Connect with us

ECONOMIE

Angajaţii sănătoşi ai firmelor închise de DSP vor primi indemnizaţie de şomaj tehnic

Publicat



bani

Angajaţii sănătoşi ai firmelor pentru care Direcţiile de Sănătate Publică dispun suspendarea activităţii în urma infectării unor salariaţi cu COVID-19 vor beneficia de acordarea indemnizaţiei de şomaj tehnic, potrivit unei ordonanţe de urgenţă adoptată miercuri de Guvern, informează Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

“Guvernul a adoptat în şedinţa de miercuri o Ordonanţă de Urgenţă prin care a instituit o nouă măsură de sprijin a angajaţilor şi angajatorilor care sunt nevoiţi să întrerupă activitatea din cauza infectării cu SARS-CoV-2 a unor salariaţi. Astfel, dacă Direcţia de Sănătate Publică dispune suspendarea activităţii unei companii ca urmare a identificării de persoane infectate cu SARS-CoV-2, toţi angajaţii, cu excepţia celor aflaţi în concediu medical, vor beneficia de acordarea indemnizaţiei de şomaj tehnic, din bugetul asigurărilor pentru şomaj”, se menţionează în comunicatul MMPS.

Măsura este valabilă până la sfârşitul anului, conform Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

“Sprijinul financiar se va acorda pe toată perioada în care activitatea este suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020. Aceste măsuri de protecţie socială la nivelul angajatorilor, cu caracter excepţional, sunt necesare pentru a evita pierderea de locuri de muncă, creşterea ratei de excluziune socială, precum şi amplificarea decalajului socio-economic dintre persoanele a căror activitate a fost afectată direct de epidemie şi restul populaţiei”, se precizează în comunicatul Ministerului Muncii. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Peste 800 de angajați ai șantierelor navașe din România vor fi disponibilizați

Publicat

santier naval damen
sursa foto: damen.com

Grupul Damen va disponibiliza în jur de 1.050 angajaţi din întreaga lume, modificările organizaţionale vizând în cea mai mare parte divizia de Nave Medii, iar în România se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, potrivit unui comunicat al companiei.

“La începutul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei în condiţii de zero emisii de carbon dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. În acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice.

Cu toate acestea, preţul scăzut al petrolului a determinat parţial, o încetinire a activităţii în segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza în jur de 1.050 angajaţi din întreaga lume. Modificările organizaţionale vizează, în cea mai mare parte, divizia de Nave Medii. În România, se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, în vreme ce în Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173”, se menţionează în comunicatul grupului transmis miercuri AGERPRES.

Conform sursei citate, se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup.

Compania menţionează că s-a solicitat avizul consiliilor de lucru relevante, concomitent cu consultarea sindicatelor din România şi din Olanda.

“Nu excludem posibilitatea ca şi alte schimbări organizaţionale să se dovedească a fi necesare. Toate sunt măsuri dificile, cu impact atât asupra afacerii noastre de familie, cât şi asupra angajaţilor noştri. Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos în companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave”, se mai spune în comunicat.

Damen Shipyards Group operează 36 de şantiere navale şi de reparaţii, având 12.000 de angajaţi în întreaga lume. Damen a livrat până acum mai mult de 6 500 de nave în peste 100 de ţări, furnizând anual aproximativ 175 de nave către clienţi din întreaga lume. Pe baza conceptului său original şi standardizat de proiectare a navelor, Damen reuşeşte să garanteze o calitate consecventă.

Grupul Damen este prezent în România prin intermediul şantierelor navale Damen Mangalia şi Damen Galaţi.

Cu o suprafaţă de 55 de hectare şi având aproximativ 2.200 de angajaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi se numără printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul Grupului olandez Damen care reuneşte 35 de şantiere din întreaga lume.

AGERPRES

Citește mai departe

ECONOMIE

Anii care lipsesc din stagiul de cotizare pentru pensie ar putea fi ”cumpărați”. Precizările ministrului Muncii

Publicat

Persoanele cărora le lipsesc ani din stagiul de cotizare pentru pensie ar putea avea posibilitatea să acopere acei ani, aceasta fiind una dintre modificările care ar putea fi aduse Legii pensiilor, potrivit ministrului Muncii, Violeta Alexandru.

“Prima modificare (la Legea pensiilor, n.r.) pe care aş intenţiona să o fac este legată de posibilitatea oamenilor de a-şi cumpăra, adică de a putea recupera din spate perioade pentru care nu au contribuit. Sunt persoane care mi-au semnalat acest lucru, mi-au adus în atenţie faptul că ar avea disponibilitate constatând că din toată perioada de stagiu minimal de cotizare le lipsesc câţiva ani şi ar fi dispuşi să îi acopere în acest moment. Ar fi o potenţială modificare pe care o voi pune în dezbatere publică, voi vedea reacţiile şi ulterior voi decide”, a anunţat ministrul Muncii marţi seara la TVR.

Aceasta a precizat că există solicitări şi pentru a acorda o reducere a vârstei de pensionare pentru mamele cu mai mulţi copii.

“Sunt mai multe solicitări din partea oamenilor de a acorda o atenţie sporită mamelor cu mai mulţi copii în sensul de reducere a vârstei de pensionare. Sunt în zona unor modificări cerute de oameni şi mi se par corecte, juste”, a precizat Alexandru.

Pe de altă parte, şeful de la Muncă a precizat că pensiile vor creşte la 1 septembrie, iar procentul depinde de situaţia încasărilor la buget.

“Toată determinarea Cabinetului este ca pensiile să crească, să fie centrul deciziei pe care o vom lua cu privire la rectificarea bugetară anunţată în maximum două săptămâni. Suntem determinaţi să fie creşterea de la 1 septembrie. Procentul este cel pe care îl va prezenta Ministerul Finanţelor după ce va prezenta situaţia încasărilor la buget. (…) Trebuie găsite resurse pentru a asigura o creştere a pensiilor nu numai anul acesta. Mi se pare o tragedie să măreşti doar dintr-un alt calcul decât cel raţional, respectiv ceea ce poate suporta bugetul şi peste un an să anunţi oamenii că nu se poate susţine creşterea”, a mai spus ministrul citat. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Jumătate dintre micile afaceri locale au raportat scăderi ale încasărilor în primele 5 luni ale anului

Publicat

bani

Jumătate dintre micile afaceri autohtone au raportat scăderi ale încasărilor în primele cinci luni ale acestui an, în timp ce un sfert (26%) dintre proprietarii unor astfel de business-uri au declarat că în acest interval le-au crescut încasările, conform unui studiu realizat de Omnicredit, prima platformă fintech 100% online dedicată sprijinirii afacerilor mici din România.

“Micile afaceri din România nu au avut niciodată o situaţie financiară extraordinar de stabilă. Vulnerabilităţile acestor businessuri au fost cu atât mai mult puse în evidenţă în perioada restricţiilor impuse de pandemie, în special în ceea ce priveşte capacitatea financiară de a rezista unor şocuri precum pierderea unor clienţi, încetinirea activităţii economice sau încasările întârziate”, se arată în studiu.

Studiul, efectuat pe baza de clienţi a Omnicredit, reprezentând aproximativ 2.500 de antreprenori, proprietari de afaceri mici şi mijlocii, în perioada ianuarie – mai 2020, a relevat astfel încă o dată slaba capitalizare a sectorului reprezentat de IMM-uri, firme care reprezintă peste 99% din totalul celor înregistrate în ţara noastră.

De asemenea, rezultatele sondajului au arătat că 54% dintre antreprenorii chestionaţi au declarat că în prezent afacerile lor funcţionează cu resurse financiare proprii. Practic, aceste businessuri sunt ţinute pe linia de plutire din aportul financiar personal al proprietarilor.

Rezultatele studiului au mai arătat că doar 7% dintre afaceri se finanţează cu ajutorul unor soluţii de tip factoring sau scontare, deşi acestea nu reprezintă o îndatorare a firmei, ci o modalitate de a încasa la timp facturi, evitând riscul de întârziere a plăţilor de către furnizori.

“Factoringul şi scontarea reprezintă modalităţi de autofinanţare încă puţin utilizate de către IMM-urile din România. (…) Contrar a ceea ce se spune, factoringul nu este un serviciu scump, pentru că nu are alte servicii adăugate (ca la liniile de credit, de exemplu) şi are ca principal cost doar dobânda, de circa 2-3% din valoarea facturii. Acest cost aduce însă şi o serie de beneficii: transformă o plată la termen în lichiditate imediată, antreprenorul poate oferi termene de plată mai lungi sau poate chiar acorda plata în avans la furnizori, pentru a obţine discounturi”, explică Elisa Rusu, CEO şi partener Omnicredit.

Potrivit studiului citat, pandemia a avut un impact considerabil asupra micilor afaceri din România: peste 83% dintre respondenţi au declarat că în această perioadă a fost necesară o suplimentare a capitalului businessului.

“Cele mai multe afaceri care au avut de suferit au apelat, pentru a depăşi dificultăţile financiare aduse de această perioadă, la soluţia cu risc minim a autofinanţării (43%). Însă o pondere relativ mare de afaceri (21%) au folosit soluţii alternative, de tipul facilităţilor oferite de IFN-uri şi companiile fintech. Mai puţin de 10% din businessuri au apelat la fonduri publice sau la tradiţionalele credite bancare”, arată rezultatele studiului.

Cu toate acestea, studiul Omnicredit a revelat şi câteva surprize. Prima este optimismul (moderat) al antreprenorilor chestionaţi. Doar 52% dintre oamenii de afaceri care au răspuns la sondaj anticipează că se vor confrunta cu o scădere a cererii pentru produsele sau serviciile pe care le oferă. Nu mai puţin de două treimi dintre respondenţi au în vedere, pentru acest an, extinderea sau dezvoltarea afacerii, în vreme ce 17% vizează reluarea şi continuarea activităţii la nivelul de dinainte de pandemie.

În schimb, 53% dintre antreprenori apreciază că domeniul lor de activitate şi-a schimbat complet dinamica în urma impactului provocat de pandemie, ceea ce ar putea indica faptul că asistăm la o reorientare a businessurilor către modele de afaceri mai flexibile. Dat fiind că majoritatea oamenilor de afaceri chestionaţi activează în domeniile comerţului şi al serviciilor, probabil că antreprenorii au în vedere tranziţia către operaţiunile online. În continuare, majoritatea proprietarilor de afaceri mici spun că problema cea mai mare cu care se confruntă micile întreprinderi este lipsa accesului la finanţare (85%), urmată de birocraţia şi condiţiile rigide impuse de bănci (83%).

În condiţiile reticenţei businessurilor faţă de birocraţie şi risc, nu este surprinzătoare preferinţa micilor antreprenori pentru soluţiile de microcreditare, atunci când au fost întrebaţi ce soluţii de finanţare au în vedere pentru viitor.

“Dacă 64% au declarat că iau în considerare microcreditele, este cu totul neaşteptată apariţia, pe a doua poziţie în topul opţiunilor de finanţare pentru viitor, a capitalului de risc (fondurile de tip venture capital). Probabil acesta este un efect al consolidării categoriei IMM-urilor din sectorul tehnologiei, clienţi predilecţi ai investitorilor VC, la fel cum probabil că sunt şi scorurile neaşteptat de mari (32%) înregistrate de soluţii precum crowdfundingul şi finanţarea prin “business angels” (30%). În orice caz, este clar că asistăm la o perioadă extrem de activă, marcată de transformări, pentru afaceri”, a adăugat Elisa Rusu.

Omnicredit (omnicredit.ro) este prima platformă fintech de microfinanţare din România care oferă produse de factoring, scontare şi microcreditare, rapid şi cu un minim de documente.AGERPRES

Citește mai departe

ECONOMIE

Peste 49.000 de persoane fizice şi juridice înmatriculate la Registrul Comerțului, în primele şase luni din 2020

Publicat

Numărul de înmatriculări de persoane fizice şi juridice a scăzut în primul semestru din 2020 cu 37,07%, comparativ cu perioada similară din 2019, la 49.051, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în municipiul Bucureşti, respectiv 7.767 (minus 13,57% comparativ cu ianuarie-iunie 2019), şi în judeţele Cluj – 2.544 (minus 29,06%), Ilfov – 2.261 (minus 12,23%) şi Timiş -2.088 (minus 37,49%).

La polul opus, numărul cel mai mic de înmatriculări a fost consemnat în judeţele Ialomiţa – 370 (minus 48,97%), Tulcea – 408 (minus 42,45%) şi Covasna – 409 (minus 40,03%).

În niciun judeţ nu s-au înregistrat creşteri ale numărului de înmatriculări de persoane fizice şi juridice, iar scăderile cele mai semnificative au fost consemnate în Dâmboviţa (minus 52,92%), Olt (minus 52,72%) şi Argeş (minus 52,4%).

Domeniile în care au fost realizate cele mai multe înmatriculări sunt comerţul cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor – 11.926 (minus 31,44%), construcţii – 6.527 (minus 22,76%) şi transport şi depozitare – 5.405 (minus 2,81%).

În luna iunie 2020 au fost înmatriculate 11.297 persoane fizice şi juridice, cele mai multe în Bucureşti (1.647) şi în judeţele Cluj (599) şi Ilfov (517). AGERPRES

Citește mai departe