Connect with us

ACTUALITATE

ALERTĂ pentru turiști: Risc însemnat de producere a avalanşelor în Munţii Făgăraş şi în Masivul Bucegi

Publicat



Meteorologii avertizează că, sâmbătă, se pot produce avalanşe în Munţii Făgăraş şi în Masivul Bucegi, la altitudini de peste 1.800 de metri, potrivit ANM.

În Masivul Bucegi, principalele riscuri sunt reprezentate de prezenţa unui strat de cristale în profunzime, peste care straturile din partea superioară pot aluneca sub acţiunea unor supraîncărcări, a plăcilor de vânt, care se regăsesc cu precădere pe versanţii sudici, sud-estici şi sud-vestici.

”În locurile adăpostite regăsim depozite de zăpadă. Chiar şi la supraîncărcări mici, dar şi spontan, pot fi declanşate avalanşe pe versanţii suficient de înclinaţi. Stratul de zăpadă e alcătuit în partea superioară din particule fine, consitituite de obicei în plăci de vânt, iar în interior regăsim faţete plane şi cristale cupă, cu rezistenţă scăzută. În zonele adăpostite, depozitele de zăpadă pot depăşi 1-1.5 m”, informează meteorologii.

În Munţii Făgăraş, principalele riscuri sunt reprezentate de stratul instabil de zăpadă din partea superioară a stratului.

”Atât spontan cât şi la supraîncărcări mici se pot declanşa avalanşe medii pe versanţii înclinaţi, iar în zonele adăpostite, cu acumulări mai mari, se poate disloca un volum însemnat de zăpadă. În partea superioară a stratului, stratul instabil măsoară pe alocuri 40-60 cm. Este în proces de tasare şi compactare şi este depus peste straturile mai vechi, relativ stabile. În locurile adăpostite, depozitele de zăpadă măsoară pe alocuri peste 2-3 metri”, au precizat meteorologii.

În ambele masive este risc de gradul 3 – risc însemnat de producere a avalanşelor, la altitudini de peste 1.800 de metri.

ACTUALITATE

Franţa a decis să nu crească intervalul dintre cele două doze de vaccin Pfizer/BioNtech

Publicat

Guvernul francez a respins marţi creşterea la şase săptămâni a intervalului administrării celei de-a doua doze de vaccin Pfizer/BioNtech după prima, menţinând intervalul actual de 3-4 săptămâni între doze, dată fiind lipsa unui consens ştiinţific în privinţa unei asemenea schimbări, relatează agenţia EFE.

În plus faţă de absenţa unei opinii ştiinţifice unanime, ”cu cât creşte mai mult intervalul dintre doze, cu atât creşte şi posibilitatea ca persoanele deja vaccinate să uite a doua programare”, a argumentat ministrul francez al sănătăţii, Olivier Veran.

Prin această decizie guvernul francez dezaprobă recomandarea formulată de Înalta Autoritate Sanitară a Franţei, care a susţinut ideea creşterii intervalului dintre cele două doze de vaccin anti-COVID-19 pentru a putea fi imunizate cât mai multe persoane în condiţiile apariţiei noilor tulpini mai contagioase ale coronavirusului SARS-CoV-2. Conform estimării acestui organism sanitar, ar fi astfel imunizate în Franţa încă 700.000 de persoane în prima lună de aplicare a acestei măsuri.

Dar ministrul Olivier Veran consideră că pe termen mediu impactul asupra ritmului vaccinării va fi minim şi a ”optat pentru securitatea datelor deja validate” în faţa riscului creşterii neîncrederii cetăţenilor dacă se schimbă calendarul de vaccinare.

Franţa a înregistrat de la începutul pandemiei 3,05 milioane de cazuri de COVID-19, la o populaţie de circa 67 de milioane, şi 73.494 de decese asociate acestei boli. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Un român din doi nu crede că banii cash răspândesc coronavirus

Publicat

bani

Un român din doi crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus, însă mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, potrivit unui studiu despre obiceiurile de plată în 2021 realizat de o companie de cercetare de piaţă.

“1 din 2 români crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus. În schimb, 29% dintre respondenţi declară contrariul – ei sunt siguri că banii cash pot răspândi virusul. Cei care sunt pasivi în legătură cu acest subiect reprezintă 21% dintre respondenţi. Cei care cred că virusul se poate transmite prin cash sunt cei mai tineri dintre respondenţi – milenialii fară partener – 36%. La polul opus se află 63% dintre tinerii profesionişti, urmaţi de peste jumătate dintre maturii fără partener (55%) – aceste segmente afirmă că folosirea banilor în numerar nu contribuie deloc la răspândirea virusului”, se arată într-un comunicat Reveal Marketing Research, autorul studiului, remis marţi AGERPRES.

Aproximativ jumătate dintre familiile moderne (49%) şi jumătate dintre cele tradiţionale (51%) nu se aşteaptă deloc ca banii să influenţeze în vreun fel transmiterea noului coronavirus.

La nivelul întregului eşantion, 21% dintre români nu exprimă nicio părere pe acest subiect. Segmentele pasive în această privinţă sunt seniorii pensionari – 32% dintre aceştia nu sunt siguri dacă banii răspândesc virusul, la fel şi 22% dintre familiile moderne.

Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, în special maturii educaţi şi cei fară partener. 67% dintre maturii fără partener şi 63% dintre familiile moderne afirmă că în 2021 vor face mai puţine plăţi în numerar. Inclusiv 62% dintre seniorii pensionari sunt de aceeaşi părere. În schimb, o treime dintre români (33%) crede că va folosi la fel de mulţi bani cash şi în următorul an.

Familiile tradiţionale şi tinerii profesionişti sunt la egalitate (aproximativ 40% ambele segmente) în ceea ce priveşte obiceiurile de plată, astfel că ei vor folosi la fel de mulţi bani în numerar. Doar 2% dintre respondenţi spun că vor utiliza în mai mare măsură cash-ul anul acesta, iar 10% au selectat răspunsul “nu ştiu”, întrebaţi despre obiceiurile lor de plată din anul următor.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită pentru realizarea studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 6-11 ianuarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sondaj: Mai mult de jumătate dintre companii din România vor să își cheme angajații la birou în martie

Publicat

Aproximativ 60% dintre companii au în plan să reînceapă munca de la birou din luna martie, arată un sondaj realizat la finalul anului trecut de către Undelucram.ro. Pe de altă parte, 40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult timp și au fost mai eficienți decât la birou.

Sondajul Undelucram.ro a fost realizat în perioada noiembrie-decembrie 2020 și cuprinde răspunsurile a 3.752 de angajați și a 583 de manageri de HR din toată țara.

În ceea ce privește angajatorii (583 de răspunsuri), cele mai multe companii care au răspuns la sondaj sunt din domenii precum IT&C, comerț/retail, servicii financiare (bănci, asigurări, pensii și altele), servicii de externalizare (BPO), sănătate, transport și logistică, producție industrială.

17% dintre aceste companii au revenit la muncă (în special în magazine/fabrici) la finalul stării de urgență (mai 2020), iar aproape 22% au renunțat la telemuncă la începutul acestui an. Odată ce numărul de cazuri noi de Covid-19 scade, tot mai multe companii vor să reia munca de la birou. Astfel, 57% dintre companii au în plan să își cheme angajații la lucru din luna martie. Aproape 4% dintre companii și-au planificat ca angajații să lucreze remote definitiv.

40% dintre angajații spun că au fost mai eficienți în perioada când au lucrat de acasă

În ceea ce privește angajații, 65% dintre cei 3.752 respondenți spun că au lucrat de acasă în ultimul an. Dintre salariații care și-au desfășurat munca de acasă, 40% au afirmat că au lucrat mai mult timp și au fost mai eficienți. Pe de altă parte, 30% dintre ei au răspuns că acasă au lucrat mai puțin timp, dar le-a crescut eficiența. 18% dintre angajați au afirmat că le-a scăzut și timpul de lucru și eficiența, iar 11% au spus că a crescut timpul de lucru, dar le-a scăzut eficiența.

Dintre cei 3.752 de respondenți, cei mai mulți provin din domenii precum IT&C, comerț/retail, producție industrială, servicii financiare (bănci, asigurări, pensii și altele), servicii de externalizare.

Aproape 40% dintre angajații care au lucrat de acasă au declarat că starea de spirit le-a fost destul de mult (26,2%) și foarte mult (13,8%) afectată de lipsa interacțiunii față în față. În schimb, 35% dintre angajații care au lucrat remote au spus că au fost afectați puțin de lipsa interacțiunii, iar 22% foarte puțin. În jur de 2,3% spun că nu le-a fost afectată starea.

Stările cele mai frecvente cu care s-au confruntat au fost: temere (48,2%), nervozitate (23,2%), stres (20%), anxietate (14%).

În jur de 19,2% dintre angajați spun că și-au pierdut serviciul, 16% au intrat în șomaj tehnic, iar 11,2% au avut mai puțin de lucru.

Cu toate acestea, aproape jumătate (49%) sunt încrezători în siguranța locului de muncă, iar 29% foarte încrezători. Restul de 22% nu au încredere în viitorul jobului lor.

În ceea ce privește companiile, o treime dintre ele (31,2%) au făcut disponibilizări între iunie și de-cembrie 2020. Cele mai afectate categorii au fost angajații cu studii medii și persoanele necalificate (57,6%).

De asemenea, 57,3% dintre companii au tăiat programele de training și pe cele de wellbeing, iar 9% nu au mai decontat serviciile de transport. 23% dintre angajatori spun că nu au tăiat niciun beneficiu din pachetul salarial.

Dacă anul trecut, o treime dintre companii au renunțat la angajați, anul acesta 20% dintre companii au în plan să disponibilizeze între 5-50% din personal. Restul companiilor și-au planificat creșteri de personal (13% dintre companii) sau menținarea numărului actual de angajați (67%).

“Acest sondaj ne arată că putem fi optimiști. Am observat în comunitățile de social media că în ultimele săptămâni apar tot mai multe anunțuri de recrutare pentru experți în resurse umane, dar și alte tipuri de roluri în departamentele companiilor. Faptul că firmele își caută specialiști în HR, denotă că lucrurile întră în mișcare în interiorul organizațiilor”, afirmă Andra Pintican, director de marketing al Undelucram.ro

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Agențiile de turism propun un test Covid la întoarcerea în țară, în locul carantinei de 14 zile

Publicat

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) solicită autorităților înlocuirea carantinei de 14 zile la întoarcerea în țară a turiștilor cu un test Covid. Menținerea carantinei la revenirea acasă generează un val de anulări a pachetelor vândute, susțin reprezentanții ANAT.

Potrivit unui comunicat al ANAT, activitatea agențiilor de turism din România a fost grav afectată în anul 2020 datorită restricțiilor de călătorie impuse la nivel global în contextul pandemiei de COVID-19. Totuși, în contextul actual, al scăderii numărului de cazuri de infectări cu noul coronavirus, agențiile de turism se confruntă în continuare cu o situație care le afectează activitatea. Țările în care călătoresc turiștii români în acest moment, puține de altfel, se află pe lista galbenă, crescând numărul solicitărilor de anulare a rezervărilor.

„Niciun român nu dorește și nu își permite să stea în carantină 14 zile la întoarcerea dintr-o călătorie sau vacanță. Acest aspect generează un nou val de anulări ale pachetelor de servicii de călătorie contractate, restituiri și litigii. Având în vedere cele menționate mai sus și faptul că turiștii care se întorc din aceste țări și stau în carantină nu știu dacă sunt infectați și dacă pot infecta, la rândul lor, alte persoane, propunem abordarea acestei situații prin varianta în care un călător care se întoarce dintr-o țară aflată pe lista galbenă, să aibă ca alternativă la carantinare efectuarea unui test în termen de 3 zile de la întoarcerea în România. Se poate menține măsura de carantinare până la obținerea rezultatului unui test negativ sau se poate introduce posibilitatea efectuării de teste rapide pe aeroport”, a declarat Dumitru Luca, președintele ANAT.

Asociația a trimis, la sfârșitul săptămânii trecute, o scrisoare deschisă către Guvernului României, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerului Afacerilor Interne prin care solicită implementarea acestor măsuri.

De asemenea, ANAT consideră că trebuie revizuită și măsura conform căreia, în cazul în care părinții sunt vaccinați, la întoarcerea dintr-o călătorie într-o țară din lista galbenă, copiii nevaccinați trebuie să rămână în carantină o perioadă de 14 zile.

Conform comunicatului, NET (Rețeaua pentru Sectorul Privat European în Turism), unde ANAT este membru, susține că este necesară o coordonare suplimentară și urgentă la nivelul UE pentru asigurarea unei baze solide în urma căreia industria turismului poate fi reclădită.

„Turiștii caută un semnal clar despre cum și când pot călători din nou în siguranță. Iar industria turismului trebuie să aibă o perspectivă clară pentru a reîncepe afacerea. Acesta este motivul pentru care NET solicită statelor membre și factorilor de decizie din UE să continue discuțiile și să convină asupra unor măsuri coordonate care sunt necesare pentru reluarea cu succes a călătoriilor și turismului în cazul în care situația epidemiologică se îmbunătățește”, se mai precizează în comunicatul ANAT.

Astfel, NET invită factorii de decizie la nivel european să accelereze ratele de vaccinare pe întregul continent, să adopte o abordare comună a UE pentru a defini ratele de incidență, care ar putea asigura relaxarea restricțiilor și ar spori încrederea publicului prin urmărirea progresului, să construiască un sistem comun pentru teste și vaccinări, să asigure testări fiabile, accesibile și eficiente pentru a înlocui cerințele de carantină și alte restricții la libera circulație a persoanelor și să continue evaluarea utilizării testelor antigen în locul testelor PCR.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe