Connect with us

ACTUALITATE

ANAF anunță poprirea electronică, menită să sprijine contribuabilii în dificultate. Cum funcționează mecanismul

Publicat



anaf

Ministerul Finanțelor Publice și ANAF propun un nou mecanism pentru automatizarea înființării și ridicării popririlor bancare de către organele fiscale, în limita sumelor înscrise în actele de executare silită.

Astfel, disponibilitățile bănești existente în conturile contribuabililor nu vor fi afectate peste limita sumelor înscrise în adresa de înființare a popririi bancare și, astfel, nu se vor produce sincope în activitatea desfășurată de aceștia.

Ridicarea măsurilor de executare silită prin poprire bancară va fi realizată cu operativitate, în timp real, având în vedere că încetarea măsurii de înființare a popririi bancare se va efectua de la nivelul central al A.N.A.F, pe baza schimbului rapid de informații cu instituțiile de credit.

Un avantaj considerabil pentru contribuabili îl reprezintă și faptul că nu mai este necesară deplasarea acestora la sediul organelor fiscale, în vederea ridicării popririlor bancare.

ANAF și-a propus, de asemenea, scurtarea duratei de comunicare a actelor de executare, inclusiv a celor emise ca urmare a încetării măsurilor de executare silită, concomitent cu reducerea costurilor de comunicare/operare a actelor de executare silită.

Potrivit ANAF, Ministerul Finanțelor Publice împreună cu agenția au ca prioritate, în relația cu contribuabilii, un amplu proiect care privește simplificarea, debirocratizarea și transparentizarea activităților de încasare a debitelor acestora. Implementarea sistemului electronic de poprire a conturilor bancare, prin automatizarea înfiinþãrii și ridicării popririlor bancare, este una dintre măsurile adoptate în cadrul acestui proiect.

sursa: Alba24.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Jumătate din noile infectări în Franţa sunt cu varianta britanică

Publicat

Varianta britanică a coronavirusului, mai contagioasă, se regăseşte în prezent la aproximativ jumătate dintre noile cazuri de COVID-19 detectate în Franţa, dar un nou lockdown naţional nu este avut în vedere la ora actuală, a anunţat joi premierul francez Jean Castex, potrivit AFP şi Reuters.

Această variantă a coronavirusului SARS-CoV-2 reprezenta cu o săptămână în urmă mai puţin de 40% din noile cazuri în Franţa, iar răspândirea ei provoacă îngrijorări cu privire la o nouă explozie epidemică.

Dacă accelerarea răspândirii coronavirusului persistă, Franţa va impune începând din martie lockdown-uri în weekend la Paris şi în alte 19 regiuni unde situaţia epidemiologică este în mod special preocupantă, a declarat premierul Castex la o conferinţă de presă.

Totuşi, în pofida deteriorării situaţiei sanitare, el a promis că un nou lockdown la nivel naţional nu este pe agendă, dar le-a cerut francezilor să respecte măsurile de limitare a răspândirii coronavirusului în timp ce se desfăşoară campania de vaccinare ce are nevoie de timp înainte de a-şi face efectul.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Spania: Un autobuz fără şofer, pe străzile din Malaga

Publicat

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Citește mai departe

ACTUALITATE

AstraZeneca confirmă 40 de milioane de doze de vaccin pentru UE până în martie

Publicat

Directorul executiv al companiei farmaceutice AstraZeneca, Pascal Soriot, prezent joi la o audiere în Parlamentul European, s-a declarat ”încrezător” că această companie va reuşi în al doilea trimestru al acestui an să crească numărul dozelor de vaccin anti-COVID-19 livrate Uniunii Europene, după ce în primul trimestru acestea au scăzut la mai puţin de jumătate din cele promise, relatează Reuters.

Randamentul sub aşteptări al producţiei, respectiv cantitatea de vaccin ce poate fi produse din ingredientele de bază, a condus la scăderea numărului dozelor de vaccin fabricate, s-a scuzat din nou directorul AstraZeneca în faţa europarlamentarilor.

Pascal Soriot a insistat că AstraZeneca încearcă să livreze statelor membre UE 40 de milioane de doze de vaccin până la sfârşitul lunii martie, mai puţin de jumătate faţă de cele 90 de milioane de doze prevăzute în contract.

Uniunea Europeană, rămasă în urma SUA şi a Marii Britanii în procesul de vaccinare anti-COVID-19, a cerut în mod repetat companiei AstraZeneca să facă mai mult pentru a furniza dozele promise, inclusiv prin redirecţionarea către blocul comunitar a unei părţi din producţia fabricii sale din Marea Britanie, despre care AstraZeneca a susţinut însă că este rezervată acestei ţări, în virtutea contractului încheiat cu guvernul de la Londra înaintea celui cu Comisia Europeană.

”Îmi pare rău că randamentul sub aşteptări al lanţului nostru de producţie dedicat Europei ne-a afectat capacitatea de livrare (…) Facem tot ce putem pentru a livra 40 de milioane de doze în primul trimestru”, a spus Soriot.

În declaraţia sa iniţială el nu a menţionat cifre privind livrările pentru trimestrul al doilea, care conform contractului încheiat cu Comisia Europeană ar trebui să fie de 180 de milioane de doze de vaccin, dar le-a spus europarlamentarilor că AstraZeneca are în vedere să preia doze din reţeaua sa internaţională, inclusiv din SUA, pentru a atinge ţinta de doze convenite cu UE pentru a fi livrate acesteia în trimestrul doi.

La dezbaterea din Parlamentul European au fost prezenţi şi reprezentanţi ai celorlalte companii care au dezvoltat vaccinuri anti-COVID-19 autorizate în UE sau care sunt în curs de testare. Însă, deşi companiile Pfizer/BioNTech şi Moderna au livrat şi ele cu întârzieri şi în cantităţi mai reduse vaccinurile promise prin contracte, cele mai multe întrebări i-au fost adresate lui Pascal Soriot, dat fiind că AstraZeneca nu a respectat calendarul livrărilor către UE în timp ce a continuat să furnizeze normal vaccinuri către Marea Britanie. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cancelarul austriac: Dacă UE nu se înţelege asupra paşapoartelor de vaccinare, unele state membre o vor face separat

Publicat

Dacă Uniunea Europeană nu poate conveni asupra beneficiilor pentru persoanele vaccinate anti-COVID-19, care au fost testate ori au dobândit imunitate în urma infecţiei cu noul coronavirus, atunci Austria şi alte state membre care împărtăşesc aceeaşi opinie vor avansa curând cu astfel de măsuri, a declarat joi cancelarul austriac Sebastian Kurz, citat de agenţia DPA.

”Consider că acest proiect trebuie implementat în primăvară – dacă nu în toată Europa, va trebui să o facem la nivel naţional şi prin înţelegeri cu alte state care au politici similare”, a spus Kurz la o conferinţă de presă, înaintea unui summit european online la care liderii europeni sunt divizaţi în chestiunea creării unor aşa-numite paşapoarte de vaccinare pentru înlesnirea turismului şi călătoriilor în UE.

Cancelarul austriac a susţinut ca ”paşapoarte verzi digitale” pe telefoanele mobile să poată oferi deţinătorilor acestora acces în restaurante, la evenimente culturale, sportive sau pentru turism, nu doar celor care au fost vaccinaţi recent anti-COVID-19, ci de asemenea oricui are un test recent COVID-19 negativ.

Kurz a confirmat că statele UE care au sectoare turistice importante, precum Austria, Grecia, Italia şi Spania, au idei similare în această chestiune.

În schimb, alte state membre, precum Franţa şi Germania, sunt rezervate cu privire la acordarea unor beneficii persoanelor vaccinate anti-COVID-19, mai ales că procentul persoanelor vaccinate în UE este încă foarte redus şi s-ar crea discriminări, plus că nu este clar dacă o persoană vaccinată mai poate transmite virusul, notează agenţia DPA, adăugând că de la summitul în desfăşurare nu se aşteaptă o decizie în această chestiune.

Conform unor surse citate de această agenţie discuţiile la summit sunt axate mai mult asupra modalităţilor de recunoaştere reciprocă între statele UE a certificatelor de vaccinare şi de testare.AGERPRES

Citește mai departe