Connect with us

EVENIMENT

A fost REZILIAT contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva

Publicat



Contractul cu spaniolii de la Comsa pentru cei 21 de km ai Lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva a fost reziliat de CNAIR, după mai multe zile de neînțelegeri în care tronsonul gata de trafic stă închis. Potrivit ziarului Alba24.ro, CNAIR acuza unele lucrări nefinalizate și cerea zece ani de garanție în loc de patru pentru a face recepția lucrărilor și a deschide autostrada.

Asociația Pro Infrastructura spune că rezilierea făcută acum la final e de „neimaginat” pentru profesioniștii din domeniu, că „statul român va pierde definitiv garanția de patru ani” și că „vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”.

Lotul 3 al autostrăzii, deși finalizat, nu a fost recepționat, pentru că CNAIR a acuzat calitatea slabă a lucrărilor, respectiv faptul că a fost construit în valuri.

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat contractul pentru A1 Lugoj – Deva Lot 3, după 16 zile de neînțelegeri cu constructorul spaniol Comsa, au precizat pentru HotNews.ro surse apropiate situației.

Porțiunea de 21 de kilometri se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construită de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

a1

CNAIR a refuzat în urmă cu două săptămâni să facă recepția lucrărilor și să deschidă traficul pe cei 21 de km de autostradă, invocând unele probleme de execuție și lucrări nefinalizate. În schimb, ministrul Răzvan Cuc a recunoscut că traficul pe autostradă s-ar fi putut deschide, iar problemele sesizate ar fi putut fi remediate ulterior.

Cu toate acestea, ministerul Transporturilor a cerut constructorului să ofere o garanție extinsă pe tot lotul de 10 ani, în loc de patru ani cum era în contractul inițial. În plus, ar fi existat și problema unui ecoduct în zona Brănișca pe care statul nu l-ar fi plătit. De precizat că pe toată durata lucrărilor, constructorul este supervizat de un consultant/inginer angajat de către CNAIR, cel care urmărește, face observații și notifică beneficiarul de orice problemă sau deficiență. Cu alte cuvinte, orice problemă au invocat autoritățile acum, pe final de contract, ea era cunoscută mult dinainte.

CNAIR a dat un ultimatum pe 15 august constructorului ca în zece zile să remedieze problemele, altfel contractul va fi reziliat. Societatea civilă a cerut constant deschiderea traficului întrucât problemele semnalate nu țin de partea carosabilă și pot fi remediate în paralel.

Asociația Pro Infrastructura cataloghează acum decizia de reziliere a contractului ca ceva „de neimaginat”.

„Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.

Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi.

În concluzie, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanția de 4 ani și că vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, au scris reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

sursa: hotnews.ro, digi24.ro, Asociația Pro Infrastructura, Alba24.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

FOTO: O șoferiță a ”zburat” cu mașina de pe drum, a lovit peretele unui garaj și s-a răsturnat, în Cluj-Napoca

Publicat

Două autospeciale și un echipaj SMURD au fost alertate, marți după-amiază, ca urmare a ieșirii în afara părții carosabile a unui autoturism pe strada Dealul Fânațelor din municipiul Cluj-Napoca, informează ISU Cluj.

Pompierii au găsit un autoturism răsturnat și intrat într-un garaj, amenajat în afara părții carosabile, iar ocupantul, o femeie de cca 40 de ani, era ieșită din acesta.

Pogtrivit pompierilor, femeia a fost consultată de către echipajul SDMURD, dar a refuzat transportul la spital.

Polițiștii fac cercetări pentru a stabili cu exactitate împrejurările în care s-a produs accidentul

Citește mai departe

EVENIMENT

Al treilea angajat al Ministerului Sănătăţii cu rezultat pozitiv la COVID-19

Publicat

Încă un angajat al Ministerului Sănătăţii a fost testat pozitiv la COVID-19 în urma testelor RT PCR efectuate, numărul celor infectaţi cu noul coronavirus în cadrul aceluiaşi departament ridicându-se la trei.

“În cadrul anchetei epidemiologice demarată în cadrul Ministerului Sănătăţii, încă o persoană din cadrul aceluiaşi departament a fost depistată cu COVID-19 în urma testelor RT PCR efectuate, numărul celor depistaţi pozitiv ridicându-se la trei”, a informat, marţi, ministerul.

Potrivit sursei citate, angajatul depistat pozitiv este simptomatic, se află în izolare şi va fi internat într-o unitate sanitară de boli infecţioase.

Ministerul Sănătăţii precizează că marţi s-au dezinfectat spaţiile din zona unde se află departamentul în care îşi desfăşoară activitatea persoanele depistate pozitiv.

“Începând de mâine, în cadrul Ministerului Sănătăţii vor fi luate o serie de măsuri suplimentare. Astfel, se va interzice total accesul vizitatorilor. De asemenea, instituţia va funcţiona în condiţii speciale, în care jumătate de personal va fi prezent fizic în instituţie, iar cealaltă jumătate va efectua programul de lucru în regim de telemuncă. Toate spaţiile MS vor fi supuse procesului de dezinfecţie/nebulizare. Procesul de testare a angajaţilor continuă, conform normelor”, a anunţat ministerul. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Tragedie pe un drum din județul Bacău. Un bărbat a MURIT după ce s-a răsturnat cu mașina

Publicat

Un bărbat și-a pierdut viața, marți după-amiază, după ce mașina în care se afla a ieșit de pe drum și s-a răsturnat, în satul Oniscani din județul Bacău.

În urma accidentului bărbatul a rămas încarcerat în mașină.

”Victima (sex masculin) a fost extrasă din autoturism și predată unui echipaj SAJ care a constat decesul”, au informat reprezentanții ISU Bacău.

Polițiștii fac cercetări pentru a stabili împrejurările în care s-a produs accidentul.

Citește mai departe

EVENIMENT

Compania Transavia se opune ridicării unui cartier rezidențial în localitatea Cristian, județul Sibiu. Primăria vrea să permită construcția în zona de protecție a fermei

Publicat

Un dezvoltator imobiliar vrea să construiască un cartier rezidențial cu locuințe și spații de servicii într-o zonă cel puțin ciudată în apropiere de Sibiu. Cei care vor alege să locuiască acolo, dacă planul va fi aprobat, vor trebui să se acomodeze cu imediata vecinătate a unei mari ferme de păsări, informează Alba24.ro citând documente de la Agenția pentru Protecția mediului Sibiu.

În plus, viitorii locatari din cartier vor avea, nu foarte departe, Depozitul Ecologic Cristian, adică groapa de gunoi și aeroportul din Sibiu.

Printr-o adresă depusă recent la Agenția pentru Protecția Mediului Sibiu, compania Transavia reclamă și contestă Decizia etapei de încadrare finale conform H.G. nr. 1076/2004, pentru Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuințe P+2E, servicii comerciale, dezmembrare imobil, extindere rețele, branșamente utilități propus a se implementa în comuna Cristian, str. XIII, F.N., CF 103621, nr. top. 8849/3/1/7, județul Sibiu”, publicată în anunțul din data de 28.07.2020, pe site-ul Agenției pentru Protecția Mediului Sibiu.

Transavia reclamă faptul că amplasamentul PUD-ului se află în aria de protecție sanitară a fermei sale și nu se corelează cu prevederile programului de dezvoltare al Planului Urbanistic General care a stat la baza emiterii avizului de mediu în 2017.

În planul de încadrare în teritoriu de la acel moment, în aria de protecție de 1.000 m pe direcția NE la distanța de 435 m nu există propunerea de micșorare a zonei de protecție, spun reprezentanții firmei din Alba, iar în cadrul documentației de mediu care a stat la baza emiterii avizului de către Agenția pentru Protecția Mediului Sibiu, nu sunt făcute precizări referitoare la micșorarea distanței pe direcția NE până la 435 m dintre fermă și zona în care se vor construi locuințele.

Cum avizul de mediu pentru planuri și programe are aceeași perioadă de valabilitate ca și planul sau programul care a fost emis, cu excepția cazului în care intervin modificări ale respectivului plan sau program, conform legislației specifice, P.U.G.-ul comunei Cristian nu deține aviz de mediu pentru modificările survenite în relația cu Ferma Transavia, iar un plan urbanistic de detaliu nu poate modifica planurile de nivel superior, drept pentru care compania consideră că nu poate fi emisă Decizia etapei de încadrare conform prevederilor H.G. 1076/2004 pentru P.U.D. ” Construire locuințe P+2E, servicii comerciale, dezmembrare imobil, extindere rețele, branșamente utilități propus a se implementa în comuna Cristian, str. XIII, F.N., CF 103621, nr. top. 8849/3/1/7, județul Sibiu” se mai arată în adresa depusă de firmă.

Transavia invocă de asemenea legea recent promulgată de președintele Iohannis privind protecția mediului, intrată în vigoare la 16.07.2020 (cunoscută drept “Legea mirosurilor”), care precizează că ”la implementarea prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în vecinătatea activităților cu posibil impact olfactiv asupra populației, autoritățile administrației publice locale resping solicitările de dezvoltare a proiectelor care necesită asigurarea de protecție sanitară, dacă distanțele minime de protecție sanitară stabilite între teritoriile protejate și o serie de unităti care produc disconfort și riscuri asupra sănătătii populației nu sunt respectate”.

Aceasta este în fond îngrijorarea principală a companiei Transavia, cel mai mare producător de carne de pasăre din România, care se teme că odată ridicate locuințele în imediata apropiere a fermei sale din Cristian, viitorii locatari vor fi deranjați de mirosul provenit de la păsări și se vor genera situații neplăcute.

De cealaltă parte, susținând că are toate avizele necesare pentru modificare PUG-ului , primăria Cristian consideră că apropierea celor 3 obiective existente deja în zonă (ferma Transavia, groapa de gunoi și aeroportul) nu sunt un factor de risc pentru sănătatea populației.

Mai mult decât atât, cei de la primărie susțin că în demersul de aprobare a PUD-ului prin care se dorește construirea blocurilor au solicitat dezvoltatorului prin certificatul de urbanism avize de la DSP, Mediu și Autoritatea Aeronautică Civilă.

Problema care se pune totuși este una de oportunitate și de moralitate și nu doar una de legalitate. În goana după terenuri construibile se fac în România multe compromisuri pe care din păcate beneficiarii lor nu le sancționează de la început, atrași probabil de prețuri mai bune sau de reclame frumoase.

În Sibiu, s-a construit până la saturație în zona Șelimbăr dar cum acolo s-au cam epuizat terenurile disponibile dezvoltatorii și-au îndreptat atenția spre alte zone.

Așa vor ajunge probabil, dacă vor obține toate avizele necesare (lucru miraculos de simplu în România pentru dezvoltatori dar foarte greu pentru persoane private care vor să-și facă o căsuță), să construiască și la Cristian la o aruncătură de băț de o fermă de păsări de unde vara nu va veni miros de parfum.

Iar viitorii locatari ai blocurilor respective se vor plânge abia atunci de mirosuri și muște, uitând că ferma era demult acolo, înainte să se construiască cartierul lor modern.

Și se va ajunge ca în Băneasa unde cei care și-au construit case la capătul pistei de aeroport se plâng acum de zgomotul avioanelor.

FOTO: oradesibiu.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate