Connect with us

ACTUALITATE

Aplicaţiile de transport alternativ trebuie să obţină autorizaţii de la MCSI contra unui tarif de 50.000 de lei (proiect)

Publicat



whatsapp

Aplicaţiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, autorizaţia devenind valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei, potrivit proiectului de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de ridesharing, lansat joi în dezbatere publică.

Potrivit sursei citate, transportul alternativ poate fi intermediat numai de un operator al platformei digitale autorizat în acest sens, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă.

“Proiectul de ordonanţă de urgentă are în vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a activităţilor de transport alternativ, care funcţionează prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă a acestora pe o perioadă de trei ani, atât în ceea ce priveşte platformele digitale, cât şi operatorii de transport alternativ. Prin urmare, proiectul devine un instrument care întregeşte cadrul juridic aplicabil transportului de tip urban şi îşi propune asigurarea unor măsuri de supraveghere a pieţei pe perioada de autorizare, astfel încât după această perioadă să fie posibilă o evaluare a eficienţei actului normativ”, se arată în instrumentul de motivare care însoţeşte proiectul de OUG.

Intermedierea transportului alternativ pe teritoriul României este supusă autorizării de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, iar autorizaţia emisă conform prezentei ordonanţe de urgenţă este valabilă pe întreg teritoriul României. Autorizaţia se emite pe o perioadă de 3 ani. Intermedierea transportului alternativ fără a fi autorizat este interzisă. Transportul alternativ poate fi accesat de pasagerii care solicită o cursă doar prin intermediul platformelor digitale, prevede proiectul.

“Operatorii autorizaţi să desfăşoare activităţi de intermediere a transportului alternativ, pe teritoriul României, vor achita către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale la fiecare 12 luni un tarif de 50.000 de lei, iar MCSI va trebui să publice, pe site-ul propriu, lista operatorilor platformelor digitale autorizaţi, pe care o actualizează ori de câte ori este necesar”, se arată în document.

La rândul său, operatorul de transport alternativ va trebui să obţină o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române (ARR) din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se eliberează în maximum 15 zile lucrătoare, pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autorizaţia de transport alternativ este netransmisibilă.

Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto; au inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; deţin copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.

Toate veniturile obţinute în urma efectuării de transport alternativ sunt impozitate în conformitate cu legislaţia fiscală în vigoare în România, mai prevede proiectul de act normativ care reglementează serviciile de ridesharing.

În cazul în care se încasează direct de la pasager, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligaţia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal.

Conducătorul auto care efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii: să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani şi să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de ARR; să deţină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puţin 2 ani; din certificatul de cazier judiciar al persoanei trebuie să rezulte că aceasta nu a fost condamnată pentru infracţiuni contra siguranţei pe drumurile publice, infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri, infracţiuni contra vieţii, sănătăţii şi integrităţii corporale, traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale sau infracţiuni contra patrimoniului; să fie apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru desfăşurarea activităţii de transport persoane; să nu aibă suspendată exercitarea dreptului de a conduce în ultimul an pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihoactive sau să nu fi fost implicată în accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vătămarea gravă a uneia sau mai multor persoane.

Potrivit instrumentului de motivare, reglementarea acestor activităţi de transport va conduce la creşterea veniturilor, atât la bugetul de stat, cât şi la bugetele locale, prin taxele şi contribuţiile plătite de operatori, pe de-o parte, cât şi de şoferii parteneri, pe de altă parte; asigurarea unui regim nediscriminatoriu în piaţa transportului cu autoturisme; creşterea gradului de concurenţă în piaţă şi facilitarea interacţiunii dintre cerere şi ofertă cu efect benefic pentru ambele părţi; accesul pasagerilor la o gamă mai mare de opţiuni de transport, în condiţiile asigurării unui grad mai mare de confort şi siguranţă pentru consumatori; diminuarea activităţilor de transport de persoane cu încălcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent, crearea posibilităţii sancţionării faptelor de piraterie în transportul de persoane.

Datele oficiale arată că, în prezent, aplicaţiile de mobilitate urbană sunt folosite de circa 2,5 milioane de români. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Care sunt principalele dificultăţi ale profesorilor, în perioada şcolii online (studiu)

Publicat

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

“Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei”

Studiul “Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

Elevii din  mediul rural au întâmpinat dificultăți tehnice

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Dezvoltarea socio-emoţională a copiilor, influenţată negativ din cauza lipsei interacțiunii directe

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Institutul de Sănătate Publică NU nu recomandă lămpile UV pentru dezinfecţia suprafeţelor în şcoli

Publicat

Institutul Naţional de Sănătate Publică nu recomandă utilizarea lămpilor UV pentru dezinfecţia suprafeţelor în unităţile de învăţământ cu scopul limitării transmiterii COVID-19.

“Întrucât accidentele survenite în urma utilizării lămpilor UV în unităţile de învăţământ sunt tot mai dese, precizăm că specialiştii INSP nu susţin această metodă de dezinfecţie, opinie transmisă de altfel tuturor instituţiilor ce au solicitat un punct de vedere în această direcţie”, precizează Institutul Naţional de Sănătate Publică, într-un comunicat postat pe site-ul instituţiei.

Conform sursei citate, utilizarea dezinfecţiei cu UV este specifică unităţilor sanitare, fiind o metodă fizică de dezinfecţie a aerului şi suprafeţelor din încăperi.

“Punerea în funcţiune a acestor lămpi trebuie executată numai de persoane calificate şi instruite în acest sens. În timpul funcţionării, persoanele nu trebuie să fie în încăpere, în caz contrar persoanele expuse dezvoltă reacţii nedorite la nivel ocular (conjunctivită, foto-oftalmie, cataractă) sau la nivel cutanat (arsură până la transformare malign)”, subliniază INSP.

Totodată, INSP atrage atenţia că măsurile de curăţenie şi cele de aplicare a produselor de curăţenie şi a dezinfectanţilor prevăzute atât în recomandările naţionale, cât şi în cele ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, asociate cu o aerisire fără abatere de la frecvenţa şi perioada corectă de timp, asigură un mediu propice desfăşurării activităţilor educative.

“Igiena mâinilor, igiena respiraţiei, evitarea aglomeraţiei, aerisirea frecventă a spaţiilor sunt metodele dovedite ca fiind eficiente în prevenirea transmiterii COVID-19. În concluzie metoda dezinfecţiei cu UV nu reprezintă o opţiune pentru dezinfectarea sălilor de curs în şcoli”, se mai arată în comunicatul citat. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

SUA a dat undă verde pentru al 3-lea vaccin. Janssen COVID-19 poate fi păstrat în frigider și se administrează doză unică

Publicat

Statele Unite au acordat sâmbătă o autorizaţie de urgenţă vaccinului companiei farmaceutice americane Johnson & Johnson împotriva COVID-19 pentru persoanele în vârstă de cel puţin 18 ani, a anunţat Agenţia americană pentru Medicamente (FDA), notează Reuters şi AFP.

Acest vaccin cu doză unică numit Janssen COVID-19, care poate fi păstrat la temperatura frigiderului, se alătură celor de la Pfizer/BioNTech şi Moderna în campania masivă de vaccinare din Statele Unite, unde pandemia a făcut peste 500.000 de morţi.

După ce a studiat în detaliu datele testelor clinice, efectuate pe mai mult de 43.000 de persoane, un comitet de experţi a recomandat vineri lansarea pe piaţă a vaccinului companiei americane.

Cel puţin trei milioane de doze din produsul Johnson & Johnson sunt gata pentru a fi distribuite începând de săptămâna viitoare, potrivit guvernului american.

Compania s-a angajat să livreze Statelor Unite 100 de milioane de doze până la sfârşitul lunii iunie.

Până la sfârșitul lunii iunie, SUA va avea suficiente doze pentru a imuniza aproape toată populația

Cu 600 de milioane de doze comandate în total companiilor Pfizer şi Moderna, Statele Unite vor avea deja suficiente vaccinuri până la sfârşitul lunii iulie pentru a imuniza aproape întreaga populaţie.

Dar adăugarea celor ale lui Johnson & Johnson ar putea mări şi mai mult viteza campaniei de vaccinare.

În total, peste 72 de milioane de injecţii au fost efectuate până acum în ţara cea mai îndurerată de pandemie în termeni absoluţi.

Vaccinul Johnson & Johnson, a cărui administrare a început deja în Africa de Sud, este un vaccin cu “vector viral”.

El utilizează ca suport un alt virus mai puţin virulent, transformat pentru a-i adăuga instrucţiuni genetice de la o parte a virusului responsabil pentru COVID-19. Odată ajuns în celule, se produce o proteină tipică SARS-CoV-2, educând sistemul imunitar să o recunoască.

Eficacitate de 85.9%

În cursul testelor clinice, eficacitatea vaccinului a fost de 85,9% împotriva formelor severe de COVID-19 în Statele Unite, potrivit datelor publicate de FDA. Toate regiunile testului clinic combinate, aceasta a fost de 66,1% împotriva formelor moderate ale bolii şi, în general, “similare” pentru toate categoriile de populaţie (vârste, grupuri etnice).

Efectele secundare cele mai frecvent observate au fost durerea la locul injecţiei, cefaleea, oboseala şi durerile musculare. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cel mai mare oraş din Noua Zeelandă va reintra în lockdown, după depistarea unui caz de COVID-19

Publicat

Auckland sursa pixabay
sursa foto: Bernd Hildebrandt de la Pixabay

Cel mai mare oraş din Noua Zeelandă va reintra în lockdown după detectarea unui nou caz de COVID-19 sâmbătă, informează dpa.

Prim-ministrul Jacinda Ardern a convocat o conferinţă de presă urgentă sâmbătă seara pentru a anunţa măsurile decise pentru Auckland după semnalarea cazului.

“Este frustrant. Ştiu că este”, a recunoscut Ardern.

Auckland a fost plasat în lockdown pe 14 februarie, după descoperirea a trei cazuri de COVID-19, însă restricţiile au fost relaxate trei zile mai târziu.

Noul caz detectat sâmbătă nu a fost încă legat de aceste trei contaminări, forţând guvernul să implementeze lockdown-ul, a precizat Ardern.

Noua Zeelandă a atras atenţia prin răspunsul său model la pandemie, în special prin acţiunile sale timpurii şi agresive.

Această ţară de aproximativ 5 milioane de locuitori a înregistrat 2.016 contaminări şi 26 de decese asociate COVID-19.

Ardern a subliniat că noile restricţii vor dura cel puţin o săptămână. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate