EVENIMENT
Aproximativ 1.960 de autoturisme electrice şi electrice hibrid plug-in au fost înmatriculate în România, în semestrul al doilea

Circa 1.960 de autoturisme electrice şi electrice hibrid plug-in au fost înmatriculate în România, în cel de-al doilea semestru, astfel că ponderea acestora din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut la 2,2% în cea de-a doua jumătate a anului faţă de doar 0,9% în primul semestru, potrivit unui comunicat al Roland Berger remis joi AGERPRES.
Potrivit acestor rezultate, România se plasează înaintea unor ţări precum Statele Unite, Coreea de Sud sau Japonia.
Numărul înmatriculărilor de autovehicule pur electrice (EV) noi s-a triplat în al doilea semestru al anului 2019, în comparaţie cu primele şase luni, ajungând la peste 1.500 de unităţi. O creştere semnificativă s-a înregistrat şi pentru înmatriculările autovehiculelor electrice hibrid plug-in (PHEV) noi, ajungând la peste 450 de unităţi.
„Autovehiculele electrice devin treptat apariţii din ce în ce mai comune pe drumurile din România. Al doilea semestru al anului 2019 a adus o creştere accelerată a înmatriculărilor atât pentru vehiculele pur electrice (EV), cât şi pentru cele electrice hibrid plug-in (PHEV). Din 50 de vehicule noi înmatriculate, unul a fost vehicul EV sau PHEV”, se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, această dezvoltare este cu atât mai importantă deoarece Romania este în primul rând o piaţă a maşinilor second-hand, doar 28% din autovehiculele înmatriculate în al doilea semestru al anului 2019 fiind noi. În cazul vehiculelor EV şi PHEV, cota este de 72%, dovedind dorinţa cumpărătorilor de a beneficia de tehnologii auto de ultimă generaţie.
La finalul anului trecut, 43 de modele EV şi PHEV puteau fi achiziţionate, reprezentând circa 12% din numărul total de modele auto disponibile în portofoliul dealership-urilor din România.
Totodată, 27 din cele 43 de modele electrice disponibile sunt vehicule PHEV, în uşoară creştere cu 3 modele în ultimele 12 luni. În schimb, numărul modelelor EV s-a dublat faţă de anul precedent, ajungând la 16 modele. „Cu toate acestea, oferta este încă restrânsă, ţinând cont că dealearship-urile au în portofoliu peste 300 de modele auto”, se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, un alt factor care constrânge cererea pentru vehicule electrice este lipsa unei varietăţi de modele şi caroserii disponibile per marcă.
Serviciile de mobilitate câştigă teren – numărul jucătorilor ce oferă servicii de mobilitate a înregistrat o creştere considerabilă în a doua jumătate a anului 2019, în special în zona de micromobilitate, unde sunt şapte jucători activi în piaţă, comparativ cu niciunul în aceeaşi perioadă din 2018.
Piaţa de ‘car sharing’ înregistrează de asemenea o creştere constantă, ajungând la cinci jucători în total, cu un nou furnizor ce şi-a lansat serviciile în a doua jumătate a anului 2019, cu o flotă integrală de autovehicule pur electrice.
La finalul anului 2019, erau disponibile aproximativ 400 de staţii publice de încărcare, infrastructura naţională fiind în creştere constantă în ultimele 24 de luni, cu o rată de aproximativ 30% în fiecare semestru. Companiile care activează în HoReCa şi retail sunt lideri în prezent în această privinţă, concentrând peste jumătate din totalul staţiilor de încărcare.
Dragoş Fundulea, senior project manager Roland Berger Bucureşti, subliniază că poziţionarea incipientă ca promotor al electromobilităţii este un factor cheie al succesului şi este mai eficientă decât eforturile ulterioare de recuperare a poziţiei. Capacităţile de încărcare rămân predominant lente şi în a doua jumătate a anului 2019. Astfel, doar un sfert din staţiile de încărcare pot încărca vehiculele în regim rapid, având puteri mai mari de 22 kW.
Numărul mediu de puncte de încărcare per staţie este de asemenea redus, cu doar una din trei staţii cu capabilităţi de a încărca mai multe vehicule concomitent, în scădere faţă de prima jumătate a anului. Aceste aspecte pot crea inconvenienţe pentru utilizatori, având în vedere durata mai mare de încărcare comparativ cu o staţie de alimentare cu combustibili convenţionali.
Conform ultimelor estimări, fondul guvernamental pentru subvenţii a fost utilizat aproape în întregime pe parcusul anului 2019. Datorită cererii semnificative, bugetul pentru anul 2020 a fost mărit cu 45%, ajungând la 140 milioane de lei.
Cadrul de reglementare din România oferă unele dintre cele mai generoase subvenţii la nivel global pentru cei ce achiziţionează vehicule electrice. Programul Rabla Plus oferă o subvenţie de 9.000 euro din preţul final de achiziţie pentru vehiculele EV şi 4.000 euro pentru vehiculele PHEV.
Cea mai recentă ediţie a studiului Roland Berger analizează oportunitatea introducerii autobuzelor electrice la nivelul oraşelor mari. Circa 40% din toate autobuzele din România aveau peste 20 de ani vechime la finalul anului trecut. Tehnologia învechită şi viteza redusă de deplasare determină un consum mai mare de carburant şi nivel ridicat de emisii poluante.
Din aceste motive, autobuzele electrice sunt o soluţie ideală pentru înnoirea mijloacelor de transport, iar oraşele mari prezintă un cadru ideal de implementare datorită traficului intens şi al topografiei favorabile (teren predominant plat). Viteza medie a autobuzelor din Bucureşti este între 10 si 15 km/h, iar limitele de viteza nu depăşesc 70 km/h, ceea ce reprezintă condiţii optime de operare pentru autobuzele electrice.
Unul din 20 de autobuze noi înregistrate în a doua jumătate a anului 2019 a fost un autobuz electric, o pondere mai mult decât dublă decât cea a vehiculelor electrice. Judeţul Cluj este fruntaş pentru adoptarea autobuzelor electrice, oraşul Cluj-Napoca având 41 astfel de autobuze, în timp ce Turda are întreaga flotă compusă din 20 de autobuze electrice.
Deşi autobuze electrice sunt aşteptate în 2020 şi în alte oraşe (Braşov, Zalău, Sibiu, Iaşi şi Suceava), termene concrete de introducere ale unor astfel de autobuze lipsesc în sudul României, inclusiv în Bucureşti.
Roland Berger, înfiinţată în anul 1967, este singura companie globală de consultanţă de management de top cu origini europene. Cu 2.400 de angajaţi în 35 de ţări, are o prezenţă de succes în cele mai importante pieţe internaţionale. Cele 52 de birouri ale firmei sunt localizate în toate centrele de afaceri globale majore – în Romania, Roland Berger este prezentă încă din anul 1992 prin biroul deschis la Bucureşti. AGERPRES

Liceul de Arte „Regina Maria”, Alba Iulia a celebrat Ziua Europeană a Limbilor 2025 ȋn parteneriat cu Şcoala Gimnazială “Vasile Goldiş”, Alba Iulia, Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia, Liceul Tehnologic Sebeş, Colegiul Național ”Lucian Blaga” Sebeș și Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul”, Alba Iulia.
Instituția a derulat o serie de activităţi creative, în cadrul proiectului județean Artistic Views of Languages – ediția a…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Carduri educaționale 2025: peste 40.000 de elevi nu au utilizat tichetele. Vor pierde 500 de lei

Carduri educaționale 2025: Autoritățile atenționează că sunt nefolosiți peste 21 de milioane de lei de pe cardurile educaționale pentru elevi. Cu acești bani se pot cumpăra îmbrăcăminte și rechizite pentru școală. Perioada de utilizare a acestora expiră la finalul lunii octombrie, iar banii vor fi pierduți.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) și Ministerul Educației transmit un apel către părinți, profesori și directorii de școli:
”Mai sunt 21…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
De ce „gemul bunicii” apare în deficitul de TVA. Explicațiile expertului în macroeconomie Flavius Rovinaru de la UBB

Conf. dr. univ. Flavius Rovinaru, profesor și cercetător expert în macroeconomie la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul Universității ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca, Flavius Rovinaru, explică declarațiile recente ale șefului ANAF, Adrian Nica, privind includerea autoconsumul, adică a gemului bunicii, în calculul deficitului de TVA.
Expertul arată pentru Cluj24 că…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Comunicat: Cea mai avansată operație laser din lume, care te scapă definitiv de ochelari, SMILE Pro, acum cu 20% reducere

Clincile Dr. Holhoș, cea mai mare rețea de clinici și cabinete de oftalmologie din țară, are în perioada 15 octombrie – 15 noiembrie o ofertă unică pentru pacienți: o reducere de 20% a tarifului pentru operația SMILE Pro, cea mai avansată intervenție chirurgicală cu laser la nivel mondial utilizată pentru corecția miopiei, a astigmatismului sau hipermetropiei.
Persoanele care doresc să beneficieze de promoție trebuie să înscrie online la adresa
Citește mai mult pe Alba24.ro