Connect with us

EVENIMENT

Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă

Publicat

blu

ANPC sancționează Blue Air cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate din 15 iunie până acum. Unde au ajuns banii călătorilor păcăliți, „pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă”, spune Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut un amplu control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15 iunie – 30 august 2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, cât și pe pagina oficială de Facebook a acestui sau din aplicația Blue Air și extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022.

Echipa de control a constatat utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă, de către operatorul economic. Practic, conform legii, orice acţiune sau omisiune care contravine legislaţiei care protejează interesele consumatorilor şi care a adus, aduce sau ar putea aduce prejudicii intereselor colective ale consumatorilor care îşi au reşedinţa în cel puţin două state membre diferite de statul în care îşi are originea sau a avut loc acţiunea sau omisiunea în cauză sau pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul responsabil de acţiunea sau omisiunea în cauză.

 

Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: ce spune Horia Constantinescu

 

„Iată că Blue Air execută ultimul zbor și pleacă de pe piață, așa cum spuneam încă de acum trei luni. De la ultima sancțiune și până la această a doua evaluare, peste 100.000 de consumatori trec prin ceea ce au trecut și primii, în ultimii doi ani. Unde au ajuns banii acestora, pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă… Unul dintre avioanele companiei zace pe o pistă a aeroportului Băneasa, fără ambele motoare. Oare câte curse ar fi trebuit să execute, în condițiile în care, fără propulsive, acesta nu se putea deplasa nici măcar pe DN1. Fără combustibil, fără taxe de aeroport plătite, fără salarii achitate la zi, încă mă întreb cum urmau să se execute cursele și de ce au fost promovate, în condiția în care se știa că nu pot fi duse la bun sfârșit. Nu mai vorbesc și de faptul că fără avioane lucrurile s-ar fi complicat și mai tare. Au sau nu au toate aceste lucruri? Mă întreb pentru că nouă reprezentanții companiei nu au vrut să ne răspundă. Declar public că mă supun testului poligraf pentru următoarele aspecte: dacă reprezentantul companiei ne-a spus că ia în calcul plecarea de pe piață în toamnă, dacă acesta ne-a povestit că nu vor mai avea avioane cu care să ducă la bun sfârșit cursele. La câți bani lipsesc din buzunarele consumatorilor, amenzile aplicate de către Autoritatea noastră mi se par extrem de mici. Îmi cer scuze fiecărui păgubit pentru anii trecuți, în care lucrurile puteau fi mai ferm sancționate”, declară Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: Concluziile ANPC:

– operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autorităţile competente

– în perioada analizată, respectiv 15.06.2022 – 12.09.2022, au fost afectați 150.227 consumatori din 23 state membre ale Uniunii Europene,

– practica operatorului economic a avut caracter repetitiv

– valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 EUR (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), respectiv 96.447.549,47 LEI (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), pentru perioada analizată şi reprezintă doar valoarea biletelor achiziţionate, în realitate prejudiciul fiind mult mai mare

– rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 EUR (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 EUR )

– un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 EURO s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări.

În urma acestor constatări, echipa de comisari ANPC a decis aplicarea a 2 amenzi contravenționale, una în cuantum de 2.000.000 euro, echivalent în lei la cursul din 04.10.2022 pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, și o alta în valoare de 200.000 lei pentru abateri repetate.

Totalul amenzilor este de 10.094.200 lei.

Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: măsuri complementare

Acestora li se adaugă sancșiuni complementare după cum urmează:

– se dispune măsura de remediere
– se propune măsura de încetare a practicilor comerciale incorecte, în sensul de a nu mai pune pe piață, la dispoziția consumatorilor, oferte de zbor înșelătoare, pentru care operatorul economic nu dispune de resursele necesare efectuării acestora
– se propune suspendarea prestării serviciilor până la încetarea practicii comerciale incorecte sau până la ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse. MEDIAFAX

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Start Up Nation 2024. Noutățile programului de finanțare. Categoriile de români care vor putea primi 250.000 de lei de la stat

Publicat

start up nation 2024. noutățile programului de finanțare. categoriile de

Start Up Nation 2024: Ministerul Economiei pregătește condițiile de desfășurare a programului de acordare a sprijinului financiar de minimis pentru înființarea și dezvoltarea de întreprinderi mici și mijlocii. Finanțările sunt adresate tinerilor antreprenori.

Comparativ cu edițiile anterioare, programul este orientat în special către susținerea categoriilor devaforizate de persoane. Cea mai mare parte a bugetului este rezervată regiunilor din țară, în afara zonei…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Șase medici noi la Spitalul Municipal Blaj. Unitatea medicală a ajuns la cel mai mare număr de medici pe care l-a avut vreodată

Publicat

Șase medici noi la spitalul municipal blaj. unitatea medicală a

Șase medici noi la Spitalul Municipal Blaj: În ultimele două săptămâni au fost organizate concursuri pentru ocuparea a 6 posturi de medici la Spitalul Municipal Blaj.

Unitatea medicală a ajuns la cel mai mare număr de medici pe care l-a avut vreodată, spun autoritățile locale.

În perioada următoare, vor fi organizate concursuri pentru ocuparea următoarelor posturi: un medic diabetolog și 2 medici pediatri.

În urma rezultatelor obținute la concursuri, la unitatea…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Peste 250 de muncitori și 161 de utilaje pe șantierul drumului care leagă A3 de DN1 pe la Tureni. Stadiul lucrărilor

Publicat

drum expres a3 dn1 6.jpg

Se lucrează în ritm alert la drumul expres care leagă Autostrada Transilvania de DN1 în zona localității Tureni, iar șantierul e plin de muncitori.

Potrivit reprezentanților DRDP Cluj, lucrările vor fi finalizate la termen.

Peste 250 de muncitori și 161 de utilaje pe șantierul drumului care leagă A3 de DN1 pe la Tureni. Stadiul lucrărilor

161 de utilaje și echipamente, dar și 253 de muncitori sunt mobilizați pe șantier.

Ultimele articole pe…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Top constructori de autostrăzi în România: În primele 3 locuri regăsim tot atâtea companii românești – Coni, RETTER și UMB

Publicat

colaj autostrada moldovei A7

Trei constructori români se află în primele poziții ale clasamentului celor mai mari constructori de autostrăzi pe piața din România întocmit în funcție de progresul lucrărilor inregistrat in luna martie.

Potrivit economica.net, trei constructori autohtoni își afirmă prezența în topul industriei de profil.

Este vorba despre companiile CONI, UMB Spedition și RETTER Projectmanagement, care se remarcă prin progresele semnificative la lucrările aflate în derulare și care sunt programate pentru finalizare în anul 2024.

Cele trei companii efectuează ample lucrări la drumul expres Craiova – Pitești (DEx12), respectiv pe Autostrada Moldovei (A7).

Companiile românești, firme cu o experiență solidă în domeniu, arată potențialul și competența industriei autohtone pe o piață dominată până nu demult de companii străine.

Progrese semnificative pe primele două loturi ale Autostrăzii A7

Potrivit economica.net, care citează din raportările lunare oficiale, în luna martie a anului 2024 s-au înregistrat progrese semnificative a lucrărilor pe șantierele de autostrăzi mai ales pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei – A7.

Lucrările pe primele două loturi ale Autostrăzii A7 sunt efectuate astfel: pe lotul 1 Dumbrava – Mizil de constructorul român RETTER Projectmanagement în asociere cu Pizzarotti, iar pe lotul 2 Mizil – Pietroasele de asocierea Coni – Trace.

Asocierea Coni – Trace a avut un avans de aproape 17 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău.

RETTER-Pizzarotti s-a remarcat alături de Coni, ocupând locul secund pe podium, cu un avans de 6,78 puncte procentuale pe lotul vecin din A7, Dumbrava – Mizil. Potrivit sursei citate, lucrările pe acest lot intrat în execuție din A7 au ajuns la un stadiu de 61,5%.

autostrada moldovei a7

Lucrările pe aceste loturi din Autostrada A7 sunt programate să fie finalizate în toamna acestui an.

Pe podium, alături de cei doi constructori, se află o altă companie românească – UMB, care a avansat cu 5 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești.

Lucrările, ajunse la un stadiu de 48%, sunt programate pentru finalizare tot în 2024.

Mai departe, turcii de la Ozaltin au raportat un progres de 4,7 puncte procentuale pe tronsonul 1 al DEx12. Se estimează, de asemenea, că lucrările vor fi finalizate tot în anul 2024.

În top urmează austriecii de la Porr, cu un avans de 3,7 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România au ajuns în martie la peste 28%.

UMB revine cu un progres de 3 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău. Și o parte din acest lot, mai exact secțiunea ce ocolește orașul Adjud, ar urma să fie gata în 2024, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Clasamentul continuă cu turcii de la Akarko, ce au avansat cu 2,47 de puncte procentuale pe lotul 1 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0. O parte din acest lot a fost dată în trafic în aprilie 2024, urmând ca în această vară să fie finalizat întregul lot, inclusiv nodul cu Autostrada Soarelui A2.

Pe următoarea poziție se află UMB, cu un progres de 2,2 puncte procentuale pe lotul Trifești – Gherăești  al A7 Bacău – Pașcani.

Italienii de la WeBuild urmează în top, după un avans de 2,1 puncte procentuale pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările pe acest lot, cu termen contractual de finalizare în 2025, au ajuns la un stadiu de aproape 65%.

UMB revine din nou cu progrese de 2 puncte procentuale pe loturile Buzău – Vadu Pașii și Vadu Pașii – Râmnicu Sărat ale A7 Buzău – Focșani. Rămâne de văzut dacă aceste loturi, ajunse la peste 30% grad de execuție, vor fi gata în 2024, conform estimărilor oficialilor de la Ministerul Transporturilor.

Pe restul șantierelor monitorizate fie nu au fost raportate progrese, fie acestea au fost mai mici de 2 puncte procentuale, mai scrie economica.net.

Citește mai departe