Connect with us

ACTUALITATE

ADMITERE la ACADEMIA de POLIȚIE 2019: 770 de locuri la 6 facultăți. CALENDAR, taxe, test grilă și alte detalii pentru candidați

Publicat



politisti admitere

Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” organizează concurs de admitere în ciclul de studii universitare de licență pe 770 de locuri finanțate de stat și cu taxă, la cele șase facultăți din cadrul instituției, în perioada iulie-august-septembrie, în acest an, scrie ziarul Alba24.ro.

În total sunt 665 locuri finanțate de la bugetul de stat și 105 cu taxă (2.800 lei).

Cererile de înscriere au putut fi depuse până în 24 mai, iar dosarul complet până în 7 iunie, la structurile teritoriale care organizează sesiunile de recrutare.

În Academie, concursul de admitere se organizează pe facultăţi:

1. FACULTATEA de POLIȚIE (pregăteşte ofiţeri de poliţie și ofiţeri de penitenciare)

Domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”

Specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile):

învăţământ cu frecvenţă: 290 locuri, din care 210 IGPR, 15 DGA, 20 DGPI, 5 SIE, 40 ANP, 18 minorități naționale

învăţământ cu frecvenţă redusă (agenți, subofițeri, maiștri militari MAI): 50 locuri, din care 36 IGPR, 7 IGPF, 7 IGJR

2. FACULTATEA de POLIȚIE de FRONTIERĂ (pregăteşte ofiţeri de poliţie de frontieră)

Domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă: 70 de locuri, din care 36 IGPF, 15 DGP, 15 IGI, 4 SIE, 6 minorități naționale

3. FACULTATEA de JANDARMI (pregăteşte ofiţeri de jandarmi)

Domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă: 70 de locuri, din care 65 IGJR, 5 SIE, 6 minorități naționale

4. FACULTATEA de ŞTIINȚE JURIDICE și ADMINISTRATIVE

Domeniul de licenţă ,,Drept”

Specializarea „Drept”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile):

învăţământ cu frecvenţă: 115 locuri, din care 60 IGPR, 12 IGPF, 6 IGJR, 2 IGSU, 4 IGI, 2 IGAv, 1 DGL, 2 DRPCIV, 1 DEPABD, 2 DGCTI, 1 DGF, 2 DGA, 5 SIE, 15 MApN

învăţământ la distanţă (cu taxă): 100 locuri

Domeniul de licenţă ,,Ştiinţe administrative”, specializarea „Administraţie publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă: NU se organizează admitere în acest an pentru această specializare.

5. FACULTATEA de POMPIERI (pregăteşte ofiţeri de pompieri)

Domeniul de licenţă ,,Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-Pompieri”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă: 50 de locuri, din care 34 IGSU, 1 SIE, 10 palestinieni, 5 Republica Moldova, 1 minorități naționale (romi)

CALENDAR ADMITERE (22 iulie-13 august) –  pentru facultățile și specializările de mai sus

22 iulie, orele 8.00-14.00: înscrierea candidaţilor la Facultatea de Poliție și OSP – frecvență redusă

23 iulie, orele 8.00-14.00: înscrierea candidaţilor la Facultatea de Științe Juridice si Administrative – specializarea ,,drept’’, Facultatea de Frontieră, Facultatea de Jandarmi, Facultatea de Pompieri

26 iulie – 3 august: etapa I – eliminatorie (conform graficului)

5 august: afişarea listei candidaţilor admişi pentru susţinerea probelor scrise şi repartiţia acestora pe serii de concurs

6-8 august, începând cu ora 9.00: etapa a II-a – susţinerea probelor scrise

10 august: afişarea rezultatelor provizorii la probele scrise

11 august: Depunerea contestaţiilor la probele scrise

13 august: Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor finale

14 august: Prezentarea candidaţilor declaraţi ”admis” în vederea efectuării măsurătorilor pentru uniformă

CALENDAR ADMITERE Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Domeniul de licenţă ,,Drept”, învățământ la distanță (4-27 septembrie)

4-18 septembrie, orele 8.00-14.00: Înscrierea candidaţilor

24 septembrie, orele 9.00-13.00: Susţinerea probelor scrise

24 septembrie, orele 16.00-20.00: Afişarea rezultatelor provizorii

25 septembrie: Depunerea contestaţiilor

25-26 septembrie: Soluţionarea contestaţiilor

27 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

6. FACULTATEA de ARHIVISTICĂ

Domeniul de licenţă ,,Istorie”, specializarea „Arhivistică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă: 25 de locuri, din care 20 finanțate de la bugetul de stat și 5 cu taxă.

CALENDAR ADMITERE pentru Arhivistică

22-31 iulie, orele 8.00-14.00: înscrierea candidaţilor şi vizita medicală

1 august: Evaluare psihologică

2 august: Afișarea rezultatelor la evaluare psihologică

5 august: Afișarea listei candidaților declarați admiși pentru susținerea probei scrise si repartiția acestora pe săli

6-8 august: susținerea probei scrise (90 minute)

10 august: Afişarea rezultatelor provizorii la probele scrise

11 august: depunerea contestaţiilor la probele scrise

13 august: soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor finale

CONDIȚII pentru candidați – admitere facultăți ACADEMIA de POLIȚIE

La concursul de admitere la forma de învăţământ cu frecvenţă, programele de studii „Drept”, „Ordine şi siguranţă publică” şi „Instalaţii pentru construcţii – Pompieri”, pot participa absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă, precum şi absolvenţii studiilor efectuate în străinătate şi recunoscute de către direcţiile de specialitate din cadrul M.E.N., care îndeplinesc condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare prevăzute de legislația în vigoare, menționată anterior.

Pentru specializările „Drept”, „Ordine şi siguranţă publică” şi „Instalaţii pentru construcţii – Pompieri” candidaţii pot participa la concursul de admitere la o singură facultate.

La concursul de admitere la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, programul de studii universitare de licenţă „Ordine şi siguranţă publică” al Facultăţii de Poliţie, pot participa agenţii/subofiţerii/maiştrii militari din M.A.I., care îndeplinesc condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare prevăzute de legislația în vigoare, menționată anterior.

Se pot înscrie pe locurile disponibile, finanţate de la bugetul de stat, fără susținerea probelor scrise, dacă au fost declaraţi „apt” sau, după caz, „promovat”, la probele eliminatorii şi îndeplinesc celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I.:

– candidaţii au obţinut în liceu premiile I, II, III sau menţiune la olimpiadele şcolare internaţionale sau naționale, recunoscute de Ministerul Educaţiei Naţionale, la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunoștințelor pentru facultățile la care se înscriu

– copiii polițiștilor/ personalului militar rănit sau decedat într-un accident de muncă

În vederea participării la concursul de admitere, candidaţii sunt obligaţi să achite o taxă de înscriere la concurs, în valoare de 380 lei.

Sunt scutiţi de plata taxei, cu excepția învățământului la frecvență redusă, candidaţii aflaţi într-una din situaţiile: orfanii de unul sau ambii părinţi; cei care provin din casele de copii sau din plasament familial; copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionaţi; copiii personalului M.A.I., în activitate / pensionat/ decedat; copiii funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în activitate, pensionaţi sau decedaţi (numai pentru candidaţii la specializarea Penitenciare).

Vezi și BROȘURA admitere 2019-2020 la instituții de învățământ MAI, MApN

Concursul de admitere se desfăşoară în două etape:

Etapa I – probele eliminatorii: contravizita medicală şi evaluarea performanței fizice; candidații primesc calificativ ”apt” sau ”promovat”

Etapa a II-a – proba de evaluare a cunoştinţelor – la sediul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”.

Pe testul grilă, la fiecare întrebare, răspunsul corect se marchează, în căsuța corespunzătoare, cu ”X”, iare celelalte variante (căsuțe) se vor bara cu ”-”. Pentru ca un răspuns să fie considerat corect trebuie să conţină un singur X, iar celelalte trei căsuţe să fie barate cu o linie orizontală. Candidații trebuie să fie atenți să nu depășească pătratele aferente, pentru că riscă să li se anuleze răspunsul.

Testul grilă se evaluează cu note de la 1 la 10, un punct fiind atribuit din oficiu. Formula de calcul aplicată este următoarea: Nota = (punctele acordate: punctajul maxim) x 9 + 1. Nota se calculează cu două zecimale, fără rotunjire.

Candidații pentru Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative (specializarea „Drept”), Facultatea de Poliţie, Facultatea Poliţie de Frontieră şi Facultatea de Jandarmi susțin test grilă la disciplinele: Istorie, Limba română şi Limba străină (engleză, franceză, germană, rusă sau spaniolă). Durata pentru rezolvarea chestionarului (test grilă) este 4 ore. Fiecare test grilă are 30 de întrebări. Fiecare întrebare are alocate 0,3 puncte. La punctajul astfel obţinut se adaugă un punct.

Candidații pentru Facultatea de Pompieri susțin test grilă la Algebră şi Elemente de analiză matematică şi Fizică (Mecanică, Fizică moleculară şi Termodinamică, Electricitate). Durata pentru rezolvarea chestionarului (test grilă) este 4 ore. Fiecare test are 18 întrebări. Fiecare întrebare are alocate 0,5 puncte. La punctajul astfel obţinut se adaugă un punct.

Candidații la Facultatea de Arhivistică susțin test grilă la Istorie. Durata pentru rezolvarea chestionarului (test grilă) este 90 de minute. Testul grilă are 30 de întrebări, Fiecare întrebare are alocate 0,3 puncte. La punctajul astfel obţinut se adaugă un punct.

După finalizarea probei de verificare a cunoștințelor, se publică lista cu candidații în ordinea descrescătoare a mediilor obținute și cu mențiunea ”Admis” sau ”Respins”.

Media de admitere obţinută de fiecare candidat este media aritmetică a notelor obţinute la fiecare disciplină în parte, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media minimă de admitere nu poate fi mai mică de 5 (cinci).

Candidaţii pot formula şi depune contestaţii numai cu privire la proba de evaluare a cunoştinţelor, în ceea ce privește baremul de corectare sau corectitudinea numărării și consemnării punctajului obținut pentru propria lucrare. Termenul de depunere a contestaţiei este de 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului cu punctajul obţinut la probele de concurs (liste provizorii – cu ierarhizarea candidaţilor, generate după admitere).

Vezi integral: Regulament-admitere-2019

sursa: academiadepolitie.ro, Alba24.ro

sursa foto: Poliția Română – Facebook

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Hotelurile au pierdut aproximativ 240 de milioane de euro în martie, aprilie şi mai

Publicat

Industria hotelieră a pierdut aproximativ 240 de milioane de euro în lunile martie, aprilie şi mai, în urma celor circa 6 milioane de înnoptări care nu au mai avut loc în această perioadă, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile.

“În industria hotelieră estimăm o pierdere de circa 6 milioane de înnoptări, ceea ce duce undeva la 240 de milioane de euro pierdute în lunile martie – aprilie – mai. Sperăm ca, în ultimele şapte luni din an, să funcţionăm undeva la un nivel de 40 – 50% faţă de anul trecut”, a afirmat Ile.

Acesta a apreciat că hotelurile de dimensiuni mai mici ar putea fi nevoie să îşi limiteze capacitatea de cazare.

“Fiecare hotel îşi face limitarea (de rezervări, n.r.), hotelurile mai mari nu vor avea probleme pentru că au spaţiu suficient, dar cele mici s-ar putea să fie nevoite să-şi limiteze capacitatea de utilizare”, a spus Călin Ile.

