Connect with us

EVENIMENT

A început expertizarea lucrărilor de pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Costurile depăşesc 133.000 de lei

Publicat


lucrari-autostrada-lot-3

Expertizarea lucrărilor de pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva a început, iar procesul va dura 40 de zile şi va costa 133.200 de lei, fără TVA, informează, joi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

“La începutul acestei săptămâni, CNAIR SA a semnat cu Iptana SA contractul de servicii ‘Realizarea Expertizei Tehnice a lucrărilor de drum proiectate şi executate în cadrul contractului ‘Proiectare şi Execuţie Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361’. În baza acestei expertize vor fi identificate soluţiile tehnice de remediere a neconformităţilor identificate pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva”, precizează CNAIR, într-un comunicat.

Valoarea contractului este de 133.200 lei fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractului, expertiza va dura de 40 de zile.

Cu toate acestea, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat pe 4 octombrie, la Deva, că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, între localităţile Ilia şi nodul rutier de la Holdea, ar putea fi deschis traficului peste aproximativ două săptămâni, în condiţiile în care expertiza comandată de Compania Naţională de Infrastructură Rutieră se apropie de finalizare.

“Expertiza este spre finalizare. Cum s-a finalizat, deschidem lotul. Deci, e o problemă de, aş spune, două săptămâni pentru a deschide lotul 3”, a precizat ministrul Transporturilor.

El a vizitat vineri dimineaţa (4 octombrie) lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva şi a menţionat că fisura din carosabil, prezentă în apropierea nodului de la Holdea, s-a extins.

“Fisura s-a extins. Deci, aş spune că am avut dreptate prin deciziile pe care le-am luat la nivelul companiei (CNAIR) şi la nivelul ministerului (Transporturilor, n.r.). Vom da drumul traficului pentru că odată finalizată expertiza, vom avea volumul lucrărilor care trebuie făcute pe acest lot”, a explicat Cuc.

Ministrul Transporturilor a mai spus că vor exista restricţii pe anumite porţiuni de pe lotul 3, deoarece sunt locuri în care se impune acest lucru din cauza carosabilului.

La precedenta vizită efectuată pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, ministrul Transporturilor menţiona că problema cea mai gravă de pe acest tronson este fisura observată în zona Holdea. Alte aspecte negative, dintre cele 48 identificate pe acest lot, ţineau de grosimea stratului de asfalt, care, potrivit ministrului şi specialiştilor de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), ar avea în unele locuri mai puţin cu 3-4 centimetri.

Între problemele observate de specialiştii CNAIR şi CESTRIN se înscrie şi o zonă în care autostrada nu are asigurată planeitatea necesară, deoarece s-a tasat din propria greutate, fără să fie în trafic, după cum remarca, pe 19 septembrie, directorul general CNAIR, Sorin Scarlat. Defecţiuni au fost semnalate şi în ceea ce priveşte evacuarea apelor de pe carosabil.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României. AGERPRES

EVENIMENT

Program prelungit de circulație a metroului, pentru partida de fotbal România-Suedia

Publicat

Circulaţia trenurilor de metrou va fi prelungită vineri cu o oră, ca urmare a desfăşurării partidei de fotbal dintre selecţionatele României şi Suediei, conform unui comunicat Metrorex remis AGERPRES.

“Ministerul Transporturilor şi Metrorex, alături de Federaţia Română de Fotbal, vin în sprijinul publicului participant la partida de fotbal dintre selecţionatele României şi Suediei, ce se va desfăşura pe stadionul “Arena Naţională” şi anunţă că vineri, 15 noiembrie 2019, trenurile vor circula, pe toate magistralele de metrou, după un program prelungit cu o oră”, se menţionează în comunicat.

Astfel, ultimele trenuri de metrou vor pleca de la staţiile capăt de magistrală la ora 00:30 pe Magistrala 1, Magistrala 2 şi Magistrala 3, respectiv la ora 00:45 pe Magistrala 4. Intervalul de succedare al trenurilor va fi de aproximativ 10-12 minute.

Partida de fotbal ce se va desfăşura în data de 15 noiembrie 2019 este un eveniment de interes public şi de importanţă naţională pentru calificarea la EURO 2020, precizează Metrorex. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

O cisternă cu 26 tone de motorină a lovit două TIR-uri și s-a răsturnat în zona Parcului Industrial Ploiești

Publicat

O autocisternă care transporta 26 de tone de motorină s-a răsturnat, în noaptea de joi spre vineri, în zona Parcului Industrial Ploieşti, după ce a lovit un parapet de beton şi apoi a acroşat două TIR-uri, informează IPJ Prahova.

Nicio persoană nu a fost rănită.

“Conducătorul autocisternei, un cetăţean moldovean, se pare că nu ar fi observat parapeţii din beton. Traficul va fi restricţionat pentru ridicarea vehiculului”, precizează IPJ Prahova.

La faţa locului au fost mobilizate un echipaj de stingere, unul de descarcerare şi unul de prim-ajutor.

“Din cisternă se scurge motorină. Zona a fost izolată pe o suprafaţă de 2.000 metri pătraţi pentru că se aflau mai multe TIR-uri parcate. A fost anunţată şi Garda de Mediu”, anunţă ISU Prahova. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Marea Britanie amenință: Cetăţenii din UE care nu respectă termenul pentru noul statut de imigrant după Brexit vor fi EXPULZAȚI

Publicat

brexit

Marea Britanie ameninţă cu expulzarea cetăţenilor din ţări ale Uniunii Europene în cazul în care aceştia nu reuşesc să aplice la timp pentru un nou statut de imigrant după Brexit şi va acorda clemenţă doar în circumstanţe excepţionale, potrivit unor surse informate pe această temă, relatează Reuters joi.

Potrivit unor directive neraportate anterior, guvernul a avut a elaborat o listă restrânsă de excepţii, cum ar fi persoane cu incapacitate fizică sau mintală sau copii ai căror părinţi nu reuşesc să aplice în numele lor, au menţionat sursele citate.

Guvernul britanic introduce cele mai stricte măsuri de control la frontieră impuse în Marea Britanie în ultimele decenii, punând capăt priorităţii acordate migranţilor din ţări ale UE faţă de cei din alte ţări. Majoritatea cetăţenilor UE vor avea nevoie de o formă de permisiune prealabilă din partea guvernului pentru a rămâne în Marea Britanie.

Guvernul a fost adesea acuzat că nu a reuşit să stabilească cine locuieşte în Marea Britanie legal sau ilegal. În ceea ce a devenit cunoscut anul trecut sub numele de scandalul Windrush, mii de migranţi din Caraibe nu au beneficiat în mod legal de drepturile de bază. Unii şi-au pierdut locurile de muncă, alţii au fost expulzaţi în mod greşit.

Potrivit unor cifre guvernamentale, puţin peste jumătate din 3,5 milioane de cetăţeni ai Uniunii Europene care locuiesc în Marea Britanie au primit noul statut juridic înainte de termenul limită 31 decembrie 2020.

Avocaţii specializaţi pe imigraţie au afirmat că au fost invitaţi la Ministerul de Interne acum câteva luni pentru a citi liniile directoare ale proiectului guvernului pentru imigraţie, care avea o secţiune despre situaţia cetăţenilor din UE care nu aplică la timp pentru noul statut. Guvernul nu a indicat când va publica informaţiile.

La 12 decembrie se organizează alegeri generale şi dacă guvernul conservator pierde, propunerile ar putea fi schimbate, notează Reuters.

Ministerul de Interne a anunţat într-un comunicat că persoanele care nu reuşesc să respecte termenul limită din motive independente de voinţa lor vor mai putea solicita acordarea statutului legal.

Până acum, guvernul a informat că oficialii vor face tot ce pot pentru a acorda cetăţenilor UE dreptul de şedere, fără a preciza ce se va întâmpla cu cei care nu aplică la timp.

Grupuri de campanie se tem că mulţi cetăţeni ai UE aflaţi în mod legal în Marea Britanie ar putea să nu reuşească să aplice la timp şi consideră că planurile ca toţi cetăţenii UE să fie înregistraţi până la sfârşitul lunii decembrie a anului viitor sunt prea ambiţioase.

Procesul de aplicare în Marea Britanie a fost criticat atunci când persoane care locuiesc de decenii în această ţară au afirmat că se confruntă cu un sistem birocratic inflexibil.

Chiar dacă schema de aplicare pentru noul statut de imigrant în Marea Britanie are succes în proporţie de 95%, aproximativ 175.000 de persoane riscă să nu reuşească să respecte termenul limită. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Managerii, candidaţii cei mai interesaţi de schimbarea jobului în 2019 . Un manager a aplicat, în medie, la 26 de joburi (analiză)

Publicat

Candidaţii cei mai interesaţi de schimbarea job-ului în 2019 au fost managerii, în condiţiile în care un manager a aplicat, în medie, la 26 de job-uri de la începutul anului şi până în prezent, mai mult decât orice altă categorie de candidaţi, potrivit unei analize realizate de o platformă de recrutare online.

În total, peste 730.000 de aplicări au fost înregistrate de cei aproape 28.000 de manageri şi executivi activi pe platforma eJobs.ro.

Următorii cei mai dinamici candidaţi de pe piaţa muncii au fost cei din segmentul mid-level şi senior-level, fiecare dintre ei cu o medie de 21 de aplicări, în perioada ianuarie-noiembrie 2019. Cumulat, au adunat aproape 4 milioane de aplicări anul acesta.

Cei care au căutat o poziţie entry-level au aplicat, în medie, la câte 20 de joburi de la începutul anului, numărul de aplicări înregistrate de ei depăşind pragul de 2,7 milioane. Asta deşi cele mai multe joburi existente în acest moment în piaţă se adresează celor cu nivel minim de experienţă.

“Când vine vorba de manageri, toată lumea îşi imaginează că sunt asaltaţi de oferte de angajare şi că schimbarea job-ului vine mai degrabă ca răspuns la o propunere primită şi nu ca un efort proactiv de a găsi altceva. Cu toate acestea, 2019 a fost anul surprizelor pentru recrutori, care, potrivit cifrelor noastre, par să fi avut mai multă lejeritate în găsirea unui manager decât a unui junior. Rata mai mare de aplicare decât în cazul celor aflaţi la început de carieră se explică şi prin faptul că o poziţie de conducere are o listă mult mai lungă de criterii care trebuie bifate de candidaţi şi, prin urmare, angajarea se face mai greu. Din acest motiv, pentru a obţine jobul dorit, în unele cazuri, managerii sunt nevoiţi să aplice pentru mai multe job-uri decât candidaţii din poziţii de entry level”, precizează Bogdan Badea, CEO eJobs România.

În ceea ce priveşte categoriile de vârstă cele mai mai interesate de schimbarea job-ului, pe primul loc s-au aflat candidaţii cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani (22 de aplicări, în medie, pentru fiecare candidat), urmaţi de cei din segmentul 36-45 de ani (20 de aplicări/candidat) şi de cei cu vârste de peste 45 de ani (19 aplicări / candidat). Cea mai redusă activitate au avut-o candidaţii aflaţi la început de carieră, care au aplicat, în medie, la 17 job-uri de la începutul anului şi până acum.

Peste 8,2 milioane de aplicări au fost înregistrate prin intermediul eJobs.ro în intervalul ianuarie-noiembrie 2019, în creştere cu aproximativ 500.000 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În prezent, aproape 30.000 de locuri de muncă sunt disponibile pe eJobs.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România şi aparţine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. La ora actuală, eJobs.ro are un număr de peste patru milioane de CV-uri, mai mult de două milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi o bază de fani de 290.000 pe Facebook. AGERPRES

Citește mai departe