ACTUALITATE
Idee inedită la Alba Iulia: Primăria organizează un concurs cu premii în bani, pentru a-i stimula pe locuitori să facă curățenie în jurul blocurilor
Albaiulienii care locuiesc la bloc ar putea participa, din toamnă, la un concurs inedit organizat de Primărie. Aceștia sunt invitați să se înscrie în competiția „Alba Iulia curată” și să se implice în acțiunile de curățenie a scării în care locuiesc și a domeniului public din imediata vecinătate, informează ziarul Alba24.ro.
Premiile puse la bătaie de Primărie sunt de peste 10.000 de lei. Banii vor putea fi folosiți pentru reparații, amenajări, eficientizări energetice, achiziționarea de scule și unelte pentru întreținerea spațiilor verzi, mobilier urban, echipamente pentru siguranță și securitate sau materiale de curățenie.
Consilierii locali din municipiul Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din 30 august, un proiect privind organizarea unui concurs denumit „Alba Iulia curată”, între scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari din oraș.
„Pentru implicarea cât mai multor albaiulieni, respectiv scări de bloc, în acțiunile de curățenie și de menținere a blocurilor și a domeniului public din imediata vecinătate a acestora, reprezentanții Primăriei Alba Iulia vor organiza concursul Alba Iulia curată”, se precizează în expunerea de motive a proiectului.
La concurs pot participa numai scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari din Alba Iulia care efectuează lucrări de întreținere a spațiilor verzi, a parcărilor, terenurilor aferente imobilelor, aparținând domeniului public sau privat al municipiului. (Alba24.ro)
Concursul se va desfășura în perioada 15 octombrie 2019 – 31 mai 2020 și se va finaliza prin recompensarea participanților aflați pe primele trei locuri, cu o contribuție de la bugetul local și prin acordarea de diplome, după cum urmează:
- locul 1 – 5.000 de lei
- locul 2 – 3.500 de lei
- locul 3 – 2.000 de lei
Premiile în bani vor fi virate în contul asociației de proprietari din care face parte scara de bloc declarată câștigătoare. Asociațiile de proprietari pot folosi banii primiți numai în folosul scării câștigătoare și numai în scopul: reparării, amenajării, refațadării și eficientizării energetice (panouri solare, iluminat LED, termoizolații, geamuri de tip termopan), achiziționării de scule și unelte electrice pentru întreținerea spațiilor verzi (motocoasă, foarfecă electrică pentru gard viu, etc.), achiziționării de mobilier urban (coșuri de gunoi, gărdulețe, bănci, corpuri de iluminat), achiziționării de echipamente pentru siguranță și monitorizarea accesului, (camere de supraveghere parcare sau hol acces, interfon), achiziționării de unelte de grădinărit și material săditor (greble, lopeți, coase), achiziționării de materiale de curățenie (găleți, mopuri, detergenți) și efectuării lucrărilor necesare imobilului în care locuiesc sau aferente acestuia.
Evaluarea activității concurenților este continuă și inopinată și se va face de către o comisie a cărei membri se desemnează prin dispoziție de către primarul municipiului Alba Iulia.
Calendarul concursului între scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari – „Alba Iulia curată”:
- 15 octombrie – 15 noiembrie 2019 – înscrierea la concurs a scărilor de bloc arondate asociațiilor de proprietari
- 15 decembrie 2019 – 15 februarie 2020 – efectuarea lucrărilor de curățenie și întreținere de iarnă
- 15 decembrie 2019 – 15 februarie 2020 – etapa I de jurizare – curățenia de iarnă (comisia va efectua lucrări la fiecare scară de bloc și va acorda puncte conform regulamentului de concurs) (Alba24.ro)
- 15 martie 2020 – 24 mai 2020 – efectuarea lucrărilor de curățenie și întreținere de primăvară
- 15 martie 2020 – 24 mai 2020 – etapa a II-a de jurizare – curățenia de primăvară (comisia va efectua lucrări la fiecare scară de bloc și va acorda puncte conform regulamentului de concurs)
- 25 mai 2020 – 31 mai 2020 – desemnarea câștigătorilor pe baza punctajelor rezultate în urma etapelor de jurizare
Anunțarea oficială a câștigătorilor va avea loc în cadrul evenimentului AlbaFest 2020.
Comisia de monitorizare și jurizare va verifica în principal următoarele aspecte și va acorda următoarele punctaje:
Vechime imobil
- 1p – blocuri construite după anul 2000
- 5p – blocuri construite înainte de anul 2000
Amenajare și curățenie spații verzi
a) gazon
- 1p – complet neîntreținut (necurățat de deșeuri, necosit)
- 2p – parțial întreținut (curățat de deșeuri și necosit)
- 3p – complet întreținut (curat și cosit)
b) sol semănat/plantat (flori, arbuști)
- 1p – complet neplantat/nesemănat (lipsă flori, iarbă, arbuști)
- 2p – parțial plantat/semănat (plantat/semănat flori, iarbă, arbuști)
- 3p – complet plantat/semănat (flori, iarbă, arbuști)
c) gard viu
- 1p – complet neplantat/netoaletat
- 2p – parțial plantat/toaletat
- 3p – complet plantat/toaletat (lucrare efectuată cu grijă pe întreaga suprafață a blocului)
Amenajare și curățenie zonă parcări
- 1p – complet neîntreținută (necurățată de deșeuri, praf, pământ)
- 2p – parțial întreținută
- 3p – complet întreținută (bine amenajată și curată)
Amenajare și curățenie zonă de intrare în bloc
- 1p – complet neîntreținută (alei murdare, nemăturate, deșeuri, geamuri nespălate, uși nevopsite, nereparate, adresă neinscripționate, lipsă avizier, cutii poștale deteriorate, instalație electrică nefuncțională la intrare în bloc)
- 2p – parțial întreținută
- 3p – complet întreținută (zonă bine și permanent întreținută)
Lucrări de întreținere a fațadei imobilului și de reabilitare termică
- neîntreținut și complet neizolat
- întreținut dar neizolat/parțial izolat
- fațadă îngrijită și complet izolat
Starea tehnică a subsolului și a terasei/acoperișului
a) subsol tehnic
- 1p – complet neîntreținut (inundat, instalații de apă și canalizare vechi, deșeuri)
- 2p – parțial întreținut (instalații de apă și canalizare reparate și înlocuite parțial)
- 3p – complet întreținut (instalații de apă și canalizare înlocuite integral, curat)
b) terasă, acoperiș
- 1p – complet neîntreținută (infiltrații de apă, excremente de păsări) (Alba24.ro)
- 2p – parțial întreținută (hidroizolație/acoperiș vechi, dar fără infiltrații)
- 3p – complet întreținută (nou sau recondiționat prin intervenții majore efectuate în utlimii 5 ani)
Deszăpezire
- 1p – complet necurățat de zăpadă/polei în fața scării și țurțuri de gheață de pe clădire
- 2p – curățat de zăpadă/polei în fața scării și țurțuri de gheață de pe clădire
- 3p – curățat de zăpadă/polei în fața scării, pe toate aleile din jurul scării și parcării și curățarea și țurțurilor de geață de pe clădire
Alte aspecte relevante pentru buna gospodărire a asociației de proprietari
- 1p – colaborare cu Primăria
- 1p – implicare în realizarea problemelor ridicate de membrii asociației
- 1p – funcționarea asociației (organizarea de adunări generale/ședințe, informări pentru proprietari, transparență în luarea deciziilor, etc.
Sursa: Alba24.ro
ACTUALITATE
Prezența la VOT până la ora 18.00 – alegeri prezidențiale 2024: Câte persoane au votat în Botoșani și în țară
Citește mai mult pe Botosani24.ro
Citește mai mult pe Botosani24.ro
Citește mai mult pe Botosani24.ro