Connect with us

ACTUALITATE

Amânarea plăţii obligaţiilor fiscale, cea mai utilă măsură pentru 90% dintre companii

Publicat

Amânarea plăţii obligaţiilor fiscale fără instituirea accesoriilor până la 30 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă este considerată cea mai utilă măsură luată de guvern în contextul pandemiei COVID-19 de către 90% dintre companiile respondente în cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC România.

„Mediul de afaceri se confruntă cu un climat imprevizibil, fără precedent, care duce la o scădere neaşteptată a veniturilor într-un termen scurt. Multe companii găsesc cu greu soluţii pentru a-şi asigura lichidităţi şi au nevoie de sprijinul guvernului. Amânarea plăţii taxelor reprezintă o gură de oxigen în aceste condiţii. În continuare, va fi nevoie de alte măsuri pentru a combate efectele negative ale pandemiei COVID-19. Totuşi, aşteptările trebuie să rămână realiste, raportate la posibilităţile bugetare. Spun asta pentru că, în ultimii ani, deşi am avut creştere economică, a fost aplicată o politică fiscală prociclică, care a dus la restrângerea spaţiului fiscal, limitând mijloacele de intervenţie ale guvernului într-o situaţie de criză, aşa cum este cea pe care o traversăm acum”, a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România, într-un comunicat transmis joi AGERPRES.

În ceea ce priveşte impactul măsurilor luate de autorităţi în contextul pandemiei COVID-19, marea majoritate a respondenţilor a apreciat ca benefice şi alte măsuri luate în zona fiscală. Astfel, 88% consideră ca binevenită măsura de amânare a termenului de plată pentru impozitul pe clădiri, teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport (inclusiv termenul pentru acordarea bonificaţiei) de la 31 martie 2020 până la 30 iunie 2020, iar 70% cred că este utilă măsura ce stabileşte plăţile anticipate trimestriale la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent.

„În contextul crizei actuale, măsuri precum folosirea Spaţiului Privat Virtual pentru emiterea documentelor, depunerea declaraţiilor online şi arhivarea electronică sunt necesare în relaţia autorităţi – contribuabili. Recent, guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă, încă nepublicată, prin care autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să accepte documentele semnate cu semnătură electronică, trimise online de firme şi persoane fizice. Ştim, de asemenea, că anul acesta administraţia fiscală are în pregătire mai multe proiecte de digitalizare pentru a fi aplicate. Sperăm că tot acest proces de digitalizare a serviciilor publice va fi accelerat în perioada următoare pentru că este în avantajul autorităţilor şi al contribuabililor, atât din perspectiva simplificării interacţiunii, precum şi a reducerii costurilor”, a arătat Daniel Anghel, Partener, liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România.

De asemenea, în ceea ce priveşte măsurile propuse public de mediul de afaceri, 70% dintre companii spun că ar fi utilă implementarea facturării şi arhivării electronice, 64% consideră benefică deductibilitatea integrală din punct de vedere fiscal pentru donaţii efectuate pentru eradicarea şi combaterea Covid-19, iar 58% sunt de părere că ar fi nevoie de emiterea prin Spaţiul Privat Virtual a certificatelor de înregistrare, de rezidenţă, de înregistrare şi orice alte certificate.

Nu în ultimul rând, 52% ar vrea deductibilitatea integrală pentru provizioanele pentru risc de neplată constituite ca urmare a efectelor pandemiei, precum şi ajustarea bazei de impozitare a TVA pentru creanţe neîncasate în perioada în care este aplicabilă starea de urgenţă, dar şi pentru 60 zile după data de încetare a acesteia, în timp ce 34% cred că ar fi utilă implementarea rambursării TVA cu control ulterior pentru toţi contribuabilii, indiferent de suma solicitată la rambursare.