Preşedintele FIHR a precizat că măsurile de prevenire a răspândirii virusului introduse de către hotelieri ajung la un cost de 50 de euro pentru fiecare angajat.

“Estimările noastre despre costurile de conformare igienico – sanitară sunt undeva la 50 de euro per angajat. Acestea sunt costuri care, la această oră, sunt asumate de investitor, pentru că nu există niciun sprijin, deşi s-a discutat de mai multe ori că sumele respective vor fi în parte suportate de stat, deocamdată acest sprijin nu există, şi aceşti 50 de euro pe angajat i-am susţinut noi”, a explicat oficialul FIHR.

Ile a subliniat, în acelaşi timp, că industria hotelieră se concentrează pe transmiterea unui sentiment de siguranţă către clienţi.

“Federaţia a recomandat membrilor reguli de funcţionare atât pe partea de hotel, cât şi pe partea de restaurante. Am făcut diverse cursuri, ţinem aproape de membri să-i ajutăm să deschidă în condiţii de siguranţă, pentru că asta e important, să fie siguranţă, să dăm un sentiment de încredere turiştilor. Sigur, unii membrii vor deschide hotelurile de acum, de pe 1 iunie, alţii treptat, pe măsură ce va creşte cererea, dar credem că 1 iunie e un semnal bun, e un prim pas pentru redeschiderea turismului în acest an. E un prim pas care trebuie urmat şi de paşi ulteriori, în 15 iunie când ar trebui să deschidem piscinele, să deschidem zonele de agrement, să deschidem parţial restaurantele de interior, iar după 30 iunie să ne gândim şi la evenimentele de interior. În aceste trei faze trebuie deschis business-ul în sectorul turismului”, a precizat preşedintele FIHR.

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, joi, o serie de măsuri de relaxare începând cu data de 1 iunie, precum redeschiderea teraselor, plajelor, reluarea transportului internaţional şi a deplasărilor în afara localităţii fără declaraţie, posibilitatea organizării de spectacole şi de competiţii sportive în aer liber.

“În ceea ce priveşte, totuşi, măsurile de relaxare, avem şi câteva veşti pozitive. Începând din 1 iunie, câteva activităţi care până acum au fost interzise vor redeveni posibile. Astfel, de la 1 iunie, se redeschid terasele. Este însă clar că aici e nevoie de unele măsuri foarte speciale şi acestea vor fi comunicate. Mesele vor trebui să fie la cel puţin doi metri, vor putea să stea maximum patru persoane la o masă şi în acest fel lucrurile vor fi, zicem noi, sub control. Tot de la 1 iunie, va fi reluat transportul internaţional, rutier şi feroviar, în condiţii, sigur, de siguranţă, de distanţare şi de igienă. Tot de la 1 iunie, vor deveni posibile spectacolele în aer liber, cu un număr de până la maximum 500 de spectatori, însă aceştia vor trebui să fie aşezaţi pe scaune, la distanţele care sunt impuse de regulile de distanţare, cu un control foarte strict la intrare şi, evident, cu respectarea tuturor normelor de igienă. În ce priveşte deplasările în afara localităţii, acestea de la 1 iunie vor fi libere. Deci nu va mai fi nevoie de declaraţie când ieşim cu maşina sau cu piciorul sau cu bicicleta din localitate”, a spus şeful statului. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un bilet la meciul de debut al starului Michael Jordan s-a vândut la licitaţie pentru suma de 25.000 dolari

Publicat

jordan baschet
sursa foto: Facebook

Un bilet la meciul de debut, din anul 1984, al starului baschetului profesionist nord-american, Michael Jordan, s-a vândut, vineri seara, la licitaţie cu suma de aproape 25.000 dolari, scrie dpa.

Jordan şi-a făcut debutul, pe 26 octombrie 1984, la 21 de ani, pentru Chicago Bulls, într-un meci contra celor de la Washington Bullets, câştigat de ”tauri” cu 109-93, în faţa a 13.913 fani, pe Chicago Stadium.

Atunci, Jordan a reuşit 16 puncte, şase recuperări şi şapte pase decisive.

În urmă cu două săptămâni, o pereche de ghete purtată de Jordan tot în sezonul său de debut în NBA a fost vândută cu suma record de 560.000 de dolari, în cadrul unei licitaţii online.

Ghetele Air Jordan, proiectate special pentru starul NBA, au pe ele autograful lui Jordan, fiind de altfel prima încălţăminte sport semnată vreodată. Casa Sotheby’s, organizatoarea licitaţiei, se aştepta să obţină între 100.000 şi 150.000 de dolari cu ocazia vânzării lor.

Ghetele Air Jordan au fost vândute de colecţionarul Jordan Geller, fondatorul muzeului pantofilor sport Shoezeum din Las Vegas. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Show-urile de stand-up comedy – reluate din 5 iunie

Publicat

Show-urile de stand-up comedy vor fi reluate, începând din 5 iunie, cu un maraton susţinut de 20 de artişti pe cea mai mare scenă dedicată acestui tip de spectacole din centrul Capitalei.

Printre cei care vor urca pe scena în aer liber de pe Splaiul Unirii 225 (în incinta Hop Garden) se numără Cosmin Nedelcu (Micutzu), Bordea, George Tănase, Radu Bucălae, George Adrian Mane Voicu, Elena Voineag, Teodora Nedelcu, informează un comunicat transmis AGERPRES.

“N-am mai stat departe de scenă atât de mult de când am avut accidentul pe Valea Oltului. Câteodată ne mai prinde bine şi nouă câte o pauză, dar de data asta a fost prea de tot. Vestea cu privire la noile măsuri de relaxare a venit ca o mare surpriză pentru toţi artiştii. Nu ne aşteptam să se dea drumul atât de repede la show-urile în aer liber. Încerc să-mi temperez entuziasmul şi sper ca oamenii din public să fie şi ei cumpătaţi şi înţelegători când vine vorba de respectarea normelor de siguranţă”, a declarat Cosmin Nedelcu (Micutzu).

Artiştii promit show-uri incendiare, glume scrise cu trudă şi porţii sănătoase de umor.

“Începem pe 5-7 iunie cu trei seri de maraton în care comedianţii vor avea ocazia să-şi reintre în mână după trei luni de pauză. Dacă totul decurge bine, încet – încet, vom umple toate zilele săptămânii cu show-uri de stand-up, improvizaţie, open mic şi alte show-uri de divertisment pe care le aveam în mod normal în club”, a declarat, pentru AGERPRES, Cătălin Creţu, impresar artistic.

El spune că apreciază măsura adoptată de Guvern, dar aşteaptă “detalii suplimentare cu privire la normele de organizare a spectacolelor în aer liber, pentru că încă există nelămuriri”.

“Dacă avem o terasă, care are şi o scenă pe care urcă un artist, funcţionăm după normele adresate activităţilor de alimentaţie publică în spaţii deschise sau după cele referitoare la adunările publice? E o întrebare care planează în jurul acestui subiect şi care sperăm să primească răspuns cât mai curând”, a precizat Cătălin Creţu. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amenzi uriașe pentru cluburile sportive care nu respectă regulile de distanțare în sălile de sport

Publicat

sala sport

Cluburile, federaţiile şi alte structuri sportive riscă amenzi între 5.000 şi 10.000 de lei dacă nu vor asigura o distanţă de minimum 2 metri între sportivi în sălile de sport, conform regulamentului privind reluarea începând cu 1 iunie a activităţilor de pregătire fizică organizate în spaţii închise şi diminuarea riscului de infecţie COVID-19, cuprins în ordinul comun emis de Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Tineretului şi Sportului şi publicat, sâmbătă, în Monitorul Oficial.

“Nerespectarea prevederilor literei C din prezenta anexă, în ceea ce priveşte organizarea spaţiului de pregătire fizică, astfel încât să permită menţinerea distanţei de minimum 2 m între oricare două persoane şi un spaţiu pentru fiecare persoană de 7 mp, constituie contravenţie (n.r. – din partea persoanelor juridice în cauză) şi se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 30 lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 857/2011 (n.r. – amenda de la 5.000 la 10.000 de lei) privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice, cu modificările şi completările ulterioare, de către personalul împuternicit din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii şi al Serviciului control în sănătate publică din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti”, se arată în documentul citat.

Structurile sportive care organizează activitatea de pregătire sportivă îşi pot modifica normele şi regulamentele specifice ramurii de sport pentru a se adapta la situaţia creată de criză, cu condiţia ca acestea să nu vină în contradicţie cu normele legale în vigoare.

De la 1 iunie, pentru reluarea pregătirilor în sălile de sport de către sportivii de performanţă purtarea măştii (medicale/nonmedicale) este obligatorie. Pentru o protecţie eficace, aceasta trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul. Prin excepţie, activităţile fizice intense se pot face fără a purta masca pe figură. Îîn cazul în care o persoană prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată), aceasta se va izola la domiciliu. În cazul în care o persoană a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-CoV-2, se va izola la domiciliu şi va respecta măsurile în vigoare.

Măsuri care privesc organizarea activităţii de pregătire sportivă în spaţii închise:

– organizarea spaţiului de pregătire sportivă astfel încât să permită menţinerea distanţei de minimum 2 m între oricare două persoane şi un spaţiu pentru fiecare persoană de 7mp;

– triajul observaţional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) şi febră mai mare de 37,3°C;

– plasarea recipientelor cu soluţii dezinfectante pentru mâini la intrarea în sală;

– în cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului, se efectuează nebulizarea o dată pe săptămână, în afara programului de lucru şi se efectuează dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;

– suprafeţele şi spaţiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puţin o dată la 4 ore);

– asigurarea unei ventilaţii adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel puţin o dată la 4 ore.

Accesul sportivilor va fi permis doar în urma triajului epidemiologic şi termometrizării, iar acesta trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile. Numărul de sportivi care se antrenează la un moment dat va fi limitat, în funcţie de capacitatea sălii, pentru a se putea menţine distanţa fizică de minimum 2 m între oricare două persoane şi 7 mp/persoană.

Sportivii vor fi instruiţi să îşi spele mâinile înainte şi după terminarea antrenamentului. În cazul în care sala este prevăzută cu aparate sportive, se va evita utilizarea acestora în regim de circuit şi se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiaşi sesiuni de antrenament. Se delimitează spaţiile de exerciţii, cu menţinerea distanţei fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane şi asigurarea unui spaţiu de minimum 7 mp/persoană. Se va asigura aceeaşi distanţă inclusiv între sportiv şi personalul tehnic (antrenor, medic etc.). Se limitează durata antrenamentelor, astfel încât să se poată stabili un orar clar pentru dezinfecţia şi aerisirea riguroasă a sălii. Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte şi după fiecare utilizator. Cu excepţia perioadei de desfăşurare a activităţilor fizice intense, purtarea măştii este obligatorie pe toată durata prezenţei în sală.

Regulamentul interzice folosirea în comun a duşurilor, saunei şi altor zone cu risc mare de transmitere a virusului. Vânzarea şi/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de auto-servire nu este permisă; prin excepţie, se permite funcţionarea automatelor de băuturi răcoritoare şi mâncare ambalată, cu condiţia ca acestea să fie consumate în aer liber.

În cazul în care o persoană care participă la activitatea de antrenament este suspectă/confirmată cu COVID-19 se realizează operaţiuni de dezinfecţie a încăperilor respective de către unităţi de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare autorizate.

Începând cu data de 1 iunie se permite desfăşurarea, de către sportivii profesionişti, a activităţilor de pregătire fizică în spaţii închise (cu excepţia sporturilor de contact), cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel încât să se asigure minim 7 mp/persoană şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate