Connect with us

EDUCATIE

Anchetă la un colegiu din Iaşi, după o postare pe facebook. Învăţător acuzat că a corectat greşit lucrarea unui elev

Publicat



test
sursa foto: facebook

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi derulează o anchetă la Colegiul “Mihai Eminescu” după ce tatăl unuia dintre elevi a postat pe Facebook că lucrarea acestuia nu a fost bine corectată de învăţător.

“Am primit această sesizare prin intermediul paginii noastre de Facebook, de la o persoană oarecare. Nu a fost făcută de părintele sau părinţii de la clasa respectivă. Este o cercetare în curs. Dacă se dovedeşte că într-adevăr este o eroare ştiinţifică a cadrului didactic, situaţia este gravă”, a declarat Sabina Manea, purtătorul de cuvânt al ISJ Iaşi.

Reacţia vine după ce tatăl unui elev din clasa a II-a de la Colegiul Mihai Eminescu a postat pe pagina sa de socializare o parte din lucrarea corectată cu roşu, în care învăţătorul s-a arătat nemulţumit de faptul că nu a despărţit corect cuvântul “derdeluş” atunci când a ajuns la capătul rândului, întrucât copilul a scris “der-deluş”. Un alt cuvânt corectat de cadrul didactic a fost “patinoar”, vocala “o” fiind tăiată cu pixul de culoare roşie şi corectat cu vocala “u”.

Reprezentanţii instituţiei şcolare susţin că “sunt greşeli scoase complet din context”. Tot ei recunosc şi faptul că învăţătorul Spiridon Andrieş este coautorul unei culegeri destinate elevilor.

“Ceilalţi copii vor aduce şi ei caietele pentru a fi comparate lucrările şi pentru a afla despre ce a fost vorba, care au fost cerinţele. Încercăm să aflăm ce s-a întâmplat. Nu pot spune nimic până nu se adună toate dovezile. Până acum nu a avut probleme. Au fost culegeri publicate cu colegi din instituţia noastră”, a declarat Dorina Doroftei, director adjunct Colegiul Mihai Eminescu.

În postarea sa, tatăl povesteşte că fiul a venit acasă nedumerit fiind unde a greşit.

“David a ajuns acasă şi s-a dus direct la DEX-ul cel mare şi greu (nu ăla on-line), pe care-l răsfoim de multe ori, la partidele de Scrabble – m-a întrebat, Tati, eu unde am greşit, nu înţeleg ?/ Ce să-i răspund, domnule învăţător, de la clasa a II-a B ? / Am încercat totuşi să-mi lămuresc copilul, că trăim într-o ţară în care ne dorim şi luptăm zi de zi, “să apună pe vecie acest sUare întunecos cu tot cu patinUarele ce ne scufundă, încet încet, într-un neant”…”, scrie tatăl copilului în postarea sa şi totodată postează fotografia lucrării corectate.

Prin intermediul unui comunicat de presă, cei de la USLIP IAŞI susţin că resping “maniera rău-voitoare pe care o parte din mass-media a abordat-o în prezentarea cazului de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu Iaşi”.

“Exerciţiul pe care domnul învăţător l-a efectuat la clasa a II-a trebuie în primul râƒnd cercetat în integralitate deoarece scoaterea din context, aşa cum ne-a fost comunicat, poate duce la interpretări eronate. Chiar dacă am putea vorbi de o greşeală a cadrului didactic ni se pare inadmisibilă maniera agresivă de a aduce în faţa opiniei publice viaţa profesională a unui om pentru a fi lovită cu “pietre”! Pâƒnă în acest moment cariera domnului învăţător este una ireproşabilă! Este apreciat şi respectat deopotrivă de colegi, elevi şi părinţi. (…) Am aflat că există un istoric al relaţiei şcoală-părinte marcat de violenţă din partea ultimului. De altfel, ni s-a comunicat că a şi fost în atenţia organelor de cercetare pentru agresiuni la adresa cadrelor didactice”, se menţionează în comunicatul de presă al celor de la USLIP Iaşi. AGERPRES

 

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

A fost promulgată legea prin care Ministerul Educației asigură elevilor sau profesorilor, la cerere, un laptop sau o tabletă

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, legea prin care Ministerul Educaţiei asigură fiecărui elev sau cadru didactic, la cerere, un laptop sau o tabletă, conectate la internet.

Actul normativ vizează completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.

“Ministerul Educaţiei şi Cercetării asigură elevilor şi profesorilor infrastructura necesară constând în dispozitive şi acces la internet pentru accesarea Bibliotecii Şcolare Virtuale, Platformei şcolare de e-learning şi a altor platforme educaţionale agreate”, prevede legea. De asemenea, actul normativ stipulează că MEC asigură, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv laptop sau tabletă, conectat la internet pentru a putea participa la activităţile de e-learning. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Au început înscrierile elevilor pentru admiterea în învăţământul profesional de stat şi dual

Publicat

Prima etapă pentru înscrierea elevilor în învăţământul profesional de stat şi în cel dual pentru anul şcolar 2020 – 2021 a început luni şi durează până pe 3 iulie, pe 6 iulie urmând să fie afişate listele de candidaţi înscrişi.

Potrivit Ordinului de ministru nr. 4.325/2020, perioada de înscriere începe pe 29 iunie, iar prima etapă a admiterii în învăţământul profesional de stat (înscriere – afişare rezultate) este programată în perioada 29 iunie – 10 iulie.

Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul profesional se face pe baza fişei de înscriere în învăţământul profesional de stat şi a foii matricole.

Secretariatele unităţilor de învăţământ gimnazial completează, la cererea elevilor şi a părinţilor/ reprezentanţilor legali pentru minori, fişa de înscriere în învăţământul profesional de stat cu informaţiile privind datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, mediile generale de absolvire, notele şi mediile obţinute la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a, prin tipărirea acestora din aplicaţia informatică centralizată, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V – VIII, prevede ordinul.

Opţiunile elevilor pentru o unitate de învăţământ care are ofertă pentru învăţământul profesional şi calificările din oferta acesteia se completează de către candidaţi asistaţi de diriginţi/cadrele didactice din unitatea de învăţământ gimnazial pe baza unei | programări pe zile şi ore a tuturor elevilor. Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ pentru care au optat se realizează numai de către unităţile de învăţământ gimnazial prin transmiterea electronică la unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional a fişelor de înscriere a candidaţilor, însoţite de foile matricole. Candidaţii nu se prezintă şi nu depun personal documentele de înscriere la unităţile de învăţământ pentru care optează.

Se va elibera o singură fişă de înscriere. Nu se eliberează fişe de înscriere elevilor din clasa a VIII-a cu situaţia şcolară neîncheiată, aflaţi în stare de corigenţă sau repetenţie, precizează sursa citată.

Pe 6 iulie are loc afişarea, la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ gimnazial absolvite şi a unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional pentru care au optat, a listei candidaţilor înscrişi în învăţământul profesional.

La unităţile de învăţământ şi calificările la care numărul candidaţilor înscrişi la unitatea de învăţământ este mai mare decât numărul de locuri disponibile, se afişează şi precizări detaliate privind probele suplimentare de admitere.

Pe 9 iulie are loc calcularea de către comisiile de admitere din unităţile de învăţământ a mediilor finale de admitere, conform precizărilor de calcul din metodologia de admitere în învăţământul profesional, iar pe 10 iulie – validarea, de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional de stat, a listei candidaţilor declaraţi admişi în învăţământul profesional de stat. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 200 de absolvenţi ai clasei a VIII-a susţin Evaluarea Naţională, în cadrul etapei SPECIALE

Publicat

Peste 200 de absolvenţi ai clasei a VIII-a vor susţine Evaluarea Naţională în cadrul etapei speciale, a anunţat, duminică, Ministerul Educaţiei.

La etapa specială a examenului de Evaluare Naţională (sesiunea 2020) s-au înscris 216 absolvenţi ai clasei a VIII-a, conform situaţiei centralizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Examenul începe luni, 29 iunie, cu proba scrisă la Limba şi literatura română (192 de candidaţi înscrişi). Marţi, 30 iunie, se desfăşoară proba la Matematică (206 candidaţi înscrişi), iar miercuri, 1 iulie, va avea loc proba la Limba şi literatura maternă (9 candidaţi înscrişi).

Probele încep la ora 9,00 şi se vor desfăşura în 60 de centre de examen din 37 de judeţe. Potrivit situaţiilor transmise de către inspectoratele şcolare, la nivelul judeţelor Arad, Covasna, Ilfov, Mehedinţi şi Tulcea nu există situaţii care să determine organizarea acestei etape speciale.

Primele rezultate vor fi afişate joi, 2 iulie, până la ora 12,00, în centrele de examen.

Contestaţiile pot fi depuse în ziua de 2 iulie, în intervalul orar 14,00 – 20,00. Acestea pot fi depuse/transmise şi prin mijloace electronice. În acest caz, candidaţii completează, semnează şi depun/transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Pentru candidaţii minori, declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora. Rezultatele finale vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Probele sunt monitorizate audio-video şi sunt organizate cu respectarea tuturor măsurilor de prevenţie şi protecţie stabilite în contextul pandemiei COVID-19.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării pune, în continuare, la dispoziţia celor interesaţi, o linie TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor nereguli privind desfăşurarea Evaluării Naţionale. Numărul va fi disponibil în perioada 29 iunie – 2 iulie, între orele 8,00 şi 16,00, iar vineri, 3 iulie, între orele 8,00 -14,00.

Media generală obţinută în urma susţinerii Evaluării Naţionale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenţii clasei a VIII-a îşi vor putea continua studiile în învăţământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri, prin cifra de şcolarizare aprobată, pentru toţi elevii care au finalizat ciclul gimnazial. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

REZULTATE FINALE la Evaluare Națională 2020: A crescut numărul mediilor peste 5 și a celor de 10, în urma contestațiilor

Publicat

harta medii evaluare nationala

Ministerul Educației și Cercetării a centralizat rezultatele finale ale absolvenților clasei a VIII-a, obținute în urma susținerii examenului de Evaluare Națională, sesiunea  2 – 27 iunie, 2020.

Conform datelor obținute în urma reevaluării lucrărilor contestate, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 76.2% (122.252 de candidați), ceea ce înseamnă o creștere a acestui număr față de rezultatele inițiale. A crescut, de asemenea, și numărul candidaților cu media generală de 10: de la 839 la 892 (aproape dublu față de anul trecut: 459).

La proba de Limba și literatura română, 135.242 de candidați (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 4.699 de candidați au obținut nota 10.

La Matematică, 112.721 de candidați (70.2%) au primit note mai mari sau egale cu 5(cinci), iar dintre aceștia, 3.335 de candidați au obținut nota 10.

La Limba și literatura maternă, 8.898 (93.1%) de candidați au primit note mai mari sau egale cu 5(cinci), iar un număr de 143 de candidați au obținut nota 10.

Au fost depuse 15.275 de contestații, mai puține decât în ultimii doi ani: în 2019, au fost depuse 21.509 contestații, iar  în anul  2018 – 23.761 de contestații.

Rata de participare la evaluarea națională a fost de 93%: 160.468 de candidați prezenți (dintr-un total de 172.531 de candidați înscriși). Șapte elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă, lucrările acestora fiind notate cu 1(unu).

Examenul de evaluare  națională pentru elevii clasei a VIII-a  reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă  a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial.

Media de admitere în liceu constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la evaluarea națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 2 – 6 iulie și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat (10 iulie).

Raportul integral, aici.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate