Connect with us

ACTUALITATE

ANAF lansează un nou serviciu electronic. Iată în ce condiții vă puteți întâlni cu un inspector fiscal

Publicat



Ministerul Finanţelor Publice, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală au dezvoltat şi implementat un nou serviciu electronic, Programarea online, prin intermediul căruia contribuabilii se pot programa online pentru întâlnirea cu un inspector fiscal.

Conform unui comunicat al ANAF, remis luni, serviciul de programări online este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii online, poziţia 5, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât şi pentru identificarea vizuală online în vederea aprobării înregistrării în Spaţiul Privat Virtual. De asemenea, serviciul este disponibil şi în Spaţiul Privat Virtual.

„Pentru o scurtă perioadă de timp serviciul a fost în faza de testare, la DGRFP Galaţi, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunităţii extinderii acestuia”, se arată în comunicat.

Astfel, contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice se pot programa online la sediile Administraţiilor Judeţene ale Finanţelor Publice şi la Administraţiile Sectoarelor 1 – 6 ale Finanţelor Publice.

Contribuabilii, în funcţie de problematica fiscală, vor fi primiţi de funcţionari fiscali în funcţie de domeniul selectat, personal care aparţine următoarelor structuri din cadrul unităţilor fiscale: declaraţii fiscale persoane fizice; declaraţii fiscale persoane juridice; evidenţă pe plătitor persoane fizice; evidenţă pe plătitor persoane juridice; avize şi autorizaţii (case de marcat); executare silită persoane fizice; executare silită persoane juridice; cazier fiscal; asistenţă contribuabili; evitarea dublei impuneri.

Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute, precizează reprezentanţii ANAF.

În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceştia vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).

„Având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor va fi permis numai după ce s-a efectuat operaţiunea de termometrizare şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie (care să acopere gura şi nasul). În situaţia în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor mai sus menţionate. Precizăm că, pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităţilor fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori si personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecărui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii, precum şi montarea de indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri”, se mai arată în comunicat. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Răspândirea rapidă a gripei aviare pune în alertă sectorul avicol din UE

Publicat

arhivă

O tulpină foarte contagioasă şi periculoasă a gripei aviare se răspândeşte rapid în Europa, punând în stare de alertă sectorul avicol, având în vedere că precedentele episoade au obligat sacrificarea a zeci de mii de păsări şi au provocat pierderi economice importante, transmite Reuters.

Boala a fost descoperită în Franţa, Olanda, Germania, Marea Britanie, Belgia, Danemarca, Irlanda, Suedia şi, recent, în Croaţia, Slovenia şi Polonia, după ce a lovit grav Rusia, Kazahstan şi Israel.

Marea majoritate a cazurilor de gripă aviară sunt descoperite în rândul păsărilor migratoare însă au fost raportate şi cazuri de infecţie în rândul păsărilor din ferme, ceea ce a condus, până acum, la eutanasierea a cel puţin 1,6 milioane de pui şi raţe în întreaga regiune.

În Olanda, cel mai mare exportator european de carne de pasăre şi ouă, aproape 500.000 de pui au murit sau au fost sacrificaţi din cauza virusului în toamna acestui an, şi peste 900.000 de găini au murit săptămâna aceasta la o singură fermă din Polonia, au precizat autorităţile din cele două ţări.

“Riscul de transmitere la păsările de fermă şi de apariţie de noi cazuri în rândul păsărilor sălbatice este mai mare decât în ultimii doi ani, din cauza apariţiei unor diferite tipuri de virusuri de gripă aviară în Europa”, a declarat un purtător de cuvânt de la Institutul Friedrich-Loeffler din Germania.

Datele furnizate de Organizaţia Mondială pentru Sănătate Animală (OIE) arată că în Rusia numărul păsărilor care au decedat a ajuns la 1,8 milioane la finele lunii octombrie, iar aproape 1,6 milioane din numărul total au fost la o fermă din apropiere de Kazahstan.

Principala tulpină de gripă aviară descoperită în acest an în Europa este H5N8, care a decimat efectivele de păsări în 2016/2017, când regiunea s-a confruntat cu cea mai gravă epidemie de gripă aviară, dar au fost raportate şi cazuri de tulpini de tip H5N5 şi H5N1.

Chiar dacă riscul pentru oameni este redus, Autoritatea Europeană pentru Siguranţă Alimentară (EFSA) a anunţat zilele trecute că evoluţia virusului trebuie monitorizată cu atenţie.

Jucătorii de pe piaţa cărnii de pasăre din Europa au spus că sunt preocupaţi de cele mai recente focare dar au adăugat că au experienţă în abordarea acestor probleme.

“Am lucrat din greu pentru a îmbunătăţi siguranţa, să îi pregătim pe crescători şi să îmbunătăţim trasabilitatea şi sperăm că dacă vor apărea cazuri vom reuşi să le ţinem sub control”, a spus Anne Richard, preşedintele Asociaţiei crescătorilor de păsări din Franţa (ANVOL).

Majoritatea ţărilor au ridicat gradul de alertă la “ridicat”, ceea ce înseamnă că toate tipurile de păsări trebuie ţinute în spaţii închise sau protejate astfel încât să evite contactul cu păsările sălbatice.

La fel cum este cazul pentru alte boli animale, descoperirea unor focare de gripă aviară ar putea determina ţările importatoare să introducă restricţii comerciale.

Aceste restricţii s-ar adăuga izolărilor decise din cauza coronavirusului, care riscă să afecteze vânzările în perioada importantă a sărbătorilor de sfârşit de an.

“Este deja dificil să exporţi cu COVID, ar fi şi mai greu”, a spus Denis Lambert, directorul general de la LDC, cel mai mare producător de carne de pasăre din Franţa.

Cu toate acestea, decizia ţărilor importatoare de a limita restricţiile numai la regiunile afectate de virusul gripei aviare, a ajutat la limitarea impactului.

De exemplu, China a suspendat importurile de carne de pasăre numai pentru produsele care provin din patru regiuni din Rusia, din cauza gripei aviare.

Până acum nu există cazuri semnalate de transmitere a virusului gripei aviare de la păsări la oameni însă descoperirea unor astfel de focare a impus demararea unor campanii de sacrificare, iar fermierilor li s-a ordonat să ţină păsările închise. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările de mașini electrice vor crește anual cu 30%, până în anul 2030. Una dintre trei mașini nou vândute va fi electrică

Publicat

Vânzările de maşini electrice vor creşte anual cu aproape 30%, în următorii zece ani, astfel încât, la finalul deceniului, una din trei maşini nou vândute la nivel global va fi electrică, reiese din raportul Deloitte “Electric Vehicles. Setting a course for 2030”, publicat joi.

Conform documentului, numărul total de maşini electrice vândute anual în întreaga lume va creşte de la 2,5 milioane – în 2020, la 11,2 milioane – în 2025, şi la 31,1 milioane – în 2030.

Pe de altă parte, raportul previzionează că, pe măsură ce economiile lumii îşi vor reveni în urma crizei generate de pandemia de COVID-19, vânzările de maşini cu motor pe combustie internă îşi vor relua creşterea şi vor ajunge la 81,7 milioane, în 2025, la nivel global, însă vor înregistra un declin în anii care vor urma.

“(…) măsurile adoptate în contextul COVID-19 pentru sprijinirea pieţei auto au favorizat, pe anumite pieţe, maşinile electrice. De exemplu, în Germania, guvernul a diminuat temporar TVA de la 19% la 16% pentru vehiculele cu emisii reduse şi a dublat subvenţiile existente, la aproape 7.000 de dolari, pentru autovehiculele electrice care costă sub 45.000 de dolari. În Franţa, consumatorii care cumpără astfel de maşini cu preţuri de maximum 50.000 de dolari primesc un stimulent de aproape 8.000 de dolari, în creştere de la aproximativ 7.000 de dolari, anterior crizei. Totodată, autorităţile franceze au dublat prima de casare pentru maşinile vechi. În acelaşi timp, în China, subvenţiile pentru maşini electrice şi politicile de reducere a impozitelor, care urmau să expire în 2020, au fost extinse până în 2022”, notează specialiştii Deloitte.

Pe de altă parte, raportul de specialitate relevă faptul că, în SUA, piaţa a evoluat dezamăgitor în ultima perioadă, în contextul în care benzina şi motorina au preţuri mici, iar gama de modele disponibile de maşini electrice este redusă (modelul Tesla 3 reprezintă aproape jumătate din vânzările din această nişă).

Raportul Deloitte “Electric Vehicle. Setting a course for 2030” se bazează pe analiza seturilor de date din industrie, precum şi pe anunţurile publice ale companiilor producătoare.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

În România, Deloitte este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţară şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesionişti. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Voluntari din Olanda sunt infectați intenționat cu Covid pentru ca apoi să testeze vaccinul

Publicat

Cercetătorii de la Centrul Medical al Universităţii Leiden (LUMC) din Ţările de Jos se pregătesc pentru un potenţial studiu clinic de tipul “human challenge”, în cadrul căruia voluntarii sunt infectaţi în mod deliberat cu noul coronavirus pentru a se putea testa, în mediu controlat, eficacitatea candidaţilor la vaccinul împotriva COVID-19, a anunţat miercuri grupul de advocacy 1Day Sooner.

Planul a atras deja 240 de voluntari, a precizat grupul non-profit cu sediul în Statele Unite.

În septembrie, grupul a anunţat că astfel de studii clinice urmează să înceapă în ianuarie la un centru de carantină din Londra.

Cercetătorii din Olanda nu s-au decis deocamdată să înceapă studiul, fiind necesară obţinerea avizelor legale, potrivit 1Day Sooner.

“1Day Sooner susţine pregătirea LUMC pentru un studiu clinic “human challenge” pentru COVID-19. Aceste studii pot fi esenţiale pentru a dezvolta suficiente vaccinuri cu eficacitate dovedită pentru a vaccina întreaga lume în 2021, nu doar pe cei bogaţi”, se arată în comunicatul grupului.

“Apreciem faptul că cercetătorii de la LUMC iau în calcul în protocolul planificat al procesului perspectiva (de a folosi) voluntari 1Day Sooner în cadrul acestui proces, printre care se numără directorul de operaţiuni şi organizare 1Day Sooner, Julia Murdza, ca reprezentant al voluntarilor”, a adăugat grupul.

Un astfel de studiu “poate fi important pentru a răspunde la întrebările pe care le avem încă despre COVID-19: cât timp durează protecţia după infectare? Cum comparăm vaccinurile? Câţi anticorpi producem? Ce încărcătură virală provoacă o infecţie?”, a declarat Meta Roestenberg, cercetătoare în cadrul LUMC, citată în comunicat. “Prin acest studiu se poate răspunde la astfel de întrebări”, a adăugat ea.

O companie britanică de biotehnologie a anunţat luna trecută că se află în discuţii avansate cu guvernul britanic pentru a crea şi furniza tulpini de coronavirus pentru un astfel de studiu.

Centrul Medical al Universităţii Leiden nu a răspuns imediat unei solicitări formulate de Reuters de a comenta pe marginea acestui subiect.

În cadrul 1Day Sooner funcţionează patru departamente – advocacy, comunicare, organizare şi cercetare – care lucrează în tandem pentru apărarea drepturilor voluntarilor implicaţi în teste COVID-19, potrivit site-ului grupului. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prea mulți șefi în Primăria Târgu Mureş. Municipalitatea ar putea renunţa la 20% dintre angajaţi

Publicat

Primarul din Târgu Mureş, Soos Zoltan, a anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, că se lucrează la noua organigramă a instituţiei şi că se preconizează restrângerea unor direcţii şi renunţarea la circa 20% dintre angajaţi, rezultând o economie la bugetul local de circa 15 milioane de lei anual.

„Se face o evaluare în amănunt a tuturor direcţiilor şi serviciilor subordonate municipalităţii din aparatul administrativ, precum şi a personalului aferent, pentru a vedea clar modul în care este organizată instituţia primăriei şi serviciile subordonate, precum şi societăţile comerciale subordonate. (…) Noua structură va avea un număr mai mic de direcţii şi servicii subordonate, implicit un număr mai scăzut de funcţii de conducere. Cel mai probabil noua organigramă va fi finalizată într-o lună, până la sfârşitul anului. Va fi pusă apoi, conform procedurii, în dezbatere publică 45 de zile, urmând ca ulterior să fie aprobată print-o hotărâre a Consiliului Local”, a declarat Soos Zoltan.

Potrivit acestuia, numărul total al angajaţilor care obţin salarii de la bugetul local este de 1.317, un număr “foarte mare” de persoane fiind în funcţii de conducere.

„În ceea ce priveşte funcţiile de conducere, directori, directori adjuncţi, şefi servicii, şefi birou, acestea sunt ocupate în procent legal de maximum 12%. Deci, avem un număr foarte mare de persoane în funcţii de conducere. Principiile prin care vom evalua vor fi competenţa şi eficienţa. Aparatul de lucru în mod sigur se va subţia, estimăm că maximum 20%, care reprezintă o economie la buget de 15 milioane de lei anual, 3 milioane de euro care se pot investi în proiecte”, a susţinut Soos Zoltan.

Edilul-şef a afirmat că aparatul administrativ este “supradimensionat şi ineficient” şi că s-a constatat o lipsă a procedurilor administrative iar mijloacele şi aparatura de lucru care stau la îndemâna aparatului de specialitate nu sunt compatibile cu standardele care s-ar impune în era digitală.

„În urma analizei se va naşte o structură nouă, mai suplă, mai flexibilă, mai eficientă, adaptată nevoilor reale ale oraşului. După aprobarea noii organigrame se vor organiza concursuri pe post în fiecare nouă direcţie”, a precizat primarul. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate