EVENIMENT
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă

ANPC sancționează Blue Air cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate din 15 iunie până acum. Unde au ajuns banii călătorilor păcăliți, „pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă”, spune Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut un amplu control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15 iunie – 30 august 2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, cât și pe pagina oficială de Facebook a acestui sau din aplicația Blue Air și extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022.
Echipa de control a constatat utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă, de către operatorul economic. Practic, conform legii, orice acţiune sau omisiune care contravine legislaţiei care protejează interesele consumatorilor şi care a adus, aduce sau ar putea aduce prejudicii intereselor colective ale consumatorilor care îşi au reşedinţa în cel puţin două state membre diferite de statul în care îşi are originea sau a avut loc acţiunea sau omisiunea în cauză sau pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul responsabil de acţiunea sau omisiunea în cauză.
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: ce spune Horia Constantinescu
„Iată că Blue Air execută ultimul zbor și pleacă de pe piață, așa cum spuneam încă de acum trei luni. De la ultima sancțiune și până la această a doua evaluare, peste 100.000 de consumatori trec prin ceea ce au trecut și primii, în ultimii doi ani. Unde au ajuns banii acestora, pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă… Unul dintre avioanele companiei zace pe o pistă a aeroportului Băneasa, fără ambele motoare. Oare câte curse ar fi trebuit să execute, în condițiile în care, fără propulsive, acesta nu se putea deplasa nici măcar pe DN1. Fără combustibil, fără taxe de aeroport plătite, fără salarii achitate la zi, încă mă întreb cum urmau să se execute cursele și de ce au fost promovate, în condiția în care se știa că nu pot fi duse la bun sfârșit. Nu mai vorbesc și de faptul că fără avioane lucrurile s-ar fi complicat și mai tare. Au sau nu au toate aceste lucruri? Mă întreb pentru că nouă reprezentanții companiei nu au vrut să ne răspundă. Declar public că mă supun testului poligraf pentru următoarele aspecte: dacă reprezentantul companiei ne-a spus că ia în calcul plecarea de pe piață în toamnă, dacă acesta ne-a povestit că nu vor mai avea avioane cu care să ducă la bun sfârșit cursele. La câți bani lipsesc din buzunarele consumatorilor, amenzile aplicate de către Autoritatea noastră mi se par extrem de mici. Îmi cer scuze fiecărui păgubit pentru anii trecuți, în care lucrurile puteau fi mai ferm sancționate”, declară Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: Concluziile ANPC:
– operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autorităţile competente
– în perioada analizată, respectiv 15.06.2022 – 12.09.2022, au fost afectați 150.227 consumatori din 23 state membre ale Uniunii Europene,
– practica operatorului economic a avut caracter repetitiv
– valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 EUR (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), respectiv 96.447.549,47 LEI (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), pentru perioada analizată şi reprezintă doar valoarea biletelor achiziţionate, în realitate prejudiciul fiind mult mai mare
– rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 EUR (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 EUR )
– un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 EURO s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări.
În urma acestor constatări, echipa de comisari ANPC a decis aplicarea a 2 amenzi contravenționale, una în cuantum de 2.000.000 euro, echivalent în lei la cursul din 04.10.2022 pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, și o alta în valoare de 200.000 lei pentru abateri repetate.
Totalul amenzilor este de 10.094.200 lei.
Amendă URIAȘĂ pentru Blue Air. Cum se recuperează banii pasagerilor: o enigmă: măsuri complementare
Acestora li se adaugă sancșiuni complementare după cum urmează:
– se dispune măsura de remediere
– se propune măsura de încetare a practicilor comerciale incorecte, în sensul de a nu mai pune pe piață, la dispoziția consumatorilor, oferte de zbor înșelătoare, pentru care operatorul economic nu dispune de resursele necesare efectuării acestora
– se propune suspendarea prestării serviciilor până la încetarea practicii comerciale incorecte sau până la ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse. MEDIAFAX
EVENIMENT
Dr. Andrei Coșeriu, specialist în chirurgie plastică și reparatorie, acum la Clinica Doctor Cibu din Alba Iulia (P)

Chirurgia plastică este o specializare foarte complexă ce acoperă o plajă largă de intervenții reconstructive și estetice de remodelare facială și corporală.
Domnul doctor Andrei Coșeriu este chirurg plastician specializat în chirurgia feței, sânilor și a sechelelor post-bariatrice.
După mai mulți ani formatori petrecuți în centrul universitar Cluj-Napoca, acesta și-a desăvârșit activitatea profesională în străinătate, lucrând în centre chirurgicale de referință…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Doi clujeni, în conducerea Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei. Acțiuni pentru schimbarea actualei Constituții

Alianța Națională pentru Restaurarea Monarhiei (ANRM), principala organizație non-guvernamentală dedicată ideii monarhice din România, s-a întrunit recent la Biblioteca Națională a României, sala Doina Cornea, pentru congresul membrilor săi, la care au participat și invitați dornici să cunoască modalitatea de acțiune și perspectiva restaurării formei tradiționale de guvernământ, monarhia constituțională, în viitorul apropiat.
În cadrul congresului a fost…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO: Angajat al Primăriei Jidvei, condamnat pentru că făcea rachiu și coniac de casă: Cum ”s-a trezit” cu poliția în pivniță

Un bărbat din Jidvei, angajat al primăriei, a fost recent condamnat de magistrații Judecătoriei Blaj. Motivul pentru care a ajuns în fața instanței a fost detaliat de magistrați în motivarea instanței.
Mai exact, bărbatul producea alcool acasă, în gospodăria sa, iar apoi îl vindea. Din câte se pare acesta făcea coniac și rachiu de casă pe care le vindea fără a avea documente legale. În data de 26 iunie 2025, magistrații Judecătoriei Blaj l-au condamnat pe bărbat, în…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Tarife mai mari pentru transport cu autobuzul pe mai multe trasee din Alba. Care vor fi noile prețuri la bilete și abonamente

Transportul cu autobuzul va fi mai scump pe mai multe trasee din județul Alba. Sunt propuse noi prețuri la bilete și abonamente.
Este vorba despre trasee operate de firma Excelent Trans, în zonele Aiud, Ocna Mureș și Blaj.
Propunerea intră la aprobare în ședința Consiliului Județean Alba din 7 iulie.
Sunt vizate traseele:
- cod 11: Aiud-Ponor-Geogel
- cod 13: Aiud-Hopârta-Turdaș
- cod 14: Aiud-Beța
- cod 18: Aiud-Mirăslău-Lopadea Veche
- cod 22: Ocna Mureș-Noșlac-Găbud
- cod 23: Ocna…
Citește mai mult pe Alba24.ro