EVENIMENT
UPDATE: Accident cu șase victime, printre care și doi copii, pe DN 73, în zona localității Fundata din județul Brașov

Accident rutier pe DN 73, în județul Brașov, la iesire din comuna Fundata spre satul Pestera Dambovicioarei. Potrivit ISU Brașov sunt 6 victime, constiente, neincarcerate. Printre acestea se află și doi copii.
Unul dintre copii se află in stare foarte gravă și prezintă, potrivit primelor informații, fracturi la femur si la baza craniană
La fata locului s-au deplasat mai mute echipaje de intervenție: un echipaj cu apa si spuma, 3 echipaje smurd si o ambulanta SAJ.
”În această dimineață, în jurul orei 11.00, pe DN73, în apropierea localității Fundata, a avut loc un accident rutier, coliziune între două autoturisme. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cauzele și împrejurările în care s-a produs accidentul.” a declarat agentul de poliție Nadia Olaru- purtătorul de cuvânt al IPJ Brașov.
UPDATE: Două dintre cele șase victime au refuzat transportul la spital.
UPDATE: Potrivit ISU Brașov, copilul cu femurul rupt și traumatism crainian are 1 an si 4 luni, iar cel de-al doilea copil accidentat, care are 1 an si 8 luni, prezintăa escoriații pe față și traumatism facial minor.
Cei doi adulți accidentati, un barbat de 27 de ani și o femeie de 24 de ani, prezintă traumatisme cranio-faciale minore.
Foto: arhiva
Surse: ISU Brașov, IPJ Brașov
EVENIMENT
FOTO: Ioan Popa de la ISU Alba, desemnat „Cel mai puternic pompier” din România, pentru al cincilea an consecutiv

Plt. Major Popa Ioan din cadrul Detașamentului de Pompieri Alba Iulia, ca urmare a deprinderilor și abilităților practice dezvoltate, a reușit al cincilea an consecutiv să obțină titlul de „Cel mai puternic Pompier” din România.
Trei pompieri din cadrul ISU Alba au participat în cursul acestor zile la etapa națională a Concursului „Cel mai puternic pompier”, care a reunit peste 70 de salvatori militari din 23 de județe, competiția desfășurandu-se în municipiul Brașov.
EVENIMENT
FOTO-VIDEO: A fost inaugurat PASAJUL SUPERIOR DN1 THERME BUCUREȘTI. Proiectul reduce considerabil timpii de așteptare pentru șoferi

Pasajul superior de la intrarea în complexul Therme București, construit peste DN1, a fost inaugurat oficial sâmbătă, 02 august 2025. Noul pasaj suprateran reprezintă un punct de referință pentru infrastructura din nordul Capitalei, contribuind semnificativ la fluidizarea traficului pe una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din România.
Realizat la inițiativa beneficiarului S.C. THERME NORD BUCUREȘTI S.R.L. și construit de RETTER Projectmanagement SRL – companie cu expertiză în dezvoltarea unor soluții moderne de infrastructură – pasajul a fost conceput ca o investiție durabilă, menită să reducă timpii de așteptare și să îmbunătățească atât conectivitatea cu rețeaua rutieră națională, cât și accesul către București.
Pasajul superior peste DN1- Therme București
Pasajul nou construit din inițiativa beneficiarului S.C. THERME NORD BUCURESTI S.R.L. reprezintă un proiect de infrastructură important pentru comunitatea locală, gândit să îmbunătățească semnificativ fluiditatea traficului și să deschidă noi perspective de dezvoltare.
Structura pusă în operă de RETTER Projectmanagement SRL a fost realizată în strânsă colaborare cu partenerul SSF RO și cu echipa de arhitecți de la Therme Arc, asigurând astfel atât robustețea tehnică, cât și expresia arhitecturală a pasajului.
Proiectul cadru cuprinde construcția pasajului peste DN1, amenajarea sensului giratoriu la baza rampei pasajului proiectat, pe DN1 la Km 19+757, și a benzilor de accelerare respectiv decelerare ce fac legătura cu DN1, E60.
Dacă înainte relația de stânga pentru ieșirea din incinta THERME pentru direcția București nu era permisă, prin construcția noului pasaj această manevră devine acum posibilă, reducând timpii de așteptare pentru șoferi și contribuind la o mai bună conectivitate cu rețeaua națională de drumuri.
Soluția Tehnică: Eleganță și Rezistență în Construcție
Pasajul are o deschidere unică cu lungimea de 36,00 și o lățime totală de 12,90 m. Acesta acomodează două benzi de circulație de 3,50 m fiecare astfel că latimea totala a carosabilului ajunge 7,80 m, răspunzând totodată cerințelor pentru trafic greu. Este prevăzut și un trotuar pietonal pe o parte a pasajului avand latimea utila de 1.1m.
Alegerea soluției tehnice pentru construcția pasajului a fost ghidată de trei factori esențiali:
- Restricții de spațiu: A fost crucial să se realizeze o înălțime constructivă minimă a tablierului, dată de cerințele de gabarit ale drumului național existent, precum și de lungimea și înclinația pantelor. Pe scurt, s-a avut de-a face cu un spațiu limitat. În acest context, soluția tehnică adoptată a fost una inovatoare și, în timp ce alte abordări ar fi presupus restricții de lungă durată sau chiar imposibilitatea execuției în acest punct extrem de circulat, soluția implementată a făcut posibilă construirea pasajului fără a bloca DN1.
- Minimizarea impactului asupra traficului: O cerință strictă din partea CNAIR a fost ca șantierul să permită o singură întrerupere a traficului, de maximum opt ore, pe întreaga durată a execuției. Pentru a respecta această condiție, lucrările au fost atent planificate și executate cu precizie, desfășurându-se pe timp de noapte, în weekend, tocmai pentru a reduce disconfortul participanților la trafic astfel că ridicarea și poziționarea grinzii a fost realizată într-o fereastră de lucru de doar cinci ore, în cursul nopții ceea ce a permis ca traficul să fie reluat rapid, iar în weekend să nu fie solicitat suplimentar drumul național.
- Design funcțional și estetic: Structura a fost proiectată să aibă un aspect sculptural, reflectând simplitatea și robustețea prin forma și funcționalitatea sa. A fost important ca pasajul să fie nu doar eficient, ci și plăcut vizual.
Suprastructura a fost realizată pe modelul podurilor cu cale jos, în care grinzile longitudinale, elementele portante principale, sunt dispuse la marginea secțiunii, acestea fiind conectate la partea inferioară cu antretoaze și placa de beton. Încărcările din trafic sunt preluate inițial de placă și apoi transmise în grinzile longitudinale. Acest sistem a permis obținerea unei înălțimi constructive mici, de doar 95 cm, și respectarea gabaritului de 5,50 m necesar pentru drumurile naționale.
Conceperea fazelor tehnologice astfel încât să se reușească obiectivul de a ridica tablierul într-o pauză scurtă de trafic, a reprezentat atât o provocare, cât și o oportunitate de a dezvolta soluții constructive noi și moderne, cu atât mai mult cu cât greutatea tablierului ridicat si pus pe pozitie a fost de cca. 325 t. S-a decis construcția tablierului în proporție de 95% pe fundații temporare, realizate pe o platformă adiacentă pasajului, și ridicarea acestuia pe poziția finală cu o macara. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea unei soluții constructive bazată pe modularitate.
Modulele care formează tablierul sunt prefabricate și aduse pe șantier: grinzi principale din oțel, realizate la lungimea finală în uzina de confecții metalice; antretoaze prefabricate compuse dintr-o secțiune de beton și armătură externă rigidă (o talpă din oțel); respectiv plăci prefabricate subțiri din beton armat cu rolul de cofraj pierdut.
O fază intermediară de betonare permite conexiunea componentelor longitudinale și transversale, fără a contribui semnificativ la greutatea tablierului ce urmează a fi ridicat.
Ridicarea a avut loc conform planificării, prin colaborarea interdisciplinara dintre Executant (Retter), compania de macarale (Deme), Beneficiar (Therme) și Proiectant (SSF RO), prin sprijinul și implicarea Politiei rutiere și a durat doar 2 ore. Toate lucrările rămase, inclusiv turnarea plăcii din beton monolit, au fost realizate fără a mai fi necesare întreruperi de trafic.
Din punct de vedere arhitectural, structura impresionează prin forma atipică a grinzii metalice, care este realizată din plăci dispuse pe planuri înclinate și atenția la detalii când vine vorba de schema cromatică, iluminatul ambiental și stradal.
Privind Spre un Viitor Conectat
Când conceptul de prefabricare se îmbină cu tehnici de execuție inteligente, rezultă structuri executate rapid și eficient, chiar și în condiții deosebite. Sistemele modulare pentru poduri implementate la construcția acestei structuri exemplifică perfect această abordare. Aceste tehnologii integrează un grad înalt de prefabricare cu faze tehnologice meticulos planificate și detaliate.
Construcția pasajului peste DN1 este rezultatul bunei colaborări între Beneficiar, Executanți, Proiectantul General și Proiectanții de Specialitate dar și a Autorităților.
EVENIMENT
Primul bilanț după incendiul de la Uzina Mecanică din Cugir: în hală se aflau circa 400.000 de cartușe. Care sunt pagubele

Primul bilanț după incendiul de la Uzina Mecanică din Cugir. Depozitul din cadrul UM Cugir, care a fost cuprins de un incendiu în noaptea de vineri spre sâmbătă, conținea circa 400.000 de cartușe, pregătite pentru a fi livrate. Potrivit primelor informații, circa 130.000 de cartușe au fost distruse, existând posibilitatea ca și restul muniției să fie compromisă.
Potrivit IPJ Alba, la data de 2 august 2025, ora 00:32, prin apel 112, în una dintre halele destinate depozitării…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Femeie din Scărișoara, amenințată prin telefon de concubinul ei. Polițiștii au emis un ordin de protecție pe numele bărbatului

O femeie din Scărișoara a apelat vineri după-amiaza numărul de urgență 112 după ce a fost amenințată prin telefon de concubinul ei. Polițiștii au emis, pe numele bărbatului, un ordin de protecție provizoriu.
Potrivit IPJ Alba, la data de 1 august 2025, în jurul orei 16:00, polițiștii Secției 9 de Poliție Rurală Câmpeni au fost sesizați de către o femeie de 38 de ani, prin SNAU 112, cu privire la faptul că ar fi fost amenințată cu acte de violență de către concubinul…
Citește mai mult pe Alba24.ro