Connect with us

AUTO

AFM a publicat noile liste cu dosarele aprobate în programele Rabla Clasic, Rabla Plus şi Iluminat Public

Publicat

masini noi 590x354 1

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat pe site-ul său noile liste cu dosarele aprobate în cadrul programelor Rabla Clasic, Rabla Plus şi Iluminat Public, se menţionează într-un comunicat remis joi de instituţie.

Noua listă a programului Rabla Clasic 2021 publicată în această săptămână pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu conţine 241 de dosare acceptate, pentru 491 autovehicule şi 1 motocicletă.

În cadrul programului Rabla Plus 2021 au fost publicate 61 dosare acceptate pentru 78 autovehicule electrice, dintre care 52 pentru autovehicule pur electrice şi 26 de autovehicule electrice hibride.

Totodată, AFM a publicat un dosar acceptat în cadrul programului Iluminat Public, dosar depus de Primăria Negomir – Gorj, în valoare de 292.803,34 lei.

Listele dosarelor acceptate în cadrul acestor programe sunt publicate pe site-ul www.afm.ro, la secţiunile aferente programelor Rabla Clasic, Rabla Plus şi Iluminat Public. Agerpres

Citește Romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Vânzările auto au scăzut cu 1,5% anul trecut în Europa; România a raportat un declin de peste 4%

Publicat

masini noi 590x354 1

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat un declin de 1,5% în 2021, depăşind precedentul nivel scăzut record din 2020, în timp ce România a raportat un recul de 4,1% anul trecut, arată datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 11,77 milioane de vehicule au fost înmatriculate anul trecut în Europa, comparativ cu 11,96 milioane în 2020. Cele cinci mari pieţe europene au avut evoluţii mixte în 2021, de la o scădere de 10,1% în Germania, la creşteri în Italia (5,5%), Spania şi Marea Britanie (ambele cu 1%) şi Franţa (0,5%).

Pe piaţa auto din România au fost înmatriculate 121.208 de autoturisme anul trecut, faţă de 126.351 în 2020.

Declinul din 2021 vine pe fondul deficitului global de semiconductori şi al perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, precizează ACEA.

Vânzările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 21,7% în decembrie, la 950.218 unităţi, faţă de 1,21 milioane de unităţi în decembrie 2020, a şasea lună de declin consecutiv.

În decembrie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 25,8%, fiind înmatriculate 11.858 de autoturisme, faţă de 15.974 de vehicule în perioada similară din 2020.

Cele cinci mari pieţe europene au raportat scăderi în decembrie, de la un declin de 26,9% în Germania, la 27,5% în Italia, la 18,7% în Spania, la 18,2% în Marea Britanie şi 15,2% în Franţa.

În sectorul auto din UE sunt 12,6 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 6,6% din toate locurile de muncă din blocul comunitar. De asemenea, 11,6% din locurile de muncă din industria UE – aproximativ 3,5 milioane – sunt în sectorul auto, conform datelor ACEA. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cifra de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut cu 24% la 11 luni

Publicat

În primele 11 luni, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut faţă de perioada 1.I-30.XI.2020, atât ca serie brută cu 24,7%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 23,6%, anunță INS.

În aceeași perioadă, volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a crescut faţă de perioada 1.I-30.XI.2020, atât ca serie brută cu 42,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 40,6%.

În luna noiembrie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut faţă de luna octombrie 2021 ca serie brută cu 0,4%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 0,8%.

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a scăzut faţă de luna octombrie 2021 ca serie brută cu 3,0%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut cu 1,6%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut atât ca serie brută cu 15,0%

Faţă de luna noiembrie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut atât ca serie brută cu 15,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 13,5%.

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, faţă de luna noiembrie 2020, a crescut atât ca serie brută cu 86,3%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 97,7%.

Creştere cu 0,4%

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 0,4%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+5,5%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+4,5%) şi la comerţul cu autovehicule (+0,5%). Comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule a scăzut cu 1,9%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o scădere cu 0,8%.

Volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 3,0%

În ceea ce priveşte serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna noiembrie 2021, faţă de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 3,0%, ca urmare a scăderilor înregistrate la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (-17,3%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (-4,9%) și la activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-0,1%). Creşteri au înregistrat: activitǎţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+1,9%) şi serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+0,6%).

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, faţă de luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 1,6%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna noiembrie 2020, a înregistrat o creştere cu 15,0%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+33,1%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+16,6%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+15,4%) și la comerţul cu autovehicule (+13,2%).

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, a înregistrat o creştere cu 13,5% faţă de luna noiembrie 2020.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută a înregistrat o cifră de afaceri cu 86,3%

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna noiembrie 2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 86,3% mai mare comparativ cu luna noiembrie 2020, datorită creşterilor înregistrate la activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+256,0%), activităţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+130,4%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+64,4%) și la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+17,4%). Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare au scăzut cu 8,8%.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021 a crescut cu 97,7%, comparativ cu luna noiembrie 2020.

În perioada 1.I-30.XI.2021 comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 24,7%, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+39,5%), comerţul cu autovehicule (+26,6%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+22,1%) şi activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+19,9%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul a crescut cu 23,6%

În perioada 1.I-30.XI.2021 comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 23,6%.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în perioada 1.I-30.XI.2021 a înregistrat o cifră de afaceri cu 42,1% mai mare comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+44,5%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+42,2%), activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+33,0%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+29,1%) şi activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+28,6%).

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-30.XI.2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 40,6% mai mare comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările Dacia au crescut cu 3,1% la nivel internaţional, în 2021. Cota de piaţă a ajuns la 6,2%, în Europa

Publicat

dacia

Constructorul auto Dacia a vândut, în 2021, un număr de 537.095 vehicule, în creştere cu 3,1% faţă de datele înregistrate în anul anterior, iar în Europa a atins o cotă de piaţă de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienţii particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public, se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, în afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienţii particulari în Franţa şi se situează în Top 5 în alte nouă ţări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Cehia, Ungaria şi Croaţia), în timp ce în Germania se află în Top 10. De asemenea, Dacia este lider de piaţă în Maroc, performanţa fiind susţinută de succesul modelelor Sandero şi Duster.

Astfel, din totalul unităţilor comercializate în 2021, Dacia Sandero a înregistrat un volum de 226.805 exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generaţie a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienţii persoane fizice, iar în unele ţări a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienţi. În aceste condiţii, modelul s-a situat, la sfârşitul anului trecut, pe locul secund în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

Tendinţă similară a fost consemnată pentru Dacia Duster

Totodată, o tendinţă similară a fost consemnată pentru Dacia Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienţii particulari. Cu 186.001 unităţi comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depăşit două milioane de exemplare vândute de la lansarea sa, în 2010.

Pe segmentul „verde”, modelul Dacia Spring, lansat în primăvara anului trecut, a fost comercializat în 27.876 unităţi şi a înregistrat peste 46.000 de comenzi, la finele anului 2021. Reprezentanţii companiei precizează că 80% dintre cei care au achiziţionat un vehicul Spring nu erau anterior clienţi ai mărcii Dacia.

În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021, dintre care Logan – cu 13.482 de unităţi, Duster (9.045), Sandero (8.227) şi Spring (3.068).

Jogger se va alătura modelelor din gama Dacia

În ceea ce priveşte perspectivele pentru acest an, Jogger se va alătura modelelor din gama Dacia, un nou vehicul de familie cu până la 7 locuri, conceput pentru a răspunde nevoilor de confort, de spaţiu şi de modularitate ale unei categorii largi de clienţi.

Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România şi cel mai important exportator, având o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al ţării şi un efect structurant la nivelul economiei naţionale prin intermediul reţelei ample de furnizori.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viaţă ale unor categorii largi de clienţi. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Scădere cu 4,1% a înmatriculărilor de autoturisme noi în România, în 2021

Publicat

Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat în România o scădere cu 4,1%, în 2021, comparativ cu rezultatele din anul anterior, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit analizei de specialitate, în ultima lună a anului trecut, au fost înmatriculate în România 14.111 autovehicule noi (autoturisme şi vehicule comerciale, autocare şi speciale), cu 23% mai puţine decât în luna similară din 2020. Dintre acestea, 11.858 au fost autoturisme, a căror scădere faţă de luna decembrie 2020 (când au fost înmatriculate 15.974 de unităţi), este de 25,8%.

Top 5 al mărcilor de autoturisme, în decembrie, era condus de Dacia – cu 4.570 de unităţi, urmată de Hyundai – cu 1.090 unităţi, Renault (977), Toyota (717) şi Skoda (627).

În acest context, pe ansamblul celor 12 luni din 2021, autoturismele noi au consemnat o scădere generală de 4,1%, comparativ cu intervalul similar din 2020.

Salt de 3,7%, de la an la an

Pe de altă parte, autoturismele rulate, cu cele 395.759 de unităţi înmatriculate pe parcursul anului trecut, înregistrează un salt de 3,7%, de la an la an. Cele mai multe autoturisme second hand înregistrate în România pe parcursul anului anterior au fost: Volkswagen (98.097 unităţi, +3,3% faţă de 2020), Audi (38.514 unităţi, +0,8%), BMW (38.481 unităţi, -0,2%), Ford (27.433 unităţi, -4,1%) şi Opel (25.684 unităţi, -7%).

Conform statisticii oficiale, pe segmentul înmatriculărilor de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus şi Bus, precum şi vehicule speciale), raportat la un volum de 2.253 de unităţi înregistrat în luna decembrie 2021, scăderea a fost de 4,2%, iar pe ansamblul întregului an diminuarea a ajuns la 21%.

Totodată, la motocicluri (motociclete, mopede. ATV-uri) noi, în decembrie 2021 s-au înmatriculate 441 de unităţi (-62,4% faţă de decembrie 2020), în timp ce la nivelul întregului an s-a înregistrat o creştere de 7,2%. Agerpres

Citește mai departe