„Măsurile luate până acum pentru a sprijini companiile vizează problemele identificate pe termen scurt, având aplicabilitate pe perioada stării de urgenţă şi încă 30 de zile după încheierea ei. Este evident că trebuie analizate, cât mai repede, alte măsuri fiscale care să ajute mediul de afaceri pe termen mai lung şi, în acest scop, ne putem uita la ceea ce fac alte state din Europa şi să preluăm bune practici din experienţa lor. De exemplu, măsurile pentru optimizarea fluxului de numerar ar trebui să fie primele luate în calcul, cum ar fi compensarea sumelor plătite în plus sau de rambursat cu obligaţii fiscale curente sau rambursarea cu celeritate a acestora”, a susţinut Andreea Mitiriţă, Partener Servicii fiscale PwC România.

Potrivit sursei citate, măsurile în domeniul taxării luate de alte state au fost colectate şi centralizate de firmele din reţeaua PwC. Dintre acestea, unele se află în discuţii în România.

Astfel, printre măsurile adoptate în alte state se află: rambursarea accelerată a TVA (Belgia, Luxemburg si Letonia), prelungirea termenului pentru depunerea declaraţiilor fiscale / plata obligaţiilor fiscale (Italia, Cehia, Belgia, Austria, Malta, Franţa, Luxemburg), stimulente fiscale pentru donaţiile efectuate de contribuabili (Grecia, Italia, Polonia, Ucraina), suspendarea acţiunilor de control fiscal / control fiscal online (Austria, Italia, Franta, Polonia), contribuabilii pot deduce pierderea înregistrată în 2020 din veniturile obţinute în 2019 (Polonia) – impozit pe profit şi impozit pe salarii.

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 23-26 martie 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 91 de companii din sectoarele: bunuri de larg consum, auto (producţie şi distribuţie), transporturi, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, energie (producţie, utilităţi, distribuţie), distribuitori (retail & logistică), servicii externalizate, altele.

Reţeaua de firme PwC este prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 276.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Trei companii din Cluj, în topul celor mai valoroase companii din România: BT, Terapia și Emerson valorează 3,3 miliarde euro

Publicat

bt 2.jpg

Trei companii din Cluj figurează în topul celor mai valoroase companii din România în anul 2022, având o valoare estimată de peste 2,3 miliarde de euro, arată un top făcut de Ziarul Financiar.

Astfel, în topul 100 al celor mai valoroase companii, Banca Transilvania (BT) este cotată la o valoare de 12,4 miliarde lei (2,5 miliarde de euro), Terapia are o valoare de 2 miliarde de lei (414 milioane euro) iar Emerson are o valoare de 1,6 miliarde lei (335 milioane euro).

Din cele 100 de companii, aproape jumătate provin din real-estate (imobiliare), restul fiind din energie, retail sau agricultură.

 

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Noi reglementări în domeniul fondurilor europene: Procedurile de accesare vor fi mai simple. Măsuri adoptate de Guvern

Publicat

fonduri europene.jpg

O serie de acte normative care sprijină implementarea proiectelor de infrastructură finanțate din bani europeni și asigură dezvoltarea sistemului informatic de gestionare a fondurilor europene au fost adoptate de Guvern în ședința de joi, anunță Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. 

„Simplificarea, debirocratizarea și digitalizarea sunt deziderate pe care le urmărim nu doar la nivelul accesări fondurilor europene, dar și la nivelul implementării proiectelor. Măsurile adoptate astăzi de către Guvern, promovate la nivelul Ministerul Investițiilor și…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Aproape 70.000 de cazuri de infecţii respiratorii acute înregistrate, în perioada 28 noiembrie – 4 decembrie

Publicat

Arhivă foto

Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică a informat joi, 8 decembrie 2022, că, la nivel naţional, au fost raportate, un număr de 69.699 de cazuri de infecţii respiratorii acute – gripă clinică, IACRS şi pneumonii.  în perioada 28 noiembrie – 4 decembrie.

În aceeaşi perioadă a anului trecut se înregistrau 33.067 de cazuri.

Potrivit INSP, au fost raportate 14 cazuri confirmate de gripă (două cu virus AH3, două cu virus AH1, şapte cu virus gripal A nesubtipat şi unul cu virus gripal B).

De la începutul sezonului au fost raportate 34 cazuri de gripă confirmate cu laboratorul: 18 cazuri cu virus gripal A nesubtipat, 9 cazuri cu virus gripal AH3, 6 cazuri cu virus gripal AH1, un caz cu virus gripal B.

În perioada de referinţă au fost raportate la nivel naţional 822 cazuri de gripă clinică comparativ cu 641 înregistrate în săptămâna precedentă şi cu 204 cazuri înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Un număr de 1.342.308 de persoane din grupele la risc au fost vaccinate antigripal până la data de 30 octombrie cu vaccin distribuit gratuit de Ministerul Sănătăţii. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Céline Dion anulează concertele din cadrul turneului european, printre care și cel din București

Publicat

Arhivă foto

Cântăreața Celine Dion a anunţat că vor fi anulate concertele din cadrul turneului european „Courage World Tour” programate să aibă loc în vara anului 2023, în perioada 31 mai – 17 iulie, informează Emagic.

Fanii artistei care şi-au achiziţionat bilete pentru show-ul ce ar fi trebuit să aibă loc pe 11 iunie, la Arena Naţională, sunt anunţaţi că li se va rambursa contravaloarea acestora.

„Mă doare să vă anunţ că nu voi fi pregătită să-mi reiau turneul în Europa.

Mi-e dor să vă văd pe toţi… să fiu pe scenă… să cânt pentru voi. Întotdeauna mă dăruiesc 100% în show-urile mele, dar nu vă pot oferi asta acum.

Ca să pot ajunge din nou la voi nu am altă variantă decât să mă concentrez pe sănătate şi să sper că sunt pe drumul cel bun spre vindecare”, a anunţat Celine Dion.

Artista a onorat primele 52 de date ale turneului mondial „Courage World Tour” în America de Nord înainte de începutul pandemiei, când, în luna martie 2020, turneul a trebuit să ia o pauză.

De atunci, Celine primeşte tratament şi se recuperează în urma unor spasme musculare persistente, care au împiedicat-o să mai concerteze.

Céline Dion anulează concertele din cadrul turneului european, printre care și cel din București. Celine Dion încă se recuperează în urma problemelor de sănătate pe care le-a avut

Echipa medicală a lui Celine Dion continuă să urmărească evoluţia afecţiunii şi să o trateze, precizează sursa citată.

Celine Dion încă se recuperează în urma problemelor de sănătate pe care le-a avut şi a anunţat că va fi nevoită să anuleze un număr de opt concerte programate să aibă loc în vara lui 2023, din care face parte şi spectacolul de la Arena Naţională Bucureşti.

Valoarea biletelor achiziţionate pentru cele opt concerte din vară va fi rambursată, inclusiv pentru concertul ce urma să aibă loc la Bucureşti.

Rambursările se vor realiza cu respectarea termenilor şi condiţiilor organizatorului, publicate pe site-ul oficial al acestuia – https://www.emagic.ro/termeni-si-conditii/, exclusiv prin intermediul platformelor de ticketing autorizate (distribuitorii oficiali care au comercializat biletele), respectiv iaBilet.ro sau Eventim.ro, după cum este menţionat pe bilet, prin accesarea formularelor de retur disponibile la iabilet.ro/retur, respectiv, eventim.ro/refund/.

Având în vedere lungă perioada de timp scursă de la data punerii în vânzare a concertului, returnarea contravalorii biletelor în mod automat în conturile clienţilor nu mai este posibilă.

Pentru a putea efectua rambursarea, este necesară completarea formularului de retur, unde deţinătorii de bilete să introducă un cod IBAN aferent contului bancar în care se va face rambursarea contravalorii biletelor, informează organizatorii. Agerpres

Citește mai departe