Connect with us

EDUCATIE

ADMITERE școli de agenți de poliție 2020: CALENDAR, condiții, acte necesare, probe și reguli noi pentru candidați

Publicat



sursa foto: Școala de Agenți de Poliție Cluj-Napoca / Facebook

Cei care vor o carieră în poliție se pot înscrie în această perioadă la examenul de admitere la școlile de agenți de poliție ce se va desfășura în ianuarie 2020. Recrutarea și selecția candidaților se face la serviciile de resurse umane de la inspectoratele de poliție și Direcția Generală de Poliție a municipiului București, informează ziarul Alba24.ro.

Perioada de înscriere a început încă din luna mai 2019 și continuă până în 15 noiembrie.

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj Napoca

Locuri disponibile: 162 locuri, din care 150 IGPR, 2 DGA, 10 DGP

Termen limită pentru depunerea cererii de înscriere: 15 noiembrie 2019

Data limită pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet: 4 decembrie 2019

Înscrierea candidaților și eliberarea legitimațiilor de concurs va avea loc la sediul școlii, în perioada 10–11 ianuarie 2020.

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina

Locuri disponibile: 765 de locuri, din care 700 IGPR, 2 DGA, 20 DGP, 11 AIC, 2 CNSIS, 3 DRPCIV, 1 CPS, 1 DGAESRI, 25 IGI

Termen limită pentru depunerea cererii de înscriere: 15 noiembrie 2019

Data limită pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet: 4 decembrie 2019

Înscrierea candidaților și eliberarea legitimațiilor de concurs va avea loc la sediul școlii, în perioada 10–11 ianuarie 2020.

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Locuri disponibile: 150 locuri (băieți și fete)

Termen limită pentru depunerea cererii de înscriere: 15 noiembrie 2019

Data limită pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet: 13 decembrie 2019

Înscrierea candidaților și eliberarea legitimațiilor de concurs va avea loc la sediul școlii, în perioada 10–11 ianuarie 2020.

Perioada de școlarizare: februarie – decembrie 2020

Condiții pentru candidați:

Candidaţii care optează pentru participarea la concursurile de admitere organizate în sesiunea ianuarie 2020 trebuie să îndeplinească următoarele condiţii legale de recrutare:

a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;

c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;

Îndeplinirea acestei condiţii se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiei, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.  Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.

Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea traseului practic-aplicativ

e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;

f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;

g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;

h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;

i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;

j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă  pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

l) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară. Verificarea îndeplinirii acestui criteriu se realizează cu ocazia examinării medicale;

m) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;

n) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

Candidații care au fost declarați ”Admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic.

Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pe locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii.

Candidaţii care optează pentru participarea la concursul de admitere organizat în sesiunea ianuarie 2020 trebuie:

a) să se exprime personal, liber, fără echivoc şi în deplină cunoaştere a condiţiilor generale şi a criteriilor specifice pe care trebuie să le îndeplinească în vederea participării la etapele concursului de admitere;

b) să formuleze în scris opţiunea potrivit ofertei educaţionale;

c) să se adreseze pentru recrutare potrivit organizării administrative-teritoriale și specialității/specializării/calificării pentru care optează, în raport de domiciliul/reședința înscris/ă în cartea de identitate;

d) să îndeplinească în mod cumulativ condiţiile generale şi criteriile specifice pentru recrutare stabilite de actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;

e) să se prezinte și să promoveze evaluarea psihologică pentru a fi declarați “Apt psihologic” de către specialiştii Centrului de Psihosociologie din cadrul M.A.I., conform prevederilor legale în vigoare;

f) să constituie fişa medicală completată la toate capitolele de specialitate prevăzute şi concluzionată: “Apt pentru instituţii de învăţământ M.A.I”, conform prevederilor legale în vigoare;

g) să constituie dosarele de recrutare în volum complet şi la termenul limită prevăzut pentru transmiterea acestora la instituțiile de învățământ organizatoare/ D.M.R.U din cadrul I.G.P.R.

În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ, candidaţii parcurg următoarele etape premergătoare desfășurării concursului:

a) completează cererea-tip de înscriere la concurs şi declaraţia prin care confirmă luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora şi îşi exprimă acordul pentru efectuarea verificărilor specifice;

b) depun la dosarul de recrutare, cu respectarea condiţiilor de organizare şi desfăşurare a concursului, documentele necesare potrivit prevederilor art. 59 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne.

Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere conţine următoarele documente:

a) cererea de înscriere şi CV;

b) copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;

c) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

d) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;

e) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului;

f) cazierul judiciar;

g) o fotografie color 9×12 cm;

h) fişa medicală-tip de încadrare în MAI;

i) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare.

Candidaţii pot opta pentru una sau mai multe şcoli postliceale, în măsura în care graficele/calendarele concursurilor de admitere realizate de către instituţiile organizatoare permit participarea la probele de concurs, caz în care se constituie dosare distincte, corespondente numărului de opțiuni. Candidaţii care au mai multe opţiuni parcurg întreaga procedură stabilită pentru recrutarea şi selecţia candidaţilor, respectiv completarea cererilor de înscriere, constituirea dosarului de recrutare, în mod distinct pentru fiecare instituţie de învăţământ pentru care au optat şi participarea la concursul de admitere.

La concursul de admitere pot participa numai candidații care îndeplinesc, în mod cumulativ, condițiile legale și criteriile specifice pentru recrutarea candidaților, stabilite de actele normative în vigoare și ale căror dosare de recrutare au fost completate în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare.

CALENDAR concurs admitere ȘCOLI de POLIȚIE 2020:

Etapa I de selecţie: evaluarea psihologică și examinarea medicală, realizată la unităţile care au recrutat candidaţii

Înscrierea la selecţie a candidaţilor: candidaţii care au dosarele de recrutare corect și complet întocmite (inclusiv declaraţi “apt” psihologic şi medical în urma evaluărilor/examinărilor efectuate)

Înscrierea candidaților M.A.I. la sediul instituției de învățământ pentru care au optat este condiționată de prezentarea următoarelor documente: cartea de identitate sau pașaportul, în original.

Etapa a II-a de selecţie – eliminatorie: 12–17 ianuarie 2020

contravizita medicală: se realizează de către subcomisii medicale constituite din specialiști desemnați de Direcția Medicală a MAI, care examinează candidații, verifică înscrisurile fișei medicale tip MAI și finalizează examenul medical prin emiterea avizului medical cu mențiunea apt/inapt, după caz. Rezultatul îndeplinirii criteriului privind existența semnelor particulare evidente sau a tatuajelor neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară, verificat după caz, se comunică comisiei de concurs în vederea dispunerii măsurilor necesare, potrivit competențelor.

proba de evaluare a performanței fizice se realizează conform probelor, baremelor şi precizărilor stabilite. Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea traseului practic-aplicativ. Pentru participarea la proba de evaluare a performanței fizice, candidații se vor prezenta cu echipamentul sportiv necesar, conform planificării.

Etapa a III-a de selecție – proba de verificare a cunoştinţelor: 19 ianuarie 2020 

Proba de verificare a cunoştinţelor va consta într-un test–grilă la disciplinele limba română şi limba străină (potrivit opţiunii la înscriere). Subiectele pentru proba de verificare a cunoştinţelor se vor formula din conţinutul tematicii de concurs. Testul de verificare a cunoştinţelor va cuprinde 90 de itemi dintre care 60 itemi la limba română şi 30 itemi la limba străină. Fiecare item va avea patru variante de răspuns, dintre care numai una corectă care va fi punctată cu un punct. Punctajul minim de admitere, echivalent notei 5, va fi de 40 de puncte.

În județul Alba, persoanele interesate se vor prezenta la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, cu sediul în municipiul Alba Iulia, str. Piața Ion I.C. Brătianu, nr. 1B, în zilele lucrătoare de luni până vineri, în intervalul orar 10.00-14.00. Relaţii suplimentare se pot obţine de zilnic, în acelaşi interval orar, la telefon 0258.806.161, interior 20112.

Sursa: Alba24.ro

 

EDUCATIE

Cursuri exclusiv online, de vineri, în şcolile în care sunt secţii de votare. Activităţile didactice – reluate pe 30 septembrie

Publicat

Activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare pentru desfăşurarea alegerilor locale va fi suspendată începând de vineri, până marţi, 29 septembrie, inclusiv, cursurile urmând să se desfăşoare doar online.

Activităţile didactice se vor relua începând cu data de 30 septembrie, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

“Activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice din unităţile de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare se suspendă în perioada 25 – 29 septembrie. Aceasta se va desfăşura exclusiv în sistem online. Această decizie a fost aprobată de ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, printr-un ordin (…), în urma Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 46/2020”, anunţa miercuri MEC.

Potrivit sursei citate, în această perioadă, activităţile didactice în unităţile de învăţământ cu secţii de votare se realizează conform metodologiei privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin OMEC 5.545/2020.

Procesul instructiv-educativ, faţă în faţă, va fi reluat pe 30 septembrie, conform scenariilor aprobate de către comitetele judeţe/ al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

“Această propunere a fost agreată în întâlnirea de lucru de luni, 21 septembrie, pe care ministrul Educaţiei şi Cercetării a avut-o cu reprezentanţi ai Asociaţiei Comunelor din România, ai Asociaţiei Oraşelor din România, ai Asociaţiei Municipiilor din România şi ai Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România”, menţiona MEC.

În Bucureşti, 146 de unităţi de învăţământ continuă în perioada 25 – 29 septembrie activitatea didactică potrivit scenariului aprobat de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă întrucât nu sunt organizate secţii de votare.

“În Municipiul Bucureşti, în 146 unităţi de învăţământ (36 unităţi în Sectorul 1; 31 unităţi în Sectorul 2; 27 unităţi în Sectorul 3; 25 unităţi în Sectorul 4; 23 unităţi în Sectorul 5 şi patru unităţi în Sectorul 6) nu sunt organizate secţii de votare şi continuă activitatea didactică potrivit scenariului aprobat de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă”, precizează Inspectoratul Şcolar. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sute de profesori universitari reclamă la CCR legea care interzice referirea la identitatea de gen în şcoli

Publicat

SNSPA, cu susţinerea altor universităţi din România, centre şi institute de cercetare, asociaţii profesionale universitare şi sprijinită de peste 800 de profesori şi cercetători români şi străini, a depus la Curtea Constituţională un punct de vedere prin care susţine sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis privind neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea art. 7 din Legea Educaţiei Naţionale 1/2011, prin care se interzice în instituţiile de învăţământ referirea la identitatea de gen.

Sesizarea respectivă urmează să fie discutată de CCR pe data de 30 septembrie.

Într-un comunicat remis joi, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) a anunţat că, alături de Universitatea de Vest din Timişoara, cu susţinerea altor universităţi din România şi din întreaga lume, a unor centre şi institute de cercetare, asociaţii profesionale universitare şi sprijinită de 885 profesori şi cercetători români şi străini, a depus la Curtea Constituţională a României un punct de vedere legal, un “prieten al curţii”, Amicus Curiae, elaborat în sprijinul sesizării de neconstituţionalitate asupra Legii nr. 87/2020 pentru modificarea art. 7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, pe care preşedintele Klaus Iohannis a formulat-o la data de 10 iulie.

Demersul reprezintă o argumentaţie juridică a unor poziţii ferme, exprimate deja de patru universităţi din România, la momentul adoptării de către Parlament a Legii nr.87/2020, respectiv Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti, Universitatea de Vest din Timişoara şi SNSPA..

Conform SNSPA, prin acest “Amicus Curiae”, organizaţiile şi persoanele semnatare aduc argumente de natură juridică, ce demonstrează caracterul neconstituţional al prevederilor normative propuse de Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, dar şi sensul, importanţa şi necesitatea studiilor de gen într-un stat democratic.

Demersul se bucură de o largă susţinere la nivel internaţional: 10 rectori ai unor universităţi prestigioase din Europa, prorectori şi decani ai unor instituţii relevante din Europa şi SUA, 39 de centre şi institute de cercetare, reţele şi asociaţii academice internaţionale au răspuns într-un termen foarte scurt cu mesaje clare de susţinere.

Acestora li se adaugă peste 830 de semnături individuale ce aparţin unor profesori şi cercetători din domenii variate precum studii de gen, sociologie, ştiinţe politice, relaţii internaţionale, istorie, filosofie, istoria artei, ştiinţe ale comunicării.

Universitari cu renume internaţional de necontestat se află în lista de semnatari, cu expertiză în domeniul studiilor de gen şi studiilor europene, ştiinţelor politice şi relaţiilor internaţionale, precum şi cercetători de vârf din spaţiul românesc, se arată în comunicat.

Conform SNSPA, printre semnatari se află nume cunoscute publicului român: Katherine Verdery (profesor, City University of New York’s Graduate Center), Gail Kligman (profesor UCLA), Maria Bucur (profesor Indiana University).

Dintre universităţile reprezentate prin universitari se menţionează: Princeton, Harvard, Yale (SUA), Cambridge, King’s College (UK), Paris Sorbonne, Universite libre de Bruxelles, Freie Universitat Berlin (UE).

“În măsura în care asaltul asupra libertăţilor democratice pe calea atacului la studiile de gen şi la protecţia minorităţilor are o dimensiune internaţională – parte a tendinţelor iliberale din ultimii ani – dorim să subliniem prezenţa în listă a unor universitari de anvergură mondială, specialişti în diverse tematici din câmpul studiilor de gen: Judith Butler (profesor, University of California at Berkeley), Delphine Dulong (profesor, Universitatea Paris 1 Pantheon-Sorbonne, France), David Paternotte (profesor, Universite libre de Bruxelles), Joan W. Scott (profesor Emerita, Princeton New Jersey), Mieke Verloo (profesor, Radboud University, Nijmegen, Netherlands).

Un grup de universitari români cu preocupări de cercetare în domeniul studiilor de gen au lucrat efectiv la dezvoltarea studiilor de gen din România şi la proiectul “Amicus Curiae”: Mihaela Miroiu (profesor universitar, fondatoarea Masteratului Politici, Gen şi Minorităţi, SNSPA), Ionela Băluţă (profesor universitar, fondatoarea Masteratului Politicile egalităţii de şanse în context românesc şi european, master integrat într-un consorţiu de şapte universităţi europene, Universitatea din Bucureşti), Oana Băluţă (conferenţiar universitar, Universitatea din Bucureşti), Măriuca Oana Constantin (lector universitar, SNSPA), Iustina Ionescu (avocat, doctorand SNSPA), Liliana Popescu (profesor universitar, SNSPA).

În 16 iunie, Senatul a adoptat proiectul care modifică Legea educaţiei naţionale şi care interzice “în unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale, inclusiv în unităţile care oferă educaţie extraşcolară”, activităţile “în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identităţii de gen, înţeleasă ca teoria sau opinia că genul este un concept diferit de sexul biologic şi că cele două nu sunt întotdeauna aceleaşi”.

Organizaţiile şi persoanele semnatare aduc în atenţia Curţii Constituţionale următoarele:

1. Din punct de vedere juridic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011:

* îngrădeşte dreptul la libertatea de exprimare, inclusiv a opiniilor ştiinţifice, garantat de Constituţia României (art.30, alin.(1) şi (2) ) precum şi de Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (art.10);

* subminează libertatea de cercetare şi reprezintă o ingerinţă gravă a politicului în autonomia universitară, încălcând Constituţia României (art. 32);

* contravine legislaţiei Uniunii Europene (în special art. 13 din Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene care garantează libertatea artelor şi a cercetării ştiinţifice), precum şi tratatelor internaţionale – de exemplu Convenţia pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare împotriva femeilor adoptată în cadrul ONU şi Convenţia Consiliului Europei privind prevenirea şi combaterea violenţei împotriva femeilor şi a violenţei domestice (Convenţia de la Istanbul) adoptată în cadrul Consiliului Europei;

* propune o viziune asupra definiţiilor conceptelor de sex şi gen, care contrazice legislaţia internă în vigoare şi tratate internaţionale importante la care România este parte, precum Convenţia de la Istanbul.

2. Din punct de vedere academic şi democratic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011:

* intervine brutal în demersurile ştiinţifice proprii spaţiului academic, pentru că interzice nu doar activităţi care abordează teorii şi opinii legate de dimensiunea de gen a identităţii umane, ci o întreagă disciplină legitimă de studiu şi de cercetare, şi anume studiile de gen, la care cercetătorii români au contribuit şi continuă să contribuie în mod semnificativ – disciplină prezentă în cercetarea academică mondială de peste 70 de ani;

* ignoră rezultatele cercetării din domeniul studiilor de gen, care aduc contribuţii valoroase în domenii diverse: studii politice, istorie, sociologie, filosofie, antropologie, psihologie şi drept, studii literare, jurnalism, ştiinţe ale educaţiei, teatru, medicină şi tehnologie. Dovada importanţei studiilor de gen în spaţiul academic este certificată, între altele, prin existenţa centrelor de cercetare şi a programelor în domeniul studiilor de gen în toate marile universităţi ale lumii, precum şi dezvoltarea acestora (după 1989, odată cu democratizarea spaţiului universitar) şi în universităţile din România;

* contravine misiunii fundamentale a spaţiului academic, care constă în producerea de cunoaştere şi formarea generaţiilor viitoare în spirit democratic – studiile de gen au un rol esenţial în formarea de cercetători şi experţi într-un domeniu fundamental pentru orice regim democratic: egalitatea de şanse şi egalitatea de gen;

* încalcă normele şi criteriile de evaluare ale ARACIS, care a introdus discipline legate de studiile de gen în mai multe domenii din câmpul ştiinţelor sociale şi a acreditat programe de masterat cu specializare în studii de gen.

Persoanele şi instituţiile semnatare consideră că există temeiuri de fapt şi de drept pentru constatarea caracterului neconstituţional şi nedemocratic al Legii pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

”Țeapă” de 10.000 de lei cu abonamente de telefonie. Tânăr din Drobeta-Turnu Severin, reținut pentru înșelăciune

Publicat

Un bărbat de 26 de ani a fost reținut de polițiștii de la Biroul de Investigații Criminale, după ce acesta ar fi bănuit de săvârșirea infracțiunii de fals de intrumente oficiale și înșelăciune.

Potrivit IPJ Mehedinți, în data de 23 septembrie, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Târgoviște împreună cu Biroul Investigații Criminale au documentat activitatea infracțională a unui bărbat de 26 de ani, din municipiul Drobeta-Turnu Severin.

Acesta este bănuit de săvârșirea infracțiunilor de falsificare de instrumente oficiale, fals în înscrisuri sub semnătură privată și înșelăciune, fapte prevăzute de art. 317, art. 322 si art. 244 din Codul Penal.

Din cercetări a reieșit că, în cursul lunii aprilie 2019, bărbatul ar fi efectuat în numele unei societăți comerciale mai multe contracte de abonament de telefonie, fără acordul administratorului societății, prejudiciul fiind estimat la peste 10 000 de lei.

Cel în cauză a fost reținut pe bază de ordonanță pentru 24 de ore, urmând ca pe parcursul acestei zile sa fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgoviște pentru dispunerea unei măsuri preventive.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Liceele tehnologice cu profil agricol sunt susţinute financiar cu 10 milioane de lei, în 2020

Publicat

bani

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) alocă în acest an 10 milioane de lei pentru susţinerea unui număr de 56 de licee cu profil preponderent agricol, a anunţat, marţi, instituţia.

“MADR se află în plin proces de semnare a contractelor de finanţare pentru investiţii specifice şi asigurarea unor cheltuieli materiale pentru un număr de 56 de licee tehnologice cu profil preponderent agricol. (…) Prin implementarea măsurilor cuprinse în contractele de finanţare, MADR vizează dezvoltarea învăţământului liceal agricol românesc, având ca scop realizarea obiectivului de întinerire şi profesionalizare a forţei de muncă din agricultură. Susţinerea financiară, prevăzută în contractul de finanţare, se realizează în baza unui Program anual de investiţii specifice activităţii de învăţământ în domeniul agriculturii”, se menţionează în comunicatul ministerului.

Programul de investiţii specifice pentru anul 2020 a fost elaborat în funcţie de necesităţile fiecărui liceu agricol şi aprobat de către MADR, iar finanţarea se asigură de la bugetul de stat către bugetele locale, prin bugetul MADR.AGERPRES

Citește mai departe