Connect with us

ACTUALITATE

Peste 20.000 de poliţişti, jandarmi şi pompieri vor asigura paza şi protecţia secţiilor de vot

Publicat

politisti

Peste 20.000 de poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră, pompieri şi lucrători de la alte structuri operative vor asigura duminică paza şi protecţia celor 18.748 de secţii de votare din întreaga ţară.

„Ordinea publică la nivel naţional va fi asigurată de peste 13.800 de angajaţi ai ministerului, iar alţi 3.600 de specialişti vor fi pregătiţi să verifice şi să soluţioneze cu celeritate sesizările privind posibile incidente electorale. În acest sens, la nivelul MAI a fost elaborat un ghid cu principalele dispoziţii legale aplicabile procesului electoral, ghid care a fost transmis din timp tuturor structurilor. În total, duminică, pentru desfăşurarea procesului electoral în condiţii de maximă siguranţă vor fi mobilizaţi aproximativ 37.000 de angajaţi ai Ministerului Afacerilor Interne”, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog.

Ea a precizat că, în contextul alegerilor prezidenţiale de duminică, MAI are ca prioritate principală desfăşurarea în condiţii de siguranţă publică a scrutinului la nivelul întregii ţări.

„Din punct de vedere organizatoric, au fost respectate toate termenele prevăzute în programul calendaristic. Materialele necesare votării au fost distribuite la nivelul fiecărui judeţ, sub pază, şi aşa vor rămâne până ce vor ajunge în secţiile de votare. Toate materialele vor fi preluate sâmbătă de către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare. Reamintesc că, în cadrul secţiilor de vot, potrivit legii, măsurile de organizare şi cele de ordine publică necesare pentru ca scrutinul să decurgă în bune condiţii sunt în responsabilitatea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiei de votare”, a spus Monica Dajbog.

Purtătorul de cuvânt al MAI a adăugat că, duminică, alegătorii pot vota la secţia la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul ori reşedinţa, iar alegătorul care în ziua votului se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde îşi are domiciliul sau reşedinţa poate vota la orice secţie din localitatea respectivă.

„Cetăţenii români îşi pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic şi, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar. În ţară, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic şi paşaportul simplu temporar pot fi folosite pentru a vota numai de către cetăţenii români care au domiciliul în străinătate, dar votează în România. Evident, aceste trei tipuri de paşaport pot fi folosite pentru a vota şi de către cetăţenii români care votează în străinătate”, a explicat purtătorul de cuvânt al MAI.

Monica Dajbog a reamintit că şi la acest proces electoral se foloseşte Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.

„Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care doresc să voteze dar nu deţin documente de identitate valabile, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a recomandat serviciilor judeţene şi Direcţiei din Bucureşti să lucreze cu publicul şi în zilele de sâmbătă şi duminică, astfel: de la ora 8,00 la 16,00 pe 9 noiembrie şi de la ora 7,00 la 21,00 în data de 10 noiembrie”, a mai spus Monica Dajbog. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Stadiu avansat la lucrările de modernizare a drumurilor din Călărași. Primarul Claudiu Vrajotis: Mulțumim tuturor pentru răbdare

Publicat

stadiu avansat la lucrările de modernizare a drumurilor din călărași.

Publicitate

În comuna Călărași, județul Botoșani, lucrările la proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere de bază se află într-un stadiu avansat, potrivit autorităților locale. Investiția, în valoare de 992.780 de euro, este finanțată integral din fonduri nerambursabile prin Planul Strategic 2023–2027, cofinanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României.

Proiectul, demarat în vara acestui an, are ca obiectiv modernizarea mai multor segmente de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Mai buni ca noi. Alexandru Rogobete, ministrul Sănătății din noua generație: Nu mai ascundeți infecţiile nosocomiale

Publicat

mai buni ca noi. alexandru rogobete, ministrul sănătății din noua

Publicitate

Ministrul Sănătăţii din noua generație de tineri care au avut acces la puterea din România, Alexandru Rogobete, le-a cerut managerilor de spitale şi şefilor de secţie să raporteze toate cazurile de infecţii nosocomiale, pentru ca acestea să poată fi gestionate şi prevenite mai eficient, relatează mediafax.ro.

„Niciodată, niciunde pe globul pământesc nu vom putea reduce la zero infecţiile dintr-o terapie intensivă”, a spus Rogobete, joi, în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 2 octombrie 2025

Publicat

rezultatele tragerilor la loto de joi, 2 octombrie 2025

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 2 octombrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 2 octombrie 2025:

Loto 6/49: 30, 9, 47, 23, 5, 10

Loto 5/40: 31, 13, 5, 6, 35, 27

Noroc: 5 2 8 4 7 5 8

Noroc Plus: 3 7 0 3 5 7

Publicitate

Super Noroc: 2 9 5 4 7 1

Joker: 15, 4, 23, 3, 10 + 19


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Direcțiile de Sănătate Publică vor fi reorganizate până la finalul anului. Restructurare și reorganizare

Publicat

direcțiile de sănătate publică vor fi reorganizate până la finalul

Publicitate

Direcțiile de Sănătate Publică (DSP) din România vor intra într-un amplu proces de reorganizare până la sfârșitul acestui an, a anunțat ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, relatează agerpres.ro.

Acesta a precizat că actualul sistem de verificare, control și monitorizare a unităților sanitare „nu funcționează corespunzător” și că este nevoie de o regândire completă a modului de organizare.

„Am avut discuția, astăzi, cu…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe