Connect with us

EVENIMENT

ANPC pregătește un sistem digitalizat de managament al documentelor. Proiect în valoare de 14 milioane de lei

Publicat

munca birou

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pregăteşte un sistem complet digitalizat de managament al documentelor, prin implementarea unui proiect în valoare de 14 milioane de lei, fonduri europene alocate prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA), informează miercuri instituţia, printr-un comunicat.

„În contextul în care, la nivel european, se pune accentul pe digitalizarea accelerată a instituţiilor publice, pentru fluidizarea interacţiunii dintre acestea şi public, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) se află în plină derulare a unui amplu proces de modernizare şi eficientizare a activităţii proprii, realizat prin fonduri europene.

ANPC pregătește un sistem digitalizat de managament al documentelor. Proiect în valoare de 14 milioane de lei: Bani europeni

Astfel, ANPC este beneficiara unui proiect finanţat din bani europeni, în valoare de peste 14 milioane de lei, derulat în cadrul POCA-Programul Operaţional Capacitate Administrativă. În urma implementării acestuia, ANPC va dispune, la nivel naţional, de un sistem complet digitalizat de management al documentelor instituţiei, ceea ce va veni, deopotrivă, în sprijinul consumatorilor, optimizând timpii de reacţie la solicitările sosite din partea acestora, dar şi a funcţionarilor instituţiei, fluidizându-le şi eficientizându-le activitatea”, se spune în comunicat.

 

CITEȘTE ȘI: FOTO: Copil rănit de un dulap, într-un magazin din Capitală. Măsurile autorităților

 

Proiectul a fost iniţiat în 2019, aprobat şi semnat în 2020 şi, deşi a avut întârzieri de alocări bugetare în 2021, timp de 9 luni, implementarea sa se află în plină desfăşurare.

Proiectul „Reducerea poverii administrative pentru cetăţeni şi mediul de afaceri în domeniul protecţiei consumatorilor” presupune, în conformitate cu etapele obligatorii prevăzute în contract şi în cererea de finanţare, achiziţionarea prin licitaţii ale unor servicii de consultanţă, în valoare de peste 1,4 milioane de lei, pentru alcătuirea caietelor de sarcini specifice următoarelor două licitaţii necesare selectării furnizorilor de soluţii de soft, pentru care sunt alocaţi circa 10,5 milioane de lei şi echipamente, aplicaţii informatice şi licenţe de software, în valoare de aproximativ 2,1 milioane de lei.

ANPC pregătește un sistem digitalizat de managament al documentelor. Proiect în valoare de 14 milioane de lei: ce mai presupune proiectul

De asemenea, proiectul european al ANPC presupune realizarea unei activităţi de instruire a 85 de persoane dintre angajaţii instituţiei, la nivel naţional, pentru a se familiariza cu noua platformă digitală a instituţiei, astfel încât să se poată lucra eficient în toate comisariatele şi să îşi poată învăţa, la rândul lor colegii, referitor la noul instrument informatic, servicii care se ridică la aproximativ 100.000 lei.

Tot în cererea de finanţare este prevăzută şi achiziţionarea unui pachet de servicii de informare şi promovare a rezultatelor proiectului prin actualizarea site-ului instituţiei şi organizarea unei conferinţe de prezentare a rezultatelor proiectului la finalul acestuia, în valoare de aproximativ 40.000 de lei, valabil pe toată perioada de derulare a proiectului.

„Acest proiect, finanţat din fonduri nerambursabile, demonstrează, încă o dată, deschiderea şi importanţa pe care ANPC o acordă posibilităţilor de dezvoltare puse la dispoziţie prin accesarea fondurilor europene, obiectivul fiind simplificarea, transparentizarea şi creşterea eficienţei activităţii, în beneficiul consumatorului”, mai arată sursa citată. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Șofer din Ocna Mureș, trimis în judecată după ce a ieșit pozitiv la un test antidrog. Ce substanță a indicat aparatul

Publicat

Șofer din ocna mureș, trimis în judecată după ce a

Judecătoria Aiud a dispus începerea judecății într-un dosar ce îl vizează pe un bărbat din Ocna Mureș, trimis în judecată pentru conducerea unui vehicul sub influența substanțelor psihoactive. 

Dosarul în care va fi judecat a trecut de stadiul de măsuri și cameră preliminară în data de 27 martie 2025.

Acestar va fi judecat de magistrații din Aiud după ce a ieșit pozitiv la un test antidrog, efectuat în urma unui control de rutină.

Potrivit rechizitoriului…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Pui pe sticlă, preparat de clujeanul Paul Cordea, în luptă cu cei mai buni ucenici măcelari ai lumii la WBC 2025 Paris

Publicat

worldbutcherschallenge paris paul 20250330 11111515 vlb0033 scaled.jpg

Echipa „Măcelari de Elită”, care reprezintă România la World Butchers’ Challenge, a debutat duminică, 30 martie, la Paris cu participarea lui Paul Cordea (25 ani) în secțiunea World Champion Butchers’ Apprentice. Tânărul măcelar, angajat al Moldovan Carmangerie din Cluj-Napoca, a intrat în competiție alături de alți 13 concurenți din 7 țări: Australia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie și Noua Zeelandă. Printre adversarii săi s-au numărat…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

OFICIAL: Extras de carte funciară GRATUIT pentru proprietari. Ordinul, transmis la Monitorul Oficial. Când intră în vigoare

Publicat

oficial: extras de carte funciară gratuit pentru proprietari. ordinul, transmis

OFICIAL: Extras de carte funciară GRATUIT pentru proprietari. Ministerul Dezvoltării a anunțat vineri că din 7 aprilie, sunt eliminate taxele plătite de proprietari pentru extrasele de carte funciară. Prevederile sunt cuprinse într-un ordin am ministrului Cseke Attila care a fost transmis către Monitorul Oficial.

Ordinul prin care se instituie noi reglementări privind abrogarea unor tarife plătite de cetățeni pentru un serviciu public, prestat de o instituție aflată în…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Paște 2025: Ce zile LIBERE vor avea angajații și elevii

Publicat

calendar 1990453 960 720.jpg

În 2025, Paștele ortodox și cel catolic cad în aceeași zi, adică pe 20 aprilie. Este un real motiv de bucurie pentru credincioși, dat fiind faptul că se vor putea bucura de Învierea Domnului împreună, în același timp.

Cu ocazia Paștelui, legislația din domeniul muncii susține că toți angajații au dreptul la o vacanță formată din câteva zile liberele, timp în care să se odihnească și să serbeze Învierea Domnului.

Paște 2025: Ce zile LIBERE vor avea…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe