Connect with us

EDUCATIE

Anchetă la o școală din Sibiu: Elevi de clasa I lăsaţi nesupravegheaţi sau cu femeia de serviciu la ore

Publicat



arhivă foto

Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu a demarat o anchetă la Şcoala Gimnazială ”Radu Selejan”, după ce 21 de copii, elevi în clasa I, au fost lăsați, în repetate rânduri, nesupravegheați, sau chiar în grija femeii de serviciu. Asta după ce învăţătoarea elevilor a anunţat de mai multe ori, luni dimineaţa, chiar la începerea orelor, că nu se poate prezenta la serviciu, fiind bolnavă.

Părinţii elevilor s-au plâns verbal şi în scris directoarei care conduce şcoala şi IŞJ Sibiu şi cer o învăţătoare sănătoasă, care să le predea copiilor lor în fiecare zi de şcoală, aşa cum se întâmplă şi în celelalte clase.

“Am luat la cunoştinţă de problemele existente la Şcoala ‘Radu Selejan’ şi vom dispune măsurile legale care se impun în astfel de situaţii”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Gheorghe Bîrză.

El le-a transmis părinţilor celor 21 de copii că pot să stea liniştiţi. Întrebat dacă la această clasă va fi miercuri un învăţător la catedră şi copiii vor fi în siguranţă, Bîrză a declarat: “În prima fază se va face o suplinire colegială, dintre colegi”.

Conducerea şcolii din Sibiu şi cea a Inspectoratului Şcolar au fost sesizate în mai multe rânduri de părinţi nemulţumiţi care şi-au arătat îngrijorarea că învăţătoarea bolnavă lipseşte foarte mult, ceea ce, spun părinţii, afectează felul în care sunt pregătiţi copiii lor. Mai mult, învăţătoarea reclamată de părinţi a avut aceeaşi problemă şi când a predat în urmă cu câţiva ani de zile la Colegiul Naţional Pedagogic “Andrei Şaguna” din Sibiu.

Contactată de corespondentul AGERPRES în cursul zilei de luni la şcoală în prezenţa mai multor părinţi, învăţătoarea Adela Achim a refuzat să dea vreo declaraţie.

Părinții se plâng că elevii au început să aibă rezultate slabe la învățătură

O parte dintre părinţii îngrijoraţi de siguranţa copiilor lor la Şcoala “Radu Selejan” au declarat că intenţionează să se adreseze Poliţiei, Protecţiei Copilului şi să ceară numirea unui învăţător care să se prezinte la ore zilnic. Oamenii spun că ei îşi lasă copiii la şcoală dimineaţa la ora 8,00, după care află de la copii la ora 12.00, la terminarea orelor, că învăţătoarea lor nu a fost la catedră. Unii părinţi reclamă faptul că s-a schimbat comportamentul copiilor de când sunt în această clasă şi că au rezultate slabe la învăţătură, care ar putea fi îmbunătăţite dacă ar fi un învăţător zilnic la catedră.

Liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar din Sibiu, Teodor Fârţonea, a precizat marţi, pentru AGERPRES, că a încercat să o contacteze pe învăţătoarea Adela Achim pentru a discuta cu ea, mai ales că ştie că au fost astfel de probleme şi la Colegiul Naţional Pedagogic “Andrei Şaguna” din oraş, unde aceasta a mai predat.

“Doamna este membru de sindicat la noi. Fac tot ce e posibil să aflu şi părerea doamnei învăţătoare. Încerc să o sfătuiesc de ce posibilităţi are în situaţia de faţă. Iau în calcul să-i transmit să accepte pensionarea vârstă standard pentru femei”, a spus Teodor Fârţonea. Potrivit sursei citate, învăţătoarea se poate pensiona în acest an.

Surse din şcoala unde predă învăţătoarea reclamată de părinţi au precizat, pentru AGERPRES, că aceasta a adus certificate de concedii medicale eliberate de un medic din judeţul Argeş, iar testarea psihologică este făcută la Bucureşti. AGERPRES

EDUCATIE

Propunerea Ministrului Educației: Câți bani vor primi profesorii pentru ore suplimentare cu elevii care au pierdut cursuri din cauza Covid

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, doreşte iniţierea unui program de ore remediale pentru elevi în valoare de 240 de milioane lei, sumă din care să fie plătiţi profesorii ce vor susţine aceste ore.

“Am estimat un număr mediu de pregătire remedială de 5 ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni. Atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin ordonanţă de urgenţă – 16 săptămâni, începând din februarie pentru cei care revin la şcoală. (…)

Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU, destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar”, a spus Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

Potrivit acestuia, pierderile generate de predarea online sunt “evidente”, “mari” şi “foarte neuniforme”, diferă de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, în funcţie de accesul la echipamente şi internet şi de predarea online în sine.

Ministrul a precizat că orele remediale presupun prezenţa fizică a elevilor şi că anterior profesorii trebuie să identifice pierderile elevilor.

El a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă se are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei.

“240 de milioane de lei înseamnă că 2,4 milioane de ore pot fi făcute, în medie, luând în considerare cele 6.396 de şcoli în România, înseamnă 375 de ore pe şcoală, numărul mediu de ore remediale. (…) Sigur că vor fi şcoli care vor merge spre 1.000 de ore remediale şi şcoli care vor merge spre 200 de ore remediale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Premierul Cîțu despre redeschiderea școlilor: ”Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, vom începe pe 8 februarie”

Publicat

Prim-ministrul Florin Cîţu a declarat că o decizie în privinţa redeschiderii şcolilor va fi luată pe 2 februarie, iar “dacă lucrurile rămân aşa cum sunt” în privinţa evoluţiei pandemiei de COVID-19 în România, “este clar” că şcolile vor fi redeschise pe 8 februarie.

“Decizia se va lua pe 2 februarie. Şi noi ne uităm, zilnic primesc de la domnul Arafat statisticile şi analize şi în detaliu şi ne uităm exact să vedem cum evoluează pandemia. Este un alt lucru important pentru că noi toţi ne axăm acum pe campania de vaccinare, ceea ce e important să comunicăm, dar trebuie să nu uităm că, încă, în România există o pandemie şi la nivel global. Trebuie să păstrăm măsurile de restricţie, trebuie să purtăm mască, distanţarea socială şi toate celelalte măsuri care au dat rezultate până astăzi. Monitorizăm clar, zilnic, situaţia. Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, este clar că vom începe pe 8 februarie cu acele condiţii pe care le-a anunţat domnul preşedinte când a enunţat că vom deschide şcolile pe 8 februarie”, a declarat Florin Cîţu, marţi, la Europa FM, întrebat dacă este “cale de întoarcere” în privinţa deciziei privind redeschiderea şcolilor începând cu data de 8 februarie.

Premierul a punctat că este importantă redeschiderea şcolilor, dar acest lucru depinde şi de gradul de conformare la măsurile dispuse de autorităţi.

“Vreau să deschidem şcolile pe 8 februarie, este important să deschidem şcolile pe 8 februarie, aş vrea să deschid toată economia, nu numai şcolile, dar depindem, bineînţeles, de cum evoluează pandemia. Şi ca să deschidem şcolile, să deschidem economia, trebuie să ne vaccinăm şi trebuie să păstrăm aceste măsuri de restricţie, este simplu. Mască, dezinfectant şi să ne vaccinăm. Dacă facem aceste lucruri, veţi vedea că vom deschide economia cât mai curând”, a afirmat Cîţu.

El a precizat în context că, treptat, restricţiile impuse în privinţa activităţilor economice vor fi relaxate, dar a adăugat că “totul este condiţionat de cum evoluează pandemia şi campania de vaccinare”.

“Ele merg mână în mână acum, acelaşi răspuns pe care l-am dat şi pentru deschiderea şcolilor. Monitorizăm zilnic şi depinde doar de noi, nu depinde de guvern, nu guvernul ia o decizie de a deschide sau a nu deschide şcolile aşa… în afară, într-un bubble. Nu, luăm această decizie în contextul evoluţiei pandemiei în România şi a campaniei de vaccinare, dacă merg bine vom relaxa mai rapid, dacă nu merg bine, din păcate, nu vom putea”, a declarat premierul. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studenţii solicită creşterea fondului de burse şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine, gratuitate la biblioteci

Publicat

studenti

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) înaintează Guvernului şi Parlamentului, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pentru anul 2021, mai multe propuneri, printre care creşterea fondului de burse studenţeşti şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine şi solicită stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră în vederea sporirii angajabilităţii studenţilor.

Reprezentanţii ANOSR mai solicită asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenţionarea abonamentului, conform legislaţiei în vigoare, creşterea “substanţială” a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei pentru a permite îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România.

De asemenea, ANOSR reiterează nevoia de finanţare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB.

“Ne aflăm la primul buget care va fi propus în noua legislatură parlamentară, iar momentul va arăta dacă cu adevărat educaţia va reprezenta o prioritate, astfel cum s-a prezentat în campania electorală, şi va fi un mesaj pentru a seta direcţia în următorii 4 ani. Cifrele prezentate de ANOSR sunt alarmante, fie că vorbim de investiţii, de consilierea în carieră, situaţia financiară a studenţilor sau cercetare. Întrebarea pe care trebuie să şi-o pună guvernanţii acum este dacă vor ca peste 4 ani să fim în continuare codaşii Uniunii Europene – dacă nu, trebuie acţionat de acum”, a declarat Horia-Şerban Oniţa, preşedintele ANOSR, citat într-un comunicat remis, marţi, presei.

Potrivit sursei citate, solicitările ANOSR implică o creştere a bugetului învăţământului superior cu 5.687.470.734 lei, urmând ca bugetul total vizat să atingă 1,006% din PIB.

Solicitările ANOSR vin în contextul în care, susţin studenţii, România “se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat Educaţiei”.

“Lăsând cifrele să vorbească pentru a demonstra, fără posibilitate de tăgadă, situaţia acută în care ne aflăm, amintim următoarele: România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile pe student în standardul puterii de cumpărare, iar statisticile europene arată că 38% dintre studenţii români declară că au probleme financiare moderate. Capacitatea de cazare în cămine a scăzut în ultimii 15 ani cu 13%, în ciuda noilor locuri promise, iar cheltuielile directe subvenţionate de stat cu activităţile de consiliere şi orientare în carieră sunt mai puţin de 26 de lei/an/student, deşi doar 37% dintre studenţii români (cel mai mic procent din UE) consideră că au şanse bune de angajare după absolvire”, mai susţine ANOSR. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministerul Educaţiei, despre vaccinarea în școli. Au prioritate educatorii, învățătorii și profesorii care vor începe școala fizic pe 8 februarie

Publicat

Ministerul Educaţiei a transmis către inspectoratele şcolare o notă în care solicită înscrierea cu prioritate a angajaţilor din învăţământul preşcolar şi a celor din unităţilor de învăţământ preuniversitar, care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie.

”Având în vedere faptul că începând cu data de 17 decembrie 2020 a intrat în vigoare HG nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, precum şi faptul că a fost deschisă etapa a II-a de vaccinare împotriva COVID-19, care include populaţia cu grad de risc şi lucrătorii care desfăşoară activităţi în domenii-cheie/esenţiale, printre care personalul din unităţile şi instituţiile de învăţământ, vă solicităm să diseminaţi informaţiile către toate unităţile de învăţământ în vederea întreprinderii măsurilor necesare pentru asigurarea accesului personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic la programul de vaccinare împotriva COVID-19”, se arată în nota transmisă inspectoratelor judeţene.

În acest sens, fiecare unitate de învăţământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unităţii de învăţământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate şi programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate.

Informaţiile cu privire la acţiunea de vaccinare pot fi/trebuie să fie accesate pe linkul: https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/, menţionează sursa citată.

De asemenea, Ministerul Educaţiei solicită înscrierea cu prioritate a următoarelor categorii:

* angajaţii din învăţământul preşcolar (unde nu este obligatoriu portul măştii de către copii) şi cadrele didactice care lucrează nemijlocit cu elevii;

* angajaţii unităţilor de învăţământ preuniversitar care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie 2021.

Fiecare unitate de învăţământ preuniversitar va transmite inspectoratului şcolar judeţean/ IŞMB numele persoanei responsabile cu acţiunea de vaccinare, funcţia şi datele de contact ale acesteia în cursul zilei 18 ianuarie, până la ora 16,00, urmând ca inspectoratele şcolare judeţene/IŞMB să transmită situaţia către Ministerul Educaţiei până marţi, ora 12,00, se mai arată în documentul semnat de ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Agerpres

Citește mai departe