Connect with us

EDUCATIE

Acord privind echivalarea actelor de studii între Republica Moldova şi România

Publicat



studenti

Republica Moldova şi România vor semna Acordul cu privire la echivalarea actelor de studii, potrivit unei declaraţii a ministrului moldovean al Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Igor Şarov, citat de Moldpres şi Radio Chişinău.

Şarov a precizat într-o emisiune televizată luni seara că Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării (MECC) de la Chişinău a pregătit deja documentul, acesta urmând a fi expediat pentru avizare la Bucureşti.

“Sper ca într-o scurtă perioadă să treacă prin procedurile de avizare şi să fie benefic cetăţenilor Republicii Moldova şi cetăţenilor români. Celor care au avut până acum diplome de 10 sau de 11 clase şi nu aveau diploma de bacalaureat le era recunoscută diploma în România numai dacă aveau şi o diplomă de studii superioare. Acum, în baza semnării acestui act, celor care au diplomă de 10 şi de 11 clase le va fi recunoscut actul de studii”, a spus Igor Şarov.

Oficialul moldovean s-a referit şi la recunoaşterea diplomelor de până la Procesul de la Bologna şi după, indicând că, în cazul în care instituţia este acreditată, acestea vor fi recunoscute de asemenea şi în România. “Alt exemplu: titlurile de doctor în ştiinţe, în cazul în care în Republica Moldova sunt confirmate de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie şi Cercetare, diplomele se echivalează după toate procedurile din România”, a menţionat titularul MECC.

Procesul Bologna este numit după Declaraţia de la Bologna, semnată în oraşul italian Bologna, la 19 iunie 1999, de către miniştrii responsabili de învăţământul superior din 29 de ţări europene. Prin semnarea acestui document, a fost iniţiat procesul de creare a Spaţiului European al Învăţământului Superior care ar facilita convergenţa diverselor sisteme de învăţământ superior spre sisteme mai transparente, comparabile şi compatibile bazate pe trei cicluri: licenţă, masterat, doctorat.

Scopul major al Procesului Bologna este crearea unui Spaţiu European al Învăţământului Superior (European Higher Education Area) bazat pe cooperare internaţională şi schimb academic pentru facilitarea mobilităţii studenţilor, profesorilor şi cercetătorilor şi pregătirea tinerilor pentru carierele viitoare şi pentru calitatea de cetăţeni activi în societăţile democratice europene. În prezent, 48 de state sunt membre ale Procesului Bologna. Republica Moldova a aderat la Procesul Bologna în mai 2005, aminteşte Moldpres. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Noi date privind desfăşurarea cursurilor: 1.040 de unităţi de învăţământ – în Scenariul 3; 5.235 – în Scenariul 2

Publicat

Un număr de 1.040 de unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.235 în Scenariul 2 (mixt), informează, vineri, Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).

Potrivit MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, vineri, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

* 11.381 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.

* 5.235 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

* 1.040 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3; implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

Potrivit MEC, dintre cele 1.040 de unităţi aflate în această situaţie, 291 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 749 unităţi şcolare figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, afirmă sursa citată. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educaţiei – noi date privind desfăşurarea cursurilor: 789 de unităţi de învăţământ – în Scenariul 3; 5.234 – în Scenariul 2

Publicat

Un număr de 789 de unităţi de învăţământ îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.234 în Scenariul 2 (mixt), informează, miercuri, Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).

Potrivit MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, miercuri, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

* 11.633 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.

* 5.234 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

* 789 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

“Menţionăm că dintre cele 789 de unităţi aflate în această situaţie, 233 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 556 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare”, afirmă MEC.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi Cercetării şi al ministrului Sănătăţii nr.5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

“Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie”, mai susţine sursa citată.
AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educaţiei- Noi date privind desfăşurarea cursurilor: 517 unităţi de învăţământ – în Scenariul 3; 5.143 – în Scenariul 2

Publicat

Un număr de 517 unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3, iar 5.143 în Scenariul 2, informează, luni, Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Potrivit MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, luni, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

* 11.996 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;

* 5.143 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

* 517 unităţi de învăţământ în Scenariul 3 (S3); acesta implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

Dintre cele 517 unităţi şcolare aflate în această situaţie, 214 figurează în acest scenariu având în vedere cazurile de COVID-19 înregistrate, iar 303 – ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare, precizează MEC.

Potrivit sursei citate, consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi al ministrului Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Primarul ales al Bacăului: Deschiderea şcolilor din oraş – prioritatea zero după ce voi depune jurământul

Publicat

Primarul ales al municipiului Bacău, Lucian Stanciu Viziteu, susţine că deschiderea şcolilor din oraş va fi prioritatea zero după ce va depune jurământul.

„Decizia Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bacău de închidere a tuturor şcolilor din oraş, ceea ce va face ca toate orele de curs să se desfăşoare online, reprezintă practic rezultatul ultimului cadou pe care administraţia socialistă l-a făcut băcăuanilor”, a scris edilul ales sâmbătă, pe Facebook.

El solicită Instituţiei Prefectului să prezinte situaţia numărului de cazuri de îmbolnăviri la nivelul municipiului Bacău, a focarelor identificate pe raza oraşului, precum şi situaţia măsurilor şi acţiunilor concrete întreprinse pentru limitarea numărului de îmbolnăviri.

„Rog, de asemenea, ca Instituţia să prezinte argumentat motivele care au condus la explozia numărului de cazuri pe raza municipiului şi apropierea de pragul de 3 al numărului de îmbolnăviri (în cuvintele lor, fără citate din diverse norme)”, precizează primarul Viziteu.

Edilul ales mai solicită Poliţiei Locale a municipiului Bacău să elaboreze şi să pună în aplicare un plan de acţiune şi intervenţie în zonele intens populate (pieţe agroalimentare/ târguri/ şcoli/ transport public) privind verificarea modului de respectare a măsurilor de protecţie, iar viitorilor săi colegi din Primăria Bacău să prezinte pe site-ul instituţiei situaţia actualizată zilnic a informaţiilor legate de evoluţia numărului de infectări, precum şi a focarelor semnalate pe raza municipiului Bacău.

Toate şcolile din municipiul Bacău vor funcţiona, începând de luni, doar în sistem online pentru următoarele 14 zile, potrivit deciziei luate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate