Connect with us

ACTUALITATE

ANRE: Furnizorii de energie sunt obligaţi să dea explicaţii clare consumatorilor cu privire la valoarea facturii

Publicat

Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituţii şi chiar în justiţie, se arată într-un comunicat al ANRE, remis, miercuri, AGERPRES.

„Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată”, spun reprezentanţii ANRE.

ANRE recomandă clienţilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale; să solicite citirea lunară a contorului; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.

Clientul final are dreptul să sesizeze ANRE

Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

„Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare”, se mai arată în comunicatul reglementatorului din energie.

Consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).

Consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare

De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.

ANRE a continuat acţiunile de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte: respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete referitoare la plafonarea preţului final al energiei electrice şi al gazelor naturale precum şi consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensaţiei; respectarea obligaţiei de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamaţiile consumatorilor referitoare la facturi şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului; respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal;

Care sunt furnizorii de energie verificați

Furnizorii de energie electrică verificaţi sunt Electrica Furnizare, E.ON Energie România, Hidroelectrica, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, CEZ Vânzare, Tinmar Energy.

Furnizorii de gaze naturale verificaţi sunt Engie România, E.ON Energie România, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, Premier Energy, Energia Gas & Power, Gaz Vest. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO: Bătaie de joc cu bani cheltuiți pe școli și grădinițe fără copii. În unele clădiri se mai fac praznice și cumetrii

Publicat

index 6 1000x600.webp.webp

Milioane de euro au aruncat pe apa sâmbetei autoritățile locale din România, din fonduri de la Banca Mondială sau guvernamentale, pentru școli fără elevi. Numai în județul Botoșani sunt cel puțin 22 de școli astfel finanțate și închise din lipsă de elevi, scrie ADEVĂRUL.

Scăderea populației, mai ales în mediul rural, este o problemă care afectează întreaga țară, dar mai ales comunele din nordul Moldovei, unde exodul accelerat al tinerilor a lăsat cătunele aproape goale. Îmbătrânirea populației și plecarea masivă în străinătate a localnicilor tineri lasă școlile fără elevi.

Conform datelor oficiale, în aproximativ 13 ani, populația școlară s-a redus cu peste 14.000 de elevi. În ciuda acestor realități tot mai evidente,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Alt HAIDUC în trafic: Tânăr din Suceava, prins conducând cu viteză prin Botoșani deși nu avea permis

Publicat

razie politisti radar amenda 3 1000x600.jpeg

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pentru control la data de 16 aprilie 2024, pe drumul public din comuna Vârfu Câmpului, un autoturism condus de un tânăr, de 33 de ani, din județul Suceava, care circula cu viteză peste limita legală.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta are exercitarea dreptului de a conduce autovehicule, suspendată.

“Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere fără permis”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Copila de 13 ani a fost găsită de polițiști noaptea trecută în municipiul Botoșani

Publicat

img 20240416 wa0013 859x600.jpg

Copila de 13 ani din Botoșani, căutată de familie a fost găsită, în cursul nopții, pe raza municipiului Botoșani. Aceasta a fost internată în Centrul de Primire a Copilului în Regim de Urgență.

Se continuă verificările pentru a stabili împrejurările în care minora a părăsit domiciliul.

Dacă o vedeți sunați la 112! O copilă de 13 ani din municipiul Botoșani a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Știrea inițială: Polițiștii botoșăneni au anunțat că efectuează verificări pentru localizarea unei minore, de 13 ani, din municipiul Botoșani, care astăzi, în jurul orei 12:00, a părăsit domiciliul, iar până în prezent nu a revenit.

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Percheziții la Botoșani. Ce caută oamenii legii

Publicat

img 20240417 wa0000 926x600.jpg

Polițiștii din cadrul Politției Orașului Bucecea, cu sprijinul polițiștilor de ordine publică și a celor de la acțiuni speciale au pus in executare, in această dimineața 18 Percheziții domiciliare la persoane bănuite de braconaj piscicol din com. Varfu Câmpului, județul Botosani și comuna Hănțești județul Suceava.

Aproximativ 100 de forțe de ordine sunt angrenate în acțiune pentru probarea activității infracționale a persoanelor care efectuează pescuitul resurselor acvatice vii cu unelte ilegale (respectiv plase monofilament cu ochiul sub dimensiunile minime admise).

YouTube video

YouTube video


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe