Connect with us

ACTUALITATE

Aproape 250.000 de autoturisme noi şi rulate, înmatriculate în România în primele cinci luni ale anului. Ce mașini preferă românii

Publicat



masini

Înmatriculările de autoturismelor noi şi second hand înregistrate în România, în primele cinci luni din 2019, au ajuns la 241.629 de unităţi, din care peste 184.000 sunt din categoria „rulate”, relevă statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultată de AGERPRES.

Conform statisticii, în intervalul ianuarie – mai 2019, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 1,31% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior.

În cadrul acestei diminuări, numărul total de înmatriculări de autoturisme noi a fost de 57.538 de unităţi, în creştere cu 20,30%, faţă de primele cinci luni din 2018, când s-au consemnat 47.827 de exemplare.

De asemenea, din totalul de înmatriculări de autovehicule noi înregistrat din ianuarie şi până în mai 2019, cele mai multe au fost Dacia – cu 17.604 unităţi, în creştere cu 39,81% faţă de acelaşi interval din anul anterior.

Raportat la nivelul lunii mai din acest an, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia, cu 3.286 de exemplare (+5,52% faţă de luna mai 2018), Volkswagen (1.168 de unităţi, +45,45%), Skoda (1.151 unităţi, +4,07%), Renault (1.039 de unităţi, +35,99%) şi Ford (855 de unităţi, -12,67%).

În acelaşi timp, cele mai puţine înmatriculări de maşini noi, înregistrate în cea de-a 5-a lună a anului în curs, au fost consemnate în cazul: Alfa Romeo (10 exemplare), Lada, Lamborghini şi Subaru (câte 3 unităţi) şi Ferrari (2).

La nivel de autoturisme rulate, cifrele arată o scădere de 6,56% a înregistrărilor, în perioada de referinţă, până la 184.091 unităţi faţă de 197.010 exemplare în intervalul ianuarie – mai 2018.

Cele mai multe înmatriculări din această categorie au fost consemnate pentru: Volkswagen – cu 45.089 unităţi (-9,45%, comparativ cu perioada similară din 2018), BMW (18.521 unităţi, +0,29%), Audi (17.336 unităţi, -5,35%), Opel (16.915 unităţi, -21,30%), Ford (15.391 unităţi, -15,77%) şi Mercedes-Benz (10.261 de unităţi, +1,33%).

Datele DPRCIV, publicate la jumătatea lunii martie 2019, arătau că parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2018, la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi.

În acest sens, dintre autovehiculele înregistrate la nivel naţional, 1.381.620 erau înmatriculate în Bucureşti, acestea din urmă înregistrând un salt de 4,64%, comparativ cu anul 2017. În acelaşi timp, în Capitală, numărul autoturismelor înregistrate la 31 decembrie 2018 a ajuns la peste 1,106 milioane de unităţi, majoritatea (610.765 unităţi) fiind pe benzină. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noul regulament de parcare pentru Bucureşti va fi lansat în scurt timp în dezbatere publică

Publicat

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat joi că în scurt timp va lansa în dezbatere publică noul regulament privind parcările din Bucureşti. Trebuie corectat „dezechilibrul care vine din faptul că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public”.

„Este o întrebare generală care vizează strategia de parcare. Răspunsul o să-l aveţi în noul regulament de parcare pentru municipiul Bucureşti. Îl vom lansa în scurt timp în dezbatere publică. În linii mari, avem un dezechilibru care vine din faptul că avem nişte parcări plătite cu un număr mic de locuri relativ la necesar şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public. Şi atunci nu o să reuşim niciodată să stimulăm bucureşteanul să-şi lase maşina la o parcare periferică, dacă noi luăm bani şi în acelaşi timp oferim locuri de parcare gratuite în mijlocul oraşului. Acesta este dezechilibrul la care noul regulament de parcare, care va cuprinde tarifele de parcare peste tot în Bucureşti, o să răspundă. Nu pot să dau acum, înainte de a lansa în dezbatere publică vreau să mă sfătuiesc cu consilierii generali din majoritate”, a afirmat Nicuşor Dan, întrebat cât va costa parcarea maşinilor în Bucureşti.

 

Diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică

El a spus că va fi făcută diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică din timpul zilei.

„Ca să faci o strategie de parcare trebuie să facem diferenţa între parcări rezidenţiale şi parcări publice pentru persoanele care le folosesc peste zi. Deci, pe zona de parcări rezidenţiale, tariful pe care oamenii din zonă îl plătesc pentru locul lor de parcare, în mod cert, va fi stabilit pe bază de abonament. Nu o să punem oamenii care locuiesc în zonă să plătească o anumită sumă pe oră. Pentru locurile publice de parcare, adică pentru locurile pe care pe domeniul public oamenii parchează să vină cu maşina la serviciu, din strategia de parcare şi din politica de preţuri pe care noi o să o avem, o să rezulte exact acele locuri critice, locuri unde oricât ai face parcarea, tot nu o să fie suficient, şi în locurile acelea trebuie să facem parcări publice: subterane, supraterane, cum permite relieful”, a explicat primarul general.

 

Se anulează parcările gratuite?

Întrebat dacă intenţionează să anuleze parcările gratuite şi să fie toate cu plată, Nicuşor Dan a spus: „Este o alternativă pe care o avem în vedere în regulamentul pe care o să-l vedeţi foarte curând, cel puţin în zona centrală”.

„Există un dezechilibru. (…) În zona Unirii, pe care o cunosc foarte bine, avem acea parcare cu 40 de locuri care este tot timpul plină şi sunt convins că dacă am face acolo 50 lei tot plină o să fie şi tot nu o să fie suficiente locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte, în zona Unirii, în care merg pe jos în fiecare dimineaţă, avem câteva sute de maşini abandonate pe domeniul public, nişte locuri pe care le ocupă degeaba pentru că nimeni nu s-a ocupat să le ridice de acolo. Acesta este mecanismul în care trebuie mai întâi să corectăm un dezechilibru care există pe piaţa locurilor de parcare”, a adăugat Nicuşor Dan, chestionat dacă are în vedere scumpirea tarifelor de parcare.

Luni, la şedinţa de Consiliu General, se va vota ca un teren de 3 ha în zona de vest a Capitalei să fie dat Primăriei Sectorului 6. Aici vor fi depozitate maşinile ridicate.

„Problema nu este numai a maşinilor parcate neregulamentar. Problema este şi a maşinilor care sunt parcate pe prima bandă, pentru că aşa decis Municipalitatea. Sunt maşini care stau acolo de un an, doi, trei”, a mai explicat primarul general. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţ-record al energiei pe bursă, pe fondul caniculei şi al închiderii unui reactor de la Cernavodă

Publicat

Preţul energiei pe Piaţa pentru Ziua Următoare cu livrare vineri are o medie-record de 645 de lei pe MWh, potrivit datelor operatorului bursier OPCOM.

Totodată, preţul maxim orar este de 885,7 lei pe MW, de asemenea unul istoric, între orele 20:00 şi 21:00.

Aceasta pe fondul temperaturilor extrem de ridicate din aceste zile, consumul atingând valori-record pentru perioada de vară.

În plus, Unitatea 2 a centralei de la Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Naţional miercuri seara, ca urmare a unui tranzient în sistemul energetic, care a afectat partea clasică, fără a fi afectate funcţiile de securitate nucleară ale unităţii, a anunţat, joi, Nuclearelectrica.

„Deconectarea automată a Unităţii 2 s-a produs în condiţii de siguranţă, toate sistemele unităţii funcţionând şi răspunzând conform proiectului în astfel de situaţii”, spun reprezentanţii societăţii.

Aceştia subliniază că deconectarea automată a Unităţii 2 şi lucrările de remediere nu au impact asupra securităţii nucleare a reactorului, personalului unităţii, populaţiei şi mediului înconjurător.

Centrala Nuclearoelectrică Cernavodă operează Unităţile 1 şi 2, fiecare cu o putere instalată de producţie de 700 MW, aceste reactoare asigurând aproximativ 20% din necesarul de energie al României. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Explicaţiile lui Nicuşor Dan, după ce un şobolan a muşcat un tânăr: Numărul rozătoarelor nu a crescut în Capitală

Publicat

Nu există o creștere semnificativă a numărului de șobolani față de anii precedenți, spune primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. El spune că Bucureștiul s-a confruntat și cu o conjuctură nefericită, cu gunoaie pe stradă, luni de zile, referindu-se la situația din Sectorul 1.

„La dezinsecție suntem la al cincilea tratament împotriva insectelor, în special a țânțarilor. În ceea ce privește deratizarea, suntem la capătul primului tratament pe care l-am făcut în ceea ce prevede planul de acțiune votat în CGMB, adică spații publice, subsoluri de blocuri, subsoluri de instituții, spitale, școli și parcuri ale municipalității. Am avut și o conjuctură nefericită cu gunoaie pe stradă luni de zile… Aici suntem”, a spus primarul general Nicușor Dan.

Dan a spus că „pe ceea ce înseamă rozătoare, mai mult decât ceea ce vedem noi toți, nu există”.

„În opinia mea, nu există o creștere a număruui de rozătoare semnificativă față de anii precedenți. Motivul pentru care fenomenul acesta, înainte să avem o informație exhaustivă a locurilor în care putem să îi găsim nu putem să-i cotrolăm în totalitate. Noi nu știm în momentul de față care sunt toate subsolurile de bloc. Nu știm nici măcar care sunt proprietățile municipalității, darămite să știm care sunt clădirile abandonate din București. Deci, pur și simplu, această informație nu există. Operatorii de deratizare se duc unde știu ei că trebuie să meargă”, a mai spus primarul Capitalei.

El a mai spus că este un caz izolat cel al tânărului mușcat de șobolan în Capitală. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Avertizare hidrologică: Judeţele Suceava şi Botoşani, sub cod portocaliu de INUNDAȚII

Publicat

arhiva foto

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor a emis, joi după-amiaza, o avertizare Cod portocaliu pentru râuri din judeţele Suceava şi Botoşani, valabilă până la ora 22:00.

Potrivit INHGA, ca urmare a precipitaţiilor înregistrate, a celor prognozate şi propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici, cu posibile efecte severe de inundaţii locale şi creşteri rapide de debite şi niveluri, cu posibile depăşiri ale Cotelor de inundaţie pe râurile din bazinele hidrografice Siret – afluenţii mici aferenţi sectorului amonte Acumularea Bucecea, Suceava – bazin amonte S.H. Ţibeni şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Ţibeni – amonte S.H. Iţcani, judeţele Suceava şi Botoşani.

Fenomenele se pot produce cu probabilitate şi intensitate mai mare pe unele râuri mici din bazinul hidrografic: Suceava – bazin amonte S.H. Ţibeni, precizează INHGA. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate