Connect with us

ACTUALITATE

Asociaţia Berarii României: Ingredientele şi valorile energetice vor apărea pe toate ambalajele de bere din UE până în 2022

Publicat

racoritoare

Asociaţia Berarii României a semnat alături de Brewers of Europe un memorandum privind etichetarea ingredientelor şi a valorii energetice pe toate sticlele şi dozele de bere din Uniunea Europeană până în anul 2022, a anunţat, joi, asociaţia.

Obiectivele au fost convenite în mod voluntar cu Comisia Europeană şi au fost adoptate de Adunarea Generală a Brewers of Europe în iunie 2019, precizează Asociaţia Berarii României într-un comunicat remis AGERPRES.

„Sunt încântat să fac parte din evenimentul de astăzi. Vreau să profit de această ocazie pentru a felicita toţi semnatarii pentru angajamentele de etichetare a alcoolului. Vreau să vă încurajez să continuaţi să fiţi pionieri în sectorul mai larg al alcoolului. Consumatorii au dreptul să ştie mai multe. Mulţi dintre ei îşi doresc mai multe detalii despre ce conţin băuturile şi ce înseamnă pentru sănătatea lor. Ei doresc ca aceste informaţii să fie clare şi transparente – un mesaj recurent pe care îl primim în toate activităţile noastre de sănătate publică şi siguranţă alimentară”, a declarat comisarul pentru Sănătate şi Siguranţă Alimentară, Vytenis Andriukaitis, prezent la eveniment.

Scopul acestui memorandum este ca organizaţiile să-şi asume responsabilitatea publică pentru declararea ingredientelor şi informaţiilor energetice pe etichetele produselor lor, în timp ce asociaţiile comerciale susţin aceste eforturi, inclusiv prin stabilirea obiectivelor sectoriale locale şi raportarea colectivă.

„Memorandumul este deschis pentru companii şi asociaţii din toate sectoarele băuturilor alcoolice, cu condiţia ca semnatarul să aprobe pe deplin acest document şi angajamentul său pentru etichetarea pe ambalaj atât a ingredientelor cât şi a valorilor energetice. Dorinţa finală este de a oferi consumatorilor informaţii inteligibile, recognoscibile, comparabile şi exacte pentru toate băuturile alcoolice”, arată asociaţia.

Treizeci şi şapte de semnatari iniţiali, inclusiv 25 de asociaţii naţionale de bere, şi-au pus astăzi numele în memorandum şi pe Brewers ‘Ambition 2022, ca parte a unui eveniment care a prezentat sute de mărci diferite de bere din toată Europa, care îndeplinesc deja cerinţele de etichetare şi demonstrează seriozitatea angajamentului şi diversitatea crescândă a unui sector european de bere care numără peste 9.500 de producători.

Din anul 2015, membrii Asociaţiei Berarii României au ales să aplice voluntar Regulamentul UE 1169/2011, referitor la informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare. Pe parcursul acestor patru ani, informaţia privind ingredientele a fost preluată în proporţie de 100% de către toate mărcile membrilor, faţă de media de 85% la nivel european.

Potrivit producătorilor de bere din România, valoarea energetică corespunzătoare pentru 100 ml de produs a fost deja inclusă progresiv pe etichete, fie în varianta lor tipărită, fie în varianta lor online, astfel încât consumatorul român o poate regăsi în prezent în cazul a 76% din produsele aflate în portofoliile membrilor Asociaţiei Berarii României.

Acest demers reafirmă respectul pe care producătorii locali de bere îl au pentru dreptul la informare al consumatorului român, având în vedere faptul că Regulamentul UE 1169/2011 nu se aplică băuturilor cu o concentraţie alcoolică de peste 1,2%, în consecinţă el nefiind obligatoriu pentru berea cu alcool comercializată în România.

„Suntem bucuroşi să fim semnatari ai acestui memorandum, în condiţiile în care membrii asociaţiei Berarii României au decis în mod voluntar să ofere consumatorilor informaţii relevante pentru ca aceştia să facă alegeri în cunoştinţă de cauză şi în concordanţă cu stilul lor de viaţă. Valoarea energetică a produsului este o informaţie care vine în completarea listei ingredientelor de fabricare la care consumatorii aveau deja acces de foarte mulţi ani, demonstrând faptul că Berarii României acţionează în spiritul transparenţei şi respectului faţă de consumator. Ne mândrim cu faptul că rata de implementare a angajamentului nostru este peste media europeană şi demersul nostru va continua până în momentul în care ponderea de implementare va atinge 100%”, a declarat Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României.

În cei 15 ani de existenţă, Asociaţia Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, membrii săi actuali fiind importanţi producători de bere din România: Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei şase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt România şi Asociaţia Producătorilor de Hamei din România.

Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparţinând membrilor Asociaţiei sunt situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov şi Galaţi, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca şi Timişoara.

Începând cu anul 2008 Asociaţia Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociaţiile naţionale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveţia şi Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 9.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.

Piaţa berii din România a înregistrat în 2018 o creştere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane hl, iar
consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 litri. În ultimii patru ani, ambalajul de sticlă a înregistrat o creştere cu 3,65 puncte procentuale (pp), iar PET-urile au fost în scădere cu 5,83 pp. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Noi probe vor fi recoltate marți de la sportivii din Maramureș, reveniți din Africa de Sud

Publicat

omicron

Noi probe vor fi recoltate marți, conform metodologiei, de la sportivii din Maramureș repatriați în urmă cu o săptămână din Africa de Sud. Unul dintre ei, depistat pozitiv pentru Covid imediat după sosire, este „foarte probabil” să fie infectat cu Omicron.

Ministerul Sănătății a precizat luni seara că informațiile potrivit cărora alți patru sportivi repatriați recent din Africa de Sud ar fi pozitivi cu SARS-COV-2 sunt false.

„Potrivit informațiilor primite de la DSP Maramureș doar o singură persoană a fost testată pozitiv, informațiile despre acest caz fiind deja transmise public. Mâine, 7 decembrie, conform metodologiei, vor fi recoltate din nou probe de la sportivii repatriați din Africa de Sud”, a transmis ministerul.

Instituția a anunțat tot luni că rezultatele parțiale ale secvențierii tulpinii de la sportivul din Maramureș arată că „este foarte prrobabil” ca acesta să fie infectat cu Omicron.

„În urma rezultatelor parțiale ale secvențierii tulpinii provenind de la sportivul din județul Maramureș, este foarte probabil ca aceasta să fie similară (Omicron) cu cele identificate la alți 2 pasageri din cursa din Africa de Sud”, a transmis Ministerul Sănătății. Diagnosticul va fi finalizat în cursul acestei săptămâni.

Este vorba de un jucător de rugby de la CSM Știința Baia Mare, repatriat săptămâna trecută din Africa de Sud.

Primele două cazuri de infectare cu tulpina Omicron au fost confirmate sâmbătă în România la persoane repatriate din Africa de Sud. MEDIAFAX

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Următoarea pandemie ar putea fi mai letală decât COVID-19, afirmă creatoarea vaccinului AstraZeneca

Publicat

Viitoarele pandemii ar putea fi mai letale decât COVID-19, astfel încât lecţiile învăţate în urma pandemiei de coronavirus nu trebuie irosite, a declarat unul dintre creatorii vaccinului de la Oxford-AstraZeneca, relatează Reuters.

„Nu va fi ultima dată când un virus ne ameninţă viaţa şi mijloacele de existenţă”, a spus cercetătoarea britanică Sarah Gilbert în cadrul ”Richard Dimbleby Lecture”, relatează BBC.

„Adevărul este că următoarea (pandemie) ar putea fi mai gravă. Ar putea fi mai contagioasă, sau mai letală, sau ambele”, a mai spus ea.

„Nu putem permite ca după o situaţie prin care am trecut prin atâtea să aflăm că pierderile economice enorme pe care le-am suferit înseamnă că încă nu există finanţare pentru a ne pregăti pentru pandemie”, a declarat Sarah Gilbert.

„Progresele pe care le-am făcut şi cunoştinţele pe care le-am dobândit nu trebuie pierdute”, a mai spus cercetătoarea britanică. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: românii nu au încredere în mesajele de pe produsele alimentare

Publicat

cumparaturi

Numeroși români sunt neîncrezători în beneficiile de sănătate de pe ambalajele produselor alimentare. O nouă platformă europeană își propune să simplifice informațiile de pe etichete și să-i ajute să aleagă informat.

Românii sunt neîncrezători când vine vorba de beneficiile pentru sănătate menționate pe ambalajele produselor alimentare, fiind de părere că majoritatea nu sunt neapărat reale deși folosirea lor este reglementată la nivel european, arată un studiu realizat de o echipă multinațională la inițiativa EIT Food.

Inițiatorii studiului anunță că încep un proiect prin care încearcă să simplifice limbajul folosit pe etichete astfel încât consumatorii să aleagă corect și informat.

Ce a arătat studiul

Studiul a arătat că în Europa numeroși consumatori au adesea dificultăți în a înțelege mențiunile legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele produselor alimentare din cauza limbajului greoi. Afirmațiile cu privire la beneficiile alimentelor cresc confuzia consumatorului și scad încrederea în alimentele pe care le cumpără, este concluzia specialiștilor.

„Aflând ce cred consumatorii din România despre mențiunile de sănătate, putem afla cum ar putea fi reformulate pentru a le face mai ușor de înțeles și mai educative. La sfârșitul zilei, acest lucru ar putea duce la oamenii să facă alegeri mai sănătoase. Toți cei care vizitează platforma Health Claims Unpacked ne vor ajuta să înțelegem nevoile și preferințele consumatorilor români”, a spus profesorul Rodney Jones de la Universitatea Reading, liderul proiectului.

În cadrul proiectului este utilizată o platformă în care consumatorii pot solicita sfatul specialiștilor în diferite domenii.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Erupţia vulcanică de pe insula La Palma a provocat pagube în valoare de 953 de milioane de dolari

Publicat

Erupţia în curs a vulcanului Cumbre Vieja de pe insula La Palma a produs pagube estimate la 842,33 de milioane de euro (953 de milioane de dolari americani), potrivit departamentului local al Trezoreriei din Insulele Canare, informează Xinhua luni.

Erupţia, care continuă de 11 săptămâni, după ce a început pe 19 septembrie, nu dă semne de oprire.

Activitatea vulcanică a fost urmată de deschiderea unei noi guri de evacuare, pe versantul nord-estic al muntelui şi de formarea unui alt con prin care sunt expulzate lavă, cenuşă şi gaze.

Erupţia a afectat 1.146 de hectare de teren de pe La Palma, reprezentând 1,6% din suprafaţa totală a insulei, conform celor mai recente date satelitare.

În total, 2.891 de clădiri au fost afectate de lavă, dintre care 2.790 au fost distruse în totalitate, în timp ce lava a creat 48,03 hectare de teren nou, în zonele în care s-a vărsat în mare.

Insula La Palma rămâne deschisă. Agerpres

Citește mai departe