Connect with us

EVENIMENT

ANCOM avertizează: Atenţie la ofertele online de Black Friday şi la condiţiile şi termenele de livrare a coletelor

Publicat

Pentru că de Black Friday piaţa online este inundată de oferte speciale, iar operatorii de comunicaţii vin cu o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) atrage atenţia utilizatorilor să se informeze înainte de a face orice achiziţie, astfel încât să aleagă produsul sau oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor.

Într-un comunicat remis joi AGERPRES, ANCOM face o serie de recomandări pentru cumpărăturile de Black Friday.

„De cele mai multe ori, în perioada de Black Friday, fiind presaţi de timp, utilizatorii se concentrează în special pe identificarea ofertelor cu preţuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora. Prin urmare, ANCOM le recomandă utilizatorilor să aibă o atenţie sporită în perioadele cu reduceri, iar atunci când examinează produsele telecom, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, să urmărească următoarele aspecte: care este costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite; care este intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului; dacă serviciul este disponibil în zona lor de reşedinţă (pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică www.aisemnal.ro – site-ul realizat integral de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii; care este perioada minimă contractuală, adică acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom”, se spune în comunicat.

În ceea ce priveşte livrarea comenzilor de Black Friday, utilizatorii trebuie să ţină cont că, din cauza numărului mare al acestora, companiile care se ocupă de livrarea coletelor sunt suprasolicitate. Totodată, coletele pot fi pierdute sau deteriorate în timpul transportului. De aceea, ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare li se oferă şi să aleagă servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată. Cei interesaţi ca livrarea unui colet să se realizeze într-un timp mai scurt, pot apela la serviciul Express.

În acelaşi timp, utilizatorii trebuie să ştie că, atunci când folosesc serviciile de livrare, condiţiile în care se realizează livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual între comerciantul care deţine magazinul online şi cumpărător. Chiar şi în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poştale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul său, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poştale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta. Respectiv, în situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunţa la acestea în favoarea destinatarului.

Astfel, în situaţiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar şi eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată pe cale amiabilă, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

„Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută”, subliniază instituţia.

În plus, ANCOM precizează că secţiunea InfoCentru de pe pagina sa de internet pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Programul Electric Up 2. Cum pot primi firmele bani pentru fotovoltaice. Cât este bugetul de finanțare aprobat de Guvern

Publicat

panouri fotovoltaice alba24 e1670246486954 1000x600.jpeg

Programul „Electric Up 2” a fost aprobat de Guvern. Firmele, inclusiv cele din HoReCa, vor avea acces la finanțare pentru instalarea panourilor fotovoltaice şi a staţiilor pentru încărcarea vehiculelor electrice.

Bugetul alocat este de 450 de milioane de lei.

„Sprijinim IMM-urile şi firmele din HORECA să-şi instaleze panouri fotovoltaice şi staţii pentru încărcarea vehiculelor electrice. Acordăm până la 150.000 euro pentru fiecare beneficiar”, a declarat Marcel Ciolacu,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Ușoară apreciere a leului față de euro

Publicat

bani lei pixabay e1663503847879.jpg

Menținerea unui nivel mai redus al aversiunii față de risc, în condițiile existenței unui status quo în conflictul dintre Israel și Iran, a permis aprecierea monedelor de la marginea zonei euro.

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Ușoară apreciere a leului față de euro

Cursul euro a scăzut de la 4,9764 la 4,9758 lei. A fost a patra ședință în care tranzacțiile din piața locală se efectuau în culoarul 4,975 – 4,977 lei.

Până la jumătatea lunii viitoare, când…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Decizie la Curtea de Apel Alba Iulia: Un tânăr care a condus beat și fără permis și a ucis un copil, condamnat pentru omor

Publicat

decizie la curtea de apel alba iulia: un tânăr care

Curtea de Apel Alba Iulia a dat o sentință finală în cazul unui accident mortal din Petroșani. Este vorba despre tragedia provocată de Claudiu Nițariu, un tânăr de 19 ani, care s-a urcat beat la volan și a intrat într-un grup de 6 tineri. 

Un copil a fost ucis, în urma accidetnului. Pentru fapta sa, Claudiu a fost încadrat la omor, tentativă de omor, conducere fără carnet, conducere sub influența băuturilor alcoolice și fugă de la locul accidentului.

Aflat deja în arest…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Drum național din Apuseni, surpat în urma ploilor. Traficul este restricționat pe un sens de circulație

Publicat

foto: drum național din apuseni, surpat în urma ploilor. traficul

Drum național din Apuseni, surpat în urma ploilor. O porțiune de aproximativ 100 de metri din drumul național DN 74A s-a surpat, în urma ploilor din ultimele zile, pe raza localității Cărpiniș din comuna Roșia Monană. În zonă circulația se desfășoară pe un singur sens, traficul fiind restricționat pentru autovehiculele cu masa mai mare de 7,5 t. 

Potrivit Centrului Infotrafic, din cauza precipitațiilor din ultimele ore, pe DN 74A Abrud – Boncești, la kilometrul 8+500 de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe