Connect with us

ACTUALITATE

Aproape 5.000 de fermieri din Mureş, Harghita şi Covasna. Au primit 61 milioane euro prin Fundaţia Pro Economica

Publicat



Aproape 5.000 de fermieri din judeţele Mureş, Harghita şi Covasna vor primi în acest an un sprijin în valoare totală de 61 de milioane de euro prin intermediul Fundaţiei Pro Economica, din fonduri europene accesate de Guvernul Ungariei.

Preşedintele Fundaţia Pro Economica, Monika Kozma, a anunţat, joi, la Deda, unde au fost semnate primele 78 de contracte din acest an, în valoare de peste un milion de euro, că pentru anul 2019 au fost acceptate la plată 4.986 proiecte, în valoare totală de 61 milioane euro, iar din această sumă fermierii din judeţul Mureş vor primi peste 20 milioane de euro.

“Programul nostru a avut ca scop finanţarea achiziţiei utilajelor şi maşinilor agricole, precum şi ale animalelor de prăsilă. Avem, în total, aproape 5.000 de câştigători, am început să semnăm primele contracte cu aplicanţii şi primul eveniment din judeţul Mureş a fost organizat la Deda, unde am avut aproximativ 80 de persoane prezente, care au câştigat şi au reuşit să semneze contractele cu Pro Economica. Programul nostru este un ajutor de stat, este un program de minimis, cu respectarea normelor europene pe agricultură şi dezvoltarea activităţilor din agricultură, înseamnă 25% contribuţie proprie pentru fermieri, 75% este sprijin financiar acordat de Fundaţia Pro Economica, acest 75% neputând să depăşească plafonul de 15.000 de euro dat de directiva europeană. Noi folosim un ajutor de stat primit prin Guvernul Ungariei, dar, întrucât fundaţia este persoană juridică română, nu există vreo condiţie impusă ca aplicantul să fie maghiar. Noi am cerut ca şi condiţii de eligibilitate ca fermierul să aibă teren în proprietate, să ne prezinte activitatea pe care o desfăşoară, să aibă experienţă în domeniu şi să aibă 25% din totalul achiziţiei pentru cofinanţare. Şi încă ceva, foarte important pentru statul român, să aibă toate datoriile la stat achitate”, a precizat Monika Kozma.

Ea a arătat că singura cerinţă a fost ca aplicanţii să propună proiectul în limba maghiară – existând consultanţi care întocmesc aceste documente în limba maghiară – întrucât, din punct de vedere administrativ, toate deconturile trebuie să ajungă la Curtea de Conturi a Ungariei.

Monika Kozma a precizat că toate procedurile sunt online şi fiecare aplicant este ajutat să îşi creeze un cont pe serverul fundaţiei unde se depun aplicaţiile.

“Fiecare s-a obişnuit foarte uşor să folosească aplicaţia, pentru noi înseamnă uşurinţă şi o procedură mai simplă. Cei care au semnat astăzi contractele au termen până în 31 ianuarie să încheie contractele cu furnizorii, încarcă online documentele pentru a primi aceste fonduri, după ce verificăm contractul şi factura emisă şi plata contribuţiei proprii, noi plătim direct către furnizor, până la sfârşitul lunii martie anul viitor. Din primăvară, aplicanţii noştri pot folosi utilajele cumpărate. Fundaţia Pro Economica funcţionează din 2017, primul program a fost unul pilot, să vedem dacă funcţionează sau nu aplicarea online, dacă putem să invităm aceşti fermieri să aibă încredere şi să aplice, am avut 500 de contracte semnate. Se vede clar că în unele sate, unde acest program s-a derulat cu succes, nu se mai găseşte teren agricol nefolosit. În 2018 am avut încă un program în zona de câmpie a judeţelor Cluj şi Bistriţa-Năsăud, aproximativ 400 de contracte avem şi acolo, verificarea proiectelor câştigate, care sunt plătite, este în curs. Fundaţia noastră are un contract-cadru de sprijin financiar cu Ministerul Comerţului Exterior şi al Afacerilor Externe al Ungariei”, a subliniat Monika Kozma.

Primarul comunei Deda, Lucreţia Cadar, a declarat că sprijinul acordat fermierilor mici de către Fundaţia Pro Economia este un lucru deosebit, mai ales că aceşti fermieri nu au alte posibilităţi de a accesa finanţări, cu excepţia subvenţiilor pe suprafaţă acordate prin APIA.

“Vine în sprijinul fermierilor, al ţăranilor, deoarece satele noastre se pot dezvolta, iar oamenii să mănânce sănătos – cereale, lactate, carne – ceea ce este un lucru minunat. Termenele de la cerere la primirea finanţării sunt destul de scurte şi operativitatea cu care se lucrează ajută fermierii. Deda este cuprinsă prima dată în acest proiect şi în momentul în care am aflat că şi noi putem să depunem proiecte, am convocat fermierii şi avem 7 proiecte depuse din comună pentru această finanţare. Se achiziţionează animale, oi şi tineret bovin de rasă, tractoare, cositori şi tot felul de utilaje agricole care sunt de strictă necesitate pentru fermieri. Un milion de euro înseamnă foarte mult pentru zona noastră şi agricultura trebuie să se dezvolte, să aibă surse de venit şi asta este foarte important pentru noi”, a spus Lucreţia Cadar.

Ea a adăugat că pentru accesarea de fonduri europene în România procedura este extrem de greoaie şi durează foarte mult, în timp ce finanţările europene care vin prin intermediul Ungariei beneficiază de o procedură rapidă şi simplificată.

Primele contracte semnate, joi, la Deda, au vizat fermieri mici din localităţile Solovăstru, Bistra Mureşului, Ideciu de Jos, Chiheru de Jos, Deda, Beica de Jos, Glăjărie, Toaca, Dedrad, Râpa de Jos, Vătava, Ibăneşti, Ruşii-Munţi, Gurghiu, Jabeniţa, Goreni, Logig, Suseni, Batoş, Sânmihai de Pădure, Răstoliţa, Tireu, Uila, Zimţi şi Dumbrava. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Absolvenţii instituţiilor de învăţământ, în vârstă de minimum 16 ani, pot primi indemnizaţie de şomaj timp de 6 luni

Publicat

bani

Absolvenţii instituţiilor de învăţământ în vârstă de minimum 16 ani pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de şase luni, reprezentând 50% din valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare, potrivit informaţiilor publicate, marţi, de Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM).

Beneficiarii acestui tip de indemnizaţie trebuie să se înregistreze la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în maximum 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoană în căutarea unui loc de muncă.

Potrivit AMOFM, indemnizaţia de şomaj se acordă după 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, perioadă în care absolventul beneficiază de servicii gratuite în vederea angajării (informare şi consiliere profesională, medierea muncii, formare profesională).

Actele necesare pentru înregistrarea absolventului la Agenţiile Locale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ALOFM), ca persoană în căutarea unui loc de muncă, sunt: actul de identitate, actele de studii şi de calificare sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii şi declaraţie pe proprie răspundere privind starea de sănătate – tipizat disponibil pe website-ul: www.anofm.ro – agenţia AMOFM Bucureşti, secţiunea Persoane fizice/Indemnizaţii de şomaj şi venituri de completare.

Depunerea actelor se poate face online la adresa de e-mail a ALOFM de sector, din raza de domiciliu. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Percheziţii în Prahova într-un dosar privind traficul internaţional cu autovehicule furate din străinătate

Publicat

Poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale Prahova desfăşoară, marţi, şapte percheziţii în judeţ într-o cauză care vizează traficul internaţional cu autovehicule furate din străinătate.

Potrivit Inspectoratului Judeţean de Poliţie Prahova, descinderile au loc în Ploieşti şi Plopeni, pe o delegare a Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti.

“Acţiunea vizează o grupare specializată în trafic internaţional cu auto furate din străinătate. Sunt efectuate cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de infracţiuni de înşelăciune, tăinuire, fals şi uz fals. La acţiune participă şi poliţişti din Direcţia Generală Anticorupţie – Serviciul Judeţean Prahova., întrucât sunt suspiciuni legate de infracţiuni de corupţie (luare de mită, dare de mită)”, arată sursa citată. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Doi angajaţi ai ISU Vaslui diagnosticaţi cu COVID-19. Alţi patru – în izolare la domiciliu

Publicat

coronavirus

Doi angajaţi din cadrul Detaşamentului de pompieri al Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Vaslui au fost diagnosticaţi cu COVID-19, iar în urma anchetei epidemiologice, pentru alţi patru subofiţeri s-a dispus măsura izolării la domiciliu, au informat, marţi, reprezentanţii instituţiei.

“La nivelul ISU ‘Podul Înalt’ al judeţului Vaslui sunt doi subofiţeri diagnosticaţi pozitiv SARS-CoV-2 (COVID-19), asimptomatici. Ambii subofiţeri sunt de la Detaşamentul de pompieri Vaslui. În urma anchetei epidemiologice, s-a dispus măsura izolării la domiciliu pentru alţi patru subofiţeri”, au precizat reprezentanţii ISU Vaslui.

Primul subofiţer confirmat pozitiv a fost contactul soţiei sale, care lucrează în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Vaslui, la Serviciul financiar, aceasta fiind confirmată pozitiv COVID-19 în data de 8 iulie. Cel de-al doilea subofiţer confirmat pozitiv este coleg de birou cu primul infectat cu COVID-19.

Potrivit ISU Vaslui, ca urmare a acestei situaţii, nu a fost afectată capacitatea operativă a unităţii.

Conducerea instituţiei a precizat că, de la debutul stării urgenţă, au fost luate măsuri speciale de reducere a riscului de infectare cu SARS-CoV-2 (COVID-19). Astfel, lucrătorii din operativ au fost dispersaţi prin înfiinţarea unor puncte de lucru temporare, de asemenea, dispunând-se realizarea unor trasee de circulaţie diferite în interiorul subunităţilor, dezinfectarea regulată a spaţiilor de lucru, distribuirea de măşti de protecţie şi dezinfectanţi, precum şi obligativitatea de a purta mască de protecţie şi mănuşi în interiorul spaţiilor închise. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 100.000 de persoane au trecut frontierele României, în ultimele 24 de ore

Publicat

vama nadlac ii

Prin punctele de frontieră de la nivelul întregii ţări, în ultimele 24 de ore au efectuat formalitățile de control aproximativ 105.600 persoane, cetățeni români și străini, cu peste 34.500 mijloace de transport (dintre care 7.200 automarfare).

Potrivit IGPF, pe sensul de intrare au fost aproximativ 57.300 persoane cu 17.600 mijloace de transport, iar pe cel de ieşire 48.300 persoane cu 16.900 mijloace de transport.

Frontiera cu Ungaria, prin cele 11 puncte de trecere, a fost tranzitată de aproximativ 48.700 de persoane şi 19.000 de mijloace de transport (2.000 automarfare), din care pe sensul de intrare în ţară au fost aproximativ 26.700 de persoane cu 9.400 mijloace de transport.

În ceea ce priveşte activităţile specifice, în zonele de competenţă – punctele de trecere şi “frontiera verde” – poliţiştii de frontieră au constatat 44 fapte ilegale (25 infracţiuni şi 19 contravenţii) săvârşite atât de cetăţeni români, cât şi străini.

Au fost descoperite, independent sau în colaborare cu alte instituţii, bunuri nedeclarate (ce urmau a fi introduse ilegal în ţară), care depăşeau plafonul vamal admis ori suspecte a fi contrafăcute, în valoare totală de aproximativ 160.100 lei.

Valoarea amenzilor contravenţionale aplicate se ridică la peste 7.000 lei.

Nu s-a permis intrarea în ţară a 26 cetăţeni străini, care nu îndeplineau condiţiile prevăzute de lege şi de asemenea, nu s-a permis ieşirea a 11 cetăţeni români din diferite motive legale.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate