EVENIMENT
ANCOM: Utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită promoţiilor de Black Friday

Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune, însă este important ca utilizatorii să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip şi să acorde o atenţie sporită acestor promoţii, avertizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, vineri, AGERPRES.
„În perioada dedicată ofertelor promoţionale de Black Friday, devenită deja tradiţională şi pe piaţa telecom din România, utilizatorii au tendinţa de a se concentra în special pe identificarea ofertelor cu preţuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora (…) Creşterea numărului de achiziţii de diverse produse din perioada Black Friday influenţează semnificativ activitatea de curierat din România.
În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariţia unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului. ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziţionează produsul şi să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată”, precizează instituţia.
Reprezentanţii ANCOM susţin că şi în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poştale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul său, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poştale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta.
Ce se întâmplă în situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare
„În situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunţa la acestea în favoarea destinatarului. În situaţiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar şi eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online.
În cazul în care sesizarea nu este soluţionată pe cale amiabilă de comerciantul de la care au fost achiziţionate produsele, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută”, se menţionează în comunicatul citat.
Utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită ofertelor telecom promovate în această perioadă
Potrivit Autorităţii, utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită ofertelor telecom promovate în această perioadă, iar atunci când examinează produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, să analizeze o serie de aspecte, precum: costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite; intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului; perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom.
La ce ar trebui să fie atenți beneficiarii
De asemenea, beneficiarii ar trebui să fie atenţi la câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor, dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.) sau dacă serviciul este disponibil în zona lor de reşedinţă.
Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM www.aisemnal.ro, dar şi Netograf – aplicaţia de testare a calităţii serviciului de Internet care oferă şi informaţii cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator. Agerpres
EVENIMENT
Președintele CJ Cluj, Alin Tișe, reacție dură după alegeri: „Românii au tras semnalul de alarmă când partidele dormeau”

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a reacționat la rezultatul turului II al alegerilor prezidențiale, câștigate de Nicușor Dan, într-un mesaj ferm de avertisment și speranță.
După ce Nicușor Dan a fost declarat oficial câștigător al alegerilor prezidențiale, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a publicat un mesaj amplu și tranșant, intitulat sugestiv „Inima țării”, în care reflectă asupra rezultatului electoral și trage…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
EXTREMELE Clujului. Comunele unde Nicușor Dan și George Simion au obținut cele mai multe voturi

Rezultatele turului al doilea al alegerilor prezidențiale arată un județ Cluj polarizat între două opțiuni: calea pro-europeană și naționalismul suveranist. Comunele Sic și Măguri-Răcătău oferă cel mai puternic contrast electoral.
Mesajele pro-europene au convins locuitorii din Sic
În comuna Sic, cu o populație majoritar maghiară (97%), candidatul pro-european Nicușor Dan a obținut un scor covârșitor: 92,71%, față de 7,29% pentru contracandidatul său George…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Peste 1.000 de candidați și-au testat cunoștințele la Simularea concursului de admitere la UMF „Iuliu Hațieganu”

Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca a organizat în data de 17 mai cea de-a XVI-a ediţie a Simulării concursului de admitere. La testare au participat 1.052 de candidați din întreaga țară, care au avut ocazia să se familiarizeze cu atmosfera de concurs și să-și testeze nivelul de pregătire al cunoștințelor, în condiții similare celor din ziua examenului de admitere propriu-zis, care va avea loc în luna iulie.
Programele de studii…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
”Sfinții de gheață” din calendarul romano-catolic. Vin ”Orbanul” și ”Medardul”. Frig și ploi în luna mai în Transilvania.

Tradiția ”sfinților de gheață”, pentru că este o poveste din popor, cum se spune, este recunoscută și în alte țări, în special din vestul Europei, precum Germania sau Austria. Este caracterizată de frig, ploi și, mai ales de posibilitatea producerii de îngheț la sol. Așa că, majoritatea locuitorilor din Transilvania au auzit de ”sfinții de gheață”. Mai mult, este și o perioadă care împarte semănatul de primăvară în două pentru că unele plante nu…
Citește mai mult pe Cluj24.ro