Connect with us

EVENIMENT

ANCOM a aplicat amenzi de 995.900 de lei, în primele şase luni. Orange România, sancţionată cu 500.000 de lei

Publicat

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a aplicat, în prima jumătate a acestui an, sancţiuni pe pieţele telecom, poştă şi echipamente radio, în valoare de 995.900 de lei, din care mai mult de jumătate a reprezentat amenda aplicată Orange România pentru incidentul de securitate din 14 ianuarie 2020, care a afectat 1,92 milioane de conexiuni, la nivel naţional.

În intervalul ianuarie – iunie, arbitrul pieţei telecom a derulat în total 1.735 de controale, a transmis 60 de notificări şi a aplicat 200 de avertismente şi 91 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 995.900 lei. Suma rezultată constituie venit la bugetul de stat.

Potrivit sursei citate, pe piaţa echipamentelor radio şi a compatibilităţii electromagnetice, Autoritatea a efectuat 419 controale, în urma cărora au fost aplicate 80 de avertismente şi 42 de amenzi contravenţionale în cuantum de 207.000 de lei pentru echipamente neconforme din punct de vedere al compatibilităţii electromagnetice. Pe acest segment, cea mai mare amendă, de 35.000 lei, a fost aplicată pentru publicitatea şi punerea la dispoziţie pe piaţă a echipamentelor destinate să producă interferenţe prejudiciabile (jammer).

De asemenea, în primul semestru al anului în curs, ANCOM a soluţionat 29 de notificări primite din partea birourilor vamale privind suspendarea punerii în liberă circulaţie a unor echipamente neconforme.

În ceea ce priveşte piaţa comunicaţiilor electronice, în perioada analizată instituţia de reglementare a realizat 1.080 de acţiuni de control, contravenienţii primind 60 de notificări, 76 de avertismente şi 29 de amenzi contravenţionale, în valoare de 727.400 lei. Din acest total, Orange a primit o amendă de 500.000 de lei pentru incidentul de securitate din data de 14 ianuarie 2020, în urma căruia au fost afectate 1.921.096 de conexiuni, din care 769.725 de conexiuni de date mobile şi 1.151.371 de conexiuni de voce mobilă şi SMS. Durata incidentului a fost de 405 minute, începând cu ora 16:54 din aceasta rezultând o indisponibilitate a reţelei la nivel logic de 53,93 minute pentru o singură zi, această valoare depăşind maximul permis prin licenţă.

Totodată, ANCOM a aplicat un număr de 14 amenzi, în valoare de 137.400 lei, furnizorilor de servicii de telefonie, cel mai des întâlnite nereguli fiind legate de încălcarea obligaţiilor privind încheierea contractelor cu utilizatorii finali. În rândul furnizorilor de servicii de acces la internet, Autoritatea a aplicat două amenzi contravenţionale în cuantum total de 10.000 lei, pentru furnizarea de servicii fără a avea un contract valabil încheiat, şase amenzi contravenţionale în valoare de 40.000 de lei pentru furnizorii de servicii de televiziune şi radiodifuziune sonoră (RTV).

La rândul lor, furnizorii de reţele de tip CATV au fost sancţionaţi cu cinci amenzi contravenţionale în valoare de 28.000 de lei pentru nerespectarea condiţiilor prevăzute în Autorizaţia Generală. În plus, arbitrul telecom a amendat un furnizor cu 12.000 de lei pentru utilizarea unei frecvenţe fără a deţine o licenţă de utilizare a acesteia.

Pe piaţa serviciilor poştale, ANCOM a efectuat, în primele şase luni din acest an, 236 de acţiuni de control, în urma cărora au fost aplicate 44 de avertismente şi 20 de amenzi contravenţionale, în valoare de 61.500 de lei, din cauza nerespectării obligaţiilor impuse prin regimul de autorizare generală.

Patru dintre aceste controale au vizat Compania Naţională Poşta Română (CNPR) pentru care ANCOM a aplicat un avertisment, precum şi o amendă în valoare de 5.000 de lei. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Ryanair renunță complet la biletele de îmbarcare pe hârtie. Pasagerii vor fi nevoiți să își descarce aplicația

Publicat

ryanair își schimbă regulile privind bagajele de mână și check in.

Ryanair renunță complet la biletele de îmbarcare pe hârtie, din 12 noiembrie. Din acea zi, cărțile de îmbarcare vor fi exclusiv digitale și emise în aplicația sa mobilă.

Prin urmare, clienții vor trebui să descarce aplicația, să se înregistreze și să finalizeze toate procedurile necesare înainte de a urca la bord, transmite Rador Radio România și Euronews.

Compania aeriană plănuise să elimine ghișeele de check-in în luna mai, dar începutul perioadei de vârf a…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Mitropolitul Andrei Șaguna, spionat de poliția secretă austriacă. 13 rapoarte depuse la Ministerul de Interne din Viena

Publicat

saguna e1759403035851.jpeg






Asociația Cluj24, împreună cu Institutul de Istorie ”George Barițiu” Cluj-Napoca al Academiei Române, lansează proiectul ”Sub cupola extremismului – Figuri istorice românești între așa – zisa trădare și patriotism”.

Mitropolitul Andrei baron de Șaguna (20 decembrie 1808-15/28 iunie 1873) este una dintre cele mai cunoscute personalități ale istoriei românilor în secolul al XIX-lea, despre care s-a…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Firmele din IT vor putea obține până la 3 milioane de euro pentru dezvoltarea de aplicații. Proiect în dezbatere

Publicat

firmele din it vor putea obține până la 3 milioane

Micro-întreprinderile și firmele mici și mijlocii din domeniul IT vor putea obține între 500 de mii și 3 milioane de euro pentru dezvoltarea de aplicații și produse inovative.

Finanțarea va fi disponibilă printr-o linie de finanțare propusă oficial în consultare publică de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Programul are un buget total de aproape 50 de milioane de euro, majoritatea fonduri europene, iar proiectele pot viza domenii precum: inteligența…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Amenzi de 5.000 de lei pentru cerșetorii din Cluj-Napoca. Zeci de oameni au fost legitimați

Publicat

cercetori cluj napoca.jpg






În această săptămână, autoritățile clujene au intensificat acțiunile de prevenire și combatere a cerșetoriei în municipiul Cluj-Napoca.

Scopul acțiunilor a fost dublu: informarea și conștientizarea cetățenilor cu privire la efectele negative ale încurajării cerșetoriei, precum și aplicarea legislației împotriva persoanelor care apelează la mila publicului.

Totodată, echipele au oferit sprijin…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe