Connect with us

EDUCATIE

Anchetă la un colegiu din Iaşi, după o postare pe facebook. Învăţător acuzat că a corectat greşit lucrarea unui elev

Publicat


test
sursa foto: facebook

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi derulează o anchetă la Colegiul “Mihai Eminescu” după ce tatăl unuia dintre elevi a postat pe Facebook că lucrarea acestuia nu a fost bine corectată de învăţător.

“Am primit această sesizare prin intermediul paginii noastre de Facebook, de la o persoană oarecare. Nu a fost făcută de părintele sau părinţii de la clasa respectivă. Este o cercetare în curs. Dacă se dovedeşte că într-adevăr este o eroare ştiinţifică a cadrului didactic, situaţia este gravă”, a declarat Sabina Manea, purtătorul de cuvânt al ISJ Iaşi.

Reacţia vine după ce tatăl unui elev din clasa a II-a de la Colegiul Mihai Eminescu a postat pe pagina sa de socializare o parte din lucrarea corectată cu roşu, în care învăţătorul s-a arătat nemulţumit de faptul că nu a despărţit corect cuvântul “derdeluş” atunci când a ajuns la capătul rândului, întrucât copilul a scris “der-deluş”. Un alt cuvânt corectat de cadrul didactic a fost “patinoar”, vocala “o” fiind tăiată cu pixul de culoare roşie şi corectat cu vocala “u”.

Reprezentanţii instituţiei şcolare susţin că “sunt greşeli scoase complet din context”. Tot ei recunosc şi faptul că învăţătorul Spiridon Andrieş este coautorul unei culegeri destinate elevilor.

“Ceilalţi copii vor aduce şi ei caietele pentru a fi comparate lucrările şi pentru a afla despre ce a fost vorba, care au fost cerinţele. Încercăm să aflăm ce s-a întâmplat. Nu pot spune nimic până nu se adună toate dovezile. Până acum nu a avut probleme. Au fost culegeri publicate cu colegi din instituţia noastră”, a declarat Dorina Doroftei, director adjunct Colegiul Mihai Eminescu.

În postarea sa, tatăl povesteşte că fiul a venit acasă nedumerit fiind unde a greşit.

“David a ajuns acasă şi s-a dus direct la DEX-ul cel mare şi greu (nu ăla on-line), pe care-l răsfoim de multe ori, la partidele de Scrabble – m-a întrebat, Tati, eu unde am greşit, nu înţeleg ?/ Ce să-i răspund, domnule învăţător, de la clasa a II-a B ? / Am încercat totuşi să-mi lămuresc copilul, că trăim într-o ţară în care ne dorim şi luptăm zi de zi, “să apună pe vecie acest sUare întunecos cu tot cu patinUarele ce ne scufundă, încet încet, într-un neant”…”, scrie tatăl copilului în postarea sa şi totodată postează fotografia lucrării corectate.

Prin intermediul unui comunicat de presă, cei de la USLIP IAŞI susţin că resping “maniera rău-voitoare pe care o parte din mass-media a abordat-o în prezentarea cazului de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu Iaşi”.

“Exerciţiul pe care domnul învăţător l-a efectuat la clasa a II-a trebuie în primul râƒnd cercetat în integralitate deoarece scoaterea din context, aşa cum ne-a fost comunicat, poate duce la interpretări eronate. Chiar dacă am putea vorbi de o greşeală a cadrului didactic ni se pare inadmisibilă maniera agresivă de a aduce în faţa opiniei publice viaţa profesională a unui om pentru a fi lovită cu “pietre”! Pâƒnă în acest moment cariera domnului învăţător este una ireproşabilă! Este apreciat şi respectat deopotrivă de colegi, elevi şi părinţi. (…) Am aflat că există un istoric al relaţiei şcoală-părinte marcat de violenţă din partea ultimului. De altfel, ni s-a comunicat că a şi fost în atenţia organelor de cercetare pentru agresiuni la adresa cadrelor didactice”, se menţionează în comunicatul de presă al celor de la USLIP Iaşi. AGERPRES

 

EDUCATIE

After-school și masă caldă în școli, din bani europeni. Anunțul făcut de vicepremierul Raluca Turcan

Publicat

copii elevi scoala clasa

Vicepremierul Raluca Turcan a anunțat într-o postare pe Facebook că implementarea unui program generalizat de tip after school și o masă caldă în școli ar putea fi posibilă cu fonduri europene, informează ziarul Alba24.ro.

Anunțul after–school-ului generalizat în școlile din România și a introducerii mesei calde în clase vine după ce președintele Klaus Iohannis a promulgat legea ce reduce cu cel puțin 5 numărul de ore pe care elevii îl vor face în gimnaziu.

Postarea făcută de Raluca Turcan pe Facebook

“Agendă de bună-guvernare: 300 de milioane de euro din fonduri europene, salvate de la dezangajare, plus încă 200 de milioane de euro atrase suplimentar.

Am discutat, în această dimineață, soluții concrete cu ministrul Fondurilor Europene Marcel Boloș, pentru:

Acoperirea costurilor suplimentare pentru investiții generate de sectorul construcții ca urmare a OUG 114, prin realocarea a 200 de milioane de euro din fonduri europene;

Racordarea la apă și canalizare a zonelor rurale care nu beneficiază de aceste facilități, prin alocarea a 500 milioane euro pentru cofinanțare. Fondurile europene nefolosite vor fi, de asemenea, redirecționate pentru domeniul transporturilor si pentru regenerare urbană;

Finanțare europeană complementară pentru programe educaționale incluzive, precum cel de After–School generalizat și alimentație în școală;

Investiții pentru cabinetele medicilor de familie, printr-un program special de sănătate finanțat din bani europeni;
Constituirea a 8 complete regionale specializate pentru judecarea cauzelor care au drept obiect contestații la procedurile de achiziție publică. În acest fel, vor putea fi judecate rapid cauzele care țin pe loc investițiile;
Racordarea la gaze a gospodăriilor din mediul urban și racordarea la rețeaua de curent electric în mediul rural, prin implementarea unui Program pilot cu finanțare europeană”.

Vicepremier fără portofoliu în Guvernul Orban, Raluca Turcan a primit în coordonare activitatea unor ministere-cheie: ministerele Educației și Cercetării, Sănătății, Justiției, Dezvoltării și Administrației, Fondurilor Europene, Culturii și Muncii.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proiect de colectare selectivă iniţiat de o elevă de clasa a IV-a la o şcoală din Bucureşti

Publicat

O elevă de clasa a IV-a de la Şcoala 150 din Bucureşti a iniţiat un proiect de colectare selectivă a deşeurilor, intitulat “Planeta este casa noastră”.

“Este vorba despre o elevă a noastră de la clasa a IV-a, care a iniţiat acest proiect (…). Totul a pornit de la o emisiune, un documentar pe care ea l-a văzut şi a rămas foarte impresionată. A văzut cum animalele mor din cauza plasticului care este peste tot în natură. Şi atunci s-a gândit la o acţiune de reciclare diferenţiată – hârtie, plastic. A cumpărat din bani strânşi cu ajutorul colegilor ei nişte pubele specifice, dar cu nişte dimensiuni destul de reduse, astfel încât să nu ocupe mult loc în clasă. Au început să recicleze”, a declarat luni, pentru AGERPRES, directorul adjunct al unităţii de învăţământ, Adelina Vîlcu.

Iniţiatoarea proiectului afirmă că este datoria oamenilor, inclusiv a copiilor, ca prin acţiunile lor să contribuie la salvarea planetei.

“Am văzut în nişte documentare cum în toată lumea animalele mor din cauza deşeurilor de plastic aruncate de noi, oamenii. Astfel că m-am gândit că tot noi, oamenii, putem să reparăm acest lucru, având grijă cum folosim şi reciclăm produsele de plastic. De asemenea, am aflat la şcoală cum se produce hârtia şi că putem salva copacii de la tăiere, dacă reciclăm hârtia. Aşa s-a născut ideea mea de a începe în clasa noastră să reciclăm selectiv, să arătăm că ne pasă şi că noi, copiii, dorim să ne implicăm în salvarea planetei”, a spus eleva.

Potrivit directorului adjunct al Şcolii 150, proiectul urmează să fie extins la nivelul întregii instituţii în semestrul a doilea al acestui an şcolar.

“Noi aici, la un nivel micro, ne facem datoria şi încercăm şi vedeţi că şi elevii noştri sunt entuziasmaţi, dar ce se întâmplă dincolo de gardul şcolii, nu ştiu dacă în continuare se preiau diferenţiat deşeurile acestea. Deocamdată nu este extins şi la alte clase pentru că le-am cerut copiilor să îmi facă un calcul pe săptămână, pe lună, cam cât reuşesc să recicleze, astfel încât undeva către sfârşitul semestrului doi vor avea o masa rotunda în care ei vor trage nişte concluzii, după care îl vom extinde în toată şcoala şi mai departe. Să vedem cu ce idei putem să venim noi ca şcoală şi, de asemenea, comunitatea locală”, a afirmat Adelina Vîlcu.

Ea a adăugat că a fost impresionată de iniţiativa elevei.

“Eu personal am fost impresionată, stând de vorbă cu eleva, de faptul că totul a pornit de la un reportaj în care a văzut cum animalele oceanice, păsările mor din cauza acestui plastic. (…) Uite că spiritul civic poate fi dezvoltat la copiii noştri şi cred că asta lipseşte în şcoala românească – atitudinea civică este tot ce contează”, a mai spus Adelina Vîlcu. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Scade numărul orelor de școală și liceu. Legea a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis

Publicat

copii elevi scoala clasa

Legea prin care va fi redus numărul de ore în învățământ a fost promulgată, luni, de președintele Klaus Iohnnis.

Elevii din învățământul primar vor face, începând de anul școlar următor, în medie, 20 de ore/săptămână, elevii de gimnaziu – 25 de ore săptămânal. Cel mai mare impact al acestei legi va fi la gimnaziu, unde sunt tăiate peste 5 ore din orarul săptămânal al elevilor, scrie Alba24.ro.

Legea prevede 20 de ore pe săptămână (4 ore/zi) în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu, adică 5 ore/zi (față de 26-34 în prezent) și 30 de zile (6 ore/zi) la liceu. ”Aceste ore sunt alocate atât pentru predare și evaluare, cât și pentru învățarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conținuturilor predate”, se arată în actul normativ.

Legea a fost inițiată de parlamentarul PSD Liviu Pop și inițial a fost respinsă la promulgare de Klaus Iohannis.

Prevederile “intră în vigoare începând cu anul școlar 2020-2021”, se arată în legea amintită.

sursă: edupedu.ro

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii vor avea mai puține ore la școală, începând din anul școlar 2020-2021. Legea a fost promulgată de președintele Iohannis

Publicat

copii elevi scoala clasa

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, Legea pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 care se referă la reducerea numărului de ore din învăţământ.

Proiectul de lege referitor la reducerea numărului de ore din învăţământ a fost adoptat iniţial anul trecut de Parlament, însă el a fost retrimis spre reexaminare de preşedinte.

În 21 octombrie 2019, Senatul a adoptat proiectul, în calitate de for decizional, menţinând prevederea contestată de preşedintele Klaus Iohannis în cererea de reexaminare transmisă Parlamentului, dar a fost amânată intrarea în vigoare până în anul şcolar 2020-2021.

Potrivit legii, “numărul de ore alocat disciplinelor din planurile cadru de învăţământ este în medie 20 de ore pe săptămână la învăţământul primar, în medie 25 de ore pe săptămână la învăţământul gimnazial şi în medie 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal. Aceste ore sunt alocate atât pentru predare şi evaluare, cât şi pentru învăţarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conţinuturilor predate”.

Această prevedere intră în vigoare începând cu anul şcolar 2020-2021.

Legea stipulează şi introducerea unor sesiuni de pregătire a personalului didactic asupra problemelor legate de violenţa psihologică – bullying, în vederea dobândirii de competenţe în identificarea acestora şi a capacităţii de aplicare a unor strategii educaţionale potrivite.

Potrivit legii, violenţa psihologică – bullying-ul este acţiunea sau seria de acţiuni fizice, verbale, relaţionale şi/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârşite cu intenţie, care implică un dezechilibru de putere, au drept consecinţă atingerea demnităţii ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau grup de persoane şi vizează aspecte de discriminare şi excludere socială, care pot fi legate de apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acţiune sau serie de acţiuni, comportamente ce se desfăşoară în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale”.

Legea mai prevede că “unităţile de învăţământ preuniversitar au obligaţia de a înscrie persoanele care nu deţin un cod numeric personal”. AGERPRES/(AS – autor: Alina Novăceanu, editor: Cătălin Alexandru, editor online: Simona Aruştei)

Citește mai departe