Connect with us

EVENIMENT

Amendă penală pentru 4 tineri și achitare pentru alți 2, într-un dosar cu etnobotanice. Decizie la Tribunalul Alba

Publicat


droguri etnobotanice

Achitare pentru doi tineri din Alba trimiși în judecată pentru deținere și consum de etnobotanice și amendă penală pentru alți patru tineri judecați în același dosar. Cei şase și-au primit sentința din partea magistraților de la Tribunalul Alba. Deoarece aceștia și-au recunoscut faptele, au beneficiat de procedura simplificată.

Doi dintre tineri, Evius T.N. și Daniel B.A., au fost achitați de către magistrații Tribunalului Alba și și-au primit înapoi bunurile sechestrate.

Alți patru tineri – Dumitru R.A., Oliviu M.A., Gavril A.I. și Ionuț G.H. – au primit o amendă penală de 1.800 lei pentru săvârşirea infracțiunii de “efectuare, fără drept, de operațiuni cu produse știind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive, fără a deține autorizație eliberată în condițiile legii”.

Cei patru tineri au fost obligați și la plata sumei de 20.375 lei cu titlu cheltuieli judiciare, din care suma de 10.375 lei în faza de urmărire penală, iar suma de 1000 lei în faza de judecată.

Condamnă pe inculpaţii R. A. Dumitru, M. A. Oliviu, A. I. Gavril, G. H. Ionuţ la pedeapsa de:

– 1.800 (una mie opt sute) lei amendă penală (echivalentul a 180 zile-amendă a câte 10 lei/zi), fiecare inculpat, pentru săvârşirea infracțiunii de efectuarea, fără drept, de operațiuni cu produse știind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive, fără a deține autorizație eliberată în condițiile prezentei (..). Atrage atenţia fiecărui inculpat asupra disp. art. 63 Cod penal, respectiv, dacă persoana condamnată, cu rea-credinţă, nu execută pedeapsa amenzii, în tot sau în parte, numărul zilelor-amendă neexecutate se înlocuieşte cu un număr corespunzător de zile de închisoare.

În baza art. 396 al. 5 Cod procedură penală raportat la art. 16 al. 1 lit. „b” teza I Cod procedură penală şi Decizia nr. 10/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materie penală, achită pe inculpaţii:

T. N. Evius, de sub învinuirea săvrârşirii infracțiunii (…); B. A. Daniel, de sub învinuirea săvârşirii infracțiunii (..)

– deduce pentru fiecare inculpat durata reţinerii, arestării preventive şi arestului la domiciliu, după cum urmează: pentru inculpaţii R. Al. Dumitru, M. A. Oliviu, Al. I. Gavril, B.A. Daniel perioada 23.03.2016 – 21.07.2016, iar pentru inculpatul G. H. Ionuț perioada 5.04.2016 – 3.08.2016.

În baza art. 112 al. 1 lit. „f” Cod penal dispune confiscarea specială a bunurilor de la inculpaţi, după cum urmează:

– de la inculpatul R.A. Dumitru, ridicate și păstrate la Camera de corpuri delicte a IPJ Alba, conform procesului-verbal seria AB nr. 0029782 din 13.04.2016.

– de la inculpatul A. I. Gavril, ridicate și păstrate la Camera de corpuri delicte a IPJ Alba (…)

– de la inculpatul G. H. Ionuţ, ridicate şi păstrate la Camera de corpuri delicte a IPJ Alba (..)

(…) Dispune confiscarea sumelor de bani obţinute din vânzarea substanţelor interzise, după cum urmează:

– de la inculpatul R.A. Dumitru, suma de 690 lei (23 plicuri x 30 lei/plicul)

– de la inculpatul M.A. Oliviu, suma de 315 lei (21 plicuri x 15 lei/plicul)

– de la inculpatul A.I. Gavril, suma de 50 lei (2 plicuri x 25 lei/plicul)

– de la inculpatul G.H. Ionuţ, suma de 17.000 lei (340 plicuri x 50 lei/plicul).

Dispune restituirea în favoarea inculpaţilor B.A. Daniel şi T.N. Evius a bunurilor ridicate de la aceştia şi depuse spre păstrare la Camera de Corpuri Delicte a IPJ Alba, conform procesului-verbal seria AB nr. 0029767 din 06.04.2016 şi procesului-verbal seria AB nr. 0029784 din 13.04.2016.

În baza art. 274 al. 1, 2 Cod procedură penală obligă pe fiecare inculpat condamnat la plata sumei de 20.375 lei cu titlu cheltuieli judiciare avansate de stat, din care suma de 10.375 lei în faza de urmărire penală, iar suma de 1000 lei în faza de judecată”, se arată în decizia Tribunalului Alba.

foto: arhivă

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

FOTO: Trafic feroviar blocat la Iacobeni – Suceava, în urma coliziunii dintre două TIR-uri. Unul s-a răsturnat pe calea ferată

Publicat

Traficul feroviar este blocat, joi seara, în urma coliziunii a două autotrenuri, pe raza comunei Iacobeni, județul Suceava.

Potrivit ISU Suceava, în urma accidentului nicio persoană nu a fost rănită, însă unul dintre cele două autotrenuri s-a răsturnat pe calea ferată.

La faţa locului intervin modulul SMURD de la Detaşamentul de pompieri Vatra Dornei, cu o autospecială de stingere cu accesorii de descarcerare şi o ambulanţă SMURD.

Purtătorul cuvânt al ISU Suceava a spus că, pentru eliberarea căii ferate, în zonă urmează să fie aduse un utilaj de la Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă Iacobeni şi o macara de la Secţia de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc, iar în funcţie de dinamica misiunii se vor capacita şi alte utilaje.

În prezent, traficul rutier nu este blocat, circulându-se alternativ pe câte un sens de mers până când vor începe acţiunile de repunere pe şosea a autotrenului. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Numărul pasagerilor de pe Aeroportul Internațional Satu Mare a crescut de cinci ori în patru ani

Publicat

Numărul pasagerilor care au tranzitat Aeroportul Internaţional Satu Mare a crescut de peste cinci ori în ultimii patru ani, potrivit unei informări făcută miercuri de Consiliul Judeţean (CJ).

“Numărul pasagerilor pe Aeroportul Internaţional Satu Mare a crescut semnificativ în ultimii ani, ca efect al creşterii destinaţiilor şi frecvenţelor de la Satu Mare. Dacă în anul 2015 numărul de pasageri înregistrat pe Aeroportul Satu Mare era de 17.000, în acest an cifra va depăşi 90.000. În anul 2019, până în luna octombrie, Aeroportul Satu Mare a înregistrat 74.190 pasageri. Consiliul Judeţean Satu Mare împreună cu administraţia Aeroportului fac eforturi susţinute pentru a creşte numărul de frecvenţe sau destinaţii, purtând discuţii atât cu operatorii existenţi (Tarom, Wizzair), cât şi cu alte companii aeriene pentru a introduce noi destinaţii de la Satu Mare”, precizează sursa citată.

În momentul de faţă de pe Aeroportul Satu Mare sunt curse spre Bucureşti şi Luton-Londra, urmând ca din vara anului 2020 să fie introdusă o curcă charter spre Tunisia. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Bărbat spulberat de un tren Interregio în Halta Sinaia Sud din județul Prahova

Publicat

Un bătrân de 95 de ani a fost accidentat mortal, joi seara, în Halta Sinaia Sud şi, din primele date, se pare că nu s-a asigurat la traversarea căii ferate, informează IPJ Prahova.

“Un tren Interregio care circula pe relaţia Braşov-Bucureşti Nord ar fi surprins şi accidentat mortal un bărbat, în Halta Sinaia Sud. Circulaţia feroviară nu a fost întreruptă, trenul continuându-şi deplasarea”, precizează IPJ Prahova.

Conform sursei citate, victima este un bărbat de 95 ani din Bucureşti. Se pare că acesta nu s-a asigurat la traversarea căii ferate. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice, construit în premieră naţională, la Iaşi

Publicat

Conducerea Institutului Regional de Oncologie Iaşi a anunţat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că vor fi demarate lucrările pentru construirea unui Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice, care se adresează populaţiei fără simptomatologie, în vederea diagnosticării precoce a unor tumori.

Managerul Institutului Regional de Oncologie, Mirela Grosu, a declarat că lucrările vor demara la începutul săptămânii viitoare.

Potrivit sursei citate, clădirea noului Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice va avea şase niveluri şi va fi construită pe un teren primit de la Consiliul Judeţean, în comodat, pentru o perioadă de 49 ani. Terenul are o suprafaţă de 1.385 metri pătraţi. Pentru construcţia centrului şi dotarea sa se vor cheltui peste 29,8 milioane de lei, din care 23 de milioane de lei se vor acorda prin Compania Naţională de Investiţii.

“Încă de la înfiinţare, IRO şi-a îndreptat atenţia spre activitatea de screening, pentru depistarea la timp a bolii canceroase. Ne-am dat seama foarte devreme că spaţiul de care dispunem este insuficient pentru această acţiune de screening. Atunci, în 2015 ne-a venit ideea să construim un centru de screening pentru diagnosticul bolilor oncologice. Iată că după patru ani de zile, ieri s-a primit ordinul de începere a lucrărilor la Compania Naţională de Investiţii. Este o investiţie de 30 de milioane de lei, fonduri de la stat prin CNI, iar aproape 8 milioane de lei este investiţia IRO şi a Ministerului Sănătăţii pentru echipamente medicale. Este o construcţie demisol, parter, patru nivele care va fi ridicată aproape de institut. Credem noi că va fi un spaţiu unde se vor adresa persoane asimptomatice care doresc să îşi facă controale periodice. Intenţia noastră este să depistăm orice boală la timp”, a declarat Mirela Grosu, managerul IRO Iaşi.

Managerul IRO Iaşi a precizat totodată că în prezent consultaţiile acordate în regim ambulatoriu din toate cele 11 specialităţi medicale şi chirurgicale se desfăşoară la parterul institutului. Aproximativ 360 de pacienţi sunt consultaţi zilnic, fapt care supra aglomerează spaţiile unităţii medicale.

La IRO Iaşi, singura unitate medicală de profil din regiunea Moldovei, sunt în evidenţă, tratament şi monitorizare 12.632 de pacienţi, trendul fiind crescător.

“Oportunitatea construirii acestui centru se bazează pe faptul că screening-ul periodic este important în diagnosticul bolii în stadii incipiente, dar şi în prevenţia anumitor boli. Centrul de Screening şi Diagnostic în Boli Oncologică se adresează populaţiei fără simptomatologie, în vederea diagnosticării precoce a unor tumori şi nu va primi pacienţi care se prezintă într-o fază acută a unei boli deja diagnosticate, în urgenţă. Nu va avea linii de gardă şi nici cameră de gardă. Centrul de screening nu este pentru pacienţi ci este pentru oameni sănătoşi. Este dorinţa noastră de a ieşi în întâmpinarea populaţiei care are nevoie să înţeleagă că trebuie să îşi facă un control periodic pentru ca astfel să depistăm cancerul în faze precoce, situaţii în care vindecarea este foarte probabilă. Centrul va avea o platformă mare de diagnostic şi va permite cu adevărat să se desfăşoare programe de screening pentru prima oară la noi în Iaşi”, a declarat prof.univ.dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al Institutului Regional de Oncologie.

Potrivit acestuia, după darea în folosinţă a Centrului de screening şi Diagnostic în Bolile oncologice, pacienţii care prezintă simptomatologie oncologică vor fi dirijaţi spre tratament medical şi chirurgical de specialitate către Institutul Regional de Oncologie Iaşi.

“Foarte multe persoane vin la institut pentru diagnostic, în general. Noi am avut campaniile noastre de screening. Este însă nevoie de un screening planificat, în care oamenii să fie invitaţi la screening pentru a putea face un diagnostic precoce cu adevărat. La acest moment, pacienţii se adresează Institutului Regional de Oncologie pentru că noi am derulat patru programe de screening într-o formă artizanală, pentru că am încercat împreună cu Casa de Asigurări să facem aceste programe şi să asigurăm consultaţii de specialitate dar numărul celor care ar trebui să vină la control este imens. Practic, orice persoană de 30 de ani beneficiază într-o formă sau alta de screening”, a spus prof.univ.dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al IRO Iaşi. AGERPRES

Citește mai departe