Connect with us

EVENIMENT

Arafat: Salvarea vieţilor depinde de reţelele de comunicaţii. Peste 850 de mesaje Ro-Alert reale, transmise în acest an

Publicat


ro alert

Acoperirea cu reţele de comunicaţii trebuie să crească, pentru că salvarea vieţilor depinde de acestea, a afirmat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

“Noi (Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, n.r.) depindem total de comunicaţii, salvarea vieţilor depinde de comunicaţii. Dacă nu avem acoperire cât mai largă posibil, unele persoane nu pot apela 112. În ultima perioadă, colaborarea noastră cu ANCOM s-a intensificat foarte mult, la fel şi cu colegii de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. În 2017, am început implementarea sistemului Ro-Alert care depinde foarte mult şi de acoperirea mai ales în zonele rurale, care ne interesează foarte mult când dăm mesaje. Am colaborat foarte bine cu operatorii de telefonie care ne-au sprijinit şi împreună am reuşit să avem un sistem care anul acesta a trimis peste 850 de mesaje de alertare reale, în afară de testele care au fost organizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru verificarea funcţionării”, a declarat Arafat.

Acesta a adăugat că sistemul de avertizare la nivel naţional ar urma să fie îmbunătăţit cu mecanisme noi, printre care transmiterea de SMS-uri, e-mailuri sau mesaje automate prin mass-media, în situaţii grave.

“Avem acum proiecte pentru integrarea modului de avertizare a sistemului self-broadcasting cu alte mecanisme de a transmite mesaje şi prin SMS-uri, prin e-mail-uri, inclusiv prin transmiterea automată de mesaje prin mass-media când este ceva foarte grav. Totul depinde de acoperire. Unul dintre lucrurile pe care le-am observat la ultimul exerciţiu de incendiu pe care l-am realizat în judeţul Caraş-Severin este lipsa semnalului în foarte multe zone. Acesta nu este singurul judeţ, dar îl dau ca exemplu că este una dintre concluziile exerciţiului, adică problema comunicării, inclusiv a serviciilor de urgenţă. De aici, revin şi spun că acoperirea trebuie să crească pe zi ce trece. Astfel de portaluri (aisemnal.ro al ANCOM, n.r.) ne va permite, în fiecare zi, să vedem cum creşte acoperirea şi cred că va fi încurajator pentru toţi operatorii de telefonie pentru competiţia între ei”, a spus oficialul.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a organizat, marţi, conferinţa internaţională anuală ce are ca temă, în 2019, hărţile de acoperire cu servicii de comunicaţii electronice.

În cadrul evenimentul, arbitrul pieţei locale telecom a lansat aplicaţia aisemnal.ro, un instrument unic la nivel mondial prin care toţi românii pot verifica zonele în care au semnal mobil şi operatorii cu cel mai bun semnal. Noua aplicaţie este gratuită şi poate fi accesată, momentan, direct pe site-ul www.aisemnal.ro.

Conform datelor ANCOM, portalul nu se bazează pe simulări, nu conţine informaţii transmise de către terţi, iar valorile reflectate nu sunt obţinute în condiţii de laborator.

Utilizatorii trebuie să acceseze www.aisemnal.ro, să selecteze operatorul şi tehnologia care îi interesează (2G, 3G sau 4G). Pentru popularea hărţii, măsurătorile au fost efectuate în perioada mai – august 2019 în peste 13.000 de localităţi din România şi au fost acoperiţi 240.000 de teritoriu. AGERPRES/(A, AS – autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)

Citiţi şi:

Românii au la dispoziţie aisemnal.ro, o aplicaţie unică la nivel mondial pentru verificarea zonelor cu semnal mobil

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Medic de la un spital privat din județul Prahova, confirmat cu coronavirus

Publicat

Un medic al spitalului privat Sanconfind, din comuna Poiana Câmpina, județul Prahova a fost confirmat cu COVID-19, iar DSP Prahova a demarat ancheta epidemiologică.

“SC Centru Medical Sanconfind SRL se confruntă în mod direct cu pandemia de coronavirus (…). Vă informăm că în cursul zilei de ieri (mar’i, n.r.), a fost confirmată infecţia cu coronavirus a unui cadru medical. Imediat ce s-a comunicat rezultatul, conducerea Sanconfind, în colaborare cu DSP Prahova a efectuat, în aceeaşi zi, ancheta epidemiologică. Conform metodologiei naţionale, au fost identificaţi contacţii apropiaţi şi au intrat în izolare pentru 14 zile de la data contactului direct cu persoana infectată”, precizează Centrul Medical Sanconfind.

Conform sursei citate, trei dintre contacţi sunt simptomatici şi li se efectuează testul pentru coronavirus.

“De precizat că în urma anchetei epidemiologice nu s-a putut identifica sursa infectării medicului în cauză. Sanconfind are comandate 300 de teste rapide pentru testarea angajaţilor şi se va trece la evaluarea serologică periodică a acestora (…), astfel vom cunoaşte cine a trecut asimptomatic prin infecţie. Această evaluare nu substituţie metodologia naţională de indicaţie de testare prin RT-PCR pentru persoanele simptomatice”, mai informează Centrul Medical Sanconfind.

Mai multe secţii ale spitalului vor face obiectul unei ample acţiuni de igienizare şi dezinfecţie.

“Restul activităţilor din Sanconfind se desfăşoară normal în: laborator de analize, imagistică medicală, cabinete medicale de specialitate (inclusiv neurologie, ortopedie, diabet, pediatrie, morfologii fetale), call center, sterilizare, recepţie, recuperare medicală, în funcţie de pacienţii care vin pentru tratament”, se mai arată în comunicatul Centrul Medical Sanconfind.

Unitatea medicală mai informează că, în funcţie de starea de sănătate a contacţilor direcţi, izolaţi la domiciliu în aceste zile şi de contextul transmiterii comunitare, care nu poate fi ignorat, Secţia obstetrică-ginecologie îşi va relua activitatea începând cu 6 aprilie. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Au crescut de până la 10 ori amenzile pentru încălcarea ordonanţelor militare

Publicat

amenda

Începând de joi intră în vigoare ordonanţa de urgenţă care prevede amenzi mai mari pentru persoanele care nu respectă regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, anunţă Grupul de Comunicare Strategică.

Potrivit unui comunicat al GCS, în Monitorul Oficial al României a fost publicată, marţi, ordonanţa de urgenţă prin care sunt majorate amenzile pentru nerespectarea regimului stării de asediu şi regimului stării de urgenţă.

Astfel, amenzile pentru persoanele fizice care nu respectă ordonanţele militare au crescut şi au următoarele valori: minim 2.000 lei şi maxim 20.000 lei, faţă de minim 100 şi maxim 5.000 de lei, cât erau până acum.

Amenda minimă pentru persoanele juridice care nu respectă ordonanţele militare a crescut de la 1.000 de lei, cât era până acum, la 10.000 de lei. Maximul amenzii pentru persoane juridice rămâne stabilit la 70.000 de mii de lei.

Aceste sancţiuni vor putea fi aplicate începând de joi, 2 aprilie.

În plus, au fost introduse şi sancţiuni complementare pentru cei care nu respectă prevederile legale, după cum urmează:

* confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenţie;

* interzicerea accesului la respectivele bunuri, prin aplicarea sigiliului de către organele abilitate;

* suspendarea temporară a activităţii;

* desfiinţarea unor lucrări;

* refacerea unor amenajări.

Măsurile complementare de sancţiune vor fi aplicate în funcţie de natura şi gravitatea faptei.

AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Poşta Română a început distribuirea pensiilor, cu procedură specială pentru zona Suceava

Publicat

postas

Compania Naţională Poşta Română a început distribuirea pensiilor şi face demersuri pentru a finaliza achitarea acestora într-un interval cât mai scurt, înainte de Paşti, fiind stabilită o procedură de lucru specială pentru gestionarea situaţiei de la Suceava, conform unui comunicat remis miercuri AGERPRES.

Angajaţii Poştei Române vor lucra la capacitate maximă pentru a face posibilă distribuirea pensiilor într-un timp mai scurt, menţionează Poşta Română.

Directorul general al Poştei Române, Horia Grigorescu, a declarat că instituţia încearcă să distribuie toate pensiile până la Paşti.

“Depunem toate eforturile pentru a distribui banii pensionarilor într-un timp cât mai scurt, indiferent de situaţia în care ne aflăm. Calendarul normal de distribuire a prestaţiilor sociale, a pensiilor, este 1 – 15 aprilie. Noi, împreună cu colegii mei, toţi poştaşii din ţară, care sunt de fapt eroii acestei situaţii, vom încerca să facem toate demersurile necesare pentru a ajunge cât mai repede faţă de calendarul normal. Facem absolut tot ce ne stă în putere ca banii să ajungă la toţi pensionarii, astfel încât toată lumea să aibă bani în casă înainte de sărbătorile pascale”, a afirmat directorul general al Poştei Române.

Poşta Română a stabilit o procedură de lucru specială pentru gestionarea situaţiei de la Suceava, unde municipiul şi 8 comune se află în carantină, precizează compania.

Ca urmare a instituirii măsurii de carantină în Municipiul Suceava şi în zone limitrofe, pe teritorul a 8 comune, Adâncata, Salcea, Ipoteşti, Bosanci, Moara, Şcheia, Pătrăuţi şi Mitocu Dragomirnei, compania a stabilit o procedură de lucru pentru a asigura distribuirea prestaţiilor sociale în deplină siguranţă, atât pentru cei 61 de factori poştali responsabili de zonele menţionate, cât şi pentru beneficiarii drepturilor sociale, menţionează Poşta Română.

Astfel, deplasarea în teren a poştaşilor se va face cu mijloace mecanizate, puse la dispoziţie de Oficiile Judeţene de Poştă, în vederea reducerii expunerii acestora pe străzi, dar şi pentru a realiza un număr crescut de distribuiri în aceeaşi zi, astfel încât perioada de achitare să fie comasată. Pe toată perioada realizării activităţii, factorii poştali vor avea asupra lor legitimaţii şi adeverinţe de la angajator, completate şi semnate.

Toţi factorii poştali sunt echipaţi corespunzător, fiind protejaţi cu măşti, mănuşi şi dezinfectant şi au fost reinstruiţi să evite interacţiunea în momentul în care ajung la uşile oamenilor, precizează Poşta Română. Aceştia vor respecta distanţa de 2 metri faţă de beneficiarul drepturilor sociale. Contravaloarea pensiei/mandatului se va preda, către beneficiar, pe cât posibil, în plic pe care vor fi înscrise datele beneficiarului.

Completarea cuponului se va face de către beneficiarul drepturilor sociale doar cu instrument de scris propriu. În cazul în care aceştia nu deţin unul propriu, va fi pus la dispoziţie de către poştaş. Durata operaţiunii nu va fi mai lungă de aproximativ 5 minute pentru un beneficiar, menţionează Poşta Română. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II, se menţine aglomerat şi se aşteaptă patru ore la intrarea în ţară

Publicat

tiruri

Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II era din nou aglomerat pe sensul de intrare în România, miercuri după-amiază, când se aştepta cel puţin 240 de minute pentru procedurile de tranzitare.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad, Filip Ionuţ Matei, a declarat, pentru AGERPRES, că sunt deschise şase artere de intrare în ţară la Nădlac II, însă se înregistrează un număr mare de persoane şi mijloace de transport care se prezintă pentru verificări.

Conform sursei citate, de când Ungaria şi-a închis frontierele şi permite tranzitarea ţării doar pe timp de noapte, la Nădlac II se înregistrează în fiecare dimineaţă timpi mari de aşteptare.

“Românii care revin din alte ţări traversează Ungaria noaptea, iar dimineaţa ajung la frontiera României, astfel că în prima parte a zilei sunt timpi mai mari de aşteptare pentru tranzitare, cauzaţi şi de triajul epidemiologic care are loc la intrarea în ţară”, a declarat Matei.

În ultimele 24 de ore, prin PTF Nădlac II au intrat în ţară 4.200 de persoane cu 2.000 de mijloace de transport.

Luni dimineaţă, la acelaşi punct se aştepta cel puţin cinci ore pentru intrarea în România. AGERPRES

Citește mai departe