Connect with us

ACTUALITATE

Aproape 800 de locuri de muncă în Botoșani în această săptămână. Care este oferta AJOFM

Publicat

locuri de munca 1.jpg

Aproape opt sute de locuri de muncă sunt puse la dispoziția botoșănenilor de Agenția Județeana de Ocupare a Forței de Muncă( AJOFM), în această săptămână.

Oferta este destul de variată și poate fi consultată aici.

 

Vezi mai mult pe Botosani24.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Angajații români, nemulțumiți de joburi. Speră la măriri salariale și la mai multă apreciere

Publicat

Anul nou i-a găsit pe angajații români cu un nivel de satisfacție scăzut cu privire la jobul actual, 3 din 10 declarându-se mai degrabă nemulțumiți, conform unui studiu recent realizat de platforma de recrutare BestJobs.

Principalele nemulțumiri ale angajaților au legătură cu salariul (46%), cu mediul de lucru considerat stresant (25%) și cu dezechilibrul între timpul alocat jobului și cel dedicat familiei și hobby-urilor (11%).

60% dintre respondenți afirmă că nivelul de stres la job a crescut în 2021, arată sondajul.

Printre motivele care influențează cel mai mult percepția angajaților cu privire la stres, aceștia enumeră modul haotic de organizare a activității (40%), supraîncărcarea (32%) și preluarea din sarcinile colegilor (27%), lipsa unui echilibru sănătos între viața personală și job (22%) și teama că ar putea să își piardă jobul (10%).

Hotărâți să își pună nevoile pe primul plan în 2022, angajații se așteaptă ca angajatorii să le arate că munca le este apreciată (66%), să le ofere posibilități de promovare (45%) și să îi sprijine în dezvoltarea profesională (41%). În plus, 51% dintre respondenți au spus că speră la o creștere salarială în acest an, salariul fiind printre principalele motive de nemulțumire.

„Al doilea an pandemic și-a făcut simțit efectul asupra angajaților și cel mai bine se vede dacă ne uităm la nivelul lor de reziliență”

„Al doilea an pandemic și-a făcut simțit efectul asupra angajaților și cel mai bine se vede dacă ne uităm la nivelul lor de reziliență. Aceștia sunt mai predispuși la burnout, colaborează mai greu și sunt mai dificil de motivat, așa cum observă și angajatorii. Cheia succesului pentru 2022 este să le pună la dispoziție angajaților beneficii menite să le crească nivelul de satisfacție atât la job, cât și pe plan personal, mai ales că acum distincția este mult mai neclară. În plus, Raportul anual BestJobs ne arăta că 45% dintre recrutori se așteaptă să găsească mai greu candidații potriviți anul acesta, deci ar trebui să se concentreze și mai mult pe retenția angajaților buni”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.

Un program flexibil și suport pentru echilibrul între viața personală și profesională prin acces la psihoterapie și coaching ar crește nivelul de reziliență al angajaților în 2022.

Principalul beneficiu pe care și-l doresc angajații în 2022 este programul flexibil

Principalul beneficiu pe care și-l doresc angajații în 2022 este programul flexibil, după cum au declarat 27% dintre angajații participanți la sondaj, împreună cu posibilitatea de lucra de acasă. Mai multe zile de concediu de odihnă (23%) și coaching pentru dezvoltarea personală și profesională (21%) completează topul de care recrutorii ar trebui să țină cont pentru o mai bună satisfacție a angajaților la job.

Pe lângă acestea, respondenții au mai menționat abonament la clinici medicale private (18%), asigurare de sănătate privată (13%) și cursuri și traininguri de reconversie profesională (10%).

Sondajul a fost realizat în perioada 23 decembrie 2021 – 6 ianuarie 2022, pe un eșantion de 1.358 de utilizatori de internet.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

TABEL. Creștere cu 25% a cheltuielilor cu ÎNCĂLZIREA la Termoficare Cluj-Napoca. „Cum vom plăti facturile?”

Publicat

1642615932 calorifer.jpg

Clujenii racordați la rețeaua centralizată de termoficare a societății Termonapoca SA au primit facturile pe luna decembrie 2020 și au constata o creștere semnificativă a acestora. 

Reprezentanții Termonapoca SA au transmis la cererea Cluj24 o comparatie a cheltuielilor medii cu energia termica in sistemul centralizat (termoficare) din Cluj-Napoca în decembrie 2021 față de decembrie 2020. (vezi tabel mai jos)

”Cresterea este de 25%, datorată creșterii prețului gigacaloriei cu 15% si datorită temperaturii medii lunare mai scăzute în decembrie 2021 (1,0 grade Celsius fata de 3,22 grade Celsius în decembrie 2020)”, au spus reprezentanții Termonapoca SA.

O familie din cartierul Grigorescu, al cărei apartament cu 3 camere este racordat la rețeaua de termoficare., a primit o factură uriașă, de peste 730 de lei, din care 420 de lei reprezintă costul căldurii.

”Ne omoară cu zile facturile astea, mai plătim peste 200 de lei curentul electric, iată că ajungem la aproape 1000 de lei doar cheltuieli musai. Să nu ajungem să luăm din banii de mâncare în ritmul ăsta”, a declarat unul dintre membrii familiei.

De asemenea, un pensionar care locuiește singur în cartierul Mănăștur are de plătit la cheltuielile de bloc o sumă de 388 de lei, din care energia termică se ridică la 185 de lei iar prepararea apei calde 33 de lei.

”Nu știu cum vom plăti facturile și pe luna ianuarie, cele de pe decembrie sunt foarte mari, jumătate reprezintă încălzirea. Noi, pensionarii de rând nu avem pensii speciale, abia ne descurcăm de pe o zi pe alta. Așa facturi mari nu am avut niciodată”, se plânge acesta.

Tabel comparativ cu încălzirea

Cheltuieli medii energie termică…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

În noiembrie 2021, volumul lucrărilor de construcţii a crescut cu 16,1% față de luna anterioară

Publicat

În luna noiembrie 2021 volumul lucrărilor de construcţii a crescut faţă de luna anterioară cu 16,1%, a anunțat miercuri Institutul Național de Statistică (INS).

Comparativ cu luna octombrie, în noiembrie 2021 volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie brută cu 16,1%, creştere evidenţiată astfel: lucrările de construcţii noi (+16,7%), lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+14,9%) şi lucrările de reparaţii capitale (+14,5%). Pe obiecte de construcţii au avut loc creşteri la clădirile nerezidenţiale (+20,7%), la lucrările de construcţii
inginereşti (+19,9%) şi la clădirile rezidenţiale (+5,9%).

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 7,9%.

Față de noiembrie 2020, în luna similară a anului 2021 volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a crescut pe total cu 3,9%. Pe elemente de structură, creşteri s-au înregistrat la lucrările de construcţii noi (+8,1%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+3,5%). Lucrările de reparaţii capitale au scăzut cu 20,6%.

Ca serie ajustată, volumul lucrărilor de construcţii a crescut pe total cu 2,0%.

În primele 11 luni ale anului tecut, comparativ cu perioada similară din 2020, volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a scăzut pe total cu 1,2%. Pe elemente de structură scăderi s-au
înregistrat la lucrările de reparaţii capitale (-23,4%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (-11,5%). Lucrările de construcţii noi au crescut cu 6,6%.

Pe obiecte de construcţii clădirile nerezidenţiale şi construcţiile inginereşti au scăzut cu 11,5%, respectiv cu 8,1%. Clădirile rezidenţiale au crescut cu 29,6%.

Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Poliția Cluj angajează OSPĂTARI. Care sunt cerințele

Publicat

lefteris kallergis nqziqxuiyfk unsplash scaled e1642611555813.jpg

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Cluj, organizează concurs/examen în vederea încadrării, prin recrutare din sursă externă, a unui număr de 10 posturi de personal contractual, astfel:

1. Trei posturi vacante de personal contractual – muncitor calificat IV la Serviciul logistic – Biroul Administrarea Patrimoniului Imobiliar și Intendență – Complex “Colina” (cod COR 513201 – barman – 1 post; cod COR 513102 – ospătar – 2 posturi) din cadrul I.P.J. Cluj

În vederea participării la concurs/examen, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ, condiţiile generale conform art. 3 din H.G. nr. 286/2011 actualizat şi următoarele condiţiile specifice:

a) să fie declarat apt din punct de vedere medical și psihologic

b) nivelul studiilor: cel puţin studii gimnaziale;

– să dețină diplomă/certificat/atestat sau alt document emis de o instituţie acreditată, care să ateste absolvirea cursului de calificare în specialitatea postului, conform COR;

c) vechime în muncă: 6 luni;

d) vechime în specialitate: 6 luni;

e) să deţină/să obţină după încadrare certificat de acces la informaţii clasificate, nivel conform fișelor posturilor scoase la concurs.

Concursul/examenul constă în trei etape succesive, respectiv:

a) selecţia dosarelor de înscriere – 28.03.2022

b) proba scrisă – 09.03.2022, ora 1000

c) interviu – 15.03.2022, ora 1000

2. Trei posturi vacante de personal contractual – muncitor calificat IV la Serviciul Logistic – Biroul Administrarea Patrimoniului Imobiliar și Intendență (cod COR 741307– electrician de întreținere și reparații; cod COR 818207 – fochist; cod COR 712609 – instalator instalații tehnico-sanitare și gaze) din cadrul I.P.J….

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe