Connect with us

ACTUALITATE

A fost publicat CALENDARUL de înscriere la grădiniță 2020. Reînscrierile încep pe 25 mai, înscrierile pe 8 iunie

Publicat



gradinita

Calendarul de înscriere în învăţământul preşcolar a fost aprobat de Ministerul Educaţiei. Potrivit MEC, înscrierea copiilor la grădiniţă se va face în trei etape, începând de pe 8 iunie, iar reînscrierea se va desfăşura de pe 25 mai.

Înscrierea pentru prima dată a copiilor la grădiniţă se va desfăşura în 3 etape. Etapa I are loc între 8 iunie – 3 iulie, etapa a II-a între 20 iulie – 10 august, iar etapa a III-a, programată în perioada 11 – 31 august, se referă la ”Corecturi”.

Etapa de reînscriere a copiilor în învăţământul preşcolar se desfăşoară între 25 mai şi 5 iunie, potrivit MEC.

La sfârşitul lunii aprilie, Ministerul Educaţiei anunţa că înscrierile la clasa pregătitoare şi la grădiniţă pot fi realizate online. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

În primele patru luni ale anului, radierile de firme în scădere cu aproape 73%

Publicat

Numărul firmelor radiate a scăzut în primele patru luni din 2020 cu 72,87%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, şi s-a cifrat la 15.179, conform statisticilor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

Cele mai multe radieri au fost înregistrate în municipiul Bucureşti – 2.089 firme (cu 62,85% mai puţine faţă de ianuarie-aprilie 2019) şi în judeţele Constanţa – 714 (minus 45,33%), Cluj – 680 (minus 63,24%) şi Timiş – 625 (minus 59,60%).

La polul opus, cele mai puţine radieri au fost consemnate în judeţele Ialomiţa, respectiv 117 (în scădere cu 70,08% faţă de anul aceeaşi perioadă din 2019), Covasna – 117 (minus 72,85%) şi Călăraşi – 134 (minus 79,06%).

În primele patru luni din 2020, în niciun judeţ nu s-au înregistrat creşteri ale numărului de radieri, în timp ce scăderile cele mai semnificative au fost consemnate în judeţele Maramureş (85,68%), Gorj (84,43%) şi Teleorman (84,33%).

În luna aprilie 2020 au fost înregistrate 1.388 de radieri, cele mai mult în Bucureşti (218) şi judeţele Cluj (109), Constanţa (99) şi Timiş (78)

Pe domenii de activitate, numărul cel mai mare de radieri a fost înregistrat în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, repararea autovehiculelor şi motocicletelor – 4.068 (minus 76,55% raportat la ianuarie-aprilie 2019), construcţii – 1.393 (minus 74,5%) şi agricultură, silvicultură şi pescuit – 1.251 (minus 88,46%). AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sectorul construcţiilor are nevoie de românii care s-au întors în ţară

Publicat

constructii

Sectorul construcţiilor are nevoie de românii care s-au întors în ţară, în contextul pandemiei de COVID-19, în condiţiile în care deficitul de forţă de muncă în acest domeniu ajunge la 500.000 de persoane, potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei Române a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA).

Organizaţia consideră că întoarcerea românilor în contextul pandemiei de COVID-19 reprezintă o şansă unică pentru a menţine şi valorifica în ţară această categorie de forţă de muncă. În acest sens, membrii ARCA propun tuturor patronatelor din domeniul construcţiilor şi autorităţilor responsabile din acest sector, spre dezbatere, un plan pentru angajarea românilor care lucrează, în mod normal, în afara graniţelor şi care au revenit în ţară de la începutul anului.

În prezent, deficitul de forţă de muncă în sectorul construcţiilor (construcţii/reabilitări autostrăzi, construcţii/reabilitări drumuri sau reţele edilitare în mediul rural şi în mediul urban, construcţii civile) din România ajunge la aproximativ 500.000 de persoane.

Mulţi dintre românii care au revenit în ţară sunt specializaţi în domeniul construcţiilor şi pot fi integraţi cu uşurinţă în activitatea şantierelor deschise la nivel naţional.

Asociaţia Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) are mai multe propuneri pentru a facilita accesul românilor care s-au întors în ţară la oferta locurilor de muncă din domeniul construcţiilor, după cum urmează: crearea unei platforme on-line de către autorităţi, cu ajutorul căreia, românii care au revenit în ţară, în contextul pandemiei de COVID-19, să se poată înscrie în domeniul în care pot activa; realizarea unei burse on-line a locurilor de muncă în domeniul construcţiilor, printr-un efort comun al patronatelor din acest sector, alături de autorităţile responsabile; realizarea unui parteneriat solid stat – companii private din domeniul construcţiilor pentru instruirea forţei de muncă şi atestarea celor care au nevoie de o calificare generatoare de venituri mai mari, corespunzătoare nivelului de pregătire; crearea, cu sprijinul autorităţilor din domeniile Educaţiei şi Muncii şi Protecţiei Sociale, a unui mecanism simplu şi rapid prin care să fie echivalate atestatele sau diplomele de calificare obţinute de români în străinătate.

ARCA menţionează că soluţiile propuse ar determina o dezvoltare rapidă a sectorului construcţiilor, ar reduce atât şomajul în rândul celor care s-au întors în ţară, cât şi munca “la negru” din acest domeniu şi, cel mai important, le-ar permite acestor persoane să rămână acasă, alături de familiile lor, şi să aibă un nivel de trai decent. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elevii de clasa a VIII-a și a XII-a s-au întors la școală. Se face doar pregătiri pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat

Publicat

Elevii din anii terminali s-au întors, marţi, 2 iunie, la şcoală, până pe 12 iunie urmând să facă pregătire pentru examenele naţionale – Evaluarea Naţională şi Bacalaureat.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, anunţa recent că în perioada 2 – 12 iunie se vor realiza numai activităţi de pregătire şi consiliere pentru examenele naţionale, iar prezenţa în această perioadă la şcoală este opţională.

Pentru elevii care nu vor participa fizic la pregătire în vederea susţinerii examenelor naţionale vor fi organizate activităţi de pregătire online sau de pregătire alternativă.

În această perioadă, durata activităţilor petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu şi de 2 ore pentru elevii de gimnaziu, iar pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale, activitatea de pregătire nu va dura mai mult de 4 ore pentru elevii de liceu şi 3 ore pentru gimnaziu.

Printr-un ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii, s-au stabilit anumite măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unităţile/instituţiile de învăţământ, instituţiile publice şi toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educaţiei.

Documentul stabileşte că în aceste instituţii accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate; să nu fie permis accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depăşeşte 37,3°C; să fie asigurate dezinfectarea suprafeţelor expuse.

Potrivit ordinului, Consiliile de administraţie ale şcolilor elaborează o procedură proprie, prin care stabilesc modalităţile de desfăşurare a activităţilor de pregătire a examenelor naţionale, propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii/instituţiei de învăţământ.

Școlile trebuie să respecte anumite reguli:

* la intrarea în şcoală va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37,3°C) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor;

* în situaţia în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învăţământ şi i se va recomanda să se adreseze medicului de familie;

* parcursul prin curtea şcolii până la intrarea în unitatea de învăţământ se va realiza pe un traseu bine delimitat şi semnalizat, respectând normele de distanţare fizică;

* elevii vor fi însoţiţi de către cadrul didactic de la accesul în unitatea de învăţământ până în sala de clasă şi apoi, după finalizarea activităţilor, vor fi conduşi până la ieşire;

* la intrarea în şcoală vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectante, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini etc.);

* se realizează curăţenia şi dezinfectarea pardoselilor, a obiectelor din sala de curs (pupitre/mese, scaune), a clanţei uşii, cremonului de la geamuri, pervazului ferestrei, prin ştergere cu apă şi detergent, apoi cu substanţe biocide, înainte şi după fiecare serie de elevi prezenţi la activităţile de pregătire;

* elevii, personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic vor purta mască de protecţie pe durata activităţilor şi îşi vor igieniza regulat mâinile cu substanţe dezinfectante sau cu săpun;

* în situaţia unităţilor de învăţământ care vor realiza activităţile de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de două ore pentru dezinfectarea/igienizarea cu substanţe biocide şi aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puţin o oră;

* în perioada desfăşurării activităţilor de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat, astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacţioneze fizic;

* grupele de elevi vor păstra aceeaşi sală de clasă pe toată perioada desfăşurării activităţilor de pregătire;

* colectarea măştilor purtate se va face în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învăţământ.

În Capitală, aproximativ 13.000 de elevi s-au înscris să participe la activităţile de pregătire pentru examene.

Potrivit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, 7.156 de elevi din clasa a VIII-a şi 5.666 – din clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR şi-au anunţat participarea la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ din Capitală în perioada 2 – 12 iunie.

“Până la acest moment, şi-au anunţat participarea fizică la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ: 7.156 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a, 882 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar inferior şi 5.666 de elevi înscrişi în clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR, precum şi 1.090 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar superior”, anunţa pe 27 mai ISMB. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Promisiunea ministrului Muncii pentru românii din Diaspora: ”Cei care au ieşit la pensie în străinătate nu vor mai aştepta cu anii calcularea pensiilor”

Publicat

ministrul muncii

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, le dă asigurări celor care au ieşit la pensie în străinătate că, în curând, va veni ziua când nu vor mai aştepta cu anii calcularea pensiilor.

“De ziua lor, a românilor de pretutindeni, le spun atât: îi respect, ştiu că muncesc pentru fiecare ban câştigat. Pentru ei, nu am să renunţ la niciun efort pentru a le face viaţa mai uşoară la muncă. De aici, de acasă, de unde mă gândesc zilnic la ce pot să fac mai mult pentru ca ei să simtă că nu sunt uitaţi.

Pentru cei care au ieşit la pensie în străinătate, îi asigur că vine curând ziua în care nu vor mai aştepta cu anii pentru (re)calcularea pensiilor lor. Sunt ani de când drepturile acestor oameni sunt tratate cu superficialitate. Şi cu veşnice scuze pentru a explica cum nu se poate. Ba se poate. Indiferent de câtă rezistenţă întâmpin, voi face sistemul să vă respecte. Am tot întrebat dacă a existat o preocupare, în trecut, a miniştrilor PSD, pentru acest subiect. Nimic. Sunt furibunzi când văd că iese la iveală indiferenţa lor”, scris ministrul, duminică seara, pe pagina sa de Facebook.

Aceasta a subliniat că, de două luni, a dat ordin Caselor de Pensii pentru a recupera întârzierile care se pot recupera şi că va relua discuţiile cu autorităţile din Italia, Spania şi nu numai, imediat ce aceste ţări trec ce perioada critică în combaterea pandemiei.

“Este o problemă care implică autorităţile din România dar şi din străinătate. Le mulţumesc românilor care îşi învaţă copiii să vorbească româneşte sau care îi ajută să nu uite limba română. Acest lucru, pentru mine, este de nepreţuit”, mai precizat Violeta Alexandru. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate