EVENIMENT
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă
ANPC sancționează Blue Air cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate din 15 iunie până acum. Unde au ajuns banii călătorilor păcăliți, „pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă”, spune Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut un amplu control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15 iunie – 30 august 2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, cât și pe pagina oficială de Facebook a acestui sau din aplicația Blue Air și extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022.
Echipa de control a constatat utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă, de către operatorul economic. Practic, conform legii, orice acţiune sau omisiune care contravine legislaţiei care protejează interesele consumatorilor şi care a adus, aduce sau ar putea aduce prejudicii intereselor colective ale consumatorilor care îşi au reşedinţa în cel puţin două state membre diferite de statul în care îşi are originea sau a avut loc acţiunea sau omisiunea în cauză sau pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul responsabil de acţiunea sau omisiunea în cauză.
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: ce spune Horia Constantinescu
„Iată că Blue Air execută ultimul zbor și pleacă de pe piață, așa cum spuneam încă de acum trei luni. De la ultima sancțiune și până la această a doua evaluare, peste 100.000 de consumatori trec prin ceea ce au trecut și primii, în ultimii doi ani. Unde au ajuns banii acestora, pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă… Unul dintre avioanele companiei zace pe o pistă a aeroportului Băneasa, fără ambele motoare. Oare câte curse ar fi trebuit să execute, în condițiile în care, fără propulsive, acesta nu se putea deplasa nici măcar pe DN1. Fără combustibil, fără taxe de aeroport plătite, fără salarii achitate la zi, încă mă întreb cum urmau să se execute cursele și de ce au fost promovate, în condiția în care se știa că nu pot fi duse la bun sfârșit. Nu mai vorbesc și de faptul că fără avioane lucrurile s-ar fi complicat și mai tare. Au sau nu au toate aceste lucruri? Mă întreb pentru că nouă reprezentanții companiei nu au vrut să ne răspundă. Declar public că mă supun testului poligraf pentru următoarele aspecte: dacă reprezentantul companiei ne-a spus că ia în calcul plecarea de pe piață în toamnă, dacă acesta ne-a povestit că nu vor mai avea avioane cu care să ducă la bun sfârșit cursele. La câți bani lipsesc din buzunarele consumatorilor, amenzile aplicate de către Autoritatea noastră mi se par extrem de mici. Îmi cer scuze fiecărui păgubit pentru anii trecuți, în care lucrurile puteau fi mai ferm sancționate”, declară Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: Concluziile ANPC:
– operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autorităţile competente
– în perioada analizată, respectiv 15.06.2022 – 12.09.2022, au fost afectați 150.227 consumatori din 23 state membre ale Uniunii Europene,
– practica operatorului economic a avut caracter repetitiv
– valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 EUR (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), respectiv 96.447.549,47 LEI (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), pentru perioada analizată şi reprezintă doar valoarea biletelor achiziţionate, în realitate prejudiciul fiind mult mai mare
– rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 EUR (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 EUR )
– un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 EURO s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări.
În urma acestor constatări, echipa de comisari ANPC a decis aplicarea a 2 amenzi contravenționale, una în cuantum de 2.000.000 euro, echivalent în lei la cursul din 04.10.2022 pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, și o alta în valoare de 200.000 lei pentru abateri repetate.
Totalul amenzilor este de 10.094.200 lei.
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: măsuri complementare
Acestora li se adaugă sancșiuni complementare după cum urmează:
– se dispune măsura de remediere
– se propune măsura de încetare a practicilor comerciale incorecte, în sensul de a nu mai pune pe piață, la dispoziția consumatorilor, oferte de zbor înșelătoare, pentru care operatorul economic nu dispune de resursele necesare efectuării acestora
– se propune suspendarea prestării serviciilor până la încetarea practicii comerciale incorecte sau până la ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse. MEDIAFAX
EVENIMENT
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan, respinsă în Parlament. Nu a întrunit numărul necesar de voturi. Declarații
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost respinsă, luni, în Parlament. Inițiativa nu a întrunit numărul necesar de voturi.
Moțiunea a fost inițiată de Grupul PACE și semnată și de parlamentari AUR, împotriva Guvernului Ilie Bolojan.
Votul a fost secret cu bile. Parlamentarii partidelor din coaliţie nu au votat.
Moțiunea de cenzură a fost inițiată de 117 parlamentari. Din numărul total de 463 de parlamentari, au fost prezenți 420, iar 141 au votat, potrivit…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
DSP Cluj: Clienții care au frecventat salonul de masaj ThaiCo SPA nu sunt considerați contacți cu cazurile de lepră
Direcția de Sănătate Publică Cluj transmite luni că persoanele care au frecventat THAICO SPA în perioada 20 decembrie 2024 – 10 decembrie 2025 nu sunt considerate contacți ai cazurilor de lepră confirmate în Cluj-Napoca și nu necesită măsuri suplimentare de prevenție.
În urma declarării a două cazuri de lepră în municipiul Cluj-Napoca, Direcția de Sănătate Publică Cluj oferă o serie de clarificări…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Schimbare bruscă a vremii, înainte de Crăciun. Temperaturi de primăvară până de Revelion și un nou val de ger
Schimbare bruscă a vremii, înainte de Crăciun: Directorul de prognoză al Administrației Naționale de Meteorologie (ANM), Florinela Georgescu, a declarat că România traversează, în această săptămână, o perioadă cu temperaturi mult peste normalul perioadei, vremea având mai degrabă aspect de primăvară, în special în zonele de deal și de munte.
Potrivit specialistei, situația se va schimba începând cu data de 23 decembrie, când vremea va intra într-un proces sever de…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba sărbătorește 21 de ani de activitate în slujba comunității
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba sărbătorește 21 de ani de activitate în slujba comunității. În 15 decembrie 2004, Grupul de Pompieri al județului și Inspectoratul Județean de Protecție Alba s-au reunit într-o singură unitate, prin hotărâre de guvern.
”Astăzi marcăm un moment de referință în istoria siguranței județului Alba. Se împlinesc 21 de ani de la inființarea Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba, moment care…
Citește mai mult pe Alba24.ro




