EVENIMENT
A fost REZILIAT contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva
Contractul cu spaniolii de la Comsa pentru cei 21 de km ai Lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva a fost reziliat de CNAIR, după mai multe zile de neînțelegeri în care tronsonul gata de trafic stă închis. Potrivit ziarului Alba24.ro, CNAIR acuza unele lucrări nefinalizate și cerea zece ani de garanție în loc de patru pentru a face recepția lucrărilor și a deschide autostrada.
Asociația Pro Infrastructura spune că rezilierea făcută acum la final e de „neimaginat” pentru profesioniștii din domeniu, că „statul român va pierde definitiv garanția de patru ani” și că „vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”.
Lotul 3 al autostrăzii, deși finalizat, nu a fost recepționat, pentru că CNAIR a acuzat calitatea slabă a lucrărilor, respectiv faptul că a fost construit în valuri.
Compania de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat contractul pentru A1 Lugoj – Deva Lot 3, după 16 zile de neînțelegeri cu constructorul spaniol Comsa, au precizat pentru HotNews.ro surse apropiate situației.
Porțiunea de 21 de kilometri se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construită de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

CNAIR a refuzat în urmă cu două săptămâni să facă recepția lucrărilor și să deschidă traficul pe cei 21 de km de autostradă, invocând unele probleme de execuție și lucrări nefinalizate. În schimb, ministrul Răzvan Cuc a recunoscut că traficul pe autostradă s-ar fi putut deschide, iar problemele sesizate ar fi putut fi remediate ulterior.
Cu toate acestea, ministerul Transporturilor a cerut constructorului să ofere o garanție extinsă pe tot lotul de 10 ani, în loc de patru ani cum era în contractul inițial. În plus, ar fi existat și problema unui ecoduct în zona Brănișca pe care statul nu l-ar fi plătit. De precizat că pe toată durata lucrărilor, constructorul este supervizat de un consultant/inginer angajat de către CNAIR, cel care urmărește, face observații și notifică beneficiarul de orice problemă sau deficiență. Cu alte cuvinte, orice problemă au invocat autoritățile acum, pe final de contract, ea era cunoscută mult dinainte.
CNAIR a dat un ultimatum pe 15 august constructorului ca în zece zile să remedieze problemele, altfel contractul va fi reziliat. Societatea civilă a cerut constant deschiderea traficului întrucât problemele semnalate nu țin de partea carosabilă și pot fi remediate în paralel.
Asociația Pro Infrastructura cataloghează acum decizia de reziliere a contractului ca ceva „de neimaginat”.
„Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.
Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi.
În concluzie, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanția de 4 ani și că vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, au scris reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.
sursa: hotnews.ro, digi24.ro, Asociația Pro Infrastructura, Alba24.ro
EVENIMENT
Solstițiul de iarnă 2025. Semnificații, obiceiuri și fenomene astronomice în cea mai scurtă zi și cea mai lungă noapte din an
Pe 21 decembrie 2025, la ora 17:03, Soarele va atinge punctul său cel mai sudic pe cer, marcând solstițiul de iarnă, ziua cea mai scurtă și noaptea cea mai lungă din an.
Pentru cei din emisfera nordică, acest moment înseamnă începutul oficial al iernii astronomice, iar pentru astronomi, o oportunitate de a observa schimbarea mișcării aparenta a Soarelui pe cer.
După această dată, lumina zilei începe să...
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Magistrații, angajații din armată, poliție și servicii secrete vor rămâne fără locuințe de serviciu după eliberarea din funcție
Foștii magistrați, militari, polițiști și angajați din servicii nu vor mai putea locui în locuințe de serviciu după pensionare sau eliberarea din funcție. Un proiect de lege inițiat de Ministerul Justiției, pus în dezbatere publică la mijlocul lunii decembrie, prevede că judecătorii, procurorii, militarii, polițiștii, polițiștii de penitenciare și angajații din serviciile secrete nu vor mai putea folosi locuințele de serviciu după ce sunt eliberați din funcție sau se...
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO: Transport periculos surprins pe Autostrada A10, în Alba. Mașină fixată cu o chingă, deasupra unei încărcături de lemne
Imagini neobișnuite au fost surprinse sâmbătă, pe Autostrada A10, în apropierea orașului Teiuș. Un autocamion cu remorcă, încărcat cu lemne, transporta deasupra încărcăturii o mașină, fixată aparent doar cu o chingă în zona roților.
Imaginile au fost surprinse de un cititor Clujenii.ro. Acesta a semnalat că modul în care era transportată mașina părea cel puțin neobișnuit și riscant pentru ceilalți participanți la trafic.
În cazul unei frânări bruște, al unei...
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Zile libere fără ”punte” între Anul Nou și Bobotează. Guvernul scurtează minivacanța bugetarilor de la începutul lui ianuarie 2026
Fără „punte” bugetară la început de 2026. Ziua de luni, 5 ianuarie, va fi lucrătoare pentru angajații din sectorul public. Angajații din instituțiile publice vor începe anul 2026 fără tradiționala „punte” dintre zilele libere de Revelion și sărbătorile de Bobotează și Sfântul Ioan.
Potrivit informațiilor disponibile în acest moment, luni, 5 ianuarie 2026, va fi zi lucrătoare, iar bugetarii se vor întoarce la serviciu după primele două zile libere ale anului....
Citește mai mult pe Alba24.ro


