Connect with us

ACTUALITATE

Toma Coconea a câştigat prima etapă a competiţiei Red Bull X-Alps

Publicat



Cu un total de 123.7 km parcurşi – 60.95 km în alergare montană şi 59.5 km în zbor cu parapanta – Toma Coconea a câştigat prima etapă a celei mai dificile competiţii montane din lume, Red Bull X-Alps.

Veteranul şi dublul vicecampion al competiţiei a trecut primul linia de finish din Wagrain-Kleinarl, determinat să-şi depăşească încă o dată limitele, după extraordinarul timp parcurs de 9.6 ore. Startul în cea de-a noua ediţie Red Bull X-Alps a avut loc în Piaţa Mozart din Salzburg, în uralele fanilor prezenţi, iar prima bornă a competiţiei a însumat un total de 59.1 km parcurşi în linie dreaptă între regiunile Gaisberg şi Wagrain-Kleinarl.

‘ Un final de zi cu multă satisfacţie! Vă mulţumesc pentru toate gândurile bune, ne vedem dimineaţă cu forţe proaspete!’, a declarat Toma Coconea după prima zi victorioasă a competiţiei.

Urmăreşte-l live pe Toma Coconea în drumul său de peste 1.138 de km până la Monaco, prin aplicaţia interactivă 3D, de pe RedBull.com, începând cu 16 iunie 2019. Aplicaţia de live tracking permite vizualizarea în timp real a întregii competiţii, a clasamentului, a statisticilor personalizate fiecărui atlet şi permite monitorizarea constantă a condiţiilor meteo înregistrate din Salzburg şi până la linia de final din Monaco.

A noua ediţie Red Bull X-Alps 2019 are cel mai dificil traseu din istoria de 16 ani a competiţiei. Cea mai dificilă competiţie din istorie are şi cele mai extreme condiţii meteo înregistrate vreodată.

Sosirea este programată, după 13 check-point-uri, la Monaco, sportivii având de parcurs un traseu de 1.138 de kilometri în zbor cu parapantă sau în alergare pe drumurile montane.

Noul traseu Red Bull X-Alps va face cursa extrem de dificilă atât pentru veterani, cât şi pentru începători. Noile locaţii, cum ar fi Kronplatz, Davos, Muntele Titlis din Elveţia şi regiunea de vest a Alpilor Francezi, vor scoate sportivii de pe cărările marcate ale munţilor şi le vor testa aptitudinile de navigare şi adaptabilitate de-a lungul celor 13 puncte de oprire:

Salzburg – Gaisberg – Wagrain-Kleinarl – Aschau-Chiemsee – Kronplatz – Lermoos – Tiroler Zugspitz Arena – Davos – Titlis – Eiger – Mont Blanc – Saint Hilaire – Monte Viso – Cheval Blanc – Peille – Monaco.

În acest an, condiţiile de teren vor avea un impact decisiv asupra performanţei fiecărui sportiv în drumul spre Monaco. Organizatorul cursei, Ulrich Grill, declară că: ‘în prezent, în majoritatea segmentelor din Alpi avem mult mai multă zăpadă decât puteai vedea în această perioadă a anului. E greu să anticipezi schimbările meteorologice la aceste altitudini şi dacă acestea vor
avea un impact asupra modului în care se va derula cursa’.

Acest lucru va avea, de asemenea, un impact asupra sarcinilor lui Jürgen Wietrzyk, directorul de siguranţă al Red Bull X-Alps 2019, care spune: ‘Fiecare parte a traseului trebuie monitorizată zilnic, întrucât există extrem de multe zone periculoase şi alunecoase pe căile de deplasare din Munţii Alpi.”

INFORMAŢII MEDIA:
Mai multe informaţii, imagini foto şi video pot fi găsite pe redbullcontentpool.com şi pot fi folosite gratuit în scop editorial.

Portalul media necesită înregistrare pentru jurnalişti. înregistrarea se face rapid, în mai puţin de două minute, şi vei avea acces la informaţii, fotografii şi clipuri video din întreg universul Red Bull.

Urmăreşte Red Bull X-Alps şi pe canalele din social media: Facebook, Twitter, Instagram şi YouTube.

Sursa Foto-Video: Toma Coconea/Facebook

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Austria a descoperit peste 200 de cazuri de COVID-19 în rândul participanţilor la un festival în Croaţia

Publicat

Arhivă foto

Austria a identificat cel puţin 215 cazuri de COVID-19 în rândul unor tineri care au călătorit în Croaţia pentru a participa la un festival, deşi organizatorul evenimentului susţine că acestora le-a fost verificat la intrare certificatul sanitar, relatează joi agenţia DPA.

Festivalul desfăşurat pe plajă, denumit Austria Goes Zrce, a avut loc mai multe zile la rând săptămâna trecută pe insula croată Pag şi a atras circa 8.000 de participanţi, cu vârste între 19 şi 27 de ani.

Autorităţile sanitare austriece le-au cerut acum tuturor celor care au fost prezenţi la acest eveniment să se testeze, pentru a identifica şi alte posibile cazuri de infectare.

Toţi participanţii la festival au fost verificaţi de două ori înainte de a li se permite intrarea în acel spaţiu, pentru a vedea dacă ei au fost vaccinaţi anti-COVID-19, dacă au fost testaţi negativ ori s-au recuperat după o infectare anterioară, asigură organizatorul Martin Reitstaetter.

”Am respectat instrucţiunile guvernelor austriac şi croat”, insistă acesta şi neagă acuzaţiile unui participant care a declarat publicaţiei Der Standard că verificările au fost oarecum relaxate.

Conform datelor transmise tot de gazdele festivalului, circa 60% dintre participanţi au fost cel puţin parţial vaccinaţi anti-COVID-19. ”Ceea ce ne sperie cel mai mult este că sunt atât de mulţi vaccinaţi printre cei testaţi pozitiv”, mai spune Martin Reitstaetter.

În Austria, circa o treime din noile cazuri de COVID-19 sunt legate de călătoriile în afara ţării, potrivit ministrului austriac al sănătăţii, Wolfgang Mueckstein.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Înmatriculările maşinilor cu motoare parţial hibride au crescut de aproape 4 ori în prima jumătate a anului

Publicat

Înmatriculările de autoturisme cu motoare parţial hibride au crescut de aproape 4 ori în prima jumătate a anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit unei analize realizate de site-ul datareport.ro, pe baza informaţiilor publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, un număr de 8.016 autoturisme cu motoare parţial hibride (mild-hybrid electric vehicle – MHEV) au fost înmatriculate de la 1 ianuarie şi până la 30 iunie, număr mai mare de 3,6 ori faţă de cele 2.212 de astfel de maşini înmatriculate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Comparativ cu numărul de maşini cu motoare parţial hibride înmatriculate în prima jumătate a anului 2019 (552 de unităţi), creşterea din primul semestru al anului curent este de 14,5 ori mai mare.

Automobilele cu motoare parţial hibride au beneficiul închiderii temporare a motorului cu combustie şi înlocuirea lui cu unul electric în momentele în care maşina stă în trafic, frânează sau înaintează din inerţie.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule cu motoare hibride plug-in, acestea au atins 841 de unităţi în primele şase luni ale anului curent, de peste 3 ori mai mult decât numărul de 266 de maşini cu motoare hibride plug-in înmatriculate în prima jumătate a anului anterior.

A crescut și numărul de înmatriculări al mașinilor complet electrice

Înmatriculările maşinilor complet electrice au urcat la 873 de unităţi în primele şase luni ale anului curent, în creştere faţă de cele 600 de autoturisme înmatriculate în perioada similară din 2020.

Pe de altă parte, aproape două treimi (65,4%) din toate autoturismele noi – indiferent de modalitatea de propulsie – înmatriculate în România în primele şase luni ale anului, adică 30.770 de unităţi, au fost achiziţionate de clienţi persoane juridice, în timp ce 34,6% din total, adică 16.314 maşini, au fost cumpărate de clienţi persoane fizice, arată analiza datareport.ro. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Noul regulament de parcare pentru Bucureşti va fi lansat în scurt timp în dezbatere publică

Publicat

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat joi că în scurt timp va lansa în dezbatere publică noul regulament privind parcările din Bucureşti. Trebuie corectat „dezechilibrul care vine din faptul că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public”.

„Este o întrebare generală care vizează strategia de parcare. Răspunsul o să-l aveţi în noul regulament de parcare pentru municipiul Bucureşti. Îl vom lansa în scurt timp în dezbatere publică. În linii mari, avem un dezechilibru care vine din faptul că avem nişte parcări plătite cu un număr mic de locuri relativ la necesar şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public. Şi atunci nu o să reuşim niciodată să stimulăm bucureşteanul să-şi lase maşina la o parcare periferică, dacă noi luăm bani şi în acelaşi timp oferim locuri de parcare gratuite în mijlocul oraşului. Acesta este dezechilibrul la care noul regulament de parcare, care va cuprinde tarifele de parcare peste tot în Bucureşti, o să răspundă. Nu pot să dau acum, înainte de a lansa în dezbatere publică vreau să mă sfătuiesc cu consilierii generali din majoritate”, a afirmat Nicuşor Dan, întrebat cât va costa parcarea maşinilor în Bucureşti.

 

Diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică

El a spus că va fi făcută diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică din timpul zilei.

„Ca să faci o strategie de parcare trebuie să facem diferenţa între parcări rezidenţiale şi parcări publice pentru persoanele care le folosesc peste zi. Deci, pe zona de parcări rezidenţiale, tariful pe care oamenii din zonă îl plătesc pentru locul lor de parcare, în mod cert, va fi stabilit pe bază de abonament. Nu o să punem oamenii care locuiesc în zonă să plătească o anumită sumă pe oră. Pentru locurile publice de parcare, adică pentru locurile pe care pe domeniul public oamenii parchează să vină cu maşina la serviciu, din strategia de parcare şi din politica de preţuri pe care noi o să o avem, o să rezulte exact acele locuri critice, locuri unde oricât ai face parcarea, tot nu o să fie suficient, şi în locurile acelea trebuie să facem parcări publice: subterane, supraterane, cum permite relieful”, a explicat primarul general.

 

Se anulează parcările gratuite?

Întrebat dacă intenţionează să anuleze parcările gratuite şi să fie toate cu plată, Nicuşor Dan a spus: „Este o alternativă pe care o avem în vedere în regulamentul pe care o să-l vedeţi foarte curând, cel puţin în zona centrală”.

„Există un dezechilibru. (…) În zona Unirii, pe care o cunosc foarte bine, avem acea parcare cu 40 de locuri care este tot timpul plină şi sunt convins că dacă am face acolo 50 lei tot plină o să fie şi tot nu o să fie suficiente locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte, în zona Unirii, în care merg pe jos în fiecare dimineaţă, avem câteva sute de maşini abandonate pe domeniul public, nişte locuri pe care le ocupă degeaba pentru că nimeni nu s-a ocupat să le ridice de acolo. Acesta este mecanismul în care trebuie mai întâi să corectăm un dezechilibru care există pe piaţa locurilor de parcare”, a adăugat Nicuşor Dan, chestionat dacă are în vedere scumpirea tarifelor de parcare.

Luni, la şedinţa de Consiliu General, se va vota ca un teren de 3 ha în zona de vest a Capitalei să fie dat Primăriei Sectorului 6. Aici vor fi depozitate maşinile ridicate.

„Problema nu este numai a maşinilor parcate neregulamentar. Problema este şi a maşinilor care sunt parcate pe prima bandă, pentru că aşa decis Municipalitatea. Sunt maşini care stau acolo de un an, doi, trei”, a mai explicat primarul general. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţ-record al energiei pe bursă, pe fondul caniculei şi al închiderii unui reactor de la Cernavodă

Publicat

Preţul energiei pe Piaţa pentru Ziua Următoare cu livrare vineri are o medie-record de 645 de lei pe MWh, potrivit datelor operatorului bursier OPCOM.

Totodată, preţul maxim orar este de 885,7 lei pe MW, de asemenea unul istoric, între orele 20:00 şi 21:00.

Aceasta pe fondul temperaturilor extrem de ridicate din aceste zile, consumul atingând valori-record pentru perioada de vară.

În plus, Unitatea 2 a centralei de la Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Naţional miercuri seara, ca urmare a unui tranzient în sistemul energetic, care a afectat partea clasică, fără a fi afectate funcţiile de securitate nucleară ale unităţii, a anunţat, joi, Nuclearelectrica.

„Deconectarea automată a Unităţii 2 s-a produs în condiţii de siguranţă, toate sistemele unităţii funcţionând şi răspunzând conform proiectului în astfel de situaţii”, spun reprezentanţii societăţii.

Aceştia subliniază că deconectarea automată a Unităţii 2 şi lucrările de remediere nu au impact asupra securităţii nucleare a reactorului, personalului unităţii, populaţiei şi mediului înconjurător.

Centrala Nuclearoelectrică Cernavodă operează Unităţile 1 şi 2, fiecare cu o putere instalată de producţie de 700 MW, aceste reactoare asigurând aproximativ 20% din necesarul de energie al României. AGERPRES

Citește mai departe