EVENIMENT
A fost lansat 9SOS, primul sistem privat de telemedicină care oferă asistență persoanelor afectate de coronavirus, suspecte, izolate sau în carantină

9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină din România, care oferă servicii de asistenţă şi suport persoanelor afectate de COVID-19, la numărul de asistenţă 021.9789, a fost lansat de doi antreprenori români, cu sprijinul Romanian Business Leaders.
Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, 9SOS este o soluţie complexă şi completă, care are funcţiuni de înscriere, triere, evaluare şi monitorizare a celor afectaţi de COVID-19. Serviciul este gratuit, iar Telekom este operatorul de telecomunicaţii partener.
Apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare şi poate fi efectuat de orice cetăţean român, din orice reţea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau din afara graniţelor.
„Proiectul pornit la iniţiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie şi Marius Ţapu, cu sprijinul şi implicarea comunităţii Romanian Business Leaders (RBL), răspunde apelului lansat de către preşedintele României mediului de afaceri. Platforma construită propune o soluţie care diminuează încărcarea spitalelor, medicilor de familie, Direcţiilor pentru Sănătate Publică (DSP) şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină. În contextul în care numărul persoanelor infectate, suspecte şi aflate în carantină este în creştere, iar spitalele sunt supraaglomerate şi le sunt alocate un număr mare de persoane, serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea şi asistenţa lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789”, se menţionează în comunicat.
Pentru a evita suprasolicitarea centrelor de triaj – ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate şi la creşterea riscului de contaminare şi infectare a populaţiei sănătoase – serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcţionează traficul şi monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaborarea mai multor entităţi, în baza unui parteneriat public- privat.
Întregul proces are loc la distanţă, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicaţiilor cu persoanele afectate. În plus, sistemul degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc şi de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaţionale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.
Un palier de suport oferit de 9SOS pentru cei afectaţi de COVID-19 este call center-ul medical care face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază şi le întocmeşte o fişă situaţională, pe baza celor declarate de persoana care apelează şi, în funcţie de categoria de risc care i-a fost alocată de, persoana va fi direcţionată către un medic de specialitate, medic de familie, ISU sau DSP, în funcţie de situaţie. În plus, serviciul 9SOS oferă şi monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primeşte o recomandare şi rămâne într-un sistem de monitorizare până la dispariţia definitivă a riscului.
Cel de-al doilea palier de suport este call center-ul social, care oferă suport emoţional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilităţi sau singure şi care, în funcţie de situaţie, îi direcţionează către autorităţile abilitate sau grupuri de suport civic.
Gestionarea procesului se face prin call center CRM, integrat cu platforme de telemedicină şi asistenţă socială. Tot lanţul de înregistrare, evaluare şi îngrijire este integrat, cu trasabilitate cap-la-cap, astfel încât pot fi înregistrate toate apelurile.
Sistemul funcţionează în condiţii stricte de GDPR – Date Sensibile cu Caracter Special, cu anonimizarea lor conform reglementărilor GDPR şi vor respecta complet condiţiile impuse de securitate, complexitate şi scalabilitate.
Platforma 9SOS va fi încredinţată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgenţă şi minimum 3 luni după încheierea acesteia.
Totodată, este în proces de dezvoltare website-ul www.9sos.ro, unde vor fi disponibile informaţii despre beneficiarii acestei platforme de telemedicină, documente şi modele de declaraţii. Proiectul este deschis pentru colaborarea cu alte entităţi care doresc să implementeze soluţia la nivel local.
Soluţia este pusă la dispoziţie gratuit de iniţiatori şi comunitatea RBL, împreună cu o echipă operativă formată din experţi call center, platformă telemedicină, cybersecurity, ingineri comunicaţii mobile şi speciale, analişti de sisteme software, specialişti în comunicare. Fiecare participant contribuie cu resurse diverse, integrarea acestora fiind realizată de Asociaţia Open Knowledge, cu susţinerea RBL, împreună cu EvoMed (CRM folosit în telemedicine), Bright Communication (serviciul Call Center), EvoGPS (infrastructura informatică), Asociaţia Salvarea Bucureşti (voluntari cu pregătire medical) şi multe alte entităţi private.
Fundaţia Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri şi profesionişti români din diverse domenii, uniţi de dorinţa de a contribui la un bine public dincolo de interesele de companiei sau industriei. AGERPRES
EVENIMENT
Rogobete: Medicii de la spitalele de stat să nu mai poată trimite pacienți la privat. Se modifică legislația

Medicii angajați în spitalele de stat vor fi obligați să își realizeze cu prioritate contractul cu CNAS astfel încât nu mai pot direcționa pacienți la spitalele și clinicile private.
Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a declarat duminică, citat de Agerpres, că legislația va fi modificată astfel încât medicii angajaţi în spitalele publice să-și facă contractele cu Casa Naţională de Asigurări…
Citește mai mult pe Cluj24.ro

Un tânăr a căzut de pe stânci, în Cheile Turzii, județul Cluj, iar pentru salvarea sa a intervenit elicopterul SMURD, care l-a extras pe bărbat cu ajutorul troliului, scrie Mediafax.
Elicopterul SMURD și salvamontiștii au intervenit într-o misiune dificilă de troliere, pentru a salva un tânăr care a căzut de pe stânci în Cheile Turzii, județul Cluj.
Din fericire, victima a fost conștientă și cooperantă,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
FOTO: Scandal la Alba Iulia, în zona Cetate. Trei tineri au ajuns la Poliție. Au intervenit și echipaje SAS și jandarmi

Scandal în zona parcului din apropierea Casei de Cultură a Sindicatelor, duminică seara. Mai mulți tineri au intrat în conflict, iar situația a fost observată de un echipaj de poliție. Trei dintre ei au ajuns la poliție.
Potrivit IPJ Alba, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia au observat un conflict între mai multe persoane.
Au intervenit prompt, sprijiniți de jandarmi, de un echipaj al Poliției Locale și de luptători din cadrul Serviciului pentru Acțiuni…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Câte persoane din România primesc pensii prevăzute de legi speciale. Numărul acestora a scăzut

Peste 400.000 de persoane primeau pensii prevăzute de legi speciale, în România, în luna iulie. Numărul este mai mic față de cel din luna anterioară.
Potrivit datelor centralizate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), în iulie erau 407.854 de beneficiari, cu 765 mai puține față de luna mai.
Peste 400.000 de persoane cu pensii prevăzute de legi speciale. Situația pe categorii
Cel mai mare număr de persoane, respectiv 197.090, se înregistra în cazul beneficiarilor de…
Citește mai mult pe Alba24.ro