Connect with us

EVENIMENT

A fost lansat 9SOS, primul sistem privat de telemedicină care oferă asistență persoanelor afectate de coronavirus, suspecte, izolate sau în carantină

Publicat

9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină din România, care oferă servicii de asistenţă şi suport persoanelor afectate de COVID-19, la numărul de asistenţă 021.9789, a fost lansat de doi antreprenori români, cu sprijinul Romanian Business Leaders.

Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, 9SOS este o soluţie complexă şi completă, care are funcţiuni de înscriere, triere, evaluare şi monitorizare a celor afectaţi de COVID-19. Serviciul este gratuit, iar Telekom este operatorul de telecomunicaţii partener.

Apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare şi poate fi efectuat de orice cetăţean român, din orice reţea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau din afara graniţelor.

"Proiectul pornit la iniţiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie şi Marius Ţapu, cu sprijinul şi implicarea comunităţii Romanian Business Leaders (RBL), răspunde apelului lansat de către preşedintele României mediului de afaceri. Platforma construită propune o soluţie care diminuează încărcarea spitalelor, medicilor de familie, Direcţiilor pentru Sănătate Publică (DSP) şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină. În contextul în care numărul persoanelor infectate, suspecte şi aflate în carantină este în creştere, iar spitalele sunt supraaglomerate şi le sunt alocate un număr mare de persoane, serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea şi asistenţa lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789", se menţionează în comunicat.

Pentru a evita suprasolicitarea centrelor de triaj - ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate şi la creşterea riscului de contaminare şi infectare a populaţiei sănătoase - serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcţionează traficul şi monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaborarea mai multor entităţi, în baza unui parteneriat public- privat.

Întregul proces are loc la distanţă, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicaţiilor cu persoanele afectate. În plus, sistemul degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc şi de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaţionale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.

Un palier de suport oferit de 9SOS pentru cei afectaţi de COVID-19 este call center-ul medical care face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază şi le întocmeşte o fişă situaţională, pe baza celor declarate de persoana care apelează şi, în funcţie de categoria de risc care i-a fost alocată de, persoana va fi direcţionată către un medic de specialitate, medic de familie, ISU sau DSP, în funcţie de situaţie. În plus, serviciul 9SOS oferă şi monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primeşte o recomandare şi rămâne într-un sistem de monitorizare până la dispariţia definitivă a riscului.

Cel de-al doilea palier de suport este call center-ul social, care oferă suport emoţional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilităţi sau singure şi care, în funcţie de situaţie, îi direcţionează către autorităţile abilitate sau grupuri de suport civic.

Gestionarea procesului se face prin call center CRM, integrat cu platforme de telemedicină şi asistenţă socială. Tot lanţul de înregistrare, evaluare şi îngrijire este integrat, cu trasabilitate cap-la-cap, astfel încât pot fi înregistrate toate apelurile.

Sistemul funcţionează în condiţii stricte de GDPR - Date Sensibile cu Caracter Special, cu anonimizarea lor conform reglementărilor GDPR şi vor respecta complet condiţiile impuse de securitate, complexitate şi scalabilitate.

Platforma 9SOS va fi încredinţată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgenţă şi minimum 3 luni după încheierea acesteia.

Totodată, este în proces de dezvoltare website-ul www.9sos.ro, unde vor fi disponibile informaţii despre beneficiarii acestei platforme de telemedicină, documente şi modele de declaraţii. Proiectul este deschis pentru colaborarea cu alte entităţi care doresc să implementeze soluţia la nivel local.

Soluţia este pusă la dispoziţie gratuit de iniţiatori şi comunitatea RBL, împreună cu o echipă operativă formată din experţi call center, platformă telemedicină, cybersecurity, ingineri comunicaţii mobile şi speciale, analişti de sisteme software, specialişti în comunicare. Fiecare participant contribuie cu resurse diverse, integrarea acestora fiind realizată de Asociaţia Open Knowledge, cu susţinerea RBL, împreună cu EvoMed (CRM folosit în telemedicine), Bright Communication (serviciul Call Center), EvoGPS (infrastructura informatică), Asociaţia Salvarea Bucureşti (voluntari cu pregătire medical) şi multe alte entităţi private.

Fundaţia Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri şi profesionişti români din diverse domenii, uniţi de dorinţa de a contribui la un bine public dincolo de interesele de companiei sau industriei. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Cine era bărbatul care și-a pierdut viața după ce un autocamion s-a răsturnat și a luat foc, în Apuseni

Publicat

cine era bărbatul care și a pierdut viața după ce un

Bărbatul care și-a pierdut viața în accidentul de miercuri după-amiaza, pe DJ 27, la Gura Cornei, era angajat Cupru Min Abrud. Compania a transmis că va colabora cu autoritățile pentru a fi stabilite circumstanțele în care s-a produs accidentul.

”În data de 17 decembrie, în jurul orelor 16.00, un angajat al Cupru Min a decedat în urma unui accident, urmat de incendierea autocamionului pe care îl conducea. Colegul nostru (51 de ani) se deplasa pe raza localității Corna.

Vezi...

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Pedeapsa primită de un tânăr din Alba care a fost prins de polițiști cu hașis asupra sa. Ce au decis magistrații Tribunalului

Publicat

pedeapsa primită de un tânăr din alba care a fost

Dosarele penale în care tineri sunt judecați pentru consum sau posesie de droguri au ajuns o normalitate pe rolul Tribunalului Alba, instanța din județ care judecă astfel de cazuri.

Asta arată că nivelul consumului de droguri este unul ridicat în județ, dar se pare că autoritățile ”țin sub preș” amploarea fenomenului. 

Spre exemplu, în data de 17 decembrie 2025, procurorii DIICOT Alba Iulia au semnat un acord de recunoaștere al vinovăției cu un tânăr care a fost prins...

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Plimbărețul Avram Gal, „ministrul de Externe” din Câmpia Turzii: Zeci de deplasări ”strategice” pentru afaceri, rezultate puține

Publicat

14 sept.jpg






Din ianuarie până în decembrie, președintele PSD Câmpia Turzii, omul de afaceri Avram Gal, și-a documentat public, printr-o succesiune de postări pe Facebook, un traseu internațional dens: Statele Unite ale Americii în mai multe runde, opriri în Europa și Asia, întâlniri prezentate drept „strategice”, participări la evenimente mondene, inclusiv întâlnici cu șefi de stat, și o narațiune constantă despre...

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Românii își planifică mai atent vacanțele de sărbători: Patru din zece hoteluri au grad de ocupare sub 50% de Crăciun și Revelion

Publicat

agenţiile de turism şi unitățile de cazare pot fi verificate

Românii își planifică mai atent vacanțele de sărbători, urmăresc prețurile și evită pachetele scumpe. Patru din zece hoteluri au grad de ocupare sub 50% de Crăciun și Revelion.

Pentru perioada Crăciunului și a Revelionului, 27,3% dintre hotelieri nu au oferte, iar aproximativ 39% au un grad de ocupare sub 50%, scrie Mediafax.

Pe de altă parte, aproape 18% dintre unități raportează deja un grad de ocupare de peste 70%, potrivit Travelminit.

În ceea ce privește ofertele,...

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe