Connect with us

AUTO

UPDATE: ACCIDENT GRAV în județul Mureș. Tânăr de 20 de ani decedat după ce autoturismul în care se afla s-a izbit violent de un camion

Publicat


accident
foto: Info Trafic Targu Mures

Tragedie pe șosea în județul Mureș. Un accident grav a avut loc duminică seara, în jurul orei 23,00, între localitățile Periș-Petelea. Un autoturism marca Opel, înmatriculat în Mureș (MS 59 FLR) condus de un tânăr, s-a izbit violent de un camion. Persoana care se afla în autoturism a decedat.

UPDATE 1: Potrivit IPJ Mureş, duminică, în jurul orei 22.30, pe DN 15, la km 99+700 m, în afara localității Petelea, un tânăr, de 21 de ani, din localitatea Ibănești, în timp ce conducea un autoturism, din primele cercetări efectuate la fața locului, pe fondul adormirii la volan, a pătruns pe sensul opus de deplasare, unde a intrat în coliziune frontala, cu un ansamblu de vehicule, format dintr-un cap tractor și o semiremorca, care circula pe sensul opus de deplasare, respectiv Reghin-Periș și care era condus de un bărbat, de 44 de ani, din localitatea Tulgheș, jud. Harghita.

În urma accidentului a rezultat decesul conducătorului auto, de 21 de ani. În cauză, polițiștii efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă, în vederea stabilirii cu exactitate a tuturor împrejurărilor în care s-a produs incidentul.

accident

Victima ar fi un tânăr în vârstă de 20 de ani din localitatea Ibănești.  Acesta se afla singur în autoturism în momentul accidentului și a decedat pe loc în urma impactului cu TIR-ul. La scurt timp pe facebook a fost postată și o poză a victimei

accident mures

Accidentul s-a produs în jurul orei 22:50, pe varianta Pelis – Petelea. Din primele informații este vorba de o depășire a unui TIR care a intrat pe contrasens. În urma impactului șoferul de aproximativ 21 de ani, a murit pe loc.

UPDATE: Într-un comentariu pe facebook, o persoană sustine ca a fost intr-o coloană depașită de masina galbenă : “De la fata locului: autoturismul galben a depășit o coloană scurtă de mașini, viteza aprox. 140/h , a reintrat pe banda sa de mers, după care, fără nicio explicatie a reintrat usor pe sensul opus, intrând frontal într-un TIR! În urma impactului, TIR-ul a “purtat” autoturismul încă aprox. 200 metri, ajungând pe sensul opus al TIR-ului.”

accident

Potrivit Info Trafic 24 La fața locului s-au deplasat pompierii de la Descarcerare dar și medicii de pe ambulanță.   Pentru tânăr nu s-a mai putut face nimic, acesta fiind decedat pe loc în urma impactului cu TIR-ul

Circulația în zonă a fost blocată pe ambele sensuri de deplasare, iar mare patre din trafic s-a derulat pe o rută ocolitoare.

Politistii  fac cercetări la fața locului pentru a stabili cu exactitate împrejurările în care s-a produs accidentul.

surse: Info Trafic Targu Mures, Info Trafic 24, facebook

ACTUALITATE

Volvo recheamă în service 822 de autoturisme. Risc de incendiu la motor

Publicat

volvo

Reprezentanța constructorului de automobile Volvo din România a anunțat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor că urmeaza să recheme în service 822 de mașini produse în perioada 2014-2019, după ce, la începutul anului s-a descoperit o posibilă defecțiune la mașinile echipate cu motoare diesel.

Mai exact, galeria de admisie din plastic se poate topi și deforma, existând un risc de incendiu în compartimentul motor.

Este vorba despre modele precum V40, S60, V60 și versiunile lor Cross Country dar și V70, XC70, XC60 și XC90 asamblate între 2015 și 2016.

Din fericire, nu au fost înregistrate cazuri care să aibă legătură cu această posibilă defecțiune, astfel că acțiunea Volvo România este una preventivă, cu scopul de a evita producerea unor incidente.

sursa: auto.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Schimbări majore pentru mașinile electrice: Numărul de modele disponibile în Europa s-ar putea tripla în următorii doi ani

Publicat

Cei mai mari producători s-au băgat în cursa pentru mașini electrice. Concurența va crește și mai mult, conform specialiștilor. Iar următorii doi ani se pot dovedi cruciali. Asta chiar dacă România nu stă foarte bine la capitolul mașini electrice sau stații de încărcare.

La sfârșitul lui 2018, în Europa, numai 60 de modele de mașini electrice erau disponibile în total. Dar planurile sunt mai mari de atât. În următorii doi ani, producătorii ar urma să pună la dispoziția conducătorilor auto nu mai puțin de 214 modele din care să poată alege.

Da, aici e vorba de companii ca Mercedes, Ford, Renault și mulți alții, inclusiv companii din Asia. Din acest total, estimările arată că pe piață vor ajunge 92 de modele electrice și 118 de mașini hybrid.

Cele mai mari fabrici de producție vor fi în Germania, Franța, Spania și Italia, arată datele. Cât despre avantaje, acestea sunt nenumărate, atât pentru cei care le dețin, dar și pentru mediul înconjurător.

Totuși, popularitatea acestora nu este pe măsura beneficiilor pe care le aduc. Acest lucru s-ar putea schimba în următorii câțiva ani. Dar această diversificare ar urma să ducă și la o ieftinire a acestui tip de vehicul.

Piața mașinilor electrice ar putea include și opțiuni mai accesibile din punct de vedere al prețului. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care vehiculele nu sunt atât de populare nici în România. Deși poate investiția s-ar amortiza pe termen lung, datorită faptului că nu va mai trebui să cheltui bani pentru carburant, suma inițială de care trebuie să dispui pentru a-ți cumpăra o mașină electrică nu este deloc una mică.

Nu în ultimul rând, experții spun că aceste obiective au nevoie și de susținere din partea guvernelor.

sursa: realitatea.net, Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Formula 1 pregăteşte noi adaptări la regulamentul tehnic şi sportiv pentru 2021

Publicat

Responsabilii Formulei 1 au dezvăluit liniile unui studiu pentru modificarea regulamentului tehnic şi sportiv în perspectiva anului 2021, printre acestea numărându-se monoposturi regândite, pneuri mai rezistente, limitarea ajutoarelor la pilotaj sau standardizarea pieselor, conform promotorului Formula One.

Aceste măsuri urmăresc patru obiective: monoposturi mai bine construite pentru cursă şi mai atractive vizual, obţinerea unui contingent mai omogen şi un campionat mai viabil economic.

Pentru ameliorarea spectacolului, Formula 1 trebuie să se schimbe, iar factorii decizionali să ajungă la un consens: Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA), promotorul Formula One, echipele şi piloţii.

În privinţa aerodinamicităţii, mai degrabă decât de a aduce noi modificări la eleroanele faţă şi spate şi numeroase adaosuri la şasiuri, monoposturile din 2021 vor utiliza efectul de sol, comparabil cu un efect de ventuză sub maşină. Astfel, când două monoposturi se vor urmări, cel de-al doilea nu va fi jenat ca în prezent de turbulenţele produse de cel dinainte.

Aceste noi reguli vor fi “foarte normative” la modul de a evita ca vreo echipă să găsească un truc care să-i permită să învingă concurenţa.

De asemenea, se pune problema de a oferi piloţilor mai multă implicare, prin suprimarea anumitor ajutoare la pilotaj (direcţia asistată sau anti-calare a motorului), care vor fi evaluate.

De asemenea, pentru a reduce ecartul între cele mai bogate echipe şi celelalte, standardizarea unui anumit număr de elemente (jante, frâne, radiatoare sau echipament de stand) se află în studiu.

Totodată, limitarea bugetelor este un subiect de actualitate, însă salariile piloţilor şi ale “unei mici părţi din personalul cheie” nu fac obiectul analizei.

Sub lupa responsabililor din Formula 1 se află şi o reducere a personalului în timpul Grand Prix-urilor, precum şi condensarea formatului de weekend, de exemplu prin deschiderea circuitului vineri dimineaţă, în loc de joi.
AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţul mediu al autovehiculelor ar putea creşte cu 2,6% pe piaţa europeană, în perioada 2019 – 2020 (analiză)

Publicat

Preţul mediu al autovehiculelor pe piaţa europeană va creşte cu 2,6% în perioada 2019 – 2020, în timp ce înmatriculările de maşini noi vor consemna un recul de 3,1%, estimează experţii Euler Hermes, într-un studiu privind evoluţia sectorului auto, publicat joi.

Conform prognozelor, valoarea pieţei auto mondiale se ridică, la ora actuală, la 5.800 de miliarde de dolari şi este încadrată la categoria de risc mediu. De altfel, în 2018, la nivel mondial, vânzările de autoturisme şi producţia de automobile au înregistrat primele scăderi din ultimii nouă ani, iar 2019 se aşteaptă să rămână provocator pentru industria automobilelor.

Specialiştii sunt de părere că, pe fondul înăspririi reglementărilor – de la interzicerea traficului şi restricţiile de acces în oraşe la standarde stricte în ceea ce priveşte poluarea – aşteptările pentru piaţa europeană sunt de creştere cu 2,6% a preţului mediu, în perioada 2019-2020, respectiv o scădere a înregistrărilor de maşini noi cu 3,1%, ceea ce ar echivala cu un declin de aproape 3 miliarde de euro în vânzările auto.

Potrivit sursei citate, vânzările de vehicule noi uşoare ar trebui să scadă cu 2% în SUA, până la 16,8 milioane de unităţi, din cauza finanţării mai puţin susţinute şi a unei concurenţe sporite cu piaţa second-hand, aflată în creştere.

De asemenea, în China, cea mai mare piaţă de autoturisme cu mai mult de 29% din vânzările globale în 2018, livrările din acest an au debutat într-un ritm lent.

Pe de altă parte, piaţa Uniunii Europene va încerca să evite stagnarea pe tot parcursul anului şi va avea performanţe lunare volatile în vânzări, comparativ cu turbulenţele de anul trecut cauzate de introducerea Procedurii de testare a vehiculelor uşoare armonizate la nivel mondial (WLTP), susţin specialiştii.

În rândul statelor membre UE, România are un sector auto care trece printr-o perioadă favorabilă, cu creşteri consecutive în ultimii cinci ani ale achiziţiilor de maşini noi la nivel local, respectiv un plus de 20% înregistrat în 2018, şi un salt de 6%, în primul trimestru din 2019. Totuşi, experţii subliniază că România nu poate rămâne imună la schimbările preconizate la nivel continental, în ceea ce priveşte adopţia tehnologiilor curate.

“Înăsprirea reglementărilor, de la interzicerea traficului şi restricţiile de acces în oraşe la standarde stricte în ceea ce priveşte poluarea, continuă să intensifice tranziţia pieţei. Presiunea este ridicată în Europa, prin punerea în aplicare a certificării privind emisiile ecologice de transport rutier (RDE), în septembrie 2019, dar şi ţintele de CO2 stabilite pentru 2020, 2025 şi 2030, cu ameninţări de sancţiuni financiare”, explică reprezentanţii companiei specializată în asigurarea de credit comercial, garanţii şi colectare de creanţe”, precizează sursa citată.

În acest context, experţii Euler Hermes se aşteaptă la o scădere mai rapidă a vânzărilor de autovehicule pe motorină şi la o mai rapidă lansare a noilor modele conforme cu noile reglementări, care vor menţine înregistrările globale ale vehicule electrice (VE) la o creştere de două cifre.

“Impactul cel mai puternic asupra industriei auto europene în următorii ani este foarte probabil să apară nu din cauza Brexit şi nici ca urmare a impunerii unor restricţii tarifare în relaţia cu Statele Unite, ci din alinierea la propriile regulamente ale Uniunii Europene de limitare a emisiilor de carbon. Astfel, celor 20% necesar a fi reduse până în 2021 li se adaugă încă 15% până în 2025, respectiv 37,5% până în 2030 – peste aşteptările iniţiale (-30%) ale producătorilor (…) Pentru menţinerea indicatorilor financiari în limite rezonabile, este de aşteptat ca producătorii să-şi exercite în ultima instanţă forţa de negociere superioară în relaţia cu furnizorii captivi atât la nivelul marjelor de profit, cât şi al gestionării capitalului circulant”, se arată în concluziile studiului.

Euler Hermes este liderul global în asigurarea de credit comercial şi un recunoscut specialist în domeniul garanţiilor şi al colectării creanţelor. Cu mai mult de 100 de ani experienţă, compania oferă clienţilor săi business-to-business (B2B) servicii financiare care sprijină managementul creanţelor comerciale şi al lichidităţilor.

Cu sediul principal în Paris, compania este prezentă în peste 50 de ţări, cu 6.050 de angajaţi. Euler Hermes este o filială a Allianz, evaluată AA de către Standard & Poor’s.

Compania a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 2,6 miliarde de euro, în 2017, şi a asigurat tranzacţii de afaceri la nivel mondial de 894 miliarde de euro în expunere, la sfârşitul aceluiaşi an. AGERPRES

Citește mai departe