EVENIMENT
America se apropie de 190.000 de decese şi de 6,3 milioane de cazuri de COVID-19

Statele Unite au ajuns luni la 6.299.169 cazuri confirmate de COVID-19 şi la 189.168 decese, potrivit unui bilanţ independent realizat de Universitatea Johns Hopkins, relatează EFE.
Acest bilanţ publicat luni la ora locală 20:00 (00.00 GMT, marţi) arată 24.781 noi contagieri suplimentare faţă de ziua de duminică şi alte 259 decese. Astfel, Statele Unite se apropie de cifra de 190.000 de morţi asociate noului coronavirus.
Deşi New York nu mai este statul federal american cu cel mai mare număr de contagieri, rămâne totuşi cel mai afectat din ţară prin prisma numărului morţilor, cu 33.002 de decese, iar această cifră devansează bilanţurile morţilor din Franţa şi din Spania.
Doar în oraşul New York au murit 23.736 de persoane de COVID-19, potrivit unui bilanţ realizat de cotidianul The New York Times.
New York este urmat ca număr al deceselor – potrivit unui clasament realizat de Johns Hopkins – de statul vecin New Jersey (15.991), California (13.758), Texas (13.674) şi Florida (11.871). Alte state care un înregistrat un număr mare de decese sunt Massachusetts (9.133), Illinois (8.398), Pennsylvania (7.771) şi Michigan (6.810).
În ce priveşte numărul contagierilor, California conduce acum lista cu 741.071 de cazuri, urmat de Texas (658.900), Florida (648.269) şi New York (440.021).
Bilanţul provizoriu al deceselor din Statele Unite – 189.168 – a depăşit deja pragul inferior al estimărilor iniţiale ale Casei Albe, care a prognozat în cel mai rău dintre scenariile posibile între 100.000 şi 240.000 de morţi din cauza pandemiei de coronavirus.AGERPRES
EVENIMENT
FOTO: Progrese importante pe lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord. Constructorul RETTER, inovație în premieră europeană

Asociația Pro Infrastructura (API) anunță progrese importante pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, între nodurile DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca), mobilizarea constructorului român RETTER Projectmanagement fiind una exemplară. Mai mult, pe acest sector apare și o inovație tehnică aflată la prima utilizare la nivel european, iar soluția tehnologică utilizată în premieră de RETTER poate deveni standard în construcțiile de infrastructură din România.
„Pe acest sector lucrează cei de la RETTER, care își mențin obiectivul de a-l da în trafic în mai, înainte de termenul contractual din noiembrie 2026. Ne bucurăm să vedem că nu e doar o promisiune de marketing aruncată în vânt, ci chiar își organizează forțele în teren în consecință. Noi credem că le va fi foarte greu, dar este posibil”, au transmis reprezentanții Asociației.
Progrese vizibile pe șantier
În șantier, constructorul RETTER a așternut deja primul tronson de balast stabilizat, necesar testării in-situ. Obiectivul este ca până la final de 2025 să fie pus în operă stratul de asfalt de bază între DN1 și DN1A, dacă condițiile meteo vor fi favorabile.
La nivel birocratic, rețelele de utilități sunt rezolvate, dar relocarea lor efectivă este încă în curs, ceea ce limitează accesul pe anumite fronturi de lucru. O provocare importantă a fost și obținerea avizelor de la CFR și AFER pentru lucrările din zona de protecție a triunghiului feroviar de lângă nodul A0-DN1A, unde urmează să fie ridicate trei rânduri de pile.
Retter, inovație în premieră europenă: grinzi hibride cu strat de zinc aditivat
Un element de noutate pe acest tronson îl reprezintă folosirea grinzilor hibride din beton și metal, deja cunoscute de pe Autostrada A10 Sebeș–Turda. De această dată, însă, proiectul vine cu o inovație implementată în premieră europeană: un strat de zinc aditivat aplicat pe elementul metalic, care îmbunătățește aderența cu betonul și prelungește durata de viață a structurii.
Zincarea se face la Brașov, iar asamblarea și turnarea grinzilor are loc lângă Ploiești, la FerroBeton. Inovația, aplicată de compania românească Retter împreună cu proiectanții SSF, aduce beneficii importante la capitolul costuri de mentenanță, care vor fi reduse semnificativ pe termen lung.
Asocierea care execută acest tronson este formată din Retter (România) și Pizzarotti (Italia). Pe sectorul spre A1, partea de drum este realizată de Pizzarotti, însă structurile sunt făcute tot de constructorul roman Retter. De asemenea, structurile – pasajele mari peste DN7 și peste calea ferată sunt gestionate de Retter.
Contractul pentru cei 17,5 km ai Lotului 1 A0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar autorizația de construire a fost emisă în ianuarie 2025.
EVENIMENT
VIDEO: Polițiștii din Alba Iulia patrulează în zonele școlilor și liceelor, după amenințările primite pe email

Polițiștii din Alba patrulează în zonele școlilor și liceelor din municipiul Alba Iulia, după amenințările primite pe email.
Un echipaj de poliție a fost observat de reporterii Alba24 în zona Colegiului Național ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia.
”Structurile competente desfășoară verificări specifice, pentru stabilirea exactă a situației.


Menționăm că Inspectoratul de Poliție Județean Alba…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Clujul va avea un Centru Integrat de Screening și Prevenție la Spitalul de Boli Infecțioase, investiție de 21 de milioane de lei

Consiliul Județean Cluj pregătește o investiție majoră în infrastructura medicală a județului, vizând extinderea și modernizarea Ambulatoriului Integrat al Spitalului Clinic de Boli Infecțioase. Valoarea totală a proiectului este de 21.383.707,90 lei, TVA inclus.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a inițiat un proiect de hotărâre privind aprobarea investiției „Extinderea, modernizarea și…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Tiberiu Drăgoi, recidivistul periculos din Alba Iulia, a fost eliberat din închisoare la termen. Prezenta un risc mare de recidivă

Nicolae Tiberiu Drăgoi, recidivistul din Alba Iulia, cartierul Bărăbanț, care proaspăt ieșit din închisoare a violat o fată de 21 de ani, a fost eliberat la termen.
Drăgoi a fost un deținut problemă în penitenciarele în care și-a executat pedeapsa de șase ani pentru tâlhărie. În Penitenciarul Aiud, în care a fost închis inițial, a incendiat celula în care era închis. Apoi a fost închis și în alte penitenciare din România.
Ultima parte din pedeapsă a executat-o la…
Citește mai mult pe Alba24.ro