Connect with us

ACTUALITATE

Amânarea plăţii obligaţiilor fiscale, cea mai utilă măsură pentru 90% dintre companii

Publicat

Amânarea plăţii obligaţiilor fiscale fără instituirea accesoriilor până la 30 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă este considerată cea mai utilă măsură luată de guvern în contextul pandemiei COVID-19 de către 90% dintre companiile respondente în cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC România.

„Mediul de afaceri se confruntă cu un climat imprevizibil, fără precedent, care duce la o scădere neaşteptată a veniturilor într-un termen scurt. Multe companii găsesc cu greu soluţii pentru a-şi asigura lichidităţi şi au nevoie de sprijinul guvernului. Amânarea plăţii taxelor reprezintă o gură de oxigen în aceste condiţii. În continuare, va fi nevoie de alte măsuri pentru a combate efectele negative ale pandemiei COVID-19. Totuşi, aşteptările trebuie să rămână realiste, raportate la posibilităţile bugetare. Spun asta pentru că, în ultimii ani, deşi am avut creştere economică, a fost aplicată o politică fiscală prociclică, care a dus la restrângerea spaţiului fiscal, limitând mijloacele de intervenţie ale guvernului într-o situaţie de criză, aşa cum este cea pe care o traversăm acum”, a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România, într-un comunicat transmis joi AGERPRES.

În ceea ce priveşte impactul măsurilor luate de autorităţi în contextul pandemiei COVID-19, marea majoritate a respondenţilor a apreciat ca benefice şi alte măsuri luate în zona fiscală. Astfel, 88% consideră ca binevenită măsura de amânare a termenului de plată pentru impozitul pe clădiri, teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport (inclusiv termenul pentru acordarea bonificaţiei) de la 31 martie 2020 până la 30 iunie 2020, iar 70% cred că este utilă măsura ce stabileşte plăţile anticipate trimestriale la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent.

„În contextul crizei actuale, măsuri precum folosirea Spaţiului Privat Virtual pentru emiterea documentelor, depunerea declaraţiilor online şi arhivarea electronică sunt necesare în relaţia autorităţi – contribuabili. Recent, guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă, încă nepublicată, prin care autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să accepte documentele semnate cu semnătură electronică, trimise online de firme şi persoane fizice. Ştim, de asemenea, că anul acesta administraţia fiscală are în pregătire mai multe proiecte de digitalizare pentru a fi aplicate. Sperăm că tot acest proces de digitalizare a serviciilor publice va fi accelerat în perioada următoare pentru că este în avantajul autorităţilor şi al contribuabililor, atât din perspectiva simplificării interacţiunii, precum şi a reducerii costurilor”, a arătat Daniel Anghel, Partener, liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România.

De asemenea, în ceea ce priveşte măsurile propuse public de mediul de afaceri, 70% dintre companii spun că ar fi utilă implementarea facturării şi arhivării electronice, 64% consideră benefică deductibilitatea integrală din punct de vedere fiscal pentru donaţii efectuate pentru eradicarea şi combaterea Covid-19, iar 58% sunt de părere că ar fi nevoie de emiterea prin Spaţiul Privat Virtual a certificatelor de înregistrare, de rezidenţă, de înregistrare şi orice alte certificate.

Nu în ultimul rând, 52% ar vrea deductibilitatea integrală pentru provizioanele pentru risc de neplată constituite ca urmare a efectelor pandemiei, precum şi ajustarea bazei de impozitare a TVA pentru creanţe neîncasate în perioada în care este aplicabilă starea de urgenţă, dar şi pentru 60 zile după data de încetare a acesteia, în timp ce 34% cred că ar fi utilă implementarea rambursării TVA cu control ulterior pentru toţi contribuabilii, indiferent de suma solicitată la rambursare.

„Măsurile luate până acum pentru a sprijini companiile vizează problemele identificate pe termen scurt, având aplicabilitate pe perioada stării de urgenţă şi încă 30 de zile după încheierea ei. Este evident că trebuie analizate, cât mai repede, alte măsuri fiscale care să ajute mediul de afaceri pe termen mai lung şi, în acest scop, ne putem uita la ceea ce fac alte state din Europa şi să preluăm bune practici din experienţa lor. De exemplu, măsurile pentru optimizarea fluxului de numerar ar trebui să fie primele luate în calcul, cum ar fi compensarea sumelor plătite în plus sau de rambursat cu obligaţii fiscale curente sau rambursarea cu celeritate a acestora”, a susţinut Andreea Mitiriţă, Partener Servicii fiscale PwC România.

Potrivit sursei citate, măsurile în domeniul taxării luate de alte state au fost colectate şi centralizate de firmele din reţeaua PwC. Dintre acestea, unele se află în discuţii în România.

Astfel, printre măsurile adoptate în alte state se află: rambursarea accelerată a TVA (Belgia, Luxemburg si Letonia), prelungirea termenului pentru depunerea declaraţiilor fiscale / plata obligaţiilor fiscale (Italia, Cehia, Belgia, Austria, Malta, Franţa, Luxemburg), stimulente fiscale pentru donaţiile efectuate de contribuabili (Grecia, Italia, Polonia, Ucraina), suspendarea acţiunilor de control fiscal / control fiscal online (Austria, Italia, Franta, Polonia), contribuabilii pot deduce pierderea înregistrată în 2020 din veniturile obţinute în 2019 (Polonia) – impozit pe profit şi impozit pe salarii.

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 23-26 martie 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 91 de companii din sectoarele: bunuri de larg consum, auto (producţie şi distribuţie), transporturi, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, energie (producţie, utilităţi, distribuţie), distribuitori (retail & logistică), servicii externalizate, altele.

Reţeaua de firme PwC este prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 276.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

„Invitatul Zilei” la Botoșani24.ro: Prof. dr. Daniel Botezatu, candidat independent CL Botoșani

Publicat

botezatu 1 1000x600.jpg

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botoșani24.ro a fost astăzi Daniel Botezatu, profesor doctor în istorie, candidat independent la Consiliul Local Botoșani.
Fost liberal și unul dintre cei mai cunoscuți profesori de istorie de la Botoșani, Daniel Botezatu a decis să candideze din poziția de independent la Consiliul Local Botoșani, iar astăzi a vorbit despre ideile sale și despre șansa de a deveni consilier local din această poziție. Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botoșani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Urmăriți Botosani24.ro și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Acțiune comună a „Cutezătorilor” din Botoșani și „Cercetașilor” din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția, la Ștefănești

Publicat

img 8294 1000x600.jpg

Publicitate

Pe 21 aprilie, Organizaţia Naţiunilor Unite aniversează anual „Ziua Mondială a Creativităţii şi Inovaţiei.” Cu acest prilej, la Muzeul „Ștefan Luchian” au avut loc o serie de activități desfășurate în parteneriat cu Cercetașii României, filiala „Cutezătorii” din Botoșani, și Cercetașii din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția.

Pe lângă vizitarea muzeului, s-a desfășurat și un atelier de pedagogie muzeală, unde participanții au pictat și desenat, punându-și astfel în valoare creativitatea.

Publicitate

 


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Orașul catacombelor din nordul Moldovei, redescoperit cu ajutorul tehnologiei. Detaliile confirmării științifice a unei legende

Publicat

index 7 1000x600.webp.webp

Una dintre cele mai misterioase legende urbane din nordul Moldovei a fost confirmată. Catacombele Botoșaniului, o rețea de beciuri adânci, întinsă pe kilometri întregi, a fost scanată cu ajutorul tehnologiei moderne. Aceste catacombe de refugiu din calea năvălitorilor vor putea fi vizitate, scrie ADEVĂRUL.

Municipiul Botoșani are o vechime considerabilă fiind atestat documentar, ca târg, încă din secolul al XV-lea. Din punct de vedere arheologic, Botoșaniul este atestat chiar mai devreme, începând cu secolele XIII-XIV.

Oraș multi-etnic, târgul  a fost un hub comercial important până la începutul secolului XX. Și astăzi orașul este împânzit de case și monumente istorice care evocă acele vremuri. Tocmai datorită vechimii sale, Botoșaniul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Bișnițar” din Piața mare din municipiul Botoșani, aspru amendat de polițiști după ce l-au prins cu țigări

Publicat

tigari.jpg

Sâmbătă, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani- Biroul de Ordine Publică, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în Piața Centrală din municipiul Botoșani, au identificat un bărbat, de 46 de ani, din aceeași localitate, care avea asupra sa aproximativ 70 de pachete de țigarete, de diferite mărci, de proveniență Republica Moldova și Duty free, pentru care nu deținea documente legale.

 

Băarbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 20.000 de lei, iar țigaretele au fost supuse confiscării.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe