EVENIMENT
ANSVSA: 10 focare de pestă porcină africană sunt active, în prezent, în România

În data de 22 martie 2023 în România erau active zece focare de pestă porcină africană (PPA). Un focar într-o exploataţie comercială şi nouă la nivelul gospodăriilor populaţiei, arată datele Autorităţii Naţionale Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), publicate joi.
Potrivit sursei citate, în ultima săptămână au fost stinse 4 focare de pestă porcină africană (PPA).
Datele ANSVSA relevă faptul că din 2017 şi până în prezent au fost stinse 5.979 de focare de pestă porcină africană.
De la prima semnalare a prezenţei virusului PPA în România, pe data de 31 iulie 2017 şi până în prezent, au fost diagnosticate 7.171 de cazuri la mistreţi în 41 de judeţe.
În conformitate cu prevederile europene, cazurile de PPA la mistreţi se sting după cel puţin 2 ani de la apariţia lor. Agerpres
EVENIMENT
Debitul Dunării, peste mediile multianuale ale lunilor mai şi iunie pe parcursul săptămânii viitoare

Debitul Dunării la intrarea în ţară, în secţiunea Baziaş, va prezenta o stabilitate relativă în prima parte a intervalului, situându-se în jurul valorilor de 9.300 – 9.200 metri cubi pe secundă (mc/s). Ulterior, se va înregistra o ușoară scădere până la aproximativ 9.000 mc/s, cu toate că acest nivel va fi mai ridicat decât media multianuală pentru luna mai (7.250 mc/s) și luna iunie (6.400 mc/s).
Potrivit prognozei emise de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA), valabilă până la data de 3 iunie 2023, în aval de Porţile de Fier debitele vor fi în creştere, exceptând prima parte a intervalului când vor fi în scădere pe sectorul Gruia – Calaft şi partea a doua a intervalului când vor fi în scădere pe sectorul Gruia – Călăraşi, şi relativ staţionare pe sectorul Cernavodă – Galaţi.
De asemenea, prognoza săptămânală (28 mai – 3 iunie 2023) emisă pentru râurile din România arată că debitele medii zilnice vor fi în prima jumătate a intervalului de prognoză, în general în creştere, ca urmare a precipitaţiilor prognozate şi propagării.
În cea de-a doua jumătate a intervalului debitele vor fi, în general, în scădere, exceptând cursurile mijlocii şi inferioare ale râurilor mari din ţară, unde vor fi în creştere ca urmare a propagării.
În prima parte a intervalului de prognoză sunt posibile scurgeri importante pe versanţi, torenţi pâraie, formarea de viituri rapide cu efecte de inundaţii locale şi creşteri importante de niveluri şi debite, pe unele râuri mici din zonele de deal şi munte, ca urmare a precipitaţiilor prognozate, sub formă de aversă, mai însemnate cantitativ, susţin hidrologii. Agerpres

Conform rezultatelor unui studiu, 62% dintre utilizatorii români au declarat că au experimentat forme de cultură offline după ce au descoperit TikTok, cum ar fi vizionarea unui film la cinema, cumpărarea de cărți sau participarea la expoziții. Această cifră este cu 4 procente mai mare decât media europeană.
Un studiu recent realizat de Ipsos, arată că 87% dintre utilizatorii români ai TikTok au învățat ceva nou pe platformă, în timp ce 66% au creat ceva inspirat de ceea ce au văzut pe platformă (comparativ cu 62% media europeană).
Acestea sunt o parte dintre concluziile prezentate în Unlocking Culture in Europe, un raport realizat de Ipsos pentru 8 țări europene, printre care și România, care analizează modul în care TikTok permite utilizatorilor europeni (inclusiv români) accesul și participarea la diferite forme culturale și crearea unor noi comunități.
Conform acestuia, 75% dintre utilizatorii TikTok din România (69% dintre utilizatorii TikTok din Europa) au declarat că platforma îi ajută să se exprime liber și să-și împărtășească pasiunea pentru diverse forme de cultură, de la muzică și pictură până la noi preparate culinare locale sau modă.
TikTok este, de asemenea, o platformă care ajută utilizatorii să descopere conținut cultural.
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale
Un procent relevant (70%) de utilizatori români (59% media UE) a declarat că TikTok oferă acces la experiențe pe care altfel nu le-ar putea avea în lumea reală.
TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale, în special forme culturale mai tradiționale.
Realizatorii sondajului susțin că prezența pe TikTok a permis muzeelor, precum Uffizi Gallery (IT), National Del Prado Museum (ES), Rijksmuseum (NL), dar și celor mai mari festivaluri culturale din România, precum TIFF și FITS, să rămână conectate cu publicul și să atragă noi audiențe, folosind instrumentele TikTok pentru a găsi modalități noi și inovatoare de a-și prezenta activitățile.
În plus, pentru a marca Ziua Națională a Lecturii în România, TikTok a lansat hashtag-ul oficial #ZiuaLecturii, unde românii sunt încurajați să împărtășească cum i-a influențat cititul, inspirând și mai multe persoane să descopere pasiunea pentru citit.
Pentru a încuraja alți oameni să se alăture inițiativei și pentru a-i inspira să se bucure de literatură, TikTok a lucrat cu o serie de creatori îndrăgiți din România, inclusiv creatori care și-au construit o comunitate pe platformă datorită conținutului dedicat cărților.
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. Unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape,
Din dorința de a susține comunitățile locale și a oferi experiențe autentice, TikTok anunță parteneriatul cu Romanian Creative Week, care are loc în perioada 19-28 mai la Iași, prin care comunitatea TikTok va fi încurajată să intre în universul RCW.
Aici, pasionații de modă și artă de pe platformă vor avea oportunitatea să urmărească show-urile de pe catwalk-ul din Iași și să descopere creațiile designerilor consacrați și emergenți care vor lua parte la ediția de anul acesta a Romanian Fashion Week.
Creatorii vor continua să inspire comunitatea și îi vor conduce pe iubitorii de fashion de pe TikTok în culisele show-urilor de modă, oferindu-le astfel acces pentru prima dată la conținut exclusiv din spatele scenei.
De asemenea, potrivit studiului, unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape, în timp ce 63% consideră că platforma îi ajută să înțeleagă mai bine ce fac alții și cum trăiesc.
Raportul, comandat de TikTok companiei globale de cercetare de piață Ipsos, se bazează pe rezultatele unui sondaj efectuat pe 8.000 de utilizatori TikTok din opt țări ale Uniunii Europene: Belgia, Germania, Franța, Italia, Polonia, România, Spania și Suedia.
(sursa: Mediafax)
EVENIMENT
Palatul Parlamentului îşi deschide porţile pe 1 iunie: Copiii şi însoţitorii lor îl vor putea vizita gratuit

Pe data de 1 iunie, Camera Deputaților organizează evenimentul „Porți deschise pentru copii”. În cadrul acestui eveniment, copiii și însoțitorii lor vor avea ocazia de a vizita gratuit Palatul Parlamentului, de a participa la diverse activități și de a explora mai multe săli, inclusiv biroul președintelui Camerei Deputaților și sala de plen.
„Camera Deputaţilor îşi deschide porţile joi, 1 iunie, cu ocazia Zilei Copilului. Între orele 10.00 – 17.00, instituţia va putea fi vizitată, în regim de gratuitate, de copii şi însoţitorii acestora, accesul fiind permis pe la intrarea C1, nivel P, cu un flux de vizitare continuu (acces prin Bulevardul Naţiunile Unite).
Cei interesaţi vor avea posibilitatea să vadă sălile în care se desfăşoară activitatea parlamentară, respectiv <I.I.C. Brătianu>, <Take Ionescu>, <Unirii>, <Al. I. Cuza>, <I.G. Duca>, <Mihai Viteazul>, Cabinetul preşedintelui Camerei Deputaţilor, sala de plen şi <C.A Rosetti>”, potrivit unui comunicat de presă.
Palatul Parlamentului îşi deschide porţile pe 1 iunie. Jocuri quiz, o expoziţie de maşini Dacia de colecţie şi vor fi prezentaţi cai şi câini
Camera Deputaţilor anunţă că, la fel ca la ediţiile trecut, copiii vor putea participa la o serie de momente distractive şi educative, organizate împreună cu mai multe instituţii partenere ale Camerei Deputaţilor, care vor include spectacole de teatru, întâlniri cu personaje din lumea desenelor animate, spectacol de magie, baloane colorate, jocuri interactive şi cabină foto, animatori pe picioroange, prezentarea de echipamente şi tehnică militară (survol elicopter, elicopter în expoziţie statică, motociclete, simulatoare de zbor şi căşti VR, luptători echipaţi – paraşutişti, piloţi, scafandri, etc.), prezentarea fanfarei militare, expoziţie de tradiţii militare, jocuri de baschet, handbal, badminton, partide de tenis de masă, volei, rugby şi şah, precum şi demonstraţii de scrimă.
De asemenea, vor fi organizate jocuri quiz, o expoziţie de maşini Dacia de colecţie şi vor fi prezentaţi cai şi câini.
„Prima ediţie a evenimentului <Porţi deschise pentru copii> a avut loc în 2007.
Acţiunea a devenit, deja, o tradiţie prin care Camera Deputaţilor marchează Ziua Internaţională a Copilului şi oferă vizitatorilor ocazia de a cunoaşte una dintre cele mai importante instituţii ale statului”, se menţionează în finalul comunicatului.
Sursa: MediaFax
EVENIMENT
FOTO: Bunuri de lux, în valoare de circa 8 milioane de euro, susceptibile a fi contrafăcute, descoperite în Vama Calafat

Polițiștii din Punctul de Trecere a Frontierei Calafat au descoperit zeci de mii de bunuri de lux, în valoare de aproape 8 milioane de euro, care sunt susceptibile de a fi contrafăcute.
În Punctul de Trecere a Frontierei Calafat s-a prezentat pentru a intra în ţară, un cetăţean bulgar, care se afla la volanul unui autocamion, înmatriculat în Bulgaria.
Conform documentelor prezentate, şoferul transporta marfă în regim de coletărie, pe ruta Grecia –Ungaria.
Cu ocazia efectuării controlului mijlocului de transport, poliţiştii de frontieră au descoperit, în compartimentul de marfă al autocamionului, mai multe cutii de carton ce conţineau articole de îmbrăcăminte şi marochinărie.
În urma inventarierii bunurilor, a rezultat cantitatea totală de 21.510 articole de îmbrăcăminte şi marochinărie, toate purtând însemnele unei mărci cunoscute, fiind susceptibile a fi contrafăcute.
Şoferul autocamionului a declarat ca bunurile îi aparţin.
Bunurile, în valoare de 38.159.000 lei dacă ar fi fost comercializate ca produse de marcă, au fost ridicate de către poliţiştii de frontieră în vederea continuării cercetărilor.
În prezent, faţă de şoferul bulgari se efectuează cercetări, pentru săvârşirea infracţiunii de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare şi care îl prejudiciază pe titularul mărcii înregistrate, urmând ca la finalizarea acestora să fie propuse soluţii legale prin unitatea de parchet.
Sursa: MediaFax