Connect with us

ACTUALITATE

Anunţ Warner Bros care bulversează practicile din industria cinematografică

Publicat



Sursă foto: cinematographe.it

Pentru a limita impactul generat de pandemia de coronavirus asupra activităţii sale, directorii studioului Warner Bros au decis joi ca toate filmele sale programate pentru 2021 în Statele Unite, inclusiv mult aşteptatele producţii “Matrix 4” şi “Dune”, să fie difuzate pe platforma sa de streaming, HBO Max, în paralel cu lansarea lor în cinematografe, informează AFP.

Acest anunţ, care bulversează codurile şi practicile din industria cinematografică, demonstrează dificultăţile cu care se confruntă studiourile de la Hollywood în ceea ce priveşte adaptarea lor la criza sanitară din Statele Unite, care a determinat închiderea majorităţii cinematografelor din această ţară.

Jeff Bock, analist specializat în sectorul cinematografic şi care lucrează pentru compania Exhibitor Relations, consideră că anunţul de joi al studioului Warner Bros reprezintă “cel mai mare seism pe care industria filmului l-a cunoscut vreodată”.

“Warner a executat un viraj strâns, care ar putea să schimbe această industrie pentru totdeauna”, a adăugat acelaşi expert.

“Trăim într-o perioadă fără precedent, care ne impune să dăm dovadă de creativitate pentru a găsi soluţii”, a declarat CEO-ul Warner Bros, Ann Sarnoff, prezentând decizia anunţată joi de studioul hollywoodian.

Ea se va aplica în perioada următoare doar în Statele Unite, întrucât serviciul de streaming HBO Max nu este disponibil în acest stadiu în alte ţări, unde filmele din catalogul Warner Bros vor fi lansate în mod obişnuit, în cinematografe, anul viitor. Lansat în luna mai, serviciul HBO Max este aşteptat în anumite ţări din America Latină şi din Europa în al doilea semestru al anului 2021.

La jumătatea lunii noiembrie, studioul Warner Bros a anunţat că “Wonder Woman 1984” va fi lansat în Statele Unite simultan în cinematografe şi pe HBO Max în ziua de Crăciun, pentru a compensa astfel impactul negativ al pandemiei de COVID-19, care a bulversat industria de la Hollywood şi calendarul superproducţiilor cinematografice.

Experţii se aşteptau ca acel film dedicat eroinei Wonder Woman să fie o excepţie de la regulă, pentru a oferi managerilor grupului Warner timpul şi posibilitatea de a analiza dacă o astfel de operaţiune va avea succes sau va fi un eşec.

În mod tradiţional, marile producţii hollywoodiene sunt proiectate doar în cinematografe timp de 90 de zile înainte de a putea fi difuzate pe alte suporturi. Însă închiderea sălilor de proiecţii din numeroase regiuni americane, inclusiv la New York şi Los Angeles, i-a constrâns pe distribuitorii de filme să găsească alte soluţii.

“Nimeni nu îşi doreşte mai mult decât noi să vadă din nou filme rulând pe marile ecrane. Ştim că noile conţinuturi ţin în viaţă proiecţiile din cinematografe, dar trebuie să ţinem cont de faptul că majoritatea sălilor din Statele Unite vor funcţiona cel mai probabil la o capacitate redusă pe întreaga durată a anului 2021”, a precizat Ann Sarnoff în comunicatul publicat joi.

Cel puţin 17 titluri

În virtutea acestui model economic “hibrid” anunţat de Warner Bros, noile filme realizate de acest studio vor deveni accesibile pe HBO Max încă din ziua lansării lor în cinematografele din Statele Unite şi vor rămâne disponibile pe acel serviciu de streaming timp de o lună.

Decizia vizează cel puţin 17 titluri anunţate pentru anul viitor, printre care se află şi un prequel care se inspiră din serialul “Clanul Soprano” şi o continuare a filmului cu supereroi “Suicide Squad”.

Cea mai mare producţie Warner de anul viitor este fără îndoială “Matrix 4”, o continuare a celebrei trilogii care a obţinut încasări de peste 1,6 miliarde de dolari pe plan mondial şi în care actorul Keanu Reeves va interpreta din nou personajul Neo. Lansarea acestui film este programată în decembrie 2021.

Un alt film foarte aşteptat este “Dune”, o nouă adaptare a legendarului roman SF omonim, publicat de Frank Herbert în 1965. Acest lungmetraj regizat de Denis Villeneuve, cu Timothee Chalamet în rolul protagonistului Paul Atreides, ar fi trebuit să fie punctul culminant al sezonului cinematografic din 2020. Însă lansarea sa, iniţial programată în noiembrie, a fost deja decalată de două ori din cauza crizei sanitare.

Marile studiouri hollywoodiene încearcă cu disperare să găsească idei noi pentru a se adapta la pandemia de COVID-19, care a generat un impact financiar sever asupra acestei industrii.

Warner Bros a lansat filmul “Tenet” în cinematografe în vara acestui an, dar a trebuit să se mulţumească cu încasări mai degrabă dezamăgitoare în Statele Unite şi cu un box-office limitat pe plan global.

Alte studiouri au început la rândul lor să mizeze pe serviciile de streaming, precum Disney, care a lansat remake-ul “Mulan” pe platforma sa online Disney+, în luna septembrie. “Soul”, cea mai recentă producţie a studiourilor de animaţie Pixar, va fi difuzată pe aceeaşi platformă în Statele Unite în ziua de Crăciun.

Warner şi Disney şi-au finalizat operaţiunile de restructurare, înzestrându-se cu platforme proprii care difuzează conţinuturi la cerere, iar analistul Jeff Bock consideră că actuala criză sanitară ar fi accelerat profund un proces ce se afla deja în curs de desfăşurare: trimiterea cinematografelor tradiţionale în planul secund al modelului economic, în spatele streamingului.

“În acest moment, cinematografele nu mai sunt altceva decât Robin, aflat alături de Batman, care este HBO Max”, a adăugat expertul american.AGERPRES

ACTUALITATE

O gorilă din San Diego, tratată cu anticorpi de sinteză s-a vindecat de COVID-19

Publicat

O gorilă infectată cu noul coronavirus s-a vindecat de COVID-19 graţie unui tratament experimental bazat pe anticorpi de sinteză, au anunţat luni reprezentanţii grădinii zoologice din oraşul californian San Diego, informează AFP.

Winston, un mascul de gorilă de câmpie occidentală, în vârstă de 48 de ani, a fost testat pozitiv, alături de mai multe primate, pe 11 ianuarie, cu ocazia unor analize ce au vizat eşantioane prelevate din materii fecale.

CITEȘTE ȘI: Opt gorile de la Zoo Safari Park din San Diego au coronavirus

El a fost primul caz confirmat de transmitere naturală a maladiei COVID-19 în rândul maimuţelor antropoide şi a fost infectat de un angajat asimptomatic al grădinii zoologice din San Diego, deşi acesta a purtat mănuşi de protecţie.

“Grupul a fost infectat cu nouă variantă, foarte contagioasă, a noului coronavirus, care a fost identificată recent în California”, a explicat într-un comunicat San Diego Zoo Global, care administrează această grădină zoologică americană.

Mai multe gorile au prezentat simptome precum tuse uşoară, nas înfundat sau cu secreţii abundente şi episoade de letargie.

Din cauza vârstei avansate şi a sănătăţii sale precare, Winston a fost examinat sub anestezie. Suferind de pneumonie şi de o boală cardiacă, el a fost tratat cu un cocktail de medicamente pentru inimă, antibiotice şi anticorpi monoclonali.

Aceşti anticorpi, fabricaţi în laborator şi injectaţi apoi intravenos, imită funcţionarea sistemului imunitar după infectarea cu noul coronavirus.

Tratamentul bazat pe anticorpi monoclonali a fost aprobat în luna noiembrie în Statele Unite, unde a fost utilizat pe cale experimentală încă din octombrie pentru tratarea fostului preşedinte Donald Trump.

Winston a primit însă un tratament care nu este folosit pe oameni, au subliniat reprezentanţii grădinii zoologice din San Diego.

Îngrijitorii lui sunt de părere că “anticorpii au putut să contribuie la capacitatea sa de a învinge boala”, precizează acelaşi comunicat.

Cercetătorii ştiu deja de mult timp că maimuţele antropoide sunt sensibile la virusuri umane, precum cel al gripei şi cel al varicelei, datorită apropierii genetice dintre aceste specii. Astfel, 98% din ADN-ul uman este identic cu cel al cimpanzeilor.

Winston, un mascul dominant, a cărui specie este clasată în pericol de dispariţie, a sosit la San Diego în 1984 şi va sărbători împlinirea vârstei de 49 de ani pe 20 februarie. Este considerat unul dintre cei mai vârstnici rezidenţi de la San Diego Zoo.

San Diego Zoo Global examinează în prezent posibilitatea de a vaccina şi alte animale cu un tratament bazat pe o versiune sintetică a proteinei aflate la suprafaţa noului coronavirus.

Animalele, sălbatice sau în captivitate, sunt cu regularitate vaccinate împotriva unui număr mare de maladii.

AGERPRES

sursa foto: alephenews

Citește mai departe

ACTUALITATE

Franţa a decis să nu crească intervalul dintre cele două doze de vaccin Pfizer/BioNtech

Publicat

Guvernul francez a respins marţi creşterea la şase săptămâni a intervalului administrării celei de-a doua doze de vaccin Pfizer/BioNtech după prima, menţinând intervalul actual de 3-4 săptămâni între doze, dată fiind lipsa unui consens ştiinţific în privinţa unei asemenea schimbări, relatează agenţia EFE.

În plus faţă de absenţa unei opinii ştiinţifice unanime, ”cu cât creşte mai mult intervalul dintre doze, cu atât creşte şi posibilitatea ca persoanele deja vaccinate să uite a doua programare”, a argumentat ministrul francez al sănătăţii, Olivier Veran.

Prin această decizie guvernul francez dezaprobă recomandarea formulată de Înalta Autoritate Sanitară a Franţei, care a susţinut ideea creşterii intervalului dintre cele două doze de vaccin anti-COVID-19 pentru a putea fi imunizate cât mai multe persoane în condiţiile apariţiei noilor tulpini mai contagioase ale coronavirusului SARS-CoV-2. Conform estimării acestui organism sanitar, ar fi astfel imunizate în Franţa încă 700.000 de persoane în prima lună de aplicare a acestei măsuri.

Dar ministrul Olivier Veran consideră că pe termen mediu impactul asupra ritmului vaccinării va fi minim şi a ”optat pentru securitatea datelor deja validate” în faţa riscului creşterii neîncrederii cetăţenilor dacă se schimbă calendarul de vaccinare.

Franţa a înregistrat de la începutul pandemiei 3,05 milioane de cazuri de COVID-19, la o populaţie de circa 67 de milioane, şi 73.494 de decese asociate acestei boli. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Un român din doi nu crede că banii cash răspândesc coronavirus

Publicat

bani

Un român din doi crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus, însă mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, potrivit unui studiu despre obiceiurile de plată în 2021 realizat de o companie de cercetare de piaţă.

“1 din 2 români crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus. În schimb, 29% dintre respondenţi declară contrariul – ei sunt siguri că banii cash pot răspândi virusul. Cei care sunt pasivi în legătură cu acest subiect reprezintă 21% dintre respondenţi. Cei care cred că virusul se poate transmite prin cash sunt cei mai tineri dintre respondenţi – milenialii fară partener – 36%. La polul opus se află 63% dintre tinerii profesionişti, urmaţi de peste jumătate dintre maturii fără partener (55%) – aceste segmente afirmă că folosirea banilor în numerar nu contribuie deloc la răspândirea virusului”, se arată într-un comunicat Reveal Marketing Research, autorul studiului, remis marţi AGERPRES.

Aproximativ jumătate dintre familiile moderne (49%) şi jumătate dintre cele tradiţionale (51%) nu se aşteaptă deloc ca banii să influenţeze în vreun fel transmiterea noului coronavirus.

La nivelul întregului eşantion, 21% dintre români nu exprimă nicio părere pe acest subiect. Segmentele pasive în această privinţă sunt seniorii pensionari – 32% dintre aceştia nu sunt siguri dacă banii răspândesc virusul, la fel şi 22% dintre familiile moderne.

Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, în special maturii educaţi şi cei fară partener. 67% dintre maturii fără partener şi 63% dintre familiile moderne afirmă că în 2021 vor face mai puţine plăţi în numerar. Inclusiv 62% dintre seniorii pensionari sunt de aceeaşi părere. În schimb, o treime dintre români (33%) crede că va folosi la fel de mulţi bani cash şi în următorul an.

Familiile tradiţionale şi tinerii profesionişti sunt la egalitate (aproximativ 40% ambele segmente) în ceea ce priveşte obiceiurile de plată, astfel că ei vor folosi la fel de mulţi bani în numerar. Doar 2% dintre respondenţi spun că vor utiliza în mai mare măsură cash-ul anul acesta, iar 10% au selectat răspunsul “nu ştiu”, întrebaţi despre obiceiurile lor de plată din anul următor.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită pentru realizarea studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 6-11 ianuarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sondaj: Mai mult de jumătate dintre companii din România vor să își cheme angajații la birou în martie

Publicat

Aproximativ 60% dintre companii au în plan să reînceapă munca de la birou din luna martie, arată un sondaj realizat la finalul anului trecut de către Undelucram.ro. Pe de altă parte, 40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult timp și au fost mai eficienți decât la birou.

Sondajul Undelucram.ro a fost realizat în perioada noiembrie-decembrie 2020 și cuprinde răspunsurile a 3.752 de angajați și a 583 de manageri de HR din toată țara.

În ceea ce privește angajatorii (583 de răspunsuri), cele mai multe companii care au răspuns la sondaj sunt din domenii precum IT&C, comerț/retail, servicii financiare (bănci, asigurări, pensii și altele), servicii de externalizare (BPO), sănătate, transport și logistică, producție industrială.

17% dintre aceste companii au revenit la muncă (în special în magazine/fabrici) la finalul stării de urgență (mai 2020), iar aproape 22% au renunțat la telemuncă la începutul acestui an. Odată ce numărul de cazuri noi de Covid-19 scade, tot mai multe companii vor să reia munca de la birou. Astfel, 57% dintre companii au în plan să își cheme angajații la lucru din luna martie. Aproape 4% dintre companii și-au planificat ca angajații să lucreze remote definitiv.

40% dintre angajații spun că au fost mai eficienți în perioada când au lucrat de acasă

În ceea ce privește angajații, 65% dintre cei 3.752 respondenți spun că au lucrat de acasă în ultimul an. Dintre salariații care și-au desfășurat munca de acasă, 40% au afirmat că au lucrat mai mult timp și au fost mai eficienți. Pe de altă parte, 30% dintre ei au răspuns că acasă au lucrat mai puțin timp, dar le-a crescut eficiența. 18% dintre angajați au afirmat că le-a scăzut și timpul de lucru și eficiența, iar 11% au spus că a crescut timpul de lucru, dar le-a scăzut eficiența.

Dintre cei 3.752 de respondenți, cei mai mulți provin din domenii precum IT&C, comerț/retail, producție industrială, servicii financiare (bănci, asigurări, pensii și altele), servicii de externalizare.

Aproape 40% dintre angajații care au lucrat de acasă au declarat că starea de spirit le-a fost destul de mult (26,2%) și foarte mult (13,8%) afectată de lipsa interacțiunii față în față. În schimb, 35% dintre angajații care au lucrat remote au spus că au fost afectați puțin de lipsa interacțiunii, iar 22% foarte puțin. În jur de 2,3% spun că nu le-a fost afectată starea.

Stările cele mai frecvente cu care s-au confruntat au fost: temere (48,2%), nervozitate (23,2%), stres (20%), anxietate (14%).

În jur de 19,2% dintre angajați spun că și-au pierdut serviciul, 16% au intrat în șomaj tehnic, iar 11,2% au avut mai puțin de lucru.

Cu toate acestea, aproape jumătate (49%) sunt încrezători în siguranța locului de muncă, iar 29% foarte încrezători. Restul de 22% nu au încredere în viitorul jobului lor.

În ceea ce privește companiile, o treime dintre ele (31,2%) au făcut disponibilizări între iunie și de-cembrie 2020. Cele mai afectate categorii au fost angajații cu studii medii și persoanele necalificate (57,6%).

De asemenea, 57,3% dintre companii au tăiat programele de training și pe cele de wellbeing, iar 9% nu au mai decontat serviciile de transport. 23% dintre angajatori spun că nu au tăiat niciun beneficiu din pachetul salarial.

Dacă anul trecut, o treime dintre companii au renunțat la angajați, anul acesta 20% dintre companii au în plan să disponibilizeze între 5-50% din personal. Restul companiilor și-au planificat creșteri de personal (13% dintre companii) sau menținarea numărului actual de angajați (67%).

“Acest sondaj ne arată că putem fi optimiști. Am observat în comunitățile de social media că în ultimele săptămâni apar tot mai multe anunțuri de recrutare pentru experți în resurse umane, dar și alte tipuri de roluri în departamentele companiilor. Faptul că firmele își caută specialiști în HR, denotă că lucrurile întră în mișcare în interiorul organizațiilor”, afirmă Andra Pintican, director de marketing al Undelucram.ro

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate