Connect with us

ACTUALITATE

Aproape 30% dintre maşinile rulate cumpărate în România, în primele 5 luni, aveau kilometrajul dat înapoi

Publicat



masini

O maşină second hand din trei (29,4%) cumpărată în primele cinci luni, în România, avea kilometri daţi înapoi, în total peste 4,7 milioane de kilometri, relevă un studiu de specialitate, întocmit de către reprezentanţii unei platforme online.

Potrivit sursei citate, pentru cele 1.212 maşini incluse în studiu, a căror valoare totală se ridica la aproape 17,6 milioane de euro şi care aveau, împreună, peste 192,85 milioane de kilometri reali, în anunţuri cumulat numărul de km era mai mic cu 4,74 milioane.

„Această diferenţă reprezintă o fraudă de mii de euro, cumpărătorii plătind mai mult decât trebuie pentru maşinile respective. La cei peste 4,7 milioane de km lipsă se adaugă şi un procent de 2,1% de maşini cu daune majore sau chiar daune totale”, notează InspectorAuto.ro.

Datele verificate de către oficialii platformei online arată că 14% dintre maşinile incluse în studiu erau cu peste 200.000 km reali, 51,5% între 150.000 şi 200.000 km reali, 21,8% între 100.000 şi 150.000 km reali şi 11,9% sub 100.000 km reali.

Printre cele 14% cu mai mult de 200.000 km reali, în top 5 modele se află: VW Passat 2.0 TDI din 2013 – cu 403.000 km, Mercedes E Klasse din 2011 – cu 315.000 km, VW Polo TDI din 2010 – 295.000 km, Audi A6 din 2010 – cu 276.000 km şi BMW Seria 5 D din 2014 – cu 265.000 km.

Ţările de provenienţă ale maşinilor verificate au fost Belgia – cu 30%, Olanda (22,7%), Germania (17,3%), Italia (17,3%) şi Franţa (12,7%).

De asemenea, preţul mediu pentru o maşină second hand s-a situat la 14.500 de euro, în timp ce preţul maxim era de 134.000 de euro, iar preţul minim de 2.500 de euro.

Concluzia studiului a fost aceea că segmentul de cumpărători cu un buget sub 10.000 euro este cel mai predispus să fie înşelaţi, având cele mai mari şanse să cumpere o maşină cu kilometri daţi înapoi sau cu daune majore ascunse.

Studiul InspectorAuto.ro a fost realizat în perioada ianuarie – mai 2019 pe un eşantion de 1.212 anunţuri cu maşini second-hand, care conţineau seria de şasiu a maşinii, românii cu un buget mic pentru a-şi cumpăra un autoturism sunt cei mai vulnerabili în faţa ţepelor cu kilometri măsluiţi sau a daunelor ascunse.

InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri şi daune al unei maşini rulate pe baza seriei de şasiu şi are o bază de date de peste 6 milioane de înregistrări. În acest fel, cumpărătorul poate şti concret dacă este pe cale să cumpere o maşină cu kilometri daţi înapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Înmatriculările maşinilor cu motoare parţial hibride au crescut de aproape 4 ori în prima jumătate a anului

Publicat

Înmatriculările de autoturisme cu motoare parţial hibride au crescut de aproape 4 ori în prima jumătate a anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit unei analize realizate de site-ul datareport.ro, pe baza informaţiilor publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, un număr de 8.016 autoturisme cu motoare parţial hibride (mild-hybrid electric vehicle – MHEV) au fost înmatriculate de la 1 ianuarie şi până la 30 iunie, număr mai mare de 3,6 ori faţă de cele 2.212 de astfel de maşini înmatriculate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Comparativ cu numărul de maşini cu motoare parţial hibride înmatriculate în prima jumătate a anului 2019 (552 de unităţi), creşterea din primul semestru al anului curent este de 14,5 ori mai mare.

Automobilele cu motoare parţial hibride au beneficiul închiderii temporare a motorului cu combustie şi înlocuirea lui cu unul electric în momentele în care maşina stă în trafic, frânează sau înaintează din inerţie.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule cu motoare hibride plug-in, acestea au atins 841 de unităţi în primele şase luni ale anului curent, de peste 3 ori mai mult decât numărul de 266 de maşini cu motoare hibride plug-in înmatriculate în prima jumătate a anului anterior.

A crescut și numărul de înmatriculări al mașinilor complet electrice

Înmatriculările maşinilor complet electrice au urcat la 873 de unităţi în primele şase luni ale anului curent, în creştere faţă de cele 600 de autoturisme înmatriculate în perioada similară din 2020.

Pe de altă parte, aproape două treimi (65,4%) din toate autoturismele noi – indiferent de modalitatea de propulsie – înmatriculate în România în primele şase luni ale anului, adică 30.770 de unităţi, au fost achiziţionate de clienţi persoane juridice, în timp ce 34,6% din total, adică 16.314 maşini, au fost cumpărate de clienţi persoane fizice, arată analiza datareport.ro. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Noul regulament de parcare pentru Bucureşti va fi lansat în scurt timp în dezbatere publică

Publicat

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat joi că în scurt timp va lansa în dezbatere publică noul regulament privind parcările din Bucureşti. Trebuie corectat „dezechilibrul care vine din faptul că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public”.

„Este o întrebare generală care vizează strategia de parcare. Răspunsul o să-l aveţi în noul regulament de parcare pentru municipiul Bucureşti. Îl vom lansa în scurt timp în dezbatere publică. În linii mari, avem un dezechilibru care vine din faptul că avem nişte parcări plătite cu un număr mic de locuri relativ la necesar şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public. Şi atunci nu o să reuşim niciodată să stimulăm bucureşteanul să-şi lase maşina la o parcare periferică, dacă noi luăm bani şi în acelaşi timp oferim locuri de parcare gratuite în mijlocul oraşului. Acesta este dezechilibrul la care noul regulament de parcare, care va cuprinde tarifele de parcare peste tot în Bucureşti, o să răspundă. Nu pot să dau acum, înainte de a lansa în dezbatere publică vreau să mă sfătuiesc cu consilierii generali din majoritate”, a afirmat Nicuşor Dan, întrebat cât va costa parcarea maşinilor în Bucureşti.

 

Diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică

El a spus că va fi făcută diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică din timpul zilei.

„Ca să faci o strategie de parcare trebuie să facem diferenţa între parcări rezidenţiale şi parcări publice pentru persoanele care le folosesc peste zi. Deci, pe zona de parcări rezidenţiale, tariful pe care oamenii din zonă îl plătesc pentru locul lor de parcare, în mod cert, va fi stabilit pe bază de abonament. Nu o să punem oamenii care locuiesc în zonă să plătească o anumită sumă pe oră. Pentru locurile publice de parcare, adică pentru locurile pe care pe domeniul public oamenii parchează să vină cu maşina la serviciu, din strategia de parcare şi din politica de preţuri pe care noi o să o avem, o să rezulte exact acele locuri critice, locuri unde oricât ai face parcarea, tot nu o să fie suficient, şi în locurile acelea trebuie să facem parcări publice: subterane, supraterane, cum permite relieful”, a explicat primarul general.

 

Se anulează parcările gratuite?

Întrebat dacă intenţionează să anuleze parcările gratuite şi să fie toate cu plată, Nicuşor Dan a spus: „Este o alternativă pe care o avem în vedere în regulamentul pe care o să-l vedeţi foarte curând, cel puţin în zona centrală”.

„Există un dezechilibru. (…) În zona Unirii, pe care o cunosc foarte bine, avem acea parcare cu 40 de locuri care este tot timpul plină şi sunt convins că dacă am face acolo 50 lei tot plină o să fie şi tot nu o să fie suficiente locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte, în zona Unirii, în care merg pe jos în fiecare dimineaţă, avem câteva sute de maşini abandonate pe domeniul public, nişte locuri pe care le ocupă degeaba pentru că nimeni nu s-a ocupat să le ridice de acolo. Acesta este mecanismul în care trebuie mai întâi să corectăm un dezechilibru care există pe piaţa locurilor de parcare”, a adăugat Nicuşor Dan, chestionat dacă are în vedere scumpirea tarifelor de parcare.

Luni, la şedinţa de Consiliu General, se va vota ca un teren de 3 ha în zona de vest a Capitalei să fie dat Primăriei Sectorului 6. Aici vor fi depozitate maşinile ridicate.

„Problema nu este numai a maşinilor parcate neregulamentar. Problema este şi a maşinilor care sunt parcate pe prima bandă, pentru că aşa decis Municipalitatea. Sunt maşini care stau acolo de un an, doi, trei”, a mai explicat primarul general. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţ-record al energiei pe bursă, pe fondul caniculei şi al închiderii unui reactor de la Cernavodă

Publicat

Preţul energiei pe Piaţa pentru Ziua Următoare cu livrare vineri are o medie-record de 645 de lei pe MWh, potrivit datelor operatorului bursier OPCOM.

Totodată, preţul maxim orar este de 885,7 lei pe MW, de asemenea unul istoric, între orele 20:00 şi 21:00.

Aceasta pe fondul temperaturilor extrem de ridicate din aceste zile, consumul atingând valori-record pentru perioada de vară.

În plus, Unitatea 2 a centralei de la Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Naţional miercuri seara, ca urmare a unui tranzient în sistemul energetic, care a afectat partea clasică, fără a fi afectate funcţiile de securitate nucleară ale unităţii, a anunţat, joi, Nuclearelectrica.

„Deconectarea automată a Unităţii 2 s-a produs în condiţii de siguranţă, toate sistemele unităţii funcţionând şi răspunzând conform proiectului în astfel de situaţii”, spun reprezentanţii societăţii.

Aceştia subliniază că deconectarea automată a Unităţii 2 şi lucrările de remediere nu au impact asupra securităţii nucleare a reactorului, personalului unităţii, populaţiei şi mediului înconjurător.

Centrala Nuclearoelectrică Cernavodă operează Unităţile 1 şi 2, fiecare cu o putere instalată de producţie de 700 MW, aceste reactoare asigurând aproximativ 20% din necesarul de energie al României. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Explicaţiile lui Nicuşor Dan, după ce un şobolan a muşcat un tânăr: Numărul rozătoarelor nu a crescut în Capitală

Publicat

Nu există o creștere semnificativă a numărului de șobolani față de anii precedenți, spune primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. El spune că Bucureștiul s-a confruntat și cu o conjuctură nefericită, cu gunoaie pe stradă, luni de zile, referindu-se la situația din Sectorul 1.

„La dezinsecție suntem la al cincilea tratament împotriva insectelor, în special a țânțarilor. În ceea ce privește deratizarea, suntem la capătul primului tratament pe care l-am făcut în ceea ce prevede planul de acțiune votat în CGMB, adică spații publice, subsoluri de blocuri, subsoluri de instituții, spitale, școli și parcuri ale municipalității. Am avut și o conjuctură nefericită cu gunoaie pe stradă luni de zile… Aici suntem”, a spus primarul general Nicușor Dan.

Dan a spus că „pe ceea ce înseamă rozătoare, mai mult decât ceea ce vedem noi toți, nu există”.

„În opinia mea, nu există o creștere a număruui de rozătoare semnificativă față de anii precedenți. Motivul pentru care fenomenul acesta, înainte să avem o informație exhaustivă a locurilor în care putem să îi găsim nu putem să-i cotrolăm în totalitate. Noi nu știm în momentul de față care sunt toate subsolurile de bloc. Nu știm nici măcar care sunt proprietățile municipalității, darămite să știm care sunt clădirile abandonate din București. Deci, pur și simplu, această informație nu există. Operatorii de deratizare se duc unde știu ei că trebuie să meargă”, a mai spus primarul Capitalei.

El a mai spus că este un caz izolat cel al tânărului mușcat de șobolan în Capitală. MEDIAFAX

Citește mai departe