Connect with us

ACTUALITATE

ANRE: Furnizorii de energie sunt obligaţi să dea explicaţii clare consumatorilor cu privire la valoarea facturii

Publicat

Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituţii şi chiar în justiţie, se arată într-un comunicat al ANRE, remis, miercuri, AGERPRES.

„Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată”, spun reprezentanţii ANRE.

ANRE recomandă clienţilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale; să solicite citirea lunară a contorului; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.

Clientul final are dreptul să sesizeze ANRE

Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

„Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare”, se mai arată în comunicatul reglementatorului din energie.

Consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).

Consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare

De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.

ANRE a continuat acţiunile de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte: respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete referitoare la plafonarea preţului final al energiei electrice şi al gazelor naturale precum şi consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensaţiei; respectarea obligaţiei de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamaţiile consumatorilor referitoare la facturi şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului; respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal;

Care sunt furnizorii de energie verificați

Furnizorii de energie electrică verificaţi sunt Electrica Furnizare, E.ON Energie România, Hidroelectrica, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, CEZ Vânzare, Tinmar Energy.

Furnizorii de gaze naturale verificaţi sunt Engie România, E.ON Energie România, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, Premier Energy, Energia Gas & Power, Gaz Vest. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Memorialul Ipotești: „Cum îl mai citim pe Eminescu?”

Publicat

memorialul ipotești: vizite la creatori și colecționari de zilele eminescu

Publicitate

După un dialog, mai mult decât benefic și instructiv, cu Liviu Papadima și Ioan Pârvulescu, organizată în cadrul Zilelor Eminescu, ediția din ianuarie 2025, Memorialul Ipotești și Casa Corpului Didactic Botoșani invită profesorii de limba și literatura română și publicul interesat la un nou dialog cu genericul „Cum îl mai citim pe Eminescu?”, la care vor participa Mihai Zamfir și Mihaela Mancaș.

Dialogul va avea loc, cu prilejul Zilelor…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

COD GALBEN de instabilitate atmosferică temporar accentuată pentru județul Botoșani

Publicat

cod galben meteo alerta 3.jpg

Publicitate

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis un Cod galben de instabilitate atmosferică temporar accentuată pentru județul Botoșani valabil de astăzi, de la ora 10:00, până mâine, la ora 06:00.

În intervalul menționat, vor fi perioade cu averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului și vijeli ( rafale de 50…70 km/h) și, pe alocuri, grindină. În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prognoza meteo până pe 23 iunie: Când revine căldura și cât vor urca temperaturile în următoarele 4 săptămâni

Publicat

vara 2025 începe cu surprize: prognoza meteo pe patru săptămâni,

Publicitate

Vremea rămâne schimbătoare la început de vară, dar meteorologii anunță o încălzire treptată în următoarele patru săptămâni. Până pe 23 iunie, temperaturile vor crește constant în cea mai mare parte a țării, iar zilele cu soare vor deveni din ce în ce mai frecvente.

Luna iunie începe cu vreme frumoasă și caldă. Cu excepția primelor două zile, în care este posibil să plouă, în centru, sud și nord-est, următoarele zile vor fi mai mult…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Începe a doua etapă de înscriere în învățământul primar

Publicat

elevii intră în vacanță joi, după finalizarea cursurilor

Publicitate

Cea de-a doua etapă de înscriere în învățământul primar începe vineri și se încheie pe 29 mai, prevede calendarul aprobat de Ministerul Educației și Cercetării.

În această etapă se depun/transmit cererile-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe