Connect with us

ACTUALITATE

ANAF desfăşoară o nouă campanie de informare, prin SPV, referitoare la utilizarea caselor de marcat electronice

Publicat

casa de marcat

Ministerul Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, desfăşoară, în Spaţiul Privat Virtual, o nouă campanie de informare a contribuabililor, pentru stimularea acestora de a se dota cu case de marcat electronice şi pentru îndeplinirea voluntară a obligaţiilor fiscale, potrivit unui comunicat al Ministerului.

Prin SPV sunt transmise scrisori informative, către patru categorii de contribuabili, în funcţie de situaţia în care aceştia se regăsesc, conform evidenţelor instituţiei. Astfel, vor primi scrisori cei care au declarat numărul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, însă nu figurează înscrişi în evidenţele ANAF şi aceia care figurează în evidenţele ANAF înregistraţi cu Cerere de atribuire a numărului de ordine, însă aparatul/aparatele nu figurează ca fiind instalat/e.

De asemenea, sunt trimise scrisori informative celor care, potrivit prevederilor art.1, alin (1), din OUG nr. 28/1999, au obligaţia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeaşi ordonanţă, şi care nu şi-au îndeplinit această obligaţie şi celor care figurează înscrişi în evidenţele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale însă nu şi-au îndeplinit obligaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind transmiterea datelor fiscale către ANAF.

Totodată, ANAF aminteşte că a demarat, începând din 1 august, o amplă acţiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale şi pentru creşterea conformării la declarare a obligaţiilor fiscale la bugetul de stat.

Controalele vor conduce la identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligaţii fiscale accesorii mai mici, în comparaţie cu cele rezultate în urma unei inspecţii fiscale generale. Contribuabilii vor avea posibilitatea de a-şi corecta declaraţiile şi de a se conforma la plata obligaţiilor, potrivit legii.

De asemenea, în cadrul acţiunii, inspectorii antifraudă vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respecta obligaţia legală privind dotarea şi utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Comisia Europeană: WhatsApp trebuie să informeze mai bine consumatorii în privința datelor personale

Publicat

whatsapp aplicatie

Comisia Europeană și rețeaua autorităților naționale de protecție a consumatorilor (CPC) au transmis companiei care deține WhatsApp o scrisoare, solicitându-i să clarifice modificările pe care le-a efectuat în 2021 privind condițiile sale de utilizare și politica sa de confidențialitate.

Compania trebuie să asigure conformitatea acestora cu legislația UE în materie de protecție a consumatorilor.

Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a declarat: „WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg cu ce sunt de acord și modul în care se utilizează datele lor cu caracter personal, în special în cazul în care acestea sunt partajate cu parteneri de afaceri. Mă aștept ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și viața privată a acestora. De aceea am lansat astăzi dialogul oficial. WhatsApp trebuie să reacționeze, până la sfârșitul lunii februarie, cu angajamente concrete privind modul în care vor răspunde preocupărilor noastre.”

În urma unei alerte din partea Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), Comisia și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, sub conducerea Agenției suedeze pentru protecția consumatorilor, solicită WhatsApp să explice modul în care își respectă obligațiile care îi revin în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor.

Întrebările sunt menite să clarifice: dacă li se furnizează consumatorilor informații suficient de clare cu privire la consecințele deciziei lor de a accepta sau de a refuza noile condiții de utilizare a serviciilor companiei; corectitudinea notificărilor transmise de WhatsApp în cadrul aplicației, care îi determină pe consumatori să accepte noile condiții și politica de confidențialitate; și dacă consumatorii au posibilitatea de a se familiariza în mod adecvat cu noile condiții înainte de a le accepta. Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor sunt, de asemenea, preocupate de schimbul de date cu caracter personal ale utilizatorilor între WhatsApp și părți terțe sau alte societăți Facebook/Meta.

WhatsApp trebuie să colaboreze cu Comisia și cu autoritățile până la sfârșitul lunii februarie.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Clujeanul Marcel Boloș este noul MINISTRU al Digitalizării

Publicat

marcel bolos.jpg

Marcel Boloș a fost propus oficial de PNL ca ministru al Digitalizării. Decizia a fost anunțată joi de șeful liberalilor Florin Cîțu. Portofoliul de la Digitalizare era vacant după demisia lui Florin Roman.

Citește și: PREOT, uns ministru la Digitalizare: A sluji lui DUMNEZEU nu e o rușine. Marcel Boloș ține slujbe în biserici din Cluj și Bihor

„A fost validată nominalizarea domnului Boloș în funcția de ministru al Digitalizării, cu un singur vot împotrivă. Are toată susținerea PNL pentru un mandat de succes”, a spus Cîțu.

Pe 15 decembrie, Florin Roman a demisionat din funcţia de ministru al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în urma unui scandal legat de studiile sale.

Pe 17 decembrie, preşedintele Klaus Iohannis a semnat decretul prin care l-a desemnat interimar pe ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Sursa: Hotnews

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

PSD Cluj scoate la înaintare numele pentru subprefect. Cine e în cărți?

Publicat

cluj napoca prefectura e1613550728638.jpg

Conducerea PSD Cluj speră să aibă un subprefect numit la Prefectură până la sfârșitul săptămânii viitoare, urmând ca trei propuneri să fie trimise conducerii centrale care va alege una.

Președintele PSD Cluj, Alexandru Cordoș, a declarat pentru Cluj24 că sunt mai multe persoane în cărți pentru această funcție.

”Am avut în ultima perioadă mai multe întâlniri cu primarii, cu președinți de municipii și orașe, cu forurile de conducere județene și au rezultat mai multe nume pentru ocuparea funcției de subprefect, printre care Laura Chiorean Pop, avocat, președintele organizației de femei a PSD Cluj, Dan Morar, Răzvan Ciortea, președintele PSD Turda, Aurel Cherecheș, fostul prefect de Cluj, sau Valentin Cuibus, fostul șef al ISJ. La sfârșitul acestei săptămâni urmează să trimitem conducerii centrale de la București trei nume, dintre care Biroul Politic Național va alege unul”, a spus Cordoș.

Acesta speră ca săptămâna viitoare să fie desemnat noul subprefect care să fie numit prin Hotărâre de Guvern.

”S-a vorbit de funcții, care revin PSD Cluj, nu de oameni. Oamenii vin să se plieze pe funcții, nu se caută funcții pentru oameni. Nu s-au pus oamenii înaintea portofoliilor”, a precizat Alexandru Cordoș.

Acesta a decis să rămână președinte al filialei județene Cluj și consilier județean și să se dedice activității de reorganizare a organizației pentru a-și onora mandatul dat de alegători în deliberativul județean.

Incertitudine la PNL

Dacă la PSD Cluj lucrurile intră, oarecum, în linie dreaptă, la PNL situația este mai complicată, în condițiile în care în cadrul filialei nu s-a luat nicio decizie, dacă să fie avansată ca prefect Irina…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

O doză de vaccin la fiecare 4 luni pentru persoanele imunocompromise. Cine recomandă

Publicat

ungaria a treia doza de vaccin devine obligatorie pentru cadrele medicale 170440 1626437728 e1630053168287.jpg

Un cercetător român de la Institutul de virologie The Wistar Institute din Philadelphia, SUA, recomandă o doză de vaccin la fiecare 4 luni pentru persoanele care au boli ce le afectează sistemul imunitar.

Virusologul Costel Atanasiu arată că doza 3 a vaccinului anti-COVID este recomandată tuturor persoanelor care au probleme cu sistemul imunitar din cauza unor boli.

„Booster și doza 3 pentru COVID nu înseamnă același lucru. Boosterul se folosește pentru persoanele sănătoase care au făcut în prealabil două doze. Doză 3 este pentru persoanele imunocompromise (inclusiv pentru cei cu cancer care sunt sub tratament). Boosterul este în general o jumătate de doză, pe când doză 3 este făcută cu doză întreagă… Dacă vă aduceți aminte, la început boosterul nu a fost aprobat pentru toată lumea. Cei imunocompromiși au primit însă imediat aprobarea pentru doza 3”, a explicat specialistul pe Facebook.

Persoanele cu probleme medicale ar trebui să se imunizeze perioadic, consideră Atanasiu.

„Persoanele imunocompromise au un sistem imunitar foarte slab, motiv pentru care celulele B și T specifice generate sunt foarte puține. Ei ar trebui practic să facă un vaccin la fiecare 3-4 luni că să fie în siguranță”, a precizat cercetătorul Costel Atanasiu.

Potrivit statisticilor, 2.330.498 de români au făcut doza a treia a vaccinului anti-COVID. În total, de la 27 decembrie 2020, în România au fost utilizate 16.360.071 de doze de vaccin. MEDIAFAX

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe