Connect with us

EVENIMENT

Aproximativ 1.960 de autoturisme electrice şi electrice hibrid plug-in au fost înmatriculate în România, în semestrul al doilea

Publicat

Circa 1.960 de autoturisme electrice şi electrice hibrid plug-in au fost înmatriculate în România, în cel de-al doilea semestru, astfel că ponderea acestora din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut la 2,2% în cea de-a doua jumătate a anului faţă de doar 0,9% în primul semestru, potrivit unui comunicat al Roland Berger remis joi AGERPRES.

Potrivit acestor rezultate, România se plasează înaintea unor ţări precum Statele Unite, Coreea de Sud sau Japonia.

Numărul înmatriculărilor de autovehicule pur electrice (EV) noi s-a triplat în al doilea semestru al anului 2019, în comparaţie cu primele şase luni, ajungând la peste 1.500 de unităţi. O creştere semnificativă s-a înregistrat şi pentru înmatriculările autovehiculelor electrice hibrid plug-in (PHEV) noi, ajungând la peste 450 de unităţi.

„Autovehiculele electrice devin treptat apariţii din ce în ce mai comune pe drumurile din România. Al doilea semestru al anului 2019 a adus o creştere accelerată a înmatriculărilor atât pentru vehiculele pur electrice (EV), cât şi pentru cele electrice hibrid plug-in (PHEV). Din 50 de vehicule noi înmatriculate, unul a fost vehicul EV sau PHEV”, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, această dezvoltare este cu atât mai importantă deoarece Romania este în primul rând o piaţă a maşinilor second-hand, doar 28% din autovehiculele înmatriculate în al doilea semestru al anului 2019 fiind noi. În cazul vehiculelor EV şi PHEV, cota este de 72%, dovedind dorinţa cumpărătorilor de a beneficia de tehnologii auto de ultimă generaţie.

La finalul anului trecut, 43 de modele EV şi PHEV puteau fi achiziţionate, reprezentând circa 12% din numărul total de modele auto disponibile în portofoliul dealership-urilor din România.

Totodată, 27 din cele 43 de modele electrice disponibile sunt vehicule PHEV, în uşoară creştere cu 3 modele în ultimele 12 luni. În schimb, numărul modelelor EV s-a dublat faţă de anul precedent, ajungând la 16 modele. „Cu toate acestea, oferta este încă restrânsă, ţinând cont că dealearship-urile au în portofoliu peste 300 de modele auto”, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, un alt factor care constrânge cererea pentru vehicule electrice este lipsa unei varietăţi de modele şi caroserii disponibile per marcă.

Serviciile de mobilitate câştigă teren – numărul jucătorilor ce oferă servicii de mobilitate a înregistrat o creştere considerabilă în a doua jumătate a anului 2019, în special în zona de micromobilitate, unde sunt şapte jucători activi în piaţă, comparativ cu niciunul în aceeaşi perioadă din 2018.

Piaţa de ‘car sharing’ înregistrează de asemenea o creştere constantă, ajungând la cinci jucători în total, cu un nou furnizor ce şi-a lansat serviciile în a doua jumătate a anului 2019, cu o flotă integrală de autovehicule pur electrice.

La finalul anului 2019, erau disponibile aproximativ 400 de staţii publice de încărcare, infrastructura naţională fiind în creştere constantă în ultimele 24 de luni, cu o rată de aproximativ 30% în fiecare semestru. Companiile care activează în HoReCa şi retail sunt lideri în prezent în această privinţă, concentrând peste jumătate din totalul staţiilor de încărcare.

Dragoş Fundulea, senior project manager Roland Berger Bucureşti, subliniază că poziţionarea incipientă ca promotor al electromobilităţii este un factor cheie al succesului şi este mai eficientă decât eforturile ulterioare de recuperare a poziţiei. Capacităţile de încărcare rămân predominant lente şi în a doua jumătate a anului 2019. Astfel, doar un sfert din staţiile de încărcare pot încărca vehiculele în regim rapid, având puteri mai mari de 22 kW.

Numărul mediu de puncte de încărcare per staţie este de asemenea redus, cu doar una din trei staţii cu capabilităţi de a încărca mai multe vehicule concomitent, în scădere faţă de prima jumătate a anului. Aceste aspecte pot crea inconvenienţe pentru utilizatori, având în vedere durata mai mare de încărcare comparativ cu o staţie de alimentare cu combustibili convenţionali.

Conform ultimelor estimări, fondul guvernamental pentru subvenţii a fost utilizat aproape în întregime pe parcusul anului 2019. Datorită cererii semnificative, bugetul pentru anul 2020 a fost mărit cu 45%, ajungând la 140 milioane de lei.

Cadrul de reglementare din România oferă unele dintre cele mai generoase subvenţii la nivel global pentru cei ce achiziţionează vehicule electrice. Programul Rabla Plus oferă o subvenţie de 9.000 euro din preţul final de achiziţie pentru vehiculele EV şi 4.000 euro pentru vehiculele PHEV.

Cea mai recentă ediţie a studiului Roland Berger analizează oportunitatea introducerii autobuzelor electrice la nivelul oraşelor mari. Circa 40% din toate autobuzele din România aveau peste 20 de ani vechime la finalul anului trecut. Tehnologia învechită şi viteza redusă de deplasare determină un consum mai mare de carburant şi nivel ridicat de emisii poluante.

Din aceste motive, autobuzele electrice sunt o soluţie ideală pentru înnoirea mijloacelor de transport, iar oraşele mari prezintă un cadru ideal de implementare datorită traficului intens şi al topografiei favorabile (teren predominant plat). Viteza medie a autobuzelor din Bucureşti este între 10 si 15 km/h, iar limitele de viteza nu depăşesc 70 km/h, ceea ce reprezintă condiţii optime de operare pentru autobuzele electrice.

Unul din 20 de autobuze noi înregistrate în a doua jumătate a anului 2019 a fost un autobuz electric, o pondere mai mult decât dublă decât cea a vehiculelor electrice. Judeţul Cluj este fruntaş pentru adoptarea autobuzelor electrice, oraşul Cluj-Napoca având 41 astfel de autobuze, în timp ce Turda are întreaga flotă compusă din 20 de autobuze electrice.

Deşi autobuze electrice sunt aşteptate în 2020 şi în alte oraşe (Braşov, Zalău, Sibiu, Iaşi şi Suceava), termene concrete de introducere ale unor astfel de autobuze lipsesc în sudul României, inclusiv în Bucureşti.

Roland Berger, înfiinţată în anul 1967, este singura companie globală de consultanţă de management de top cu origini europene. Cu 2.400 de angajaţi în 35 de ţări, are o prezenţă de succes în cele mai importante pieţe internaţionale. Cele 52 de birouri ale firmei sunt localizate în toate centrele de afaceri globale majore – în Romania, Roland Berger este prezentă încă din anul 1992 prin biroul deschis la Bucureşti. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Peste 150 de șoferi testați pentru alcool sau droguri la volan în Alba, în 24 de ore. Acțiuni ale polițiștilor și jandarmilor

Publicat

peste 150 de șoferi testați pentru alcool sau droguri la

Peste 150 de șoferi au fost testați pentru alcool sau droguri la volan, în Alba, în ultimele 24 de ore. Polițiștii și jandarmii au continuat miercuri acțiunile în sistem integrat.

Potrivit IPJ Alba, în cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate, prin intermediul aplicației eDAC, 475 de persoane. Au fost verificate 334 de autovehicule.

Au fost constatate 198 de abateri de natură contravențională. Majoritatea au fost la normele legale privind circulația pe drumurile…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Artistul FENOMEN al momentului, BURNA BOY, vine în PREMIERĂ în România, la UNTOLD

Publicat

burna boy 1x1 e1714042394980.jpg

Artistul fenomen al momentului, BURNA BOY, vine în premieră în România, la UNTOLD. Stilul afrobeat a devenit un fenomen de masă, iar BURNA BOY este considerat superstarul global al acestui gen muzical. Show-urile artistului sunt sold-out în câteva minute, iar recent a fost inclus de revista „Time” în clasamentul celor mai influente 100 de personalități ale lumii în 2024.

BURNA BOY, câștigător al unui premiu Grammy la categoria “Best Global Music Album”, va…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Primăria Galda de Jos, un nou atac la adresa CJ Alba din cauza centrului de management al deșeurilor. De ce pierde bani, comuna

Publicat

primăria galda de jos, un nou atac la adresa cj

Primarul din Galda de Jos, Romulus Raica, a lansat miercuri un nou atac la adresa conducerii Consiliului Județean Alba

Subiectul disputei este axat pe contractul pentru centrul de management al deșeurilor, care funcționează în comună.

Primarul din Gada de Jos spune că administrația locală pierde bani din cauză că operatorul RER VEST nu și-a mutat sediul principal acolo, așa cum au convenit anterior.

Acesta a transmis o scrisoare către locuitorii comunei, prin intermediul…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Ursul care s-a ascuns într-un tufiș, în cartierul Oarda, a fost eutanasiat. Era grav rănit după ce a fost lovit de un TIR

Publicat

ursul care s a ascuns într un tufiș, în cartierul oarda, a

Ursul de la Oarda a fost eutanasiat, în jurul orei 14.20, au anunțat reprezentații Jandarmeriei din Alba. 

Reamintim că un urs rănit a pus pe jar toate autoritățile din Alba Iulia. În baza unei legislații clare, toate instituțiile statului sunt nevoite să păzească un tufiș în care s-a refugiat un urs rănit. Un pericol real, din cauza faptului că se afla la nici 250 de metri de un cartier de case. 

În aceste cazuri situația este una complicată, deoarece nu se poate…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe