Connect with us

ACTUALITATE

Astra Vagoane Arad va livra tramvaie pentru Cluj-Napoca, Galaţi şi Oradea

Publicat

Fabrica de tramvaie deţinută de Astra Vagoane Călători Arad ar urma să livreze 62 de garnituri din modelele Imperio şi Autentic în patru mari oraşe din România, în urma licitaţiilor organizate de administraţiile locale şi la care societatea a fost singurul ofertant, în două cazuri existând opţiunea de livrare suplimentară, în total, a încă 28 de tramvaie.

Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, joi, pentru AGERPRES, că a fost singurul ofertant la licitaţia ce s-a desfăşurat la Arad pentru zece tramvaie noi şi care s-a încheiat în urmă cu câteva zile. În acest context, fabrica ar urma să semneze contractul de livrare după ce perioada de evaluare a ofertei va fi încheiată.

Potrivit lui Blidar, societatea pe care o conduce a fost singura care a avut oferte şi în oraşele Cluj-Napoca, unde ar urma să livreze 24 de tramvaie, Galaţi – 18 tramvaie şi Oradea – 10 tramvaie. În total, fabrica ar urma să producă şi să livreze în ţară cel puţin 62 de tramvaie, la care se mai pot adăuga 28, pentru că în două oraşe s-a prevăzut opţiunea de suplimentare a comenzilor.

„În cazul municipiului Oradea, în prima etapă vom livra 10 tramvaie, dar există opţiunea pentru încă 10, iar la Arad, pe lângă cele 10 de la licitaţie, există opţiunea extinderii achiziţiei cu alte 18”, a declarat Blidar.

Întrebat de capacitatea la care lucrează fabrica de tramvaie din Arad, omul de afaceri a spus că noile contracte vor conduce la angajarea a cel puţin o sută de oameni, pentru a se face faţă producţiei.

„Ultimii doi ani au fost destul de trişti pentru fabrica noastră, pentru că am lucrat la doar 30% din capacitate, dar în prezent lucrăm la 60%. Vom creşte şi mai mult şi vom fi nevoiţi să angajăm cel puţin 100 de oameni pentru a ne onora obligaţiile. Jumătate dintre oamenii ce vor fi angajaţi provin din şcoala noastră de meserii, unde avem toate cele opt specializări necesare fabricilor pe care le deţinem”, a afirmat Valer Blidar.

Omul de afaceri a adăugat că în ţară „au început să fie organizate licitaţii pentru tramvaie în aproape toate oraşele care au acest tip de transport”.

„Cu toate acestea, la unele licitaţii nu putem participa din cauza unei condiţii pe care nu o înţelegem, fiind cerute tramvaie cu o lungime mai mare decât orice se produce în ţara noastră. Noi vom livra în România, în baza contractelor pe care le avem, cele două modele, Imperio, cu lungimi de 27 sau 36 de metri, şi Autentic, care este un concept propriu şi are o lungime de 18 metri. Mai e şi problema că, după 40 de ani în care oraşele nu au cumpărat tramvaie noi, acum toate vor în acelaşi timp şi cu livrare în decurs de un an, ceea ce este foarte greu. Cu toate acestea, fabrica noastră a avut la licitaţii nu doar avantajul preţului scăzut, dar şi termenul de livrare mic”, a spus Blidar.

Referitor la licitaţia organizată în Arad, primarul Gheorghe Falcă a confirmat, într-o postare pe Facebook, că a existat un singur ofertant, adăugând că pe lângă cele 10 tramvaie ar urma să fie cumpărate ale 18.

„S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor la licitaţia organizată de Primăria Arad în vederea achiziţionării a 28 de tramvaie noi. În prima etapă ne propunem să înnoim parcul Companiei de Transport Public cu 10 tramvaie, existând posibilitatea de extindere a contractului la 28 de garnituri noi. Ofertele primite parcurg etapa de evaluare tehnică şi financiară, sperăm ca în scurtă vreme să aflăm numele companiei care va furniza municipiului noile tramvaie. Investiţia va fi realizată din fonduri europene”, a scris Falcă.

Municipalitatea arădeană a obţinut, în toamna anului trecut, o finanţare de peste 16 milioane de euro, din fonduri europene, la care se adaugă o finanţare locală de aproape două milioane de euro pentru achiziţia celor zece tramvaie. Totuşi, conform reprezentanţilor administraţiei locale, în următorii patru ani vor fi cumpărate, în total, 28 de tramvaie noi, investiţie estimată la 57 de milioane de euro.

În prezent, oraşul Arad are cea mai dezvoltată reţea de linii de tramvai din România, după Bucureşti, iar Compania de Transport Public are 138 de garnituri aflate în circulaţie.

Fabrica de tramvaie din Arad are aproximativ 500 de angajaţi, iar împreună cu fabrica de vagoane călători grupul are peste 1.000 de salariaţi. (AGERPRES)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Cuvios Sava cel Sfințit

Publicat

calendar ortodox 2025: sfântul cuvios sava cel sfințit

Publicitate

Sfântul Sava s-a născut în jurul anului 439, în vremea împăratului bizantin Teodosie cel Tânăr (408-450), în ținutul Capadociei. Părinții lui erau creștini și se numeau Ioan și Sofia. Încă de la vârsta de 8 ani a ales calea călugăriei și a intrat în mănăstirea numită a lui Flavian, unde a deprins să fie răbdător în toate și unde a învățat Psaltirea pe de rost. Era atât de înfrânat încă din copilărie, încât, văzând în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Primăria Albești ignoră legea. Profesorii se adresează prefectului de Botoșani, Raluca Curelaru, după refuzul decontării navetei

Publicat

primăria albești ignoră legea. profesorii se adresează prefectului de botoșani,

Publicitate

Tensiuni tot mai mari în sistemul de educație din județul Botoșani, după ce Liga Sindicatelor din Învățământ a reclamat oficial refuzul autorităților locale din Albești de a deconta naveta cadrelor didactice care nu locuiesc în comună.

Președintele organizației, prof. Liviu Axinte, a transmis o nouă adresă instituției Prefectului, solicitând intervenția directă a prefectului Raluca Ștefania Curelaru.

În document se arată că Primăria și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Autostrada Unirii A8: Situația la zi pe toate cele 13 tronsoane. Lucrările trebuie să fie în plină desfășurare pe tot traseul până în 2027

Publicat

autostrada unirii a8: situația la zi pe toate cele 13

Publicitate

Autostrada Unirii A8, proiect strategic pentru Moldova și una dintre cele mai așteptate conexiuni rutiere ale României, avansează în ritm diferit pe cele 13 tronsoane ale sale.

Două dintre segmente se află deja în execuție, iar majoritatea celorlalte sunt în faza de proiectare sau licitație. Cei care luptă pentru acest proiect transmit că anul 2027 trebuie să găsească utilaje pe întreaga lungime a autostrăzii, de la Târgu Mureș la Ungheni,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Poșta Română nu mai vrea să distribuie pensiile. Directorul cere ca serviciul să fie scos la licitație

Publicat

poșta română nu mai vrea să distribuie pensiile. directorul cere

Publicitate

Poșta Română anunță că nu mai dorește să se ocupe de distribuirea pensiilor, un serviciu pe care îl consideră o povară pentru companie. Directorul general, Valentin Ștefan, afirmă că distribuirea pensiilor ar trebui scoasă la licitație, astfel încât statul să aleagă operatorul cu cele mai bune costuri și condiții, relatează agerpres.ro.

„Pentru Poșta Română ducerea de pensii reprezintă o povară. Nu este un business sustenabil, sunt…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe