Connect with us

EVENIMENT

UPDATE FOTO: Accident cu trei autoturisme implicate și un TIR pe DN 2, în Neamț. O victimă încarcerată

Publicat

neamt (7)

Un accident rutier în care au fost implicate trei autoturisme și un TIR a avut loc, luni după-amiază pe DN 2, în județul Neamț. Din primele date, o persoană a fost rănită.

Potrivit Centrului INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române informează că pe DN 2 Bacău-Fălticeni, la ieșire din municipiul Roman, județul Neamț,  s-a produs un accident rutier.

neamt (7)

Din primele date a avut loc o coliziune între 3 autoturisme și un autotren, eveniment soldat cu rănirea unei persoane, ce este evaluată medical la fața locului.

Traficul rutier este oprit în ambele direcții.

Se estimează reluarea normală a circulației în 45 de minute.

UPDATE: Precizările ISU Neamț:

„Luni după amiază, prin apel la 112, pompierii au fost înștiințați despre producerea unui accident rutier pe E 85, pe raza municipiului Roman.

La locul solicitării s-au deplasat pompierii romașcani cu o autospecială de stingere cu modul pentru descarcerare și o ambulanță SMURD.

În urma accidentului rutier produs între trei autoturisme și un autotren a rezultat o victimă încarcerată.

Pompierii au intervenit pentru descarcerarea unui bărbat, pasager într-unul dintre autoturismele implicate în accidentul rutier.

Victima, un bărbat de 37 de ani,  a fost preluată de echipajul SMURD și transportată la CPU Roman.

Militarii au acționat și pentru asigurarea măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor.”

Citește Romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EVENIMENT

Se reiau zborurile din Oradea spre Londra

Publicat

Se reiau zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Zborurile din Oradea către Bologna, Dusseldorf și Milano rămân suspendate.

Primăria Oradea informează că Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie.

Compania și-a suspendat, începând cu 10 ianuarie, toate cele patru zboruri de pe aeroportul Oradea, ca urmare a pandemiei, dar și din cauza numărului mic de pasageri.

Compania anunța, la acea vreme, că suspendarea va fi valabilă până la finalul lunii ianuarie, cu posibilitatea ca, în funcție de evoluția restricțiilor impuse de COVID-19 care afectează direct rezervările înregistrate, să fie prelungită și în februarie.

„Aceasta s-a materializat într-un act adițional la contractul de finanțare încheiat între Primăria Oradea și Ryanair, prin care perioada în care zborurile sunt suspendate este adăugată la perioada contractuală. Spre exemplu, în cazul zborurilor care ies de sub contractul de subvenție în iulie 2022, Dusseldorf, Londra și Milano, ca urmare a demersului menționat, acestea trebuie să opereze și în luna august 2022, pentru a acoperi prevederile contractuale.

Acest principiu va fi aplicat în situațiile generate de pandemia de COVID- 19 și pentru a folosi cât mai eficient aportul financiar al municipalității, mai clar, pentru ca zborurile să vină cu pasageri, nu goale. Având în vedere că pentru destinația Bologna există deja o suspendare, contractul va fi valabil până în septembrie 2022.

În funcție de evoluția pandemiei, există posibilitatea ca operatorul să mai anunțe suspendări ale zborurilor, însă, important de menționat este faptul că acesta își va respecta toate obligațiile prevăzute de contractul de finanțare (număr de destinații, luni de operare, pasageri)”, anunță sursa citată.

Într-un anunț public, compania aeriană a transmis că, spre finalul anului trecut, numărul rezervărilor a scăzut drastic din cauza evoluției noii tulpini Omicron, drept urmare Ryanair a fost nevoită să-și regândească planul și să scadă capacitatea de zbor cu 33% pentru luna ianuarie în toată Europa.

(sursa: Mediafax)

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Criza facturilor: Ministrul Energiei anunță cum își pot recupera clienții banii de la companii

Publicat

ministrul economiei

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, anunță că a fost stabilită procedura prin care clienții își pot recupera banii în cazul facturilor calculate greșit de distribuitori.

„Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare”, a explicat ministrul Virgil Popescu.

Guvernul a mai decis că furnizorii au obligația să recalculeze facturile fără a impune penalități în termen de 15 zile. De asemenea, în perioada de 15 zile, se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora, a mai spus ministrul Energiei.

În plus, pentru a preîntâmpina eventuale abuzuri ale companiilor față de clienți pe perioada aplicării ordonanței de urgență de plafonare și compensare sunt interzise debranșările, a precizat Virgil Popescu.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Probleme la facturile de energie. Milioane de facturi de la un singur operator se recalculează

Publicat

ANPC continuă controlul la furnizorii de energie electrică și gaze. A făcut aproape 100 de controale, alte 100 sunt în curs. Mai mulți operatori au emis facturi fără compensarea prețurilor sau nu răspund la timp solicitărilor. Peste 2.000.000 de facturi s-au stornat de la un singur operator.

Până în acest moment, comisarii ANPC au terminat 94 de acțiuni de control în întreaga țară, alte 100 fiind în curs de derulare.

Până acum, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

De exemplu, la Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contravenției, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinse conceptele de compensare/plafonare de la 1 noiembrie 2021, informează ANPC.

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

• nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021

• tabelul privind consumul energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%

• informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea

• nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor

• nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile

• contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

• diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator

• împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns

• procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori

• practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative

• furnizarea de energie electrică, fără licență

• nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

EVENIMENT

Cutremur cu magnitudinea de 3.5 produs în Vrancea

Publicat

Un cutremur cu magnitudinea de 3,5 s-a produs, miercuri la amiază, în Vrancea. Seismul s-a produs la adâncimea de 104 kilometri.

Potrivit Institutului Național d Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Pământului, miercuri, 19 ianuarie, la ora 13:16:26 (ora locală a României), s-a produs în ZONA SEISMICA VRANCEA, VRANCEA un cutremur slab cu magnitudinea ml 3.5.

Seismul s-a produs la adâncimea de 104 kilometri.

Potrivit sursei citate, cutremurul s-a produs în apropierea următoarelor oraşe: 85km E de Brașov, 92km S de Bacău, 103km NE de Ploiești, 110km V de Galați, 114km NV de Brăila, 153km N de București, 172km SV de Iași, 174km NE de Pitești, 197km E de Sibiu, 217km SV de Chișinău.

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe