Connect with us

ACTUALITATE

Aplicaţie pentru alertarea oamenilor de afaceri în cazul controalelor din partea instuţiilor statului, dezvoltată la Sibiu

Publicat

laptop calculator

Centrul de Informare şi Asistenţă în Afaceri – INFOBiz, iniţiat la Sibiu, va pune la dispoziţia oamenilor de afaceri o aplicaţie denumită ProtectBiz, un instrument de prevenţie care să răspundă la acţiunile de control ale instituţiilor statului, dar şi o platformă pentru selectarea partenerilor de afaceri sau a unor produse.

„Statul a creat peste 100 de organisme cu atribuţii de control, acestea guvernându-se după principiul orice act emis conferă drept de control. Multe dintre acestea îşi suprapun atribuţiile şi sufocă mediul de afaceri românesc. Presiunea asupra antreprenorilor români este exercitată atât prin mecanismele de control, cât şi prin cele de reglementare ale statului, lipsa de predictibilitate fiind foarte ridicată. De aici şi vulnerabilitatea mediului românesc de afaceri. Având în vedere că nu doar mediul de afaceri creează abuzuri, ci şi statul, Centrul INFOBiz va pune la dispoziţia IMM-urilor o aplicaţie denumită ProtectBiz, aplicaţie cu rol de protecţie a mediului de afaceri românesc prin prevenţie şi informare”, se arată într-un comunicat de presă remis AGERPRES de Centrul INFOBiz, al cărui preşedinte este Ciprian Faraon.

Potrivit comunicatului, ProtectBiz se adresează în special celor cu afaceri mici şi medii (IMM-uri), care nu îşi pot permite să angajeze personal calificat pe diferitele specialităţi (juridic, resurse umane, financiar-contabil etc), nu au timpul necesar ori nu ştiu de unde să-şi extragă informaţia cu privire la intrarea în deplină legalitate a activităţii lor.

În aceste condiţii, prin ProtectBiz, toţi cei înregistraţi în prealabil, primesc alertele de control din partea celorlalţi utilizatori, în funcţie de natura controlului făcut de instituţiile statului la firma respectivă.

„În momentul în care o autoritate vine să desfăşoare o acţiune de control la societatea utilizatorului, acesta semnalează la rândul său acţiunea de control dintr-o listă prestabilită. Utilizatorul poate selecta autoritatea care i-a efectuat controlul, motivul controlului (tematic sau de rutină) şi, după caz, rezultatul controlului. Corelarea alertei cu locaţia celui ce a emis-o se realizează automat, având în vedere că, pentru a utiliza aplicaţia, este obligatorie înregistrarea cu datele companiei – denumire, sediu, email, activitate principală etc, astfel încât cei ce primesc alerta să aparţină doar judeţului de unde se trimite alerta. Detaliile legate de vizibilitatea celui care trimite alerta rămân strict la latitudinea acestuia, opţiunea vizibilităţii putând fi bifată sau debifată. Aplicaţia cumulează totalitatea alertelor trimise într-un interval scurt, de ordinal zilelor, funcţie de instituţia care desfăşoară controlul şi le prezintă progresiv, pe nivele de intensitate: verde, portocaliu, roşu”, precizează comunicatul.

Aplicaţia va genera alerte doar utilizatorilor înregistraţi, prin intermediul aplicaţiei ProtectBiz şi odată cu generarea alertei intervine componenta cea mai importantă a aplicaţiei, respectiv furnizarea de soluţii în funcţie de tematica controlului alertei generate în sistem.

„Spre exemplu, în urma unui control al ITM privind trusa medicală, odată generată alerta în sistem, mediului de afaceri i se va aduce la cunoştinţă riscurile la care se supune neavând-o, respectiv cadrul legal, valoarea amenzii, ce trebuie să conţină acea trusă medicală şi de unde o poate achiziţiona astfel încât să evite amenda (în acest caz) şi să intre în legalitate. Desigur, exemplele pot continua pe chestiuni mult mai ample şi cu un impact mult mai ridicat asupra firmei ce poate urma acţiunii de control. Aplicaţia ProtectBiz încearcă să pună la adăpost mediul de afaceri românesc prin conştientizarea riscurilor la care se expun în caz de control, urmare a unei alerte iniţiate, dacă nu se afla în legalitate, oferindu-le soluţii”, a arătat Centrul INFOBiz.

Iniţiatorii susţin că aplicaţia este şi o sursă de evaluare a activităţilor inspectorilor de control, întrucât autorul sesizării va stabili, în baza unor criterii prestabilite, nivelul de apreciere al inspectorilor de control în raport cu acţiunea de control desfăşurată.

„Acest ranking va fi transpus într-un raport transmis automat, lunar, conducerii instituţiei respective, dar şi mass-media. Acest instrument va fi util atât mediului de afaceri, pentru a asigura un echilibru în relaţia cu reprezentanţii instituţiei, cât şi conducerii instituţiei, putând reprezenta un criteriu de evaluare profesională internă. Totodată, ProtectBiz este spaţiul prin intermediul căruia pot interacţiona reprezentanţii mediului de afaceri. Selectarea unui anumit partener de afaceri, ori a unui produs sau serviciu, informaţii utile de profil, schimbări legislative, comunicate etc., toate pot face obiectul unui networking şi al unui marketplace”, se mai arată în comunicatul de presă.

Centrul INFOBiz a luat fiinţă în 2014, la Sibiu, având ca obiectiv strategic informarea şi asistarea întreprinzătorii în activităţi legate de domeniile financiar, fiscal, comercial, juridic, marketing, fonduri europene, managementul afacerii şi până la domenii de activitate cu un anumit specific.

„Fondurile europene reprezintă un instrument facil pentru dezvoltarea mediului de afaceri românesc, motiv pentru care Centrul de Informare şi Asistenţă în Afaceri – INFOBiz va încuraja antreprenorii să acceseze programe cu finanţare europeană şi/sau ajutoare de stat”, mai precizează comunicatul de presă. (AGERPRES)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Cuvios Sava cel Sfințit

Publicat

calendar ortodox 2025: sfântul cuvios sava cel sfințit

Publicitate

Sfântul Sava s-a născut în jurul anului 439, în vremea împăratului bizantin Teodosie cel Tânăr (408-450), în ținutul Capadociei. Părinții lui erau creștini și se numeau Ioan și Sofia. Încă de la vârsta de 8 ani a ales calea călugăriei și a intrat în mănăstirea numită a lui Flavian, unde a deprins să fie răbdător în toate și unde a învățat Psaltirea pe de rost. Era atât de înfrânat încă din copilărie, încât, văzând în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Primăria Albești ignoră legea. Profesorii se adresează prefectului de Botoșani, Raluca Curelaru, după refuzul decontării navetei

Publicat

primăria albești ignoră legea. profesorii se adresează prefectului de botoșani,

Publicitate

Tensiuni tot mai mari în sistemul de educație din județul Botoșani, după ce Liga Sindicatelor din Învățământ a reclamat oficial refuzul autorităților locale din Albești de a deconta naveta cadrelor didactice care nu locuiesc în comună.

Președintele organizației, prof. Liviu Axinte, a transmis o nouă adresă instituției Prefectului, solicitând intervenția directă a prefectului Raluca Ștefania Curelaru.

În document se arată că Primăria și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Autostrada Unirii A8: Situația la zi pe toate cele 13 tronsoane. Lucrările trebuie să fie în plină desfășurare pe tot traseul până în 2027

Publicat

autostrada unirii a8: situația la zi pe toate cele 13

Publicitate

Autostrada Unirii A8, proiect strategic pentru Moldova și una dintre cele mai așteptate conexiuni rutiere ale României, avansează în ritm diferit pe cele 13 tronsoane ale sale.

Două dintre segmente se află deja în execuție, iar majoritatea celorlalte sunt în faza de proiectare sau licitație. Cei care luptă pentru acest proiect transmit că anul 2027 trebuie să găsească utilaje pe întreaga lungime a autostrăzii, de la Târgu Mureș la Ungheni,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Poșta Română nu mai vrea să distribuie pensiile. Directorul cere ca serviciul să fie scos la licitație

Publicat

poșta română nu mai vrea să distribuie pensiile. directorul cere

Publicitate

Poșta Română anunță că nu mai dorește să se ocupe de distribuirea pensiilor, un serviciu pe care îl consideră o povară pentru companie. Directorul general, Valentin Ștefan, afirmă că distribuirea pensiilor ar trebui scoasă la licitație, astfel încât statul să aleagă operatorul cu cele mai bune costuri și condiții, relatează agerpres.ro.

„Pentru Poșta Română ducerea de pensii reprezintă o povară. Nu este un business sustenabil, sunt…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe