, iar managerii de caz care nu-şi fac treaba vor putea fi amendaţi de acum înainte, a declarat, vineri, Mădălina Turza, preşedintele instituţiei, într-o conferinţă de presă.
„În urma demersurilor noastre privind simplificarea adopţiilor, prin planul nostru ‘Copii, nu dosare’, în acest moment aproape 8.000 de copii sunt adoptabili.
Am avut în vedere deblocarea dosarelor de adopţie care erau blocate nejustificat, iar copiii erau menţinuţi în sistemele sociale fără a avea acces la posibilele familii adoptatoare”, a precizat ea.
La sfârşitul lunii iunie 2020 figurau în sistem puţin peste 3.000 de copii adoptabili, iar până în septembrie numărul acestora a crescut la aproape 8.000.
„Au fost revizuite 26.000 de dosare ale copiilor, au fost revizuite informaţiile din Registrul Naţional de Adopţii şi profilul public a 2.035 de copii, în sensul îmbunătăţirii profilului, a fost elaborat şi transmis un ghid privind implementarea unei proceduri unitare pentru adopţiile interne, au fost demarate sesiuni de îndrumare şi consiliere pentru managerii de caz din Direcţiile de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului de către echipa de la ANDPDCA pentru că am constatat că cele mai mari deficienţe erau la nivelul managementului de caz, dar şi la nivelul serviciilor Adopţii”, a continuat Turza.
Potrivit acesteia, în premieră, ANDPDCA aplică, începând de acum, contravenţii.
„Am emis ordinul de preşedinte, publicat în Monitorul Oficial, prin care îndeplinirea defectuoasă sau neîndeplinirea atribuţiilor corespunzătoare în procesul de adopţie de către managerii de caz şi specialiştii din serviciile Adopţii pot fi sancţionate contravenţional”, a arătat ea.
Totodată, autoritatea a elaborat un plan de control al aplicării tuturor acestor prevederi.
„Vrem să ne adresăm şi oamenilor interesaţi de adopţii, astfel că am deschis o linie telefonică unde oamenii pot sesiza o deficienţă sau pot cere consiliere. De asemenea, există la nivelul autorităţii o persoană desemnată cu coordonarea tuturor operaţiunilor din adopţii”, a completat reprezentanta ANDPDCA. Agerpres