Connect with us

EVENIMENT

Alegeri prezidențiale 2019: La noapte începe votul în Diaspora. HARTA secțiilor de votare pentru românii din străinătate

Publicat



Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că alegerile pentru Președintele României din anul 2019 au intrat în linie dreaptă, iar la unele secții de votare din străinătate, precum cele din Australia și Noua Zeelandă, cetățenii români pot să se prezinte la urne încă din această noapte, informează ziarul Alba24.ro.

Potrivit noilor reglementări introduse în legislația electorală, la scrutinul prezidențial din acest an cetățenii români aflați în străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și exercita dreptul de vot la secțiile de votare, în ambele tururi de scrutin.

Vezi și  Ordinea candidaților pe buletinele de vot la Alegeri Prezidențiale 2019

VEZI AICI HARTA SECȚIILOR de VOTARE în străinătate.

PROGRAMUL de vot pentru DIASPORA:

Vineri, 8/22 noiembrie 2019, între orele 12.00 – 21.00

Sâmbătă, 9/23 noiembrie 2019, între orele 7.00-21.00

Duminică, 10/24 noiembrie 2019, între orele 7.00-21.00.

În toate cele trei zile există posibilitatea de prelungire a votării până cel mai târziu la ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21.00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare, mai precizează AEP.

Cine poate vota în străinătate?

Potrivit legii, pot vota la secțiile de votare din străinătate cetățenii români care în ziua alegerilor se află în afara țării, indiferent de motivul prezenței acestora pe teritoriul altei țări – domiciliați, rezidenți sau turiști.  Cei care au dorit să voteze la o secție de votare din străinătate mai aproape de casă au avut posibilitatea să se înregistreze cu această opțiune pe portalul votstrainatate.ro, în această situație aflându-se 38.944 de alegători.

Care sunt acte necesare?

Actele pe baza cărora se poate vota în străinătate sunt: cartea de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar; carnetul de serviciu militar (în cazul elevilor din şcolile militare).

Secții de votare în străinătate

AEP precizează că, pentru aceste alegeri, în străinătate au fost organizate 835 de secții de votare.

Lista acestora poate fi consultată pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe, AICI.

Votul prin corespondență

În premieră la un scrutin prezidențial, anul acesta, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate au la dispoziție și varianta de a vota anticipat, prin corespondență, pentru această opțiune fiind înregistrați pe portalul votstrainatate.ro un număr de 41.003 cetățeni români.

Plicurile cu voturile acestora trebuie expediate astfel încât să poată fi livrate la sediile birourilor electorale pentru votul prin corespondență până cel mai târziu la data de 7 noiembrie 2019. Majoritatea plicurilor au ajuns deja la destinație și expeditorii au primit din partea AEP mesaje de confirmare. Cei ale căror plicuri nu ajung până la termenul menționat vor fi notificați și îndrumați să se îndrepte spre cea mai apropiată secție de votare.

Monitorizarea votului

O altă noutate a alegerilor prezidențiale din acest an o constituie utilizarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal (SIMPV). Secțiile de votare din străinătate vor fi dotate cu trei până la nouă tablete, acestea având dublă funcționalitate: scanarea actelor de identitate a votanților și înregistrarea semnăturii electronice a acestora.

Candidații la prezidențiale 2019

Candidații înscriși în cursa electorală pentru alegerea președintelui României sunt:

Klaus Iohannis

Viorica Dăncilă

Mircea Diaconu

Dan Barna

Theodor Paleologu

Viorel Cataramă

Hunor Kelemen

Ramona Bruynseels

Cătălin Ivan

Bogdan Stanoevici

John Banu

Sebastian Popescu

Alexandru Cumpănașu

Ninel Peia

Fiecare candidat poate fi votat o singură data în primul tur al alegerilor prezidențiale 2019, aplicându-se ștampila votat pe căsuța reprezentativă candidatului favorit.

Voturi nule

Se consideră vot nul, orice buletin de vot care are:

Mai multe ștampile „Votat” pe buletinul de vot

Aplicarea ștampilei în afara chenarului candidatului ales

Deteriorarea buletinului de vot

Vot corect

Aplicarea ștampilei „Votat” într-un singur chenar, reprezentativ candidatului ales

Plasarea corectă a buletinului de vot în urna colectoare

Votul în țară

În țară au fost organizate 18.748 de secții de votare. Lista acestora poate fi consultată pe site-ul www.roaep.ro la secțiunea Management Electoral / Geografie electorală / Registrul secțiilor de votare. Alegătorii pot afla secția de votare la care sunt arondați accesând www.registrulelectoral.ro

Votarea în țară are loc duminică, 10 noiembrie 2019, între orele 7:00 și 21:00, cu posibilitatea de prelungire până la cel mai târziu ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21:00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare.

Alegătorii din țară votează cu un act de identitate valabil, emis de statul român, respectiv: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu; paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar; titlul de călătorie; carnetul de serviciu militar.

În țară, cetățenii votează la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul ori reşedinţa, iar, în cazul în care se află în altă unitate administrativ-teritorială, pot vota la orice secţie de votare din cadrul acesteia.

Pentru alegătorii netransportabili din motive de boală sau invaliditate, din ţară, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare poate aproba, la cererea scrisă a acestora, depusă cel mai târziu în preziua votării, însoţită de copii ale unor acte medicale sau alte acte oficiale din care să rezulte că persoanele respective sunt netransportabile, ca o echipă formată din cel puţin 2 membri ai biroului electoral să se deplaseze cu o urnă specială şi cu materialul necesar votării – ştampilă cu menţiunea „VOTAT”, buletine de vot şi timbre autocolante necesare pentru a se efectua votarea.

Operațiunile privind numărarea voturilor, inclusiv ale celor prin corespondență, sunt înregistrate video și audio și se desfășoară în deplină transparență, în prezența tuturor membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor acreditate.

Campania electorală, care a început în data de 12 octombrie 2019, se încheie sâmbătă dimineaţa (9 noiembrie 2019), la ora 7:00. În cazul organizării unui al doilea tur de scrutin, campania electorală începe la data de 15 noiembrie 2019 și se încheie la data de 23 noiembrie 2019, la ora 7:00.

surse: roaep.ro, mae.ro, stiri.tvr.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Motociclist rănit, după impactul dintre motocicletă și un autoturism, în Baia Mare

Publicat

sursa foto: Facebook Radare Maramures

Un bărbat de 30 de ani a fost rănit, în urma unui accident rutier produs miercuri, în Baia Mare, după coliziunea dintre un autoturism și o motocicletă.

Potrivit IPJ Maramureș, accidentul s-a produs miercuri, în jurul orei ora 15:15, pe bulevardul București, polițiștii fiind sesizați prin apel 112.

Ajunși la fața locului polițiști au constatat că un bărbat de 30 de ani, care conducea o motocicletă din direcția bulevardului București înspre bulevardul Republicii, a efectuat un viraj la stânga pentru a pătrunde pe strada Moldovei fără a acorda prioritate de trecere unui autoturism condus regulamentar din sens opus.

În urma coliziunii dintre cele două vehicule, motociclistul a suferit vătămări corporale și a fost transport la spital pentru îngrijiri medicale.

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind zero în ambele cazuri.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citește mai departe

EDUCATIE

Președintele Iohannis: Elevii încep școala în 14 septembrie. Învățământul online este acceptat doar dacă nu se pot ține cursuri

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că școala va începe în data de 14 septembrie pentru majoritatea elevilor din învățământul preuniversitar.

Președintele a declarat că există trei scenarii, în funcție de numărul de bolnavi dintr-o localitate. Scenariul verde (risc mic sau deloc): mai puțin de un caz la mie detectat zilnic în ultimele 14 zile – cursurile se fac fizic la școală. Scenariul galben (risc mediu): 1-3 persoane medie zilnică în ultimele 14 zile – cursurile se țin mixt. Scenariul roșu – peste 3 cazuri, în care școala se închide și se țin cursuri doar online.

Invațamantul online este acceptat ca si invatamant normal- adica se preda materie atunci cand nu se pot tine cursuri fizice.

“Pe 14 septembrie începe noul an şcolar preuniversitar. Pentru majoritatea elevilor, asta înseamnă că vor merge efectiv, fizic, la şcoală.

Pentru a ţine cont de impactul pandemiei în fiecare şcoală, în fiecare localitate, au fost elaborate trei scenarii, în funcţie de numărul de bolnavi din localitate. Aceste criterii sunt mai general valabile, nu doar pentru şcoli, dar ele vor fi folosite şi pentru a evalua impactul pandemiei asupra şcolilor.

Aceste trei scenarii sunt: scenariul verde, care înseamnă că în localitatea respectivă e mai puţin de o persoană în medie, în ultimele 14 zile, detectată cu COVID-19; scenariul doi, scenariul galben – între unul şi trei persoane detectate în medie zilnică în ultimele 14 zile; scenariul trei – când în media ultimelor zile au apărut mai mult de trei bolnavi noi în localitatea respectivă”, a afirmat şeful statului, la Palatul Cotroceni, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele a precizat că în săptămânile care urmează vor fi detaliate deciziile luate miercuri. El a subliniat că felul în care funcţionează fiecare unitate şcolară va fi decis la nivel local.

Citește mai departe

EVENIMENT

Autorităţile elveţiene au inclus România pe lista statelor cu GRAD RIDICAT DE RISC privind infectarea cu COVID-19

Publicat

mae

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a informat că, în cursul zilei de miercuri, autorităţile federale elveţiene au anunţat noi măsuri privind condiţiile de intrare pe teritoriul acestei ţări, care vor intra în vigoare la data de 8 august, ora 00,00, şi care se aplică şi pentru intrarea pe teritoriul Principatului Liechtenstein, fiind introdusă carantina pentru 10 zile pentru cei care vin din România, cu anumite excepţii.

Potrivit unui comunicat de presă transmis miercuri AGERPRES de MAE, România a fost inclusă pe lista statelor cu grad ridicat de risc epidemiologic privind infectarea cu SARS-CoV-2, iar toate persoanele care intră în Elveţia şi care s-au aflat în ultimele 14 zile pe teritoriul ţării noastre trebuie să intre în carantină (autoizolare) la domiciliu sau la o altă locaţie adecvată pentru o perioadă de 10 zile, imediat după sosire. Persoanele care intră în carantină (autoizolare) au obligaţia de a contacta autorităţile sanitare cantonale în decurs de două zile de la intrarea pe teritoriul acestui stat şi de a urma indicaţiile acestora.

Conform reglementărilor în vigoare, perioada de carantină (autoizolare) nu poate fi întreruptă ca urmare a unei testări moleculare negative pentru infecţia cu noul coronavirus. Nerespectarea măsurilor menţionate se sancţionează cu amendă contravenţională de până la 10.000 de franci elveţieni, a precizat MAE.

Sunt exceptate de la măsura carantinei (autoizolării), cu condiţia să nu prezinte simptome specifice COVID-19, următoarele categorii de persoane:

* persoanele care asigură în mod profesional şi organizat (pe cale rutieră, feroviară, aeriană sau navigabilă) transportul de bunuri şi persoane şi care, din acest considerent, s-au aflat în ultimele 14 zile pe teritoriul unui stat cu grad ridicat de risc epidemiologic;

* persoanele care provin din România şi care tranzitează direct teritoriul elveţian spre destinaţii din alte state. În aceste cazuri, autorităţile elveţiene pot solicita prezentarea unor documente justificative care să dovedească necesitatea tranzitării teritoriului elveţian (ex.: domiciliu/rezidenţă/drept de şedere/contract de muncă/orice altă dovadă a necesităţii intrării pe teritoriul elveţian, precum adeverinţă de tratament medical imperios necesar, de studii etc.);

* persoanele care s-au aflat în tranzit direct (pentru mai puţin de 24 de ore) pe teritoriul României sau pe cel al unui stat cu grad ridicat de risc epidemiologic;

* angajaţii care sunt direct implicaţi în asigurarea bunei funcţionări a sistemului medical şi/sau de ordine şi securitate publică elveţian;

* persoanele care călătoresc în Confederaţia Elveţiană în scop profesional sau medical, zilnic sau pentru o perioadă de cel mult cinci zile, iar respectiva deplasare este absolut necesară şi nu suferă amânare.

Informaţii cu privire la noile măsuri sunt disponibile la următoarele link-uri: berna.mae.ro/, www.bag.admin.ch.

Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Berna: +41 31 351 36 39 sau +41 31 351 05 46, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice: +41 76 387 50 05.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet: www.mae.ro/node/51909, www.mae.ro/node/51979, berna.mae.ro şi www.mae.ro. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Bucureştean reținut de polițiști după ce a retras bani de pe un card bancar pe care îl găsise

Publicat

atm

Un bucureştean în vârstă de 52 de ani, suspectat că a retras bani de pe un card bancar pe care îl găsise, a fost reţinut de poliţiştii argeşeni şi apoi arestat preventiv.

Potrivit unui comunicat transmis miercuri de Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Argeş, bărbatul este cercetat pentru săvârşirea infracţiunilor de însuşire a bunului găsit, accesul ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.

“Din cercetări s-a stabilit că în ziua de 18 iunie, bărbatul în cauză, împreună cu un alt bărbat, de 31 de ani, tot din Bucureşti, ar fi utilizat un card bancar pentru a retrage mai multe sume de bani de la ATM-uri de pe raza municipiului Piteşti”, se precizează în comunicat.

Bărbatul de 52 de ani a fost prezentat miercuri la Tribunalului Argeş, instanţa dispunând arestarea preventivă pentru 30 de zile.

Poliţiştii le recomandă cetăţenilor să nu ţină în portofel şi datele referitoare la codul PIN al cardurilor bancare sau alte date de autentificare. Din punct de vedere legal, însuşirea unui bun găsit sau ajuns din eroare ori în mod fortuit în posesia altei persoane, care nu îl predă autorităţilor în termen de 10 zile, constituie infracţiune. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate