Connect with us

AUTO

Apple vrea să înceapă să producă automobile până în 2024

Publicat



Apple Inc adoptă tehnologia automobilelor autonome și vizează anul 2024 spentru producerea unui vehicul de pasageri care ar putea include propria sa tehnologie pentru baterie, au declarat pentru Reuters surse familiarizate cu problema.

Eforturile companiei în zona auto, cunoscute sub numele de Project Titan, au început în 2014, cu proiectul unui vehicul de la zero. La un moment dat, Apple și-a reevaluat obiectivele și a decis să se concentreze pe software. Doug Field, un veteran Apple care lucrase la Tesla Inc, s-a întors să supravegheze proiectul în 2018 și a concediat 190 de persoane din echipă în 2019.

De atunci, Apple a progresat suficient încât să urmărească acum să construiască un vehicul pentru consumatori, au spus două surse anonime. Obiectivul Apple de a construi un vehicul contrastează cu rivali precum Waymo, de la Alphabet Inc, care a construit robo-taxiuri.

Un element central al strategiei Apple este un nou design al bateriilor, care ar putea reduce „radical” costul acestora și ar putea crește autonomia vehiculului, potrivit unei terțe persoane care a văzut designul bateriei Apple.

Apple a refuzat să comenteze planurile sale sau produsele viitoare.

Realizarea unui vehicul reprezintă o provocare pentru lanțul de aprovizionare chiar și pentru Apple, o companie care produce sute de milioane de produse electronice în fiecare an cu piese din întreaga lume, dar nu a făcut niciodată o mașină. Tesla a avut nevoie de 17 ani înainte ca de a obține profituri din producția de automobile.

„Dacă există o companie pe planetă care are resursele pentru a face acest lucru, probabil că este Apple. Dar, în același timp, nu este un telefon mobil”, a spus o persoană care a lucrat la Project Titan.

Rămâne neclar cine ar asambla o mașină marca Apple, dar sursele au spus că se așteaptă ca compania să se bazeze pe un parteneriat de producție pentru a construi vehiculele. Și există încă șanse ca Apple să decidă să își restrângă eforturile la un sistem de conducere autonom care ar fi integrat cu o mașină fabricată de un producător de automobile tradițional, a adăugat o sursă.

Două persoane au avertizat că întârzierile legate de pandemie ar putea împinge începutul producției până în 2025 sau după.

Unii investitori Apple au reacționat cu precauție la raportul Reuters privind planurile companiei. Trip Miller, managing partener la Gullane Capital Partners, a declarat că ar putea fi greu pentru Apple să producă volume mari de mașini.

„Mi s-ar părea că, dacă Apple dezvoltă un sistem de operare avansat sau o nouă tehnologie pentru baterie, acestea ar fi cel mai bine utilizate într-un parteneriat cu un producător existent, sub licență”, a spus Miller.

sursa: Mediafax

ACTUALITATE

România se situează, în 2020, pe poziția 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi

Publicat

România se situează, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând a o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, anunță ACAROM

În luna decembrie 2020. înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3.3% față de decembrie 2019. atingandu-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 se înregistrează scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe: Germania (-19.1%). Franța (-25.6). Italia (-27.9%). Marea Britanie (-29.4%) și Spania (-32.3%). au fost înregistrate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități. o scădere de 23.7% față de 2019.

În ceea ce privește constructorii de automobile. cele mai multe autoturisme înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 3.040.030 unități. în scădere cu 21,7%. urmate de grupul PSA cu 1.718.656 unități. în scădere cu 30,3% și de Grupul Renault cu 1.227.884 unități. în scădere cu 25,7% (din care Dacia: 405.472 unități și o scădere de 30,2% față de 2019). Autoturismele marca Ford au reprezentat în 2020 un număr de 654.729 unități noi înmatriculate. în scădere cu 31,7% față de 2019.

 

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prima ţară din lume unde maşinile electrice reprezintă peste 50% din noile înmatriculări

Publicat

Norvegia a devenit prima ţară din lume unde maşinile electrice reprezintă peste jumătate din noile înmatriculări, scrie Ziarul Financiar.

În ciuda faptului că pandemia de COVID-19 a dus la întârzieri pentru lansările mai multor modele, automobilele electrice constituie 54,3% din înmatriculările de anul trecut, de la 42,4% în 2019, potrivit Opplysningsradet for Veitrafikken (OFV, Consiliul pentru Traficul Rutier din Norvegia).

În decembrie, vânzările de autoturisme electrice au reprezentat 66,7% din total, numerele fiind alimentate de lansarea unor modele noi, spune OFV.

În mod ironic, Norvegia – cel mai mare producător de petrol din Europa de Vest – plănuieşte ca toate maşinile noi să prezinte „zero emisii” până în 2025.

Spre deosebire de maşinile pe bază de motorină sau benzină, automobilele „verzi” sunt scutite aproape în totalitate de taxe pe teritoriul ţării nordice, ceea ce înseamnă că preţurile devin tot mai competitive.

Cele mai bine vândute modele din Norvegia sunt Audi e-tron, Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 şi Nissan Leaf – toate fiind complet electrice.

În ciuda avantajului pe care îl are în faţa celorlalte ţări din lume, Asociaţia Vehiculelor Electrice din Norvegia crede că pragul de 54,3% putea fi cu mult depăşit dacă „n-ar fi fost coronavirusul”.

Analiştii din cadrul HSBC, cea mai mare bancă din Europa, sunt de părere că Norvegia şi Suedia pot surclasa o bună parte din restul ţărilor dezvoltate în ceea ce priveşte recuperarea economică, ţinând cont aici de faptul că cele două naţiuni au susţinut extrem de eficient business-urile în ultimele luni.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Renault va lansa versiuni electrice ale celor mai bine vândute modele

Publicat

sursa foto: Arhiva

Noul şef al Renault, Luca de Meo, va relansa unele dintre cele mai bine vândute modele din perioada 1960 – 1990, transformându-le în vehicule electrice, ca parte a planului strategic destinat să răspundă la dificultăţile cu care se confruntă producătorul auto, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Acest plan, botezat “Renaulution”, la care se lucrează de mai multe luni, va fi prezentat în data de 14 ianuarie 2020. Analiştii se aşteaptă ca Luca de Meo să prezinte gama de produse pe care se va baza compania pentru redresare, inclusiv modele lansate anterior de Renault. Compania se confruntă cu o reducere a cererii, exacerbată de criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Sursele susţin că De Meo, care a declarat că vrea să se bazeze pe rădăcinile franceze ale brandului, va prezenta o versiune electrică a maşinilor mici 4L, care nu mai sunt acum pe piaţă, dar care s-au bucurat de succes când au fost lansate, la începutul anilor 60.

În rândul altor branduri ale Renault, grupul va prezenta şi trei noi modele electrice pentru maşina sport Alpine. Una dintre dificultăţile cu care se va confrunta Renault va fi să creeze identităţi distincte pentru fiecare din branduri, care includ de asemenea Dacia şi Lada, susţin sursele.

De asemenea, adaugă sursele, va fi relansată o versiune electrică a altul model popular în anii 1970 şi 1980, bazat pe R5 sau pe succesorul său – “Super Cinq”.

Reprezentanţii Renault nu au dorit să comenteze informaţia.

“Luca de Meo este foarte concentrat pe gama de vehicule şi acest interes se va vedea în planul său strategic”, au spus sursele.

Anterior, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că unele dintre cele mai cunoscute modele ale Renault, cum ar fi minivanurile Espace, ar putea fi retrase.

Anul trecut, într-o notă internă consultată de Reuters, Luca de Meo i-a informat pe angajaţi că Renault ar putea fi nevoită să extindă reducerile de costuri de două miliarde de euro anunţate deja, pentru ca firma să-şi revină de pe urma crizei provocate de pandemie. De Meo a explicat că Renault ar trebui să ia ca model modul în care s-a redresat rivalul PSA, producătorul maşinilor Peugeot, care s-a concentrat în ultimii ani pe reducerile de costuri şi producerea unei game de vehicule mai profitabile.

Rugat să comenteze nota internă, un purtător de cuvânt al Renault a precizat că de Meo lucrează la un plan de transformare a companiei, care se va concentra mai mult pe profitabilitate în loc de volumele de vânzări.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

AGERPRES

Citește mai departe

AUTO

BMW vrea ca 20% din vehiculele pe care le va construi în 2023 să fie modele electrice

Publicat

Constructorul german de automobile de lux intenţionează să îşi majoreze producţia de vehicule electrice, a declarat directorul general Oliver Zipse pentru cotidianul german “Augsburger Allgemeine”, informează Reuters.

“Vom creşte semnificativ numărul de vehicule electrice. Între 2021 şi 2023 vom construi un sfert de milion de automobile electrice peste ţinta programată iniţial”, a spus Oliver Zipse, adăugând că BMW vrea ca în 2023 aproximativ o cincime din vehiculele pe care le comercializează să fie propulsate de un motor electric, comparativ cu aproximativ 8% în acest an.

Zipse a subliniat însă că principala sa îngrijorare este că tranziţia Germaniei la automobilele electrice va fi afectată de lipsa infrastructurii de încărcare, în condiţiile în care prima economie europeană ar urma să aibă aproximativ 10 milioane de vehicule electrice în circulaţie în jurul anului 2030. Pentru a face faţă acestui număr “15.000 de puncte de încărcare private şi 1.300 publice vor trebui să fie date în funcţiune în fiecare săptămână. Din păcate, suntem departe de această cifră. De aceea, următorul mare proiect în Europa trebuie să fie extinderea infrastructurii de încărcare”, a spus directorul general de la BMW.

La începutul acestei luni, Comisia Europeană şi-a prezentat “Strategia pentru o mobilitate sustenabilă şi inteligentă”, însoţită de un plan de acţiune cuprinzând 82 de iniţiative care vor ghida activitatea în următorii ani.

Potrivit Executivului comunitar, până în 2030, cel puţin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi în exploatare pe drumurile europene, 100 de oraşe europene vor fi neutre din punct de vedere climatic, traficul feroviar de mare viteză se va dubla la nivelul întregii Europe, călătoriile colective programate pentru deplasări cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului, mobilitatea automatizată va fi implementată la scară largă iar navele maritime cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piaţă.

Pentru ca transportul să devină sustenabil, Comisia şi-a propus instalarea a 3 milioane de puncte publice de încărcare până în 2030. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate