Connect with us

ACTUALITATE

Aproape un sfert dintre angajaţii români, nevoiţi să se reorienteze în carieră, din cauza contextului economic

Publicat



Aproape un sfert dintre angajaţii români susţin că se văd nevoiţi să facă primii paşi către o nouă carieră, deoarece domeniul sau compania pentru care lucrează sunt puternic afectate de contextul economic actual, reiese din rezultatele unui sondaj realizat de o platformă de recrutare online.

Totodată, puţin peste 20% dintre aceştia sunt dispuşi să o ia de la zero în carieră.

Datele centralizate de BestJobs arată faptul că cei mai mulţi angajaţi români (70%) îşi aleg un nou loc de muncă în funcţie de siguranţa domeniului de activitate şi rezistenţa acestuia la şocuri externe, cum este şi pandemia de COVID-19.

De asemenea, alţi 42% se orientează în carieră şi în funcţie de beneficiile extra-salariale, dar în acelaşi timp contează şi posibilitatea de a avea mult timp liber (37%), sau de a putea lucra de acasă (34%).

Potrivit sursei citate, un sfert dintre cei chestionaţi exclud complet poziţii în domenii precum HoReCa, puternic afectate de efectele pandemiei, iar 22% consideră mai sigure joburi în domenii sau companii strâns conectate la mediul online.

Domeniile considerate cel mai puţin afectate de criza sanitară actuală sunt: IT şi telecomunicaţii (54,7%), armată, pază şi protecţie (37,8%), medicină şi sănătate (37,6%), call center şi suport clienţi (35,2%).

La polul opus, se află sportul, arta şi divertismentul (5,6%), serviciile de înfrumuseţare (7,5%) sau turismul şi alimentaţia (8%).

În ceea ce priveşte reconversia profesională, cei mai mulţi dintre cei chestionaţi afirmă că experienţa de până acum le permite să facă o trecere uşoară, fără să o ia de la zero (41,3%), alţi 33,3% spun că învaţă pe parcurs, 18,3% au făcut sau vor face cursuri online/offline, în timp ce 7% se vor pregăti şi vor învăţa singuri ceea ce au nevoie înainte de angajare.

La nivel general, puţin peste 20% dintre angajaţii români declară că iau serios în calcul să-şi schimbe domeniul de activitate din cauza efectelor pandemiei de COVID-19, fiind inclusiv dispuşi să o ia de la zero în carieră. Totodată, aproape un sfert spun că se văd nevoiţi să facă primii paşi către o nouă carieră, întrucât domeniul sau compania pentru care lucrează sunt puternic afectate de contextul economic actual şi tot atâţia spun că vor să lucreze într-un domeniu mai sigur.

Cei mai mulţi dintre aceştia lucrează, în prezent, în domenii ca: vânzări, producţie, turism şi transporturi.

Sondajul de specialitate a fost efectuat în perioada 1 – 10 iulie 2020, pe un eşantion de 1.282 de utilizatori de internet din România.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, cu peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în ţară, cât şi în străinătate. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Experţii se tem de un nou val mult mai „ucigător” de COVID-19 în Ucraina

Publicat

Ucraina, care se confruntă cu un nou val de coronavirus, ar putea să înregistreze un număr record de decese din cauza COVID-19 pe fondul unei campanii de vaccinare ce trenează, au avertizat vineri experţi ucraineni, citaţi de France Presse.

După răgazul din vară, numărul de noi contaminări a crescut rapid cu 27.600 de noi cazuri de coronavirus în ultimile 7 zile. Raportul se face la 17.000 cazuri în săptămâna anterioară.

Numărul spitalizărilor zilnice a depăşit 1.200 în medie în ultimele şapte zile, comparativ cu 840 săptămâna precedentă

„După toate probabilităţile, acest val va fi mai ucigător. Avem foarte puţini oameni vaccinaţi pentru a-l controla”. „Suntem aproape” de o explozie, a declarat pentru AFP Pavlo Kovtoniuk, fost ministru adjunct al sănătăţii şi fondator al Centrului de analiză a sănătăţii publice din Kiev.

Ucrainei îi lipsesc mijloacele tehnice pentru a determina varianta dominantă. Este vorba „foarte probabil” de varianta Delta, a apreciat Iuri Ganicenko, şeful Centrului de economie a sănătăţii din cadrul Şcolii de economie din capitala ucraineană.

Noul val ar putea atinge vârful său în a doua jumătate a lunii octombrie şi în noiembrie cu între 350 şi 400 de decese pe zi, faţă de circa 220 în primăvară, în cursul valului precedent, spune Iuri Ganicenko.

Ţară cu aproximativ 40 milioane de locuitori, situată la porţile Uniunii Europene, Ucraina nu a vaccinat până în prezent decât 16% din populaţie cu cel puţin o doză

După problemele iniţiale cu livrările, fosta republică sovietică dispune de 4 vaccinuri (AstraZeneca, Pfizer, Moderna şi Coronavac chinez). Mulţi ucraineni ezită să se vaccineze.

Serviciul de securitate ucrainean (SBU) a anunţat vineri destructurarea unei reţele de 5.000 de roboţi informatici. Încercau să „facă să eşueze” programul de vaccinare împotriva COVID-19 şi difuzau „informaţii false” despre această procedură.

Potrivit celor doi experţi citaţi de AFP, sistemul de sănătate publică este totuşi „mai bine pregătit” pentru această nouă criză.

 

Guvernul ucrainean are în vedere reintroducerea de luni a unor noi restricţii

Guvernul ucrainean are în vedere reintroducerea de luni a unor noi restricţii pentru a limita propagarea virusului. Dar majoritatea măsurilor restrictive nu vor viza persoanele vaccinate, potrivit autorităţilor.

Ucraina a înregistrat până în prezent peste 2,3 milioane de cazuri de coronavirus, între care aproape 55.000 de decese. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

ASF a trimis oficial în faliment compania City Insurance

Publicat

Pentru că nu a venit nimeni să o salveze cu bani (150 mil. euro în prima etapă), ASF a trimis oficial în faliment compania City Insurance, cel mai mare asigurator de RCA din România care avea o cotă de piaţă de 45% şi avea emise 3 milioane de poliţe.

Autoritatea de Supraveghere Fianciară (ASF) a anunţat vineri seară că va trimite în faliment compania de asigurări City Insurance, cel mai mare asigurator RCA din România cu o cotă de piaţa de 45%, ca urmare a faptului că nu a venit niciun investitor să o salveze, iar indicatorii de capital nu au fost restabiliţi, scrie Ziarul Financiar.

Acest faliment era aşteptat de piaţa asiguratorilor de mai mult timp având în vedere situaţia de la City Insurance.

În urma controlului, inclusiv internaţional, din primăvara acestui an, ASF a constatat că anumite extrase de cont prezentate de City Insurance erau false, iar banii nu existau.

ASF spune că toate falsurile găsite în companie au fost semnalate organelor de anchetă.

City Insurance era o companie deţinută Dan Odobescu, cumnatul fostului premier Adrian Năstase, şi de investitorii italieni.

City Insurance a crescut exponenţial după falimentul Astra Asigurări, o altă companie care vindea RCA, dar care a avut o situaţie finaciară dezastruoasă.

Creşterea City Insurance a fost exponenţială, astfel încât a ajuns să deţină aproape jumătate din piaţa RCA din România pentru că vindea aceste poliţe cu cel mai mic preţ.

Euroins, al doilea jucător de pe piaţa de RCA cu o cotă la fel de mare, a primit infuzie de capital şi pentru moment merge înainte. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Care au fost cele mai accesate aplicaţii de către copii, în această vară

Publicat

Copiii care folosesc dispozitive Android au petrecut cel mai mult timp pe YouTube (32,9%), în această vară, platformă urmată de TikTok (19%) şi WhatsApp (16%), relevă rezultatele unei cercetări realizate de Kaspersky.

Potrivit analizei, constatarea evidenţiază diferenţa dintre noile procente şi tendinţa observată din noiembrie 2020 până în aprilie 2021, când ponderea utilizării TikTok era de 14,9%, în timp ce WhatsApp se situa la 18,1%.

Principalele activităţi de interes pentru copii au fost videoclipurile online şi YouTube şi, în special, detaliile legate de jocurile video (32,3%), cum ar fi prezentările de pe parcursul „Let’s Play”. De asemenea, printre cele mai populare canale „Let’s Players” s-au aflat SSundee şi MrBeast Gaming, ambele în limba engleză.

La capitolul jocuri, Minecraft (25,9%) a fost cel mai popular în timpul verii, în timp ce Brawl Start (4,9%) a depăşit pe Roblox (4,6%).

O altă preferinţă a copiilor a fost muzica, cu aproape o cincime din toate căutările pe Internet pe YouTube (18,4%). În acest sens, cea mai populară melodie a acestei veri a fost „Astronaut In The Ocean” de Masked Wolf, iar Ariana Grande şi Lil Nas X au devenit cei mai renumiţi cântăreţi.

„Interesant este faptul că Eurovision Song Contest s-a dovedit a fi popular şi în rândul copiilor şi adolescenţilor. Câştigătorii din acest an, formaţia italiană Maneskin, au devenit una dintre cele mai populare trupe de adolescenţi din întreaga lume. Pe YouTube, copiii au căutat cel mai frecvent melodiile lor Beggin’, I wanna be your slave şi melodia câştigătoare a Eurovisionului – Zitti e buoni.

Popularitatea uriaşă a noilor jucării Simple Dimple şi Pop It

Printre alte tendinţe de pe internet, este important de remarcat popularitatea uriaşă a noilor jucării Simple Dimple şi Pop It. Au fost menţionate în piese muzicale care au devenit virale pe TikTok şi au primit o mulţime de recenzii pe YouTube”, se arată în studiul de specialitate.

Kaspersky a analizat cele mai populare zece aplicaţii din lume, iar distribuţia procentuală în Top 10 reflectă numărul de ore petrecute în fiecare dintre acestea. AGERPRES

opiii care folosesc dispozitive Android au petrecut cel mai mult timp pe YouTube (32,9%), în această vară, platformă urmată de TikTok (19%) şi WhatsApp (16%), relevă rezultatele unei cercetări realizate de Kaspersky.

Potrivit analizei, constatarea evidenţiază diferenţa dintre noile procente şi tendinţa observată din noiembrie 2020 până în aprilie 2021, când ponderea utilizării TikTok era de 14,9%, în timp ce WhatsApp se situa la 18,1%.

Principalele activităţi de interes pentru copii au fost videoclipurile online şi YouTube şi, în special, detaliile legate de jocurile video (32,3%), cum ar fi prezentările de pe parcursul „Let’s Play”. De asemenea, printre cele mai populare canale „Let’s Players” s-au aflat SSundee şi MrBeast Gaming, ambele în limba engleză.

Cele mai populare jocuri

La capitolul jocuri, Minecraft (25,9%) a fost cel mai popular în timpul verii, în timp ce Brawl Start (4,9%) a depăşit pe Roblox (4,6%).

O altă preferinţă a copiilor a fost muzica, cu aproape o cincime din toate căutările pe Internet pe YouTube (18,4%). În acest sens, cea mai populară melodie a acestei veri a fost „Astronaut In The Ocean” de Masked Wolf, iar Ariana Grande şi Lil Nas X au devenit cei mai renumiţi cântăreţi.

Eurovision Song Contest

„Interesant este faptul că Eurovision Song Contest s-a dovedit a fi popular şi în rândul copiilor şi adolescenţilor. Câştigătorii din acest an, formaţia italiană Maneskin, au devenit una dintre cele mai populare trupe de adolescenţi din întreaga lume. Pe YouTube, copiii au căutat cel mai frecvent melodiile lor Beggin’, I wanna be your slave şi melodia câştigătoare a Eurovisionului – Zitti e buoni. Printre alte tendinţe de pe internet, este important de remarcat popularitatea uriaşă a noilor jucării Simple Dimple şi Pop It. Au fost menţionate în piese muzicale care au devenit virale pe TikTok şi au primit o mulţime de recenzii pe YouTube”, se arată în studiul de specialitate.

Kaspersky a analizat cele mai populare zece aplicaţii din lume, iar distribuţia procentuală în Top 10 reflectă numărul de ore petrecute în fiecare dintre acestea. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Iulie, record la vacanţe: românii au lăsat în străinătate peste jumătate de miliard de euro

Publicat

Luna iulie a acestui an a fost cea mai bună lună de vară pentru turism, conform datelor privind suma cheltuită de către turiştii români în afara ţării ale Băncii Naţionale a României.

Românii au lăsat în afară circa 561 milioane euro, fiind peste nivelul înregistrat în iulie 2019, cel mai bun an pentru turism, de 452 mil. euro.

Lunile de vară din acest an au fost cu mult mai bune decât cele de anul trecut, dar şi faţă de vara anului 2019, ţinând cont că românii au putut să îşi achiziţioneze bilete de avion către marile capitale ale Europei la preţuri de doar 20-30 euro.

Destinaţiile preferate ale turiştilor români au fost Grecia, Turcia şi Bulgaria, astfel că turismul extern a mers mult mai bine decât anul trecut.

Odată cu intrarea Greciei şi a Turciei pe lista roşie a ţărilor cu risc epidemiologic, Bulgaria a înregistrat un volum de turişti chiar mai mare decât în 2019, , pentru unele agenţii de turism.

În primele şapte luni ale acestui an, românii au cheltuit pe vacanţele în afara ţării circa 2,2 miliarde euro, pe când turiştii străini au lăsat doar 1,2 miliarde euro în România.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